****Huhtikuiset viikolla 50****
Tervehdys kanssamasut!
Nyt ruvetaan aktiiviseksi tässä keskustelufoorumissa, ollaan kuitenkin jo aika pitkällä, vai mitä?!
G:mitä jouluvalmisteluja on aikomuksenanne tehdä tällä viikolla?
Itselläni on edessä porkkana- ja lanttulaatikoiden valmistus sekä pipareiden ja torttujen paistaminen. En ole jouluverhoja pystynyt ripustamaan, kun on niin synkkää ulkona ja verhot ovat sattumoisin tummansiniset....ehkä sitten loppuviikosta....
Omasta navasta: melkoinen " mekastus" käy masussa aina säännöllisin välein. Olen huomannut Eemelin olevan hereillä ainakin klo:22.30---> sekä aamusta, kun isoveljensä rupeaa touhumaan meidän sängyssä niin masussakin heräillään tuohon touhuamiseen.
G: minkälaisia vaivoja teillä muilla on ?
Muuten on ollut ihan ok olo mutta minulla on tuntunut ilkeitä vihlaisuja tosi alhaalta ja aina illasta rupeaa särkemään, tuntuu kuin joku yrittäisi muurautua jo ulos... = (
viime yönä heräsin tuohon särkyyn ja *ta daa* lonkkakivut ovat alkaneet. Ehdin juuri miettiä, että onpas kivaa kun on saanut nukkua yönsä hyvin ilman vessakäyntejä tms. vaivoja....
lisäksi sormet ja nilkat ovat ruvenneet osoittamaan merkkejä, jos touhuan liikaa pitämättä minkäälaista lepotaukoa.
Tänään on onneksi oman lääkärin vastaanotto ja saan varmuuden, että nuo kipuilut eivät ole aiheuttaneet mitään ylimääräistä alakerrassa...
Tällaista vaivapainotteista viikon 50 alkua täältä synkästä keski-suomesta!
Beatitude & Eemeli rv 24+6
Kommentit (52)
Terveisiä eilisestä rakenneultrasta:) Siellä pikkainen näytti voivan oikein hyvin. Kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta silti hieman mieltä painaa kun lääkäri sanoi, että sydämessa on jokin viiva, mutta ei ole kuulemma vaarallista. Sen enmpää ei sitten asiasta puhunut. Mutta vakuutti, ettei ole vaarallinen eli pitäisi varmaan olla murehtimatta. Vaikka ajatukset ovat olleet vauvan sukupuolessa koko ajan kun eilen se saatiin tietoon:) Ihana hetki kun sai kuulla tulokkaan sukupuolen, nyt sitten vaan innolla odottamaan miltä meidän pikkukakkonen sitten oikein näyttää.
Muuten täällä voidaan oikein hyvin ja kasvatellaan mahaa:) Uskomattoman nopeasti on lähtenyt aika rullaaman, yli puolen välin ollaan jo huhtisisaret. Onnellisia odotuspäiviä ja piristystä pimeään talveen.
Piti pojan kanssa käydä postissa ja kaupassa.Kauppareissu jäi kesken,kun sain aivan hirveen kipukohtauksen mahaan.Ensin ako supistaa ja sitten sattumaan alaselkään,niin etten meinannu pystyssä pysyä=( Kauheella kiireellä kassan kautta kotia,jäi puolet ostoksista ostamatta,kun oli pakko päästä pois.Ei meiltä matkaa kun 200metriä kauppaan,mutta tuntu etten kotiin selviä.Lepäsin tossa puolisen tuntia,ja kipu häipy.Pää vielä kipeä,ja uuvuttaa,mutta ei satu enää.Pitäs illalla vielä lähteä lasten kanssa bussilla liikenteeseen,saa nähä selviänkö.Mies tietysti työmatkalla tämän päivän=)
On tämä välillä niin vaivasta=)Tää kolmonen ollu kyllä hankalin näistä raskauksista,nyt ihan hymyilyttää,kun oon niin vaivanen.Mulla parin viikon päästä tarkastetaan kohdunsuu,onko mitään tapahtunu.Supistanu aika paljon,ja oli jo pehmentyny viimeksi.Nyt menen takaisin petiin.Poika parka saa kattoa dvd:tä,ja kohta otan viereen päiväunille.Onnex on jo 4-vuotias,niin ymmärtää,kun selittää,että äiti kipeä.Toivottavasti muilla menee päivä kivuttovammin!
