Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä kun puolisot arvottavat siivoamisen ym vastuut eri lailla?

Vierailija
01.07.2023 |

Tilanne siis se, että lähes kaikki kotityöt jää minulle, koska miehen mielestä niitä ei tarvitse tehdä. Aina kun koitan vaatia apua, niin päädymme keskusteluun siitä, että pitääkö ikkunat pestä kerran vuodessa, miksi lakanat pitää vaihtaa kuukauden välein tai miksi tehdä ruokaa kun voi syödä leipää.

En siis tosiaankaan ole itsekään himosiivooja, joten en koe että vaadin liikaa. Lapsille haluan tarjota muutakin kun leipää, joten ainut vaihtoehto on että itse teen melkein kaiken.

Pyykinpesun ja renkaiden vaihdon mieskin ymmärtää ja tekee ne.

Ja kyllä kyllä, itse olen soppani keittänyt. En silloin yli 20 vuotta sitten 18-vuotiaana osannut ajatella ehkä näin pitkälle asioita mieheen rakastuessani. Isän roolin hoitaa kyllä täydellisesti.

Kommentit (255)

Vierailija
221/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miksi miehiä pitää kohdella kuin vajukkeja tai vauvoja???

Käyttäydy kuin va juk ki tai vauva niin sellaisena sinua kohdellaan. Ja stain se puuttuva kasvatus on aloitettava

Vierailija
222/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirasi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirasi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miraaas kirjoitti:

Jos te olette oikeasti onnellisessa suhteessa mistä homma toimii...

Niin kannattaa nyt herätä ennnekuin on myöhäistä. Te nalkutatte ja kusettte suhteenne pilalle joidenkin kotitöiden takia.. mihin menee pahimmassakin tapauksessa tyyliin 5h viikko lapsiperheessä..

Notkukaa vaikka puol tuntia vähemmän täällä päivittäin. Ja pitäkää koti siistinä, olkaa onnellisia ja rakastakaa toisianne.

Mies on kussut homman siinä vaiheessa kun sysää kotityöt naiselle. Kyse on tasa-arvosta, vaikka jostain käsittämättömästä syystä kukaan ei käytä t-sanaa näissä sadoissa keskusteluissa, jotka aihetta koskevat.

Kun mies vierittää kotityöt naiselle, hän kertoo että pitää naista alempiarvoisena. Mies tietää sen. Nainen tietää sen. Mutta kumpikaan ei sano sitä ääneen. Mies alistaa naista, ei siinä muusta ole kyse. Ja silti tuhannet pariskunnat elävät noin. Enemmistö pariskunnista.

Oletko ajatellut et kuka tän mahdollistaa?

Nainen.

Mun miehen vaatteet kulkee mun käsien kautta koneeseen..

Mun miehen syömä ruoka kulkeutuu mun käsien kautta vatsalaukkuun..

Jos mua alkaisi joskus häiritä tämä asia. Mä sanoisin kerran tai kaksi.

Jos ei toimisi niin kohta mies huomaisi et jotain on vialla kun vaatehuolto ei toimi ja nälkäkin on.

Ei ne miehet ole lapsia. Te teette itse itsestämme uhrin ja sit puratte pahaa oloa nalkuttamalla.

Miksi vapautat miehet vastuusta?

Miksi mahdollistat sen että mies voi vapautua vastuusta?

Mikset iskenyt nyrkkiä pöytään heti kun huomasit millain homma menee. Miksi et tee nyt asialle mitään

Miksi sinä trollaat?

Mitä trollausta tämä on.. ihan itse te mahdollistatte mieslapsen käytöksen..

Jos se mies ei saa enää puhtaita vaatteita niin ihan varmasti se opettelee käyttää konetta.

Ja vielä varmempi olen jos mies ei saa ruokaa niin ei se nälkään kuole..

Ja jos oikein hurjia haluatte olla niin lopettaa vielä seksin antaminen.. ihan varmasti jossain vaiheessa kun ei oo vaatteita, nälkä on ja panettaa mies kysyy teiltä onks jotain vialla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet usein pilkkaavat kotitöiden mitättömyyttä, lastenhoidon/kouluhommien valvonnan/harrastuksiin viemisen helppoutta ja milloin mitäkin. Meilläkin haistatteli, että tekisi hommat helposti, paremmin ja vaikka vasemmalla kädellä.

