Vaari maksaa, vaari päättää
Siis mikä ihmeellinen tarve ihmisillä on tarjoutua maksamaan, ja sitten lukita vaihtoehdot lahjan saajalta?
Lapsenlapsi tarvitsee pesukoneen ja vaari heti ilmoittautuu itse koneen maksajaksi. Hienoa, nuori vähän jo huokaisee helpotuksesta, sillä koneet ovat kalliita. Asia jää hautumaan muutamaksi päiväksi, kunnes vaari soittaa nuorelle että nyt on kone katsottuna, Miele, 8 kilon kone ja hunajakkennoa on ja sitä tätä hiljainenkin kuulemma. Sellainen. Nuori yrittää turhaan selittää, että tilaa on vähän ja jos kone nyt mahtuisikin, seuraavassa kämpässä tilanne voiolla toinen. Eikö olisi fiksua ostaa pienempi LG, jota nuori itse oli netistä katsellut.
Täystyrmäys. LG on kiinalainen ja heti rikki, Miele se pitää olla, tai UPO, mutta niitä ei ole markkinoilla joten Mielellä mennään.
Nuori kysyy, eikö saa itse valita konetta ja isoisä vastaa,että ei osta roskaa, joten saa valita,kunhan se on kunnollinen.
Lopputulos: vaari sai tytön valitsemaan Mielen koneen, sillä nuori ei jaksanut tapella. Kiittämätön? Mutta miksi tuntuu silti tytön puolesta niin pahalta?
Ihmisillä on niin monenlaisia ongelmia. Joillakin on perheessä pitkäaikaissairautta, köyhyyttä tai työttömyyttä. Jopa onnettomuuksia, tapaturmia, tulipaloja ja kuolemantapauksia.
Lasten tavarat ovat pieni ongelma oikeitten ongelmien ohessa. Voit sanoa lapsille suoraan, että EN säilytä Sinun tavaroitasi, joten ÄLÄ tuo niitä tänne. Voi myös sanoa, että jos tuot, niin laitan tavarasi kierrätykseen vaihto-opiskelusi tai kesätyösi aikana.