****Huhtikuiset viikolla 50****
Tervehdys kanssamasut!
Nyt ruvetaan aktiiviseksi tässä keskustelufoorumissa, ollaan kuitenkin jo aika pitkällä, vai mitä?!
G:mitä jouluvalmisteluja on aikomuksenanne tehdä tällä viikolla?
Itselläni on edessä porkkana- ja lanttulaatikoiden valmistus sekä pipareiden ja torttujen paistaminen. En ole jouluverhoja pystynyt ripustamaan, kun on niin synkkää ulkona ja verhot ovat sattumoisin tummansiniset....ehkä sitten loppuviikosta....
Omasta navasta: melkoinen " mekastus" käy masussa aina säännöllisin välein. Olen huomannut Eemelin olevan hereillä ainakin klo:22.30---> sekä aamusta, kun isoveljensä rupeaa touhumaan meidän sängyssä niin masussakin heräillään tuohon touhuamiseen.
G: minkälaisia vaivoja teillä muilla on ?
Muuten on ollut ihan ok olo mutta minulla on tuntunut ilkeitä vihlaisuja tosi alhaalta ja aina illasta rupeaa särkemään, tuntuu kuin joku yrittäisi muurautua jo ulos... = (
viime yönä heräsin tuohon särkyyn ja *ta daa* lonkkakivut ovat alkaneet. Ehdin juuri miettiä, että onpas kivaa kun on saanut nukkua yönsä hyvin ilman vessakäyntejä tms. vaivoja....
lisäksi sormet ja nilkat ovat ruvenneet osoittamaan merkkejä, jos touhuan liikaa pitämättä minkäälaista lepotaukoa.
Tänään on onneksi oman lääkärin vastaanotto ja saan varmuuden, että nuo kipuilut eivät ole aiheuttaneet mitään ylimääräistä alakerrassa...
Tällaista vaivapainotteista viikon 50 alkua täältä synkästä keski-suomesta!
Beatitude & Eemeli rv 24+6
Kommentit (52)
Eipä oo tullu kirjoteltua pitkään aikaan...
joulutohinoista on ollu puhetta,oon koristeita laittanu ja pipareita en leivo mutta tortut sitten paistan ja ajattelin kokeilla tehä suklaakakun kun kotivinkissä oli ohje, saas nähdä kuin onnistuu.
Ihan perussiivouksen ajattelin vaan tehdä ja laittaa tavaroita pöydiltä pois ja lehet sun muut viiä keräykseen ni eiköhän siinä ole tarpeeks jouluvalmisteluita sitten.
Vaivoista....Ummetus vaivaa ajoittain ja sitten kun se laukeaa niin saa istua koko pv vessas, ei mitään kivaa....Ja ton nukkumisen kans sillee et kestää kauan ennen ku nukahun mut sit nukunki aika hyvin, kuhan eka vaan saan únen päästä kiinni.
Vekara on ruvennu pyörimään aikas paljon mahas, mieskin tuntee liikkeet.Maha ei nyt kauheesti oo kasvanu, jää noitten omien makkaroitten alle piiloon, kukaan vieraista ei tiedä et ootan jos en sano,kiva ylläri naapureille sitten keväällä :)
Jepjep, kohta alkaa salkkarit, eimuuta ko kattomaan.
Voikaahan paksusti
A.A.MATS....Mietit että mistä löytyis isojen tyttöjen liiviliike niin tosi lämpimästi suosittelen käymään osoitteessa www.nettiemo.fi. Sieltä löytyy imetysliivejä ja kokoja piisaa oikeen reippaasti.Siellä on mittataulukot minkä mukaan osaa oikeen kokoset tilata. Mun liivit maksoi 55e eli ainakin mun budjetille tosi kalliit, mutta on nää hyvätkin, että kannatti maksaa. Ja kun isorintainen on niin en mä ainakaan löydä " tavallisesta" kaupasta itelleni liivejä ja varsinkin sellaisia joiden pitäis tukea hyvin. Tää nettiemo löytyy myös liikkeenä helsingistä jos siellä päin asustelee, mutta itse näin pirkanmaalaisena turvaudun nettikauppaan ja kahdessa päivässä oli paketti postilaatikossa ja toimituskulut oli 1e. No eipä sitten muuta...moimoi!!