Ehdotin seuraavaa ja mies olisi saanut valita:

* vastuun jakaminen joka toinen viikko

* vastuun jakaminen joka toinen kk

* vastuun jakaminen esim. 3kk pätkissä

No, pitkin hampain lähti lopulta hommaan. Sanoin, että otetaan alkuun viikko. Arvatkaa onnistuiko?

* ope otti yhteyttä, kun mikään ei hoitunut

* harrastuksiin mentiin myöhässä

* ruokaa ei ollut/oli einestä mikrossa

* pyykit jäivät pesemättä

* tiskit unohtuivat kokonaan

* siivottu ei kertaakaan

* eikä mikään toiminut

* ei vinkunut kyllä illalla sängyssäkään, kun oli ihan loppu koko ukko

Mitä minä tein sillä viikolla?

* siivosin auton, joka oli ollut miehen listalla pitkään

* siivosin autotallin, sama homma

* korjasin pihaportin, joka oli ollut muutaman kuukauden repsallaan

* leikkasin ruohon

* putsasin grillin

* öljysin terassin

* tein monta muuta pikkuhommaa

Nautin, kun sai tehdä jotakin muuta, kuin sitä tavallista. Senkun eli itselleen. Kirja korvanappeihin ja vain aikaa.

Seuraavan viikon siivosin miehen kehittämää sotkua talossa, pelastin lapset ja kuulin mieheltä, miten akkojen typerät jutut eivät kiinnosta. Muuten olisi ne kyllä tehnyt.

Eli kun ei vaan toisesta ole kuin lapseksi, niin ei siitä ole. Jos ikinä enää kumppanin löydän, on hän joko nainen tai mies omassa asunnossaan.

Vierailija
224/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kerran kuussa lakanat? yök

Olisin burnoutissa suht nopeasti jos vaatisin itseltäni enemmän. Kun siis aika lailla kaiken yksin teen. Ja työpäivätkin itselläni pidempiä kuin miehellä. Johonkin on oman jaksamisen rajat vedettävä.

ap

Jos kiskot vuodevaatteet pesukoneeseen, niin osaako mies silloin laittaa uudet paikalleen vai löytyykö illalla paljaan petarin päältä nukkumasta?

Noin kannattaa tehdä. Vähän ennen iltaa ottaa ne pois ja lähteä ite lenkille tai kauppaan vähän ennen kun mies menee nukkumaan. Laittaa ne puhtaat siihen viereen mutta ei vaihda niitä itse. Sit on sian jättöaika jos ei oo vaihtanut vaan mennyt siihen paljaalle nukkumaan /odottanut niin kauan että sinä tulet vaihtamaan.

Vierailija
225/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah. Ihana rauha olla omassa kodissa ja hoitaa vain omat asiat. Miesystävä on, mutta emme tule muuttamaan saman katon alle, mies toki haluaisi. Niinpä, minäkin haluaisin ilmaisen kokin ja siivoojan. Näillä mennään tai sitten ei.

Vierailija
226/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja kirjoitan vauvapalstalle sanoja hyi ja yök. Siis samoja sanoja joita käytetään lasten kirjallisuudessa. Olen todella aikuinen ihminen.

Vierailija
227/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsit miehen, jolle nainen on palvelija. Joko hyväksyt sen ( kun tästähän ei ollut mitään ennakko-varoitusta seurusteluaikana) tai eroat.

Palstalla sitten jaksetaan vierittää vastuuta naiselle.

Tasa-arvo ei ole toteutunut. Suurin osa miehistä vierittää kotityöt naisen vastuulle. Tämä ongelma koskee suurinta osaa länsimaiden naisista.

Nainen ei voi vaikuttaa miesvalinnoilla yhteiskunnan rakenteisiin ja miesten asenteisiin. Naisille ei riitä kunnon miehiä joita valita. Niitä miehiä on häviävän vähän.

Tämä ei ole ap:n syy eikä ap olisi voinut tehdä mitään toisin. Tätä tilannetta ei voi välttää. Se tulee eteen useimmilla naisilla.