Huiskutin 23+2
Gallup-vastauksia:
Jouluvalmistelut: Tämän viikon antia ovat olleet joulukortit. Meilläkin askarreltiin muutama esikoisen kanssa itse ja loput kirjoteltiin valmiista. Viimeisiä joululahjoja ja koristeita on tarkoitus metsästää vielä tämän viikon aikana. Muovikuusi tuli ostettua eilen, kutsuimme anopin jouluaatoksi meille ja hänen astmansa kannalta tekokuusi on parempi. Jouluruokien kanssa en aio ottaa stressiä, laatikot ostamme valmiina, kinkkua ei laiteta, koska se kuitenkin jäisi suurimmaksi osaksi syömättä. Mieluummin joku pieni rulla, leikkeleitä ja sitten naudanlihaa. Niin aattona meille tulossa miehen äiti, isä ja pikkuveli. Joulupäivänä menemme minun äidin luo jouluaterialle, sinne tulevat myös omat sisarukseni perheineen. Muutama virkkaustyö on vielä joululahjoiksi kesken. Esikoinen vain tuumaa iltaisin useasti että " poois" ja tuo käsitöiden tilalle lempikirjansa ;D
Vaivoista: Ummetus, liitoskivut, närästys ja unettomuus tuttuja myös täällä. Jos joudun olemaan paljon jaloillani, vatsa alkaa painaa. En ole vielä ottanut käyttöön tukivyötä, ehkä pitäisi.
4D: ei ole suunnitelmissa käydä
Synnytys: Ei pelota vielä. Eikä varmaan alakaan pelottamaan, kun ei ensimmäinenkään jäänyt mitenkään kauheana kokemuksena mieleen. Kipulääkitysasiat pitää miettiä lähempänä. Uskon, että käytännön järjestelyt esikoisen kanssa lähdön lähentyessä alkavat mietityttämään enemmän. " Onneksi" miehen äiti on sairaslomalla, ja hoitopaikka järjestyy varmasti sieltä mihin vuorokauden aikaan tahansa.
Sokerirasitustestissä kävin pari päivää sitten. Yllätyksekseni arvot olivat kunnossa ja paljon paremmat kuin esikoisesta, jolloin läpäisin testin rimaa hipoen. Hyvä mieli asian tiimoilta. Aion pitää karkkilakon kuitenkin siihen asti kun Hedelmä syntyy.
Tsemppiä kaikille jouluvalmistelujen ja supistusten parissa...
-Ghattis ja Hedelmä 24+3
Miten voi väsyttää näin paljon?? Aamuisin en meinaa mitenkää saada itteni ylös ja hereil ja öisin ei saa unta..Eilenkin kattelin kelloo vielä kahen aikoihin ja nukuin ehkä 4 tuntii..ei kiva! Tulis nyte se maanantainen neuvola,nii sais taas joitain asioita selville.
Mut ainakin toukal kaikki hyvin,potkii ja rimpuilee koko ajan :)
Eilen tein joulu siivousta,kesti 4 tuntii ja tarvii varmaan ens viikol ottaa vielä uusiks. Joululaatikot piti tehä ite mut ellei tee väsymys hellitä,niin kyllä meillä syödään saarioisten laatikoita :) Ja kumminkin molempien porukoille syömään jouluruokaa,niin eiköhän se riitä.
viime yönä taas outoja unia synnytyksestä..huh huh..:D mut yritän olla ottamatta stressii VIELÄ.. Mitenkäs teillä jo synnyttäneillä,tuntuiko teillä heti aluks imettäminen hyvältä, luonnolliselta?? Itsee on alkanut hieman mietityttämään,et osaanko...
Mut toivottavasti kaikki asiat selkenee aikanaan ja kaikki menee hyvin, hauskaa joulun odotusta kaikille!
niina 23+3
Hienoa, että jotkut jaksaa ja viitsii kirjoittaa, ite käyn kyllä lukemassa, mutta laiska olen kirjoittamaan... =)
Galluppeja oli jos jonkinlaisia, koitan muistella mitä...
[b]Jouluvalmistelut[/b]... Pikkuhiljaa ollaan laiteltu koristeita, mutta aika vähänlaisesti on paikkoja mihin laittaa, kun täytyy olla yli metrin korkeudessa, ettei esikko ylety ja kuitenkin sellaisissa paikoissa, ettei kissa pääse käsiksi. ;) Hankalaa siis. Jotain pientä ja tuskin enempää laitankaan ellei sit tule jotain huippuihanaa vastaan. Torttuja ja pipareita tehtiin eilen eka satsi, mut ne meni melkein samantien kun oli vieraita. Ehkä ens viikolla tehdään lisää. Oli kyllä ihanan jouluinen tuoksu... Ja lahjoja tietty joutuu vielä hakemaan ja paketoimaan. Jouluksi mennään anopin ja apen luo, joten jouluruuat on heidän niskoillaan. =)
[b]Vaivoja[/b] on jos jonkinsorttisia. Pahimpia riesoja on iskias, liitoskivut ja supistukset. Supparit nyt saa hillittyä lääkkeillä, mut liitoskivut on ihan jotain kamalaa. Ihan HIRVEÄ kipu koko ajan, tuntuu kuin alapäästä olisi vähintään luut poikki! Sattuu hirvittävästi kun kävelee... Ja koitapa olla kävelemättä kaksivuotiaan kanssa... En siis pysty kunnolla kävelemään ja sit jos istun, niin iskias iskee samantