Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaari maksaa, vaari päättää

Vierailija
02.07.2023 |

Siis mikä ihmeellinen tarve ihmisillä on tarjoutua maksamaan, ja sitten lukita vaihtoehdot lahjan saajalta?
Lapsenlapsi tarvitsee pesukoneen ja vaari heti ilmoittautuu itse koneen maksajaksi. Hienoa, nuori vähän jo huokaisee helpotuksesta, sillä koneet ovat kalliita. Asia jää hautumaan muutamaksi päiväksi, kunnes vaari soittaa nuorelle että nyt on kone katsottuna, Miele, 8 kilon kone ja hunajakkennoa on ja sitä tätä hiljainenkin kuulemma. Sellainen. Nuori yrittää turhaan selittää, että tilaa on vähän ja jos kone nyt mahtuisikin, seuraavassa kämpässä tilanne voiolla toinen. Eikö olisi fiksua ostaa pienempi LG, jota nuori itse oli netistä katsellut.
Täystyrmäys. LG on kiinalainen ja heti rikki, Miele se pitää olla, tai UPO, mutta niitä ei ole markkinoilla joten Mielellä mennään.
Nuori kysyy, eikö saa itse valita konetta ja isoisä vastaa,että ei osta roskaa, joten saa valita,kunhan se on kunnollinen.
Lopputulos: vaari sai tytön valitsemaan Mielen koneen, sillä nuori ei jaksanut tapella. Kiittämätön? Mutta miksi tuntuu silti tytön puolesta niin pahalta?

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön pitää saada päättää. Noin luodaan elämänmittaisia kaunoja. Kone muistuttaa vaarin jyräyksestä. Tyttö vihaa konetta.

Vierailija
22/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä isoisä on määräämään mikä on kunnollinen?

Onko ottanut energiatehokkuuden mukaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LG ei ole hyvä merkki ja koneet hajoo vuoden sisään.

LG ei ole kiinalainen tuotemerkki.

Se on etelä-korealainen.

LG on laadukas mutta edullinen.

Meillä on ollut LG telkku 8 vuotta, täysillä toimii edelleen.

Vierailija
24/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari on varmaan innokas pyykkäri, kun tietää, mitkä ominaisuudet koneessa ovat hyvät. Hän ilmeisesti osasi valita mallin, joka sopii monen eri kokoiseen kylppäriin, myös siihen postimerkin kokoiseen.

Vierailija
25/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun isä on vihjaillut voivansa ostaa tyttärellemme asunnon. Ehkä sinne sitten sopisi Miele kylppäriin? Asunnolle ei tosin ole tarvetta kun kouluun pääsee junalla ilman vaihtoja.

Joo, asunto on Turussa, kun lapsi opiskelee Jyväskylässä.

Vierailija
26/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavast nuo 40 -50 -luvulla syntyneet ovat voimaintunnoissaan täysiä sovinisteja. Jos kyseessä olisi ollut poika, isoisä olisi vain siirtänyt rahaa tilille että ostahan kunnollinen kone, mutta koska ap n nuori oli tyttö, piti vähän kävellä yli ja pikkaisen pyyhkiä jalkoja mennessään. Hyi olkoon.

Vierailija
27/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli tuollainen jyrä, avusti vain jos sai päättää kaiken. Oma teinityttöni saa taas itkupotkuraivarit kun yritän kannustaa häntä tekemään omat päätöksensä, mun kuulemma pitäis sanella hänelle mitä tehdä ja mitä pukea kouluun. Ei tässä elämässä vaan voi onnistua.

Vierailija
28/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavast nuo 40 -50 -luvulla syntyneet ovat voimaintunnoissaan täysiä sovinisteja. Jos kyseessä olisi ollut poika, isoisä olisi vain siirtänyt rahaa tilille että ostahan kunnollinen kone, mutta koska ap n nuori oli tyttö, piti vähän kävellä yli ja pikkaisen pyyhkiä jalkoja mennessään. Hyi olkoon.

Höpöhöpö. Ilmainen kone, ja vielä Miele. Mitä valitat?

Vierailija
29/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitapa linkki siihen LG pesukoneeseen, joka on ulkomitoiltaan pienempi kuin 8 kg Miele.

Vierailija
30/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuosta syystä en maksa lastenlasten hankintoja. Toki totean, että minulla olisi varaa, mutta en sekaannu tähän, osta mieleisesi, kun olet säästänyt tarpeeksi. Sitten ostavat niitä rimpulakoneita halvalla ja tarvitsevat uuden kolmen vuoden välein, mutta he ovat ilmastotietoisia kierrättäjiä, jotka kyllä tietävät, mitä maapallolle tekevät kertakäyttökulttuurillaan. Valinta on heidän ja jos valitsevat väärin, niin se on oma asiansa. Neuvomaan en rupea, siitä seuraa vain ap:n kertoman kaltaisia tarinoita.

Vierailija
31/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ja halpaa ei ole vieläkään samassa paketissa ja tuo Miele on hyvä.

Vierailija
32/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaari maksaa, vaari päättää!" "Lapsenlapsi tarvitsee pesukoneen ja vaari heti ilmoittautuu itse koneen maksajaksi." "Lopputulos: vaari sai tytön valitsemaan Mielen koneen, sillä nuori ei jaksanut tapella."