Nyt ap joutuu tappelemaan asiasta, jos ei halua olla orja loppuikänsä. Mutta vika ei ole hänen. Vaan miehen.

Toki miehen kasvatus on ollut puutteellinen, mutta kyllä siihen on mahdollista vieläkin vaikuttaa. Tottakai mies lusmuaa jos sen tekee mahdolliseksi. Oma mieheni ainakin ymmärtää varsin hyvin puhetta ja tietää mitä pitää tehdä. Ihmeellisesti myös sisaruksilleni on löytynyt miehet, jotka osallistuvat ihan tasapuolisesti kotitöihin.

Mitä ihmettä höpötät kasvatuksesta? Ei tämä kasvatukseen liity yhtään mitenkään.

Tässä on kyse siitä että nainen näkee itsensä tasavertaisena miehen kanssa, mies näkee naisen palvelijana. Tämä on aivan valtava ongelma yhteiskunnassa. Tästä on puhuttu ainakin 40 vuotta. Ja sinä olet ilmeisesti päättänyt olla näkemättä sitä, kun "ei kukaan minun kavereista".

Vierailija
228/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä pitää olla naisen kanssa suunnitelma, ja suunnitelmasta pitää käydä ilmi onko siellä jaettuja kotitöitä minkä verran. Jos miehellä ei ole suunnitelmaa naisen kanssa, nainen ottaa ja suunnittelee miehen elämän, myös kotityöt, ja siitä voi syyttää vain miestä itseään. 

Naisella on yleensä selkeä suunnitelma myös yhteisistä rahoista eli niistä, jotka mies on tienannut. Jos mies kieltäytyy maksajan roolista, on edessä ero, jota perustellaan sillä, että mies ei siivoa.

No aivan Suomen lain mukaan aviopuolisoilla on elatusvelvollisuus toisiaan kohtaan. Kun ollaan perhe, ei ole mitään miehen rahoja ja naisen rahoja vaan perheen rahat.

Vierailija
229/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirasi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miraaas kirjoitti:

Niin kannattaa nyt herätä ennnekuin on myöhäistä. Te nalkutatte ja kusettte suhteenne pilalle joidenkin kotitöiden takia.. mihin menee pahimmassakin tapauksessa tyyliin 5h viikko lapsiperheessä..

Notkukaa vaikka puol tuntia vähemmän täällä päivittäin. Ja pitäkää koti siistinä, olkaa onnellisia ja rakastakaa toisianne.

Itse päivystät täällä solvaamassa 24/7. Mene terapiaan, hoisa pääsi ja ala elää ihmisiksi!

Mitä solvaamista se on jos kertoo faktat?

Se että riitelee tai nalkuttaa jonkun pikku jutun takia muuten hyvän parisuhteen pilalle on ihan puhtaasti tyhmää..

Palkatkaa vaikka siivoaja jos ette itse suoriudu. Halvemmaksi sekin tulee kuin avioero, roskapussin viemättä jättämisen takia

Ei se siivooja sun roskia vie ,eikä tee sitä siistimishommaa mikä täytyy tehdä ennen siivousta. Harvemmin n suostuu mitään muuta kuin imuroinin ja lattian pesun tekemään. Jos kumppani on täysi porsas 24/7 niin eipä siivoojan käynti silloin tällöin paljoa lohduta. Helpompi erota kuin sietää toisen puutteita joka Jeesuksen päivä.

Vierailija
230/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirasi kirjoitti:

Jos te olette nalkuttaneet jo vuosia kotitöistä ja mies ei saa niitä hoidettua. Tehkää palvelus itsellenne ja miehelle ja erotkaa.

Mikäli se kotityö aspekti on teille niin iso.

Sit rukoilkaa ettette joudu uuteen suhteeseen jossa on ihan oikeitakin ongelmia.

Tasa-arvon ja toisen arvostuksen puute on oikea ongelma ihan mille tahansa parisuhteelle.

Vierailija
231/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirasi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miraaas kirjoitti:

Itse päivystät täällä solvaamassa 24/7. Mene terapiaan, hoisa pääsi ja ala elää ihmisiksi!

Se että riitelee tai nalkuttaa jonkun pikku jutun takia muuten hyvän parisuhteen pilalle on ihan puhtaasti tyhmää..

