Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen se aikuinen lapsi, joka saapuu mökille ilman ruokatuomisia

Vierailija
02.07.2023 |

Iltapäivälehdissä on viime päivinä urakalla arvosteltu ja haukuttu aikuisia lapsia, jotka saapuu perheineen vanhempiensa/vanhempansa mökille ilman ruokatuomisia ja odottaa kestitystä. Ja joku seniori sitten vetäisee asiasta herneen nenään. Minullekin on suututtu asiasta ihan avoimesti.

Olen tuollainen aikuinen lapsi ja haluan kertoa mistä näissä on usein pohjimmiltaan kyse. Me käymme kutsuttuna tuolla mökillä kerran vuodessa. Joka kerta soitan etukäteen, että mitä ruokia tuomme kaupasta mökille mukanamme. Ja tuodaanko jotain muutakin vaikka serlaa. Joka kerta isäni sanoo, että emme missään nimessä saa tuoda mitään, koska hän haluaa sen kerran vuodessa kestitä meitä, kun niin harvoin käymme niin haluaa tarjota kaiken ja maksaa kaiken. Aikani intän että kai me nyt jotain voitaisiin ostaa vaikka viinipullo, mutta ei, isäni on tässä ehdoton, että hän haluaa tarjota kaiken.

Kun saavumme tuon sitten vain jonkun kukan tms. Ja pian alkaa isäni vaimon valitus minulle että miksi emme ostaneet ruokaa ja miten kehtaamme tulla valmiiseen pöytään ja syödä heidän ruoat. Vihaisesti sanoo, joskus suuttui niin että lähti kävelylle ovet paukkuen. Ja tilanne on se, että ovat ihan varakkaita ja isäni maksaa kaikki ruoat meidän vierailun ajan ja valmistaakin melkein kaiken, on hyvä kokki.

Joten ketuttaa suorastaan tämä iltapäivälehtien harjoittama syyllistäminen. Kannattaisi perata asioita vähän syvemmältä ennen kuin tekee lehtijuttuja.

Kommentit (121)

Vierailija
121/121 |
03.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteita on aina erilaisia. Esim. oma eläkeläisäitini asuu velattomassa omistusasunnossa ja saa parempaa eläkettä kuin minä täysipäiväisestä työstäni palkkaa. Todellakin hänellä on parempi taloudellinen tilanne kuin minulla. Kyllä minäkin välillä tarjoan hänelle (maksan ostokset kaupassa, vien syömään tms) vaikka hän silloin yrittää estellä. Ei kyllä kiinnosta jos joku ulkopuolinen katselee että tuolla tuo itsekäs aikuinen lapsi menee ilman tuomisia vanhan äiti-raukkansa luokse. Pääasia että me perheenjäsenet tiedämme että kaikki on hyvin eikä ketään hyväksikäytetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla