Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen se aikuinen lapsi, joka saapuu mökille ilman ruokatuomisia

Vierailija
02.07.2023 |

Iltapäivälehdissä on viime päivinä urakalla arvosteltu ja haukuttu aikuisia lapsia, jotka saapuu perheineen vanhempiensa/vanhempansa mökille ilman ruokatuomisia ja odottaa kestitystä. Ja joku seniori sitten vetäisee asiasta herneen nenään. Minullekin on suututtu asiasta ihan avoimesti.

Olen tuollainen aikuinen lapsi ja haluan kertoa mistä näissä on usein pohjimmiltaan kyse. Me käymme kutsuttuna tuolla mökillä kerran vuodessa. Joka kerta soitan etukäteen, että mitä ruokia tuomme kaupasta mökille mukanamme. Ja tuodaanko jotain muutakin vaikka serlaa. Joka kerta isäni sanoo, että emme missään nimessä saa tuoda mitään, koska hän haluaa sen kerran vuodessa kestitä meitä, kun niin harvoin käymme niin haluaa tarjota kaiken ja maksaa kaiken. Aikani intän että kai me nyt jotain voitaisiin ostaa vaikka viinipullo, mutta ei, isäni on tässä ehdoton, että hän haluaa tarjota kaiken.

Kun saavumme tuon sitten vain jonkun kukan tms. Ja pian alkaa isäni vaimon valitus minulle että miksi emme ostaneet ruokaa ja miten kehtaamme tulla valmiiseen pöytään ja syödä heidän ruoat. Vihaisesti sanoo, joskus suuttui niin että lähti kävelylle ovet paukkuen. Ja tilanne on se, että ovat ihan varakkaita ja isäni maksaa kaikki ruoat meidän vierailun ajan ja valmistaakin melkein kaiken, on hyvä kokki.

Joten ketuttaa suorastaan tämä iltapäivälehtien harjoittama syyllistäminen. Kannattaisi perata asioita vähän syvemmältä ennen kuin tekee lehtijuttuja.

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on sama kuin se vanhemmat lomalla - lapset päiväkodissa.

Se ei koske kaikkia.

Vierailija
2/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli myös vähän kurja olo tuosta.

Emme vie tuomisia, koska kuljemme julkisilla eli tavaramäärä rajallinen. Rahaa olen tarjonnut, mutta eivät suostu ottamaan vastaan sitä. Ja ihan kutsuttuina menemme käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko se sama aikuinen, joka tuli lapsuudenkotinsa ruokapöytään kuin kotiinsa konsanaan? Olihan se joskus sinun kotisi ollut, mutta nyt siellä kokkasi veljesi vaimo eikä enää äitisi. Sinun äidilläsi oli ollut vanhankansan naisten tapaan kunnia-asiana ruokkia kaikki, myös satunnaiset kulkijat. Miniällä oli oma ruokakuntansa, johon sinä et kuulunut. Et ainakaan kutsumatta etkä etukäteen ilmoittamatta, kun olin laittanut ruokaa vain omalle perheelle.

Vierailija
4/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa sarjaa on se, että valitetaan, että tullaan valmiiseen pöytään, mutta toisaalta ei anneta mitään siellä tehdä ruoan valmistuksen eteen. Teki tai oli tekemättä, niin aina tekee väärin.

Vierailija
5/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko se sama aikuinen, joka tuli lapsuudenkotinsa ruokapöytään kuin kotiinsa konsanaan? Olihan se joskus sinun kotisi ollut, mutta nyt siellä kokkasi veljesi vaimo eikä enää äitisi. Sinun äidilläsi oli ollut vanhankansan naisten tapaan kunnia-asiana ruokkia kaikki, myös satunnaiset kulkijat. Miniällä oli oma ruokakuntansa, johon sinä et kuulunut. Et ainakaan kutsumatta etkä etukäteen ilmoittamatta, kun olin laittanut ruokaa vain omalle perheelle.

En ihan tarkkaan ymmärtänyt mitä tässä yritettiin sanoa. Mutta ei, mikään tuollainen ei täsmää minuun.

Ap

Vierailija
6/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään vienyt ruokaa vanhempien mökille.

Vierailija
7/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani nauraisivat, jos toisin jotain ruokaa. Sellaista se on.

Vierailija
8/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole minäkään vienyt ruokaa vanhempien mökille.

Tässä tosin kyse oli isäni ja hänen vaimon mökistä, äidilläni taas ei ole mökkiä.

Ap

Vierailija
9/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten voi sanoa sille isän vaimolle että olet kyllä tarjoutunut tuomaan eväät mutta isäsi kieltää sen.

Vierailija
10/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset kumminkin saavat suuria eläkkeitä, joista suurinta osaa eivät ole maksaneet. Suurin osa tulee veronmaksajien eläkemaksuista.

Vierailija
11/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten voi sanoa sille isän vaimolle että olet kyllä tarjoutunut tuomaan eväät mutta isäsi kieltää sen.

Olen sanonut tietenkin. Ja isänikin on sanonut. Mutta jollain tavalla syy on silti minun. Siis isäni vaimon mielestä. Minulle ja perheelleni hän on vihainen. Ja minusta on kiusallista kun hän on vihainen siinä miehellenikin ja lapsillenikin.

Ap

Vierailija
12/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut tietenkin. Ja isänikin on sanonut. Mutta jollain tavalla syy on silti minun. Siis isäni vaimon mielestä. Minulle ja perheelleni hän on vihainen. Ja minusta on kiusallista kun hän on vihainen siinä miehellenikin ja lapsillenikin.

Ap

No nappaa joku pihvipaketti ja viinipullo kainaloon. Tuskin ne roskiin menee.

Vierailija
13/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Soita isäsi sijasta hänen vaimolleen ja kysy mitä voitte tuoda, eiköhän eukolta lista löydy ja jos ei niin ainakaan ei voi alkaa kitisemään kun on kerran kysytty.

Vierailija
14/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP:n isällä ja tämän vaimolla on yhteiset rahat, miksi et kerrasta opi että isäsi lupailee liikoja ja että hänen vaimolle EI ole ok että sinä lokkeilet siellä mökillä? Miksi menet sinne aina uudestaan ilman tuomisia vaikka tiedät että isäsi vaimo ei halua maksella teidän mökkeilyä? Et taida pitää tästä vaimosta, jos edelleen teeskentelet aina uudestaan, ettet tiedä mitä tulee tapahtumaan.

Vierailija
15/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko heillä yhteiset rahat ja naista kismittää kun mies käyttää omia rahojaan omien lapsien kestitsemiseen ja se raha on häneltä pois. Sano seuraavan kerran että isäsi saa käyttää omat rahansa miten haluaa ja hän haluaa tarjota ruuat omalle lapselleen. MIksi isäsi ei laita vaimoaan kuriin?

Vierailija
16/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kysy vaan osta!

Vierailija
17/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Jos AP:n isällä ja tämän vaimolla on yhteiset rahat, miksi et kerrasta opi että isäsi lupailee liikoja ja että hänen vaimolle EI ole ok että sinä lokkeilet siellä mökillä? Miksi menet sinne aina uudestaan ilman tuomisia vaikka tiedät että isäsi vaimo ei halua maksella teidän mökkeilyä? Et taida pitää tästä vaimosta, jos edelleen teeskentelet aina uudestaan, ettet tiedä mitä tulee tapahtumaan.

ihan sama vaikka on yhteiset rahat jos mieskin tienaa jotain niin tottakai saa rahaa käyttää omiin lapsiinsa miten aikuinen ihminen haluaa. seuraavalla kerralla istuttaisin heidät pöydän ääreen ja keskustellaan asia läpi, aika lapsellinen tuollainen suuttuminen ja pois lähteminen eikö hän ole aikuinen?

Vierailija
18/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen tarina. Sano seuraavan kerran isällesi, että haluat tuoda syömisiä, koska hänen vaimonsa muuten kilahtaa ja siitä tulee kaikille huono mieli.

Vierailija
19/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se isäsi vaimo ne ruuat on kuitenkin käynyt hakemassa kaupasta ja maksanut ne.

Sun isäsi esittää hankkivansa ja tarjoavansa sapuskat. Käyttää vaimoansa hyväksi.

Vierailija
20/121 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet pihi.

Intät isäsi kanssa viinipullosta ja Serlapaperista. Miksi intät. Mene ja osta ,kahvi ja viini aina tervetulleita.Totta kai pitää ottaa mukaan tuliaiset!

Eli syö ja juo mitä sinulla on mukana tai ole menemättä. Luen rivien välistä että olet snylttari . Eli hyväksikäyttäjä.