Ongelmien juurisyy on siinä, KUKA teidän perheessä päättää asiat? Äiti, isä, isoäiti vai isoisä? Mistä asioista lapsi saa itse päättää?

Miten kyseinen isoisä tietää, että lapsenlapsi tarvitsee pesukoneen? Nyt suosittelen vakavaa keskustelua ja pitävien rajojen asettamista isovanhemmille. Jos isovanhemmat käyttäytyvät rajattomasti eivätkä kunnioita kotirauhaa ja yksityisyyttä, niin seuraavaksi kannattaa kokeilla yhteydenpidon vähentämistä heihin.

Tässä ongelmana ei ole pesukoneen merkki, malli tai koko, vaan isovanhemman omapäinen ja jyräävä käytös. Faktaa on se, että yksinasuva ihminen (tai pariskunta) ei tarvitse pieneen asuntoonsa 8 kilon pyykinpesukonetta. Monilla kodinkonevalmistajilla on pieneen tilaan sopivia, kapeita ja pieniä, päältä täytettäviä pyykinpesukoneita.

Vierailija
33/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, juuri viime viikolla kirjoitin samantapaisesta ongelmasta ja minut haukuttiin maanrakoon.

Vierailija
34/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ne vaarit tietää enemmän laitteista ja koneista kun nuoret. Tyttö ostakoot itse koneensa, ellei vaarin valinta kelpaa.

Vierailija
35/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vaari maksaa, vaari päättää!" "Lapsenlapsi tarvitsee pesukoneen ja vaari heti ilmoittautuu itse koneen maksajaksi." "Lopputulos: vaari sai tytön valitsemaan Mielen koneen, sillä nuori ei jaksanut tapella."

Ongelmien juurisyy on siinä, KUKA teidän perheessä päättää asiat? Äiti, isä, isoäiti vai isoisä? Mistä asioista lapsi saa itse päättää?

Miten kyseinen isoisä tietää, että lapsenlapsi tarvitsee pesukoneen? Nyt suosittelen vakavaa keskustelua ja pitävien rajojen asettamista isovanhemmille. Jos isovanhemmat käyttäytyvät rajattomasti eivätkä kunnioita kotirauhaa ja yksityisyyttä, niin seuraavaksi kannattaa kokeilla yhteydenpidon vähentämistä heihin.

Tässä ongelmana ei ole pesukoneen merkki, malli tai koko, vaan isovanhemman omapäinen ja jyräävä käytös. Faktaa on se, että yksinasuva ihminen (tai pariskunta) ei tarvitse pieneen asuntoonsa 8 kilon pyykinpesukonetta. Monilla kodinkonevalmistajilla on pieneen tilaan sopivia, kapeita ja pieniä, päältä täytettäviä pyykinpesukoneita.

Olen samaa mieltä. Isovanhemmat pysykööt loitolla nuorempien asioista etenkin tilanteissa, joissa heillä ei ole mitään ongelmaa maksaa nuorempien hankintoja. On korkea aika opettaa oma lapsi (noin 50v?) ja lapsenlapsi (ainakin 18v) säästämään ja tekemään hankintansa vasta sitten, kun on tienattu riittävä määrä. Ilman pesukonetta pärjää ihan hyvin eikä isovanhempien pidä tarjoutua sellaista ostamaan. Isovanhemmat käyttäkööt rahansa matkusteluun, kylpylälomiin ja iloiseen hauskanpitoon sen sijaan, että maksaisivat nuorten tuhlareiden elämäntavan.

Vierailija
36/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut vuosia LG:n pienempi malli ja toiminut aina moitteettomasti, lapsella myös samanlainen koska hänellä on olut pieni kylpyhuone. 

Se litteä malli on oikein sopiva pienelle perheelle, ei ole yhdelle ollut tarvetta isompaan!

Jyrääminen on tässä se suurin ongelma, vaari hyvä. 

Vierailija
37/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä maksaja päättää. Käyn töissä ja maksaja päättää, mitä teen työaikana. Enpä ole koskaan ajatellut, että tässä olisi jotain väärää. Jos menen taksilla pisteestä A pisteeseen B, niin todella maksajana päätän, että sinne pisteeseen B mennään eikä esim. pisteeseen C. Nähtävästi näin ei enää ole, vaan rahan/edun saava saa päättää.

Vierailija
38/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sai vaari päättää. Olisi alkanut muuten itkeä.

Vierailija
39/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitapa linkki siihen LG pesukoneeseen, joka on ulkomitoiltaan pienempi kuin 8 kg Miele.

\

LG:llä on monia VAIN 47 cm syviä pyykinpesukoneita, osa kuivaavia.

https://www.verkkokauppa.com/fi/product/637483/LG-F2DV707S2WS-kuivaava-…

Vierailija
40/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8 kilon kone ei ole iso.

Onhan se nyt tarpeettoman iso opiskelijasinkkutalouteen, kun 3-5kg kone riittää hyvin. Toki Miele saattaa kestää sen 15v, kun sitä tarvettakin on jo enemmän. Mutta tosiasia on, että harvaan kaupunkiyksiön vessaan mahtuu 8kg kone.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi