Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti?! Puoli vuotta 1300 kcal per päivä että paino tippuu 8 kg!

Vierailija
02.07.2023 |

Miten ihmeessä jaksan? Tuossa ei ole nyt huomioitu mitään liikuntaa, mutta silti tuntuu hiukan ylivoimaiselta ja varsinkin jos ei alkuun ala mitään tuloksia näkymään.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pätee ihmisellä jonka peruskulutus on 1600 kcal/vrk. Sellainen ihminen on hyvin passiivinen ja pienikokoinen. Passiivisuutta voi muuttaa ja jos on kovin pikkuinen jo valmiiksi niin mistä se 8 kg otetaan?

Vierailija
22/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin haluaisin saada kaiken - näkemättä yhtään vaivaa ja kokematta rahtustakaan epämukavuutta.

Maailma ei vaan pyöri minun napani ympärillä. Jos haluan saavuttaa jotain niin minun on tehtävä töitä sen eteen.

T. Tosiasioita elämästä

Ei pitäisi lähteä vastailemaan tällaisiin, mutta nyt on pakko kommentoida.  :P Olen vuosia sitten raskauden jälkeen pudottanut 20 kg alle alle puolessa vuodessa, joten siksi tämä hämmästys nyt, mutta ikä sen kai tekee.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkädieetit ei toimi mulla. Jos näen nälkää, tulee kauhea hinku herkutella, joka purkautuu sitten kun lopettaa dieetin.

Vierailija
24/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no lisää liikuntaa. Eikö se ole aika ilmeinen ratkaisu?

Hei

Liikunta laihduttaa vain vähän. Kukaan ei jaksa liikkua niin paljon, että sillä laihtuisi vaikkapa kilon viikossa.

Veikkaan, että ap on laskenut kalorimäärän väärin.

Ei välttämättä. Riippuu aika paljon iästä ja pituudesta. Laita vaikka energistarvelaskuriin 160 cm pituus, haluamasi paino ja vaikka 59 vuoden ikä. Vertaapa tulosta vaikkapa 25 vuoden ikään. Yllätyt.

Vierailija
25/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä laskurilla sä tuollaisen tuloksen sait? Ravitsemustietelijät eivät nykyään suosittele kenellekään alle 1500 kcal:n dieettiä.

Montaakin testasin. Taisi olla Kuntoplussan sivulta tuo ei alle 1300 kcal suositella.

Eli painat jo lähtökohtaisesti aika vähän ja haluat painaa vielä vähemmän?

Olen normaalipainoinen, mutta painoindeksin ylärajoilla.

ap

Vierailija
26/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nälkädieetit ei toimi mulla. Jos näen nälkää, tulee kauhea hinku herkutella, joka purkautuu sitten kun lopettaa dieetin.

Näin käy suurimmalla osalla. Muutenkin jos kilot on tulleet tietyllä tavalla ja sinnittelee sitten jollain erikoisruokavaliolla jonkin aikaa ja laihtuu vain palatakseen sen jälkeen siihen samaan jolla kilot ovat alunperinkin tulleet, lopputulos on tietenkin että lihoo takaisin. Ja vaikka kuinka päättäisi että näin ei käy, se syömähimo nälkäkuurin jälkeen vie usein voiton.

Vierailija
27/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä laskurilla sä tuollaisen tuloksen sait? Ravitsemustietelijät eivät nykyään suosittele kenellekään alle 1500 kcal:n dieettiä.

Nämä palstalaiset on 150cm ovistoppareita. Ei niiden kulutus ole enempää normaalistikaan. 1500kcl/vrk on ihan hyvä jos nainen on lähempänä 180cm pituutta.

Vierailija
28/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tuo hirveän pieni kalorimäärä hidasta aineenvaihduntaa? Näin ainakin kuvittelisin.

Vierailija
29/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Montaakin testasin. Taisi olla Kuntoplussan sivulta tuo ei alle 1300 kcal suositella.

Eli painat jo lähtökohtaisesti aika vähän ja haluat painaa vielä vähemmän?

Olen normaalipainoinen, mutta painoindeksin ylärajoilla.

ap

Joo, arvasin.

Vierailija
30/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mulla tippui reilussa neljässä kuukaudessa 8 kg vain sillä, että muistin syödä tasaisesti ja jätin pois muutamia selkeitä sokerilähteitä. Esim. söin jogurtteja 3 päivässä, nyt vain yhden. Söin joka päivä jotain makeaa kuten jäätelöä tai pullaa, vähensin 2 per viikko. Syön samaa ruokaa kuin ennenkin, otan kolmanneksen vähemmän. Vaihdoin iltapalan (leipää ja jugurttia) marjoihin ja hedelmiin. Nämä siis pikkuhiljaa, ei kerralla. Tavoite on saada vielä 10 kg pois, vaikka sittenkin olen vielä mittareiden mukaan ylipainoinen, niin ei haittaa. Sen jos saan pysymään, niin sillä mennään loppuelämä.

