Oikeasti?! Puoli vuotta 1300 kcal per päivä että paino tippuu 8 kg!
Miten ihmeessä jaksan? Tuossa ei ole nyt huomioitu mitään liikuntaa, mutta silti tuntuu hiukan ylivoimaiselta ja varsinkin jos ei alkuun ala mitään tuloksia näkymään.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
On ihan hirveä merkitys mitä ne syömäsit kalorit pitää sisällään. Jos syöt jotain ravintoaineköyhää mössöä tai sitten kunnon ravitsevaa ruokaa.
Lisäksi jos tuon kalorimäärän jakaa vielä useaan pienaan ateriaa, niin aivot luulee koko ajan, että on nälänhätä. Jos ruikamaarän söisi yhdellä kertaa, niin aivot tietäisi ruokaa tulevan ovista ja ikkunoista.
Jos syömisesi on ollut jotain tälläistä:
Aamupala: kaurapuuroa, omena ja kuppi kahvia
Välipala: 10 mantelia
Lounas: kasvissosekeitto, näkkäri, kevytlevite
Välipala: vihersmuutie
Päivällinen: tomaatti-soijarouhekastike, spagetti, vihersalaatti
Iltapala: rahkaa ja sokeriton mehukeitto
Tämä yhteensä 1300 kcal. Eli jotain varpusen annoksia.
Vaihda se seuraavanlaiseen aterioimtiin
Aamupala: 4 kananmunaa, 50 g voita
Lounas : 400 g naudan entrecotea voissa paistettuna.
Muut ateriat jätät väliin. Kaloreista ei tarvitse välittää. Syöt niin paljon kuin napa vetää ja vain silloin kun on nälkä. Sä voit syödä vaikka 2300 kcal. Sitä ei tarvitse tietää eikä laskea.
Jos haluaa rajoittaa kalorien saantia, niin mielummin yksi 1000 kalorin ateria kuin seitsemäs 100-200 kalorin ateriaa.
Tsiisus mitä neuvoja :D mulla menee maha totaalisen sekaisin aina, jos joudun vetämään koko päivän parilla raskaalla aterialla syystä tai toisesta. Jos siihen lisättäisiin vielä se että vetäisin vain lihaa, rasvaa ja kananmunia, saisin varmaan hätäavanteen.
Vierailija kirjoitti:
Miten jaksatte liikkua noilla kaloreilla? Itseä huimaa ja kuin tajunnan rajamailla liikun lenkillä jos vähennän kaloreita reilusti.
Hassulta kuulostava vinkki:
Treenaa pakaralihaksilla myös niiden tuomista yhteen, puristamalla.
(ehket halua salilla treenata tätä, heh. Kotioloissa 5x15)
Loppuu huimaukset kun pakaran sisäpuolen lihakset ovat toimivat ja aktiiviset.
Posterior chain kuntoon myös.
Vierailija kirjoitti:
Pyh. En tiedä kiloista mutta tiputin viime kesänä muutaman sentin vyötäröltä lipolaser-hoidolla. Lisäksi vähintään 45 minuuttia liikuntaa ja max. 1600 kaloria päivässä ja paljon vettä.
Sama lopputulos 6 viikon keto-ruokavaliolla. Ei tarvitse mitään kalliita lipolasereita.
Laihduin 20 kg n. 12 kuukaudessa, kalorimäärä n. 1400 (aluksi laskin kalorit sitten lopetin laskemisen ja arvioin silmämääräisesti), liikuntana 10 000 askelta 6 päivänä viikossa. Painon putoamiseen vaikutti varmasti myös tupakoinnin lopetus (vaikuttaa aineenvaihduntaan), päivittäisten aterioiden määrän lisäys (6) ja annoskokojen pienentäminen, kovien rasvojen vaihto pehmeisiin, kasvisten lisäys ruokavalioon ja viljatuotteiden vaihtaminen pääasiassa täysjyvään.
Vierailija kirjoitti:
Siis ettekö te kuluta kaloreita ollenkaan? Että siis liiku töissäkään ettekä harrasta mitään liikuntaa?
Itellä kulutus n 2800 kcal / vrk ja 1600 kcal palaa jo parin tunnin juoksulenkillä eikä siinä tarvii edes henkensä kaupalla repiä.
Syön aamu- ja iltapalan ja 2 lämmintä ateriaa päivässä ja syön kyllä päivittäin jonkun leivonnaisenkin. Alkoholia en juuri kuluta enkä makeita virvokejuomia.
Oletko kovin raskasrakenteinrn? Mulla tunnin lenkki 10km kuluttaa vain 400kcal eli puolta vähemmän kuin sinulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ettekö te kuluta kaloreita ollenkaan? Että siis liiku töissäkään ettekä harrasta mitään liikuntaa?
Itellä kulutus n 2800 kcal / vrk ja 1600 kcal palaa jo parin tunnin juoksulenkillä eikä siinä tarvii edes henkensä kaupalla repiä.
Syön aamu- ja iltapalan ja 2 lämmintä ateriaa päivässä ja syön kyllä päivittäin jonkun leivonnaisenkin. Alkoholia en juuri kuluta enkä makeita virvokejuomia.Oletko kovin raskasrakenteinrn? Mulla tunnin lenkki 10km kuluttaa vain 400kcal eli puolta vähemmän kuin sinulla
En ole tuo, mutta 1600kcal kulutus kahdessa tunnissa kuulostaa aika mahdottomalta ainakin perusihmiselle. Ehkä jollekin ammattiurheilijalle onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Syön aamu- ja iltapalan ja 2 lämmintä ateriaa päivässä ja syön kyllä päivittäin jonkun leivonnaisenkin. Alkoholia en juuri kuluta enkä makeita virvokejuomia.
Ihmiset nyt kuluttaa eri lailla keskenään. Riippuu tietenkin iästä ja koosta, mutta myös aineenvaihdunnasta jne.
Olen itse 165cm pitkä ja normaalipainoinen ja kulutan sellaset 1600 kcal päivässä ja sillä en liho. Oisi mustakin kiva, jos voisin syödä 2800 kaloria päivässä lihomatta, mutta tasan ei käy onnen lahjat.
Kaverini ei suostu kertomaan mikä tässä videossa on niin hauskaa. Voisiko joku auttaa?
Mulla meni 6kk saada 6kg painoa lisää. Vyötärölle kerty arviolta kilo rasvaa, muualle ehkä vielä puolikas. Loput lihaksiin, ja hyvältä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no lisää liikuntaa. Eikö se ole aika ilmeinen ratkaisu?
Hei
Liikunta laihduttaa vain vähän. Kukaan ei jaksa liikkua niin paljon, että sillä laihtuisi vaikkapa kilon viikossa.Veikkaan, että ap on laskenut kalorimäärän väärin.
Liikunta muuttaa aineenvaihduntaa ja vaikuttaa näläntunteeseen. Kun unohdun liikkumattomaksi, on minulla koko ajan nälkä. Liikunta ja kaikenlainen aktiivisuus vähentää ainakin minulla mielitekoja - ja pitää myös pois jääkaapilta.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi jaksaa ...syödä vähemmän.
Siis mitä vaivaa siitä tulee, että syö vähemmän?
Sen kaiken syömisen vahtiminen ja laskeminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Liikunta laihduttaa vain vähän. Kukaan ei jaksa liikkua niin paljon, että sillä laihtuisi vaikkapa kilon viikossa.Veikkaan, että ap on laskenut kalorimäärän väärin.
Liikunta muuttaa aineenvaihduntaa ja vaikuttaa näläntunteeseen. Kun unohdun liikkumattomaksi, on minulla koko ajan nälkä. Liikunta ja kaikenlainen aktiivisuus vähentää ainakin minulla mielitekoja - ja pitää myös pois jääkaapilta.
Minulla on sama, että liikkuminen jotenkin vaikuttaa tähän. Onko jokin hormoniasia vai se että salitreenin takia syön ehkä liioitellustikin sittek proteiinia ja se vie nälkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Minulla on sama, että liikkuminen jotenkin vaikuttaa tähän. Onko jokin hormoniasia vai se että salitreenin takia syön ehkä liioitellustikin sittek proteiinia ja se vie nälkää.
Lainaan vielä itseäni eli kirjoitin tuon alimman tekstin. Mulla liikunta vie nälän, varsinkin jos on rankka treeni, onkohan se sitten jokin stresaihormoni joka vaikuttaa mutta siis mulla saattaa mennä liikunnan jälkeen parikin tuntia että tulee nälkä. Ja siis syödähän pitää treenin jälkeen jo paljon aiemmin, mutta jos kuuntelisin tota fiilistä et ei oo nälkä ja söisin sit tuntien päästä niin seuraavana päivänä se sit kostautuu ja syön hirveästi. Onko muilla tämmöistä? Kannattaa liikkua ja syödä sit hieman enemmän koska kyllä se kokonaisuus on parempi, lihaskuntoa hyvä vahvistaa ja sit se taas pitää aineenvaihduntaa liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Puolessa vuodessa 8 kiloa on aika paljon. N. kilo kuussa on hyvä tahti, mun kokemuksen mukaan. Itse en kyllä pihistellyt kaloreissa, söin tarpeeksi kun oli nälkä, mutta jätin pois sokerin, vehnän ja margariinin. Sillä lähti 6 kg puolessa vuodessa. Lisäsin myös liikuntaa.
Mulla on lähtenyt kolmessa kuukaudessa 8,5kg. Olen terveydenhoitajan seurannassa. En ole lisännyt liikuntaa vaan vähentänyt herkkuja. Lähtöpaino 90kg, tavoite 70kg. Terveydenhoitajan mielestä ok pudotus koska se on tapahtunut elämäntapamuutoksilla. Ei enää suklaata joka ilta tai puolta pullapitkoa. Jäätelöä söin helteillä joka päivä. Annoskoot pienemmiksi ja puolet lautasesta salaattia tai muita kasviksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei
Minulla taas liikunta tekee pohjattoman nälkäiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yksilöllistä. Voi pudota vaikka 20 kiloa tai sitten vain 5.
On ja ei.
Ihmisen biologia kuitenkin on ihan samanlainen jokaisella. Elintoiminnot käyttäytyy tietyllä tavalla. Ruoansulatus ja aineenvaihdunta toimii aika kaavamaisesti. Ei siinä loputtomasti ole yksilöllisiä eroja. Enemmän oma käytös ja elintavat ratkaisee. Moninkertaisesti enemmän.
Tämä nyt on niiiiin suurta höpöhöpöä kuin olla voi. Tätä on sen verran tutkittu, että nimenomaan tiedetään että yksilölliset erot on todella suuria ihmisten välillä. Osan niistä eroista saa aikaan omalla käytöksellä, esimerkiksi niin suuresti hehkutettu laihduttaminen on omiaan heikentämään aineenvaihduntaa ja saamaan kehon ns. varpailleen. Eli reagoimaan nopeasti, jos "nälänhätä" näyttää taas uhkaavan. Siksi onkin niin surullista, että jo lapsia laitetaan laihduttamaan, ja nuoret tytöt vasta laihduttaakin. Sillä kun voi jättää pysyvän jäljen aineenvaihduntaansa.
Kuitenkin valtaosa ihmisen painosta selittyy geeneillä. Tää on huomattu kaksostutkimuksissa. Epäidenttisten kaksosten kohdalla painoero on ihan samanlainen kuin muidenkin saman perheen sisarusten kohdalla, eli se voi olla merkittävä. Samassa perheessä kun voi olla tosi lihavia ja aivan laihoja lapsia. Mutta identtiset kaksoset ovat käytännössä aina lähes samanpainoisia, riippumatta siitä ovatko he kasvaneet samassa perheessä. Eli tilanteissa, joissa toinen kaksosista on kasvanut esim. isän perheessä ja toinen äidin, ja vaikka eri mantereellakin, silti identtisten kaksosten paino on hyvin samanlainen.
Ja kyllä, olen perehtynty asiaan nimenomaan painoon liittyvää kaksostutkimusta työkseen tehneen henkilön kanssa.
Niin ja vielä: tunnen henkilökohtaisesti kaksostutkimuksiin osallistuneen epäidenttisen kaksosparin, joista toinen on pitkä ja hoikka ja toinen lyhyehkö ja pulska. Näille henkilöille on tehty myös geenikartoitus, jonka perusteella toisella on tehokas ja nopea aineenvaihdunta, toisella selkeästi hitaanpuoleinen. Arvaatteko kummalla on kumpi?
Vierailija kirjoitti:
Niin ja vielä: tunnen henkilökohtaisesti kaksostutkimuksiin osallistuneen epäidenttisen kaksosparin, joista toinen on pitkä ja hoikka ja toinen lyhyehkö ja pulska. Näille henkilöille on tehty myös geenikartoitus, jonka perusteella toisella on tehokas ja nopea aineenvaihdunta, toisella selkeästi hitaanpuoleinen. Arvaatteko kummalla on kumpi?
Pituus lisää kehon kalorien kulutusta, joten sehän on ihan normaalia, että pitkä on hoikempi. Pitkät on lähes aina hoikempia kuin lyhyet, ei tuhon mitään tutkimuksia tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
No, mä jaksoin kaksi vuotta. 40 kiloa lähti. Mut on tää *ttumaista. Vanhenevana naisena jos haluaa pysyä ihannepainossa, on kyllä syömisen määrä kovin pieni. Loppuelämän!
Riippuu ihan siitä, minkä verran liikkuu ja minkä verran on lihasta. Samoin kuin siitä, että rysäyttääkö kalorit kerralla alas, jolloin elimistö alkaa heti toimia kompensoidakseen kalorivajetta.
Järkevin tapa pudottaa painoa on mahdollisimman pieni kalorivaje ja kunnon voimaharjoittelu. Ja jos pudotettavaa on just kymmeniä kiloja, niin aina jossain kohtaa matkan varrella sen kalorivajeen tarkastus, jos paino ei meinaa enää pudota. Siten ei päädy tilanteeseen, jossa pitäisi loppuelämä kitkutella pienillä kaloreilla, eikä siihen, että laihduttamalla menettää merkittävästi lihasmassaa, joka entisestään pienentää kulutusta.
Ei kannattaisi laihduttaa. Kilot tulee takaisin.
Elämäntapamuutos on se joka kantaa.