G: Jouluvalmistelut on hyvällä mallilla, tai miten sen nyt ottaa. Eilen paketoin kaikki joululahjat, oli siinä urakkaa;) Perjantaina pitäisi leipoa piparit, ensiviikolla aloitan vasta siivouksen, kun muuten kerkii kaikkipaikat jo uudelleen sekaisin ja liakiseksi.
G vaivoista: Niitä ei juurikaan ole. Ainoa häiritsevänä tekijän koen olevan kaverin ärettön liikkumis into. Ja tietysti välillä potkitaan suoran rakkoon, se tekee sitten.... onneksi ei lirahtele.
Eilen ostetiin vaunu!
Joulun odotusta, vaikka fiilis ulos katsoessa laskee ja vie viimeisimmänkin joulutunnelman.
tinsula 21+? sori en nyt hätäpäissäni muista
ja on pakko itekkin hypätä pinoon =)
g: jouluvalmisteluista. sain tänään parvekkeelle ripustettua lyhdyt, havupallo siellä oli jo. valot kaiteeseen ostan huomenna. samoin olohuoneeseen kaavailen punaisia koristetyynyjä ja huopaa ja jotain pientä sälää ja keittiöön vielä kans jotain täydennystä kaitaliinojen ja kynttilöiden kaveriks. meillä on vielä muutenkin sisustus uudessa kodissa sillai kesken että on vaikee keksiä sit vielä jotain joulusta siihen sekaan. esim mitään verhotankoja ei ole vielä missään joten jouluverhoista on varmaan aika turha haaveille edes.. me ostetaan laatikot sun muut ihan kaupasta valmiina, meidän äiti on luvannut paistaa kinkun mutta piparit ja tortut ajattelin taiteilla pojan kanssa viikonloppuna =) piparitalo olis ihan mutta en oo varma osaisinko kuitenkaan.. lunta kaipaan minäkin. tai edes vesisateen loppumista.
vaivoja ei ole juuri muita kun närästys. otan nyt rautaa ja alkaa toi väsymys hellittää vihdoin =) vessassa saa juosta päivin ja öin mutta eipä se niin haittaa ;)
ja 4-d ultra varattu 27.päivä. olisin ottanu jo ens viikolle mutta femedassa oli niiin vähän ilta-aikoja ettei ollut paljon mistä valita. me ehdottomasti halutaan tietää uuden tulokkaan sukupuoli. mulla on taas poikaolo mutta eihän sitä koskaan tiedä.
nojoo,pitää mennä nukkumaan jotta jaksaa shoppailla huomenna =)
marie 23+2
Taisipa tulla meidän huhtisten sanainen arkku tyhjennettyä parissa päivässä, kun tänään on ollut hiljaisempaa ;oD No, eipä mullakaan sen kummempia uutisia ole. Tässä perjantain neuvolakäyntiä odottelen ja noita kelan lappuja täyttelin, että saa sitten viedä töissä palkkasihteerille lähetettäväksi kelaan. Saan sen 3 kk palkkaa äitiysloman ajalta, joten työnantajan todistus tarvitaan papereihin mukaan.
Työpäiviä näyttää olevan vielä 45 jäljellä, kun pidän joulun aikana pari viikkoa lomaa. Loma onkin kyllä ihan paikallaan. Taas aamulla esikoinen itkeä tihuutti, kun ei olis halunnut päästää äitiä töihin ja on vasta keskiviikko ja 2 hoitopäivää vielä ennen viikonloppua. No, kaipa tämä tästä.
Onko muuten muita alkanut synnytys jo pelottamaan? Mä oon jostain syystä tässä viikon verran panikoinut synnytyksen takia (enää vajaa 4 kk aikaa... kääk!). Ei mulla mitään kummempia pelkoja esikoisen ajalta jäänyt, mutta tuntuu se taas niin hurjalta ja riskialttiilta touhulta tuo synnyttäminen. Järki kyllä sanoo, ettei vielä kannattaisi asiaa miettiä, kun aikaa on vaikka kuinka kauan ja saa olla onnellinen jos kunnialla loppuun asti pääsee. Luin kyllä tuossa esikoisen aikaisesta päiväkirjastani, että samoilla viikoilla alkoi paniikki silloinkin, vaikka sitten synnytyksen lähestyessä ei pelottanut enää yhtään. Kaipa se on tuo kasvava maha, joka tekee tästä odotuksesta niin konkreettista.
No, nyt takas töiden pariin.
A.A. rv 22+6
pidetääs nyt tää pino kunnos :)
Kaveri juuri eilen kysyi multa et pelottaako synnytys? johon mä vain et ei..ja kumminki oon jo sitä miettiny ja hieman on kyllä alkanut stressaamaan..mut yritän vaan itteeni tsempata,et kyllähän muutkin siitä on selvinnyt,nin eiköhän me muutkin :9
Tää sade kyl sit ärsyttää ja oon muutenkin koko ajan väsynyt,pitää varmaa neuvolas pyytää kattoon hemoglobiinin
En jaksa oottaa niitä vaunuja,jotka saan perjantaina :) Onko muut jo hankkinut tavaroita?
Mikä juttu se viiva mahas merkkas? tietääkö joku? ko itel ei oo tullu,niin tarkottaako se jotain..et kumpi ois tulos..vai onko se ihan sattumanvarasta? :)
Keskiviikon jatkoja kaikille
niina 23+3 (?)
[b]niim84[/b]: Se viiva (linea negra) tarkoittaa ainakin joidenkin uskomusten mukaan, että olis... olikohan nyt poikavauva tulossa. Oikeasti ei kai merkkaa mitään vaan on äidin ihon pigmenteistä kiinni. Samanlainen juttu siis kuin se, että raskausaikana nännipihat tummuu ja laajenee, kun pigmentin määrä lisääntyy. Mulla ei esikoisen aikana (poika) viivaa ilmestynyt eikä näin jälkeenpäin kysellen oo ollut kellään muullakaan meidän suvun naisilla vaikka on sekä poikia että tyttöjä syntynyt. Meillä on kyllä tosi vaalea- (eli punakka-) ihoista porukaa suvussa ja hiustenväritkin on vaaleasta maantien harmaaseen, joten kovin tummaa verta ei suvusta löydy.
[b]Helinä_1983[/b]: Joo, oon ajatellutkin noita nettikauppoja koluta tässä, kun ehdin. Nuo hinnat vaan on kyllä kivan korkeita, kun niitä isompia rintsikoita tarvii ehkä noin puoli vuotta synnytyksen jälkeen. No, pakko kuitenkin olla jotkut, joten turha kai murehtia rahoja.
A.A. rv 22+6 edelleen :o)
Minä yritin viime neuvola käynnillä ottaa puheeksi synnytyspelkoni, mutta ei sitä otettu todesta. Ja mulla on viime synnytyksestä jääny traumat koska kuume nousi ja teki minusta aika kyvyttömän mihinkään. Mutta jospa se tässä helpottais. Neuvolatäti sanoi, että pelot alkavat vaivaamaan tässä vaiheessa, mutta helpottavat sitten kun synnytys lähenee. Sitä kuulemma kaipaa niin kovasti vauvaa..
Meikäläinen sitten ressaa tosissaan noiden lahjojen takia. Eilen oltiin miehen kanssa jouluostoksilla ja mies oli ostamassa minulle toivomaani DVD settiä. Minä aloin itkemään (keskellä kauppaa), että älä osta kun minulla ei ole sulle mitään. Hohhoijaa.. hormoonit taitaa jyllätä. Mutta sanokaa mitä minä ostan miehelleni?? Haluaisin sen olevan jotakin erikoista, mutta en keksi mitään vaikka yleensä olen aika hyvä keksimään lahjoja.
Väsyttää aivan armottomasti. Vauva on liikkunut pari päivää vähemmän ja se huolestuttaa. Nyt olisin kiitollinen sairaslomasta, jotta saisin vain olla ja nukkua, mutta en aijo antaa periksi.
Leivänkannikka 23 + 6
Jouluvalmisteluista: Tarkoitus olis tänään lähteä parsimaan joululahjaostoksia. Eilen saatiin miehen kanssa jo hankituista paketoitua.
Viikonloppuna meinattiin leipoa piparit. Muuten on koti kunnossa koristeiden, verhojen ja valojen suhteen. Siivouksen ajattelin alotella nyt viikonloppuna järjestellen ja viikolla sitten huoneen kertaalleen ottaa käsittelyyn.
Leipominen jää tuohon pipareihin, kun kaksistaan ollaan ja suurimmaksi osaksi syödään molempien vanhempien luona niin ei vaikuta alkaa hirveätä määrää tekemään. Laatikot meinattiin tehdä ite, mutta viime vuonnakin meni osa sitten hukkaan ja anoppi tarjoutui antamaan omistaan...mitäpä sitä sitten niiden kanssa hommia lisäämään.