Palkatkaa vaikka siivoaja jos ette itse suoriudu. Halvemmaksi sekin tulee kuin avioero, roskapussin viemättä jättämisen takia

Ei se siivooja sun roskia vie ,eikä tee sitä siistimishommaa mikä täytyy tehdä ennen siivousta. Harvemmin n suostuu mitään muuta kuin imuroinin ja lattian pesun tekemään. Jos kumppani on täysi porsas 24/7 niin eipä siivoojan käynti silloin tällöin paljoa lohduta. Helpompi erota kuin sietää toisen puutteita joka Jeesuksen päivä.

Vahva suositus erolle. Sä ja sun miehesi ansaitsette parempaa

Vierailija
232/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirasi kirjoitti:

Jos te olette nalkuttaneet jo vuosia kotitöistä ja mies ei saa niitä hoidettua. Tehkää palvelus itsellenne ja miehelle ja erotkaa.

Mikäli se kotityö aspekti on teille niin iso.

Sit rukoilkaa ettette joudu uuteen suhteeseen jossa on ihan oikeitakin ongelmia.

Tasa-arvon ja toisen arvostuksen puute on oikea ongelma ihan mille tahansa parisuhteelle.

Joo mä uskon että kaikki muu on aina suhteessa täysin tasa arvoista. Mut kannattaa jättää se sika.

Vierailija
233/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirasi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika, asukaa ensin vaikka yhdessä puoli vuotta ennen lopullista sitoutumista ja lasten tekoa. Kyllä siinä näkee jo , mitä on odotettavissa. Tekisi mieli melkein sanoa, että itsepä valitsit puolisosi.

Kyllä minunkin puolisoni ensimmäisen vuoden rakkauden huumassa heräsi keittämään 4.00 kahvit vaikkei olisi itse vielä tarvinnut herätä, imuroi ja tiskasi jotta olisi minun mukava tulla kotiin. 10- vuoden jälkeen ovat asiat hieman muuttuneet.

Mikset sä muutu asioiden mukana? Kokeile vaikka 1kk nyt alkuun sillai ettet tee mitään mikä auttaa miestä. Voisin luvata et toimii paremmin kun vauva palstaan kirjoittelu.

Tämä. Lopettakaa se palveleminen. Samoin voi kieltäytyä aivan kaikesta mitä mies ehdottaa ja pistää mies hoitamaan muksuja juuri silloin kun sillä olisi harrastusmeno. Meillä ei kellään ole kovin vaa, mikäli minulla ei ole kivaa.

Vierailija
234/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mirasi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miraaas kirjoitti:

Kyllä siivoukseen voi kuulua nuo mainitsemasi asiat. Mutta se lisätään sopimukseen ja siivousaikaa lisätään. Monesti myös viikkosiivous on mahdollinen. Ulkoistus edellyttää halua ja kykyä maksaa näistäkin palveluista.

Vierailija
235/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika, asukaa ensin vaikka yhdessä puoli vuotta ennen lopullista sitoutumista ja lasten tekoa. Kyllä siinä näkee jo , mitä on odotettavissa. Tekisi mieli melkein sanoa, että itsepä valitsit puolisosi.

Tilastoista näkee mitä on odotettavissa. Jos tuleva kumppani on mies, todennäköisesti hän tulee sysäämään vastuun naiselle. Lastenhoidon osalta todennäköisyys on 90%.

Tekisi mieleni sanoa että sinut on aivopesty, kun et näe selvää asiaa. Tässä ei ole kyse naisen valinnasta. Nämä valinnat on tehty meidän puolestamme ennen kuin olimme edes syntyneet.

Nyt vaihtoehtomme ovat joko kääntää selkämme yhteiskunnalle ja parisuhteelle tai taistella kotonamme siitä, että meistä ei tehtäisi palvelijoita.

Vierailija
236/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsit miehen, jolle nainen on palvelija. Joko hyväksyt sen ( kun tästähän ei ollut mitään ennakko-varoitusta seurusteluaikana) tai eroat.

Tasa-arvo ei ole toteutunut. Suurin osa miehistä vierittää kotityöt naisen vastuulle. Tämä ongelma koskee suurinta osaa länsimaiden naisista.