Älä tee mitään radikaalia muutosta kerralla, saa elimistösi vaan sekaisin ja itsesi ärsyyntyneeksi. Tee mieluummin pieniä muutoksia pikkuhiljaa niin siitä tulee tapa. Ei ole järkevää olla kitukuurilla, jolla et pysty loppuelämäsi elämään. Muuten lihot heti takaisin kun lopetat kuurin.

Vierailija
31/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten pitäisi velä pysyä siinä saavutetussa painossa.

Vierailija
32/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan hirveä merkitys mitä ne syömäsit kalorit pitää sisällään. Jos syöt jotain ravintoaineköyhää mössöä tai sitten kunnon ravitsevaa ruokaa.

Lisäksi jos tuon kalorimäärän jakaa vielä useaan pienaan ateriaa, niin aivot luulee koko ajan, että on nälänhätä. Jos ruikamaarän söisi yhdellä kertaa, niin aivot tietäisi ruokaa tulevan ovista ja ikkunoista.

Jos syömisesi on ollut jotain tälläistä:

Aamupala: kaurapuuroa, omena ja kuppi kahvia

Välipala: 10 mantelia

Lounas: kasvissosekeitto, näkkäri, kevytlevite

Välipala: vihersmuutie

Päivällinen: tomaatti-soijarouhekastike, spagetti, vihersalaatti

Iltapala: rahkaa ja sokeriton mehukeitto

Tämä yhteensä 1300 kcal. Eli jotain varpusen annoksia.

Vaihda se seuraavanlaiseen aterioimtiin

Aamupala: 4 kananmunaa, 50 g voita

Lounas : 400 g naudan entrecotea voissa paistettuna.

Muut ateriat jätät väliin. Kaloreista ei tarvitse välittää. Syöt niin paljon kuin napa vetää ja vain silloin kun on nälkä. Sä voit syödä vaikka 2300 kcal. Sitä ei tarvitse tietää eikä laskea.

Jos haluaa rajoittaa kalorien saantia, niin mielummin yksi 1000 kalorin ateria kuin seitsemäs 100-200 kalorin ateriaa.

Vierailija
33/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä jaksoin kaksi vuotta. 40 kiloa lähti. Mut on tää *ttumaista. Vanhenevana naisena jos haluaa pysyä ihannepainossa, on kyllä syömisen määrä kovin pieni. Loppuelämän!

Kyllä. Välillä tuntuu, ettei tarvitse kuin nähdä ruokaa, niin heti on tullut pari kiloa lisää.

Vierailija
34/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jaksatte liikkua noilla kaloreilla? Itseä huimaa ja kuin tajunnan rajamailla liikun lenkillä jos vähennän kaloreita reilusti.

Siis se pointti on siinä, että mitä enemmän polttaa liikunnalla niin voi syödä samassa suhteessa. Eli jos et liiku päivän aikana mihinkään niin syöt tuon 1300kcal.

Vierailija
35/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön normaalisti suunnilleen tuon verran ilman että paikno putoaa:) Enkä näe nälkää, tuohon mahtuu hyvin aamu- ja iltapala sekä 2 lämmintä ateriaa.

Eli vain herkut, kahvipullat ja välipalat pois. Helppo nakki

Vierailija
36/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja sitten pitäisi velä pysyä siinä saavutetussa painossa.

Niinpä :)

ap

Vierailija
37/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähähiilarisella pudotin kympin kahdessa kuussa (normaalipainon sisällä).

Mun ei tarvinnut muuttaa ruokavaliota. Lisäsin liikuntaa.

Ihan kuin liikkuminen olisi ihanaa. Hirveetä paskaa se on.

Vierailija
38/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ruokavalio. Lisää liikuntaa.

Vierailija
39/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähähiilarisella pudotin kympin kahdessa kuussa (normaalipainon sisällä).

Mun ei tarvinnut muuttaa ruokavaliota. Lisäsin liikuntaa.

Ihan kuin liikkuminen olisi ihanaa. Hirveetä paskaa se on.

Mua se piristää ja on parempi kunto.

Vierailija
40/107 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, no lisää liikuntaa. Eikö se ole aika ilmeinen ratkaisu?

Hei

Liikunta laihduttaa vain vähän. Kukaan ei jaksa liikkua niin paljon, että sillä laihtuisi vaikkapa kilon viikossa.

Veikkaan, että ap on laskenut kalorimäärän väärin.

Yhden kilogramman rasvanpoltto vaatii 9000 kcal energiavajetta.

Liikunnaksi muutettuna se on tunti pyöräilyä kuukauden ajan joka päivä.