Vaivoista: Pahoinvointi on pysynyt aika hyvin poissa, mutta joka kuukausi iskee migreeni muutamaksi päiväksi ja silloin saa oksennella päivittäin ja useasti :(.
Tulehtuneet nikamat rintakehässä on alkaneet vihoitella, ilmeisesti muuttuneista nukkuma-asennoista johtuen. Oliskos kellään tuohon vaivaan minkäänlaisia vinkkejä? Reipas kävelyllä käynti ilmeisesti hieman helpottaa, mutta kun kipukohtiin ei saa minkäänlaista " kontaktia" koko rintakehää vain vihloo sarjoissa sieltä täältä. Vaiva ei ole sietämätön, mutta erittäin epämiellyttävä.
Närästää ihan kiitettävästi ja selkä kipeytyy jos kovin innostuu touhuamaan ja jalkojen päällä olemaan. Pientä nippailua ja vihlasuja nivusissa ja lantiossa, mutta eiköän nämä kaikki kuulu asiaan.
4D-ultra: Taitaapa olla niin mahottoman kaukana, että eipä ole käyny mielessäkään.
( . ) Rakenneultrakin meni hieman pieleen huonon näkyvyyden (vatsamakkaroiden :| ) ja vauvelin huonon asennon vuoksi. On sitten tammikuussa uusintaan meno, jos sais katottua ne jutut mitkä jäi vajaaksi. Masu on jo aikasta suuri, kun on tuota mahaa ollut jo omasta takaa jonkin verran. Vauveli jumppailee kovasti, päivät on aika rauhallisia, mutta yöt ja aamuyöt on treenien aikaa :). Viime yönäkin heräsin 5-6 välillä, kun tuli sarjassa sellasia topakoita tumahduksia. Meinas sitten mennä väsy kokonaan ohi, kun totta niitä liikkeitä piti jäädä seuraamaan. Neuvolassa kaikki on ollut ok, verenpaineet, hempat yms. ja painokin on noussut kuulemma ihan sopivassa vauhdissa. Olikohan vielä muuta mitä piti kertoa :) noh lisäilenpähän vielä myöhemmin, jos jotain tulee mieleen.
Za_Ka rv22+6
Mä en osaa juuri nyt muusta kertoakaan, kun on kauhea huoli vauvasta... Heräsin tunti sitten päikkäreiltä (sairasloman autuuksia) ja tunsin että pikkarit olivat ihan märät. Jopa kerrastohousut tuntuivat märiltä haarojen kohdalta. Mä säntäsin äkkiä vessaan ja haistelin ja tunnustelin ja ihmettelin että mitä se voi olla. Tottakai tuli heti mieleen, että ei kai lapsivettä....ei vielä. Mä olen vasta viikoilla 21+5... Mä laitoin sitten siteen housuihin, että voisin tarkkailla tilannetta, ja nyt tuntiin ei ole tullut mitään. Mutta kyllä mua pelottaa ihan hirveästi...En halua soittaa minnekään klinikoille, koska näillä viikoilla kyse olisi vielä keskenmenosta, eikä siellä kuulemma voida kuitenkaan tehdä mitään...Odottelen nyt tän päivän ja katson miten tilanne edistyy. Ehdin jo käydä tuolla keskenmeno- ja keskospuolellakin kurkkimassa... En ymmärrä mitä se sitten oisi ollut, jos ei lapsivettä, ei se pissaltakaan vaikuttanut. Mutta voisitkohan asiaan vaikuttaa se, että miehen kanssa aamulla rakasteltiin? Voisiko valkovuotoa tosiaan tulla noin paljon?
Onko teillä kellään kokemusta tällaisesta?
Pelonsekaisin terkuin Bebe-b 21+5
Mä en osaa juuri nyt muusta kertoakaan, kun on kauhea huoli vauvasta... Heräsin tunti sitten päikkäreiltä (sairasloman autuuksia) ja tunsin että pikkarit olivat ihan märät. Jopa kerrastohousut tuntuivat märiltä haarojen kohdalta. Mä säntäsin äkkiä vessaan ja haistelin ja tunnustelin ja ihmettelin että mitä se voi olla. Tottakai tuli heti mieleen, että ei kai lapsivettä....ei vielä. Mä olen vasta viikoilla 21+5... Mä laitoin sitten siteen housuihin, että voisin tarkkailla tilannetta, ja nyt tuntiin ei ole tullut mitään. Mutta kyllä mua pelottaa ihan hirveästi...En halua soittaa minnekään klinikoille, koska näillä viikoilla kyse olisi vielä keskenmenosta, eikä siellä kuulemma voida kuitenkaan tehdä mitään...Odottelen nyt tän päivän ja katson miten tilanne edistyy. Ehdin jo käydä tuolla keskenmeno- ja keskospuolellakin kurkkimassa... En ymmärrä mitä se sitten oisi ollut, jos ei lapsivettä, ei se pissaltakaan vaikuttanut. Mutta voisitkohan asiaan vaikuttaa se, että miehen kanssa aamulla rakasteltiin? Voisiko valkovuotoa tosiaan tulla noin paljon?
Onko teillä kellään kokemusta tällaisesta?
Pelonsekaisin terkuin Bebe-b 21+5
Leivänkannikka:
Minä yritin viime neuvola käynnillä ottaa puheeksi synnytyspelkoni, mutta ei sitä otettu todesta. Ja mulla on viime synnytyksestä jääny traumat koska kuume nousi ja teki minusta aika kyvyttömän mihinkään. Mutta jospa se tässä helpottais. Neuvolatäti sanoi, että pelot alkavat vaivaamaan tässä vaiheessa, mutta helpottavat sitten kun synnytys lähenee. Sitä kuulemma kaipaa niin kovasti vauvaa..
Hih! ;o) Ai siitäkö se pelkojen väheneminen neuvolatätin mukaan johtuu, että kaipaa vauvaa? Aika kauniisti sanottu :o) Mä luulen, että mulla vaikutti esikoisen aikaan pelkojen vähemiseen enemmän se, että sitä rantapallomahaa ja valasolemusta oli niin raskasta raahata ympäriinsä ja halus vauvan pihalle ennen kuin se kasvaa niin isoksi, ettei mahdu ylipäätään syntymään. Synnytyskin meni ihan " pihallehan se on piru vie saatava" -mentaliteetilla ;o) Kauniimmat tunteet tuli esille vasta, kun sai vauvan syliinsä. No, oli miten oli, tärkeintä oli, että ne pelot helpotti kuitenkin ennen synnytystä. Kaipa sen asian oli ehtinyt ajatella niin valmiiksi kuin mahdollista.
Pidä, Leivänkannikka, kuitenkin puolesi, jos tilanne ei ala tuntua ajan mittaan helpommalta. Pakkohan neuvolassakin on sitten reagoida jos oikein ahdistaa. Onhan tässä aikaa vielä kuitenkin.
A.A. (palstaterrorina tänään)
Älä nyt kovin kovasti panikoi! Valkovuotoa voi oikeasti tulla ihan hillittömästi ja hulauksinakin, joten luultavasti on sitä vaan. Eihän sulla kipuja ole? Eiköhän tilanne rauhoitu iltaan mennessä. Jos huomenna on vielä sama juttu niin soita neuvolaan. Siellä pystyvät tikulla katsomaan onko lapsivettä vai ei. Tsemppiä bd bd!
A.A.
Täytyyhän sitä jotakin turistavaa tällekin päivälle löytyä, kun kerran kotona olen ja netissä aikas paljon....
Tänään on ollut viikon toimeliain päivä, olen pessyt 2 koneellista pyykkiä, silittänyt puhtaat sekä jouluverhot, jotka vihdoin ja viimein sain ripustettua. Liekö joulumieli tullut siitä, kun katselin viikonlopun ja ensi viikon ennustetta, joissa luvattiin PAKKASTA ja LUNTA!!! Voi kun tulisi valkea joulu (miten niin tunteellinen...)
Eilen oli jotenkin masis päivä, kun tulen lukeneeksi sellaisiakin juttuja joita ei pitäisi eli lähinnä tuo Jämsän perhetragedia sekä satuin vielä illan päätteeksi katsomaan jonkun dokumentin poliisin työstä ja siinä kerrotut jutut aiheuttivat sitten paniikkikohtauksen....olen aina ollut herkkä ihminen ja nyt olen 150 % herkempi...kun pystyisi välttämään kaikki hirveät lehtijutu ym...edellisessä odotuksessa mies piilotti aina lehdet, jos niissä oli jotain hirveyksiä, kun tiesi että luen ja itkeä tihrustan....