Nainen ei voi vaikuttaa miesvalinnoilla yhteiskunnan rakenteisiin ja miesten asenteisiin. Naisille ei riitä kunnon miehiä joita valita. Niitä miehiä on häviävän vähän.

Tämä ei ole ap:n syy eikä ap olisi voinut tehdä mitään toisin. Tätä tilannetta ei voi välttää. Se tulee eteen useimmilla naisilla.

Nyt ap joutuu tappelemaan asiasta, jos ei halua olla orja loppuikänsä. Mutta vika ei ole hänen. Vaan miehen.

Toki miehen kasvatus on ollut puutteellinen, mutta kyllä siihen on mahdollista vieläkin vaikuttaa. Tottakai mies lusmuaa jos sen tekee mahdolliseksi. Oma mieheni ainakin ymmärtää varsin hyvin puhetta ja tietää mitä pitää tehdä. Ihmeellisesti myös sisaruksilleni on löytynyt miehet, jotka osallistuvat ihan tasapuolisesti kotitöihin.

Mitä ihmettä höpötät kasvatuksesta? Ei tämä kasvatukseen liity yhtään mitenkään.

Tässä on kyse siitä että nainen näkee itsensä tasavertaisena miehen kanssa, mies näkee naisen palvelijana. Tämä on aivan valtava ongelma yhteiskunnassa. Tästä on puhuttu ainakin 40 vuotta. Ja sinä olet ilmeisesti päättänyt olla näkemättä sitä, kun "ei kukaan minun kavereista".

Tämä nimenomaan liittyy kasvatukseen. Pojat on kasvatettava samoin kuin tytöt tekemään taloustöitä, laittamaan ruokaa , siivoamaan ja huolehtimaan itsestään ja kodistaan. Ei ne tämän yhteiskunnan asenteet tyhjästä tuosahda sen miehen päähän vaan kyllä ne mallit jo sieltä kodista opitaan. Jo tästä syystä olisi tärkeä että myös isät osallistuvat kotitöihin ja lastenhoitoon, sillä he toimivat siinä mallina lapsilleen.

Vierailija
237/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mirasi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miraaas kirjoitti:

Kyllä siivoukseen voi kuulua nuo mainitsemasi asiat. Mutta se lisätään sopimukseen ja siivousaikaa lisätään. Monesti myös viikkosiivous on mahdollinen. Ulkoistus edellyttää halua ja kykyä maksaa näistäkin palveluista.

Ei ne siivoojat koskaan vie tavaroita paikoilleen tms. Vaan aina se asunnon saattaminen siivouskuntoon on asukkaan harteilla.

Vierailija
238/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei myös tee kotona yhtään mitään kotitöitä. Ja jos joskus tekikin, niin teki oikeasti niin huonosti, että näki ettei homma kiinnosta yhtään eikä edes yritä.

Ja tästä nyt moni tulee huutamaan "no ei kai se mies teekään kun vaimolle mikään ei kelpaa", mutta kun oikeasti esim. miehen imurointivuorolla imurointi oli sitä, että imuroi käytävät olkkarista ja keittiöstä (ei lainkaan esim keittiönpöydän alta, sohvien alta puhumattakaan, ei kenkien/kenkätelineen alta, jätti myös makuuhuoneet ihan tyysti imuroimatta sekä vessat... Ja kun ihmettelin asiaa, tiuskasi vaan että "ei niitä tartte" ja kun kysyin että millä perusteella niin vastaus oli "no kun minä sanon niin")

Jättää lisäksi esim. omat vaatteensa edelleenkin aina lattialle myttyyn eteiseen, kun menee nukkumaan. Minä olen vienyt naulakkoa ja tuolia sängyn viereen, että vaatteet olisi helppo nostaa edes siihen tuolille, mutta ei vaan onnistu, vaikka kuinka pyydän tai käsken.

Minä sitten nostan nykyään aina iltaisin vaatteensa siihen sängyn vieressä olevaan naulakkoon, kun en kestä katsella vaatteita hujan hajan lattialla.

Teini-ikäiset poikammekin on helpompi opettaa, heilläkin likaiset vaatteet tuppaavat tippumaan huoneensa lattialle, mutta valvon joka ilta että vievät itse likavaatteet päivittäin pyykkiin, ja he sen kyllä sitten tekevätkin, mukinan kera, mutta kuitenkin.

No, sen verran olen ottanut tasoitukseksi, että lakkasin taannoin maksamasta oman puoleni asumiskuluistani kun joudun kerran hoitamaan kaiken siivouksen (asunto miehen nimissä) ja säästän nämä rahat itselleni. Mies on sitten maksanut asumisemme.

Olen myös raivannut kotimme lähes minimalistiseksi (oli siinäkin liki vuoden urakka käydä kaikki läpi ja kuljetella kirppiksille ja jäteasemalle!) mutta nyt siivoaminen on hieman nopeampaa ja helpompaa.

Ps. Ja itse huollatan oman autoni ja vaihdan renkaat, tätä joku kuitenkin tulee kohta sanomaan ellen mainitse.

Mies oppii tuomaan vaatteensa pyykkikoriin siinä vaiheessa kun mistään ei ilmesty puhtaita vaatteita. Keräät lattialle heitetty vaatteet roskasäkkiin ja ne katoaa mystisesti niin kauan kunnes alkavat osua sinne minne kuuluu.

Meillä saa raivarin. Haukkuu minut, kertoo miten on minun vikani, että myöhästyy töistä/ei voi treenata/elämä menee totaalipieleen.

Lapset katsovat suu auki vieressä. Sen jälkeen kertoo lapsille, miten äidillä on mielenterveysongelma ja käskee varoa äitiä.

Lopulta kostaa paskomalla pöntön, sotkemalla keittiön tai muuta kivaa.

Odotan oikeaa hetkeä poistumiselle, mutta hänellä on rahaa ja on sanonut, että taistelee lapsista kalliisti, jos yritän lähteä. Eli vielä vuosia olen jumissa. En uskalla riskeerata.

Ja niin, kas kummaa. Tämäkin mies heittäytyi kakaraksi, kun olin raskaana.

Uhkailee vaan. Lähde menemään. Lapset ei isälle jää, kun käytös on tuollaista.

Fyysisesti väkivaltaiset miehet uhkailevat t_polla, henkisesti ja taloudellisesti väkivaltaiset rahalla.

Turvakodin kautta voi lähteä tällaisissakin tapauksisa ja jokaisessa kunnasssa on ilmaiseksi tarjolla oikeusavustajan palveluita selvittämään asioita.

Ei tee lapsille hyvää kasvaa munankuorilla väkivaltaisen isän alaisuudessa ja saada vääristynyttä parisuhdemallia (jota toistavat aikuisina omien kumppaneidensa kanssa).

Vierailija
239/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin "tottakai"? Missä todellisuudessa omista töistä luistaminen ja niiden kasaaminen toiselle on "tottakai"? Järjetöntä puhetta. Ei tuo ole mikään oletusarvo missään eikä kenellekään, joka pitäisi jotenkin aktiivisesti torjua.

Töiden kasaaminen toiselle on kauheaa käytöstä. Alistavaa, ylimielistä ja aggressiivista. Henkistä väkivaltaa. Ei mikään miehen ominaisuus, jota jokainen mies "tottakai" toteuttaa jos nainen ei estä.

Mikä kumma saa sinut normalisoimaan henkistä väkivaltaa? Erityisesti jos itseäsi asia ei edes koske.

Vierailija
240/255 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään naistaan kunnioittava ja rakastava mies ei kohtele naistaan kuin palveluspiikaa. Nämä miehet ovat itsensä naisen yläpuolelle arvottavia sovinisteja, joista tulee erota heti, kun ensimmäiset merkit ovat ilmassa. Kyseessä on henkinen väkivalta, eikä mikään viaton laiskottelu. Narsistinen käyttäytyminen pitää kaikkea, myös toisia ihmisiä, omana omaisuuteenaan, jota voi kohdella miten huvittaa ja jonka tehtävä on tuottaa hänelle helpompi elämä ja palveluita.

Järkevä, mieleltään terve ja rakastava mies pitää kunnia-asiana, että hän huolehtii puolisostaan ja lapsistaan.

Älkää odottako, että henkisesti vam-Maiset, mielenterveysongelmista kärsivät sovinistit muuttuvat miksikään.