No joo se siitä, onneksi tänään on päiväkodin joulujuhla illalla ja saa katsella lapsen riemua = )
Masussa on päivittäiset spurttihetket ja välillä joudun ihan rauhoittelemaan pikkuista, kun tuntuu että masusta tullaan läpi hinnalla millä hyvänsä...= ) Ihanaa kun aika kuluu suhteellisen nopeaa, vaikka aluksi pelkäsin tätä kotiin jäämistä ja kuinka saisin ajan kulumaan.
Lähden hakemaan esikoista hoidosta ja sitten ruvetaan yhdessä ruoanlaittoon, hyvää loppuviikon alkua kaikille!
Beatitude & Eemeli rv 25+1
Mua synnytys kammottaa,kun oon niin kipuherkkä ja piikkikammoinen,mutta oon aatellu josko nytten vaan puskis sen synnytyksen läpi ilman epiduraalipuudutuksia yms,kun en kestä noita piikkejä.Tarpeeksi kammottavaa,kun yrittäävät ottaa neuvolassa verta sormesta,niin mitään ei tullu,vaikka kuinka tökkivät.Josko ilokaasun ja sisun vimmalla menisi=)En suunittele synnytystä valmiiksi,näkee sitten miten menee.Itteni oon psyykannu,että käyt nyt vaan siellä ja ponnistat,ja sit äkkiä kotiin=)
Esikoisen synnytys kesti 18,5h ja kakkosen 5h,jospa nyt selviäisi 3h=)
Meillä sänky ostettu vauvalle,ja vaatteita.Vaunut ja turvakaukalo joulun jälkeen.
Yritähän ottaa rauhallisesti Bebe-B!
Huiskutin 23+1
Mulla kävi tässä taanoin ihan samoin ja olin ihan paniikissa kunnes tajusin, että miehen kanssa touhuilustahan se johtui. Mutta seuraile tilannetta ja juo paljon vettä.
A.A. no tais se kätilö sanoa samoin kuin sinäkin. Minä nyt esitin asiasta vähän kauniimman version. :) Itekki olen sinnillä työntäny molemmat maailmaan ja sammalla sinnillä mennään kai tämänki kanssa.
Madam mamma ennusti mulle pojan ja kaksoset vuodelle 2009. Eipä ois pahemmin voinu mettään mennä, mutta kaikessahan ei voi aina onnistua :)
Tämä päivä on taas pitkä kuin nälkä vuosi.. Pääsis jo kotia nukkumaan.
Leivänkannikka
Tää herkkyys on kyllä vähän rasittavaa. Eilen illalla katsoin sen dokumentin niistä adoptioista ja itkin ihan kunnolla vollottamalla kun ne näytti niitä ihan pieniä vauvoja siellä Romanian orpokodeissa. Tuntui aivan hirvittävältä ja vieläkin tuntuu jos vain niitä miettii. Sitten tossa aamupäivällä luin viikonlopun kuolinilmoituksia (joo, tosi fiksua...) ja siellä oli yksi pieni poika joka oli elänyt kaksi päivää. Ja taas itkin varmaan 15 minuuttia. Ihan kuin mun tihrustaminen nyt niitä mitenkään auttais... Eikä se mitään jos omassa kodissaan itkeskelee mutta kun meinaa välillä jossain kaupassakin alkaa kun tulee jostain vähänkin haikee olo, esim. jotkut kauniit joululaulut kuten Varpunen Jouluaamuna. Noloa!
Synnytyksestä: Kyllä täälläkin alkanut enemmän pyöriä mielessä että mitenköhän siitä taas selviää. Ne viimeisten senttien supparit ennen ponnistusta on ihan kauheita..josko kolmas kerta toden sanoo ja saisin oikeesti jotain joka ehtis auttamaan. En vaan tiedä mitä pyytää: ilokaasusta menee pää sekaisin enkä muista sitten mitään, epiduraalin laitto oli iha kauheeta viimeks kun olinkin jo n.8 cm auki ja supparit valtaisat eikä ilokaasua ollut ja...kaikki asiat mietityttää. Sekin jännittää kuinka vauhdilla tää tulee kun kakkonen kesti vain sen 4,5 tuntia. Keretäänkö varmasti sairaalaan ja kerkeekö mies mukaan ja saadaanko lapset hoitoon johonkin..en kyllä millään haluaisi menä yksin. Kuitekin kaikki menee taas omalla painollaan ja on ohi nopeammin kuin osaa odottaakaan :) Toivottavasti.
Että sellaisia mietteitä tänään.
Leonida rv 22+6
4d:ssä tänään kävimme ja tyttö on meille tulossa, voi että... jo 600g iso vauva, kaikki ok ja niin suloinen, todellakin rahan arvoinen tutkimus, suosittelen!
Vaivoja... Migreeni, vasen jalka puutuu, nivuset ja alaselkä kipeät, vaikea nukkua ja nukun huonosti, huippaa. Noinko paljon niitä " vikoja löytyi" vaik nythän mä voin oikein hyvin!
Jouluvalmisteluja tehdään siivoilujen ja joidenkin ruokien hankinnassa, laatikot ja kinkut jo pakkasessa. Koristeita hankitaan huomenna lisää.
Huomenna neuvolaa ja kelan papereita, hb varmaan alhainen.
Aivan sekaisin onnesta tänään oon ollu kun ultrassa näin meidän ihanan tytön...
Tänään kävin siellä lääkärineuvolassa ja kaikki oli kuulemma ok. Kohdunsuu oli jo pehmennyt, mutta oli kuitenkin kiinni, joten huoleen tai saikkuun ei ollut aihetta. Jännä juttu, että vauveli oli nyt jo raivotarjonnassa. Vertailin äsken esikoisen ja tämän tulevan neuvolakortteja, niin esikoinen oli raivotarjonnassa vasta lähemmäs 30 viikolla ja kohdunsuukin pehmeni vasta yli 30 viikolla. Jospa tämä synnytys menisi sitten vähän nopeammin kuin ensimmäinen, ensimmäinen kesti papereiden mukaan 15,5h vaikka todellisuudessa lapsivesi meni jo n18h ennen synnytystä.
Paino ei ollut tällä kertaa noussut kuin 150g ja muutkin arvot olivat ok. Sain hiivakokeenkin tulokset samalla ja kuten vähän epäilinkin, mulla oli hiiva, hoitelen sen sitten kolmen päivän Canesten kuurilla toivottavasti pois.
En tiedä johtuiko sisätutkimuksesta vai mistä, mutta iltapäivällä alkoi supistella välillä oikein napakasti. Piti oikein hidastaa kävelytahtia ja hengitellä rauhassa. Onneksi ne sitten laantuivat kun pääsin kotiin ja sängylle vähän pitkälle.
Synnytyksestä: Olen miettinyt synnytystä ihan alusta asti. Nyt viime aikoina on pikkuhiljaa alkanut tulla taas sellainen tunne, että ehkä siitä selviää. Menen joskus helmikuulla synnärille vielä synnytystapa-arvioon ja samalla käymme esikoisen synnytyksen vielä läpi. Uskon silti, että alakautta taas pakerran, sektiota en kyllä haluaisi, sen pitkän toipumisen takia.
Perjantaina mennään ostamaan viimeiset joululahjat. Ihanaa kun eilen luvattiin säätiedotuksessa lunta ensi viikolle. Toivottavasti pitää!
t.Joikkuli 24+4
Heips!
G: Juuri olen paistellut tortut ja piparit! Ja ruisleivät eilen ja la siivouksen. Ensi viikolla en aio tehdä mitään! Leivon nimittäin myös äitini ja mummoni puolesta... Huh huh!
G: Väsymys vaivaa älyttömästi. Tunnustaudun myös yökukkujaksi! Ja päivälläkään ei saa unta. :( Se on kamalaa. Mähän jouduin jäämään siksi kotiin ku ei pysty lepäämään ja nyt sinkoilen täällä ihan samoin ku töissä kuten ekasta gallup vastauksesta näkee:/ Ihan fyysisesti kans voimat pois lenkit koiran kanssa vaan lyhenee ja joka päivä pitää maata/nukkua tunti pari. Muilta harmeilta olen toistaseks välttyny.
Oman navan seuduilla mylläys jatkuu, mut joka kerta ku isi tulee kokeilemaan hiljenee heti. Taitaa ujostella :)
Mykyrä ja vaavi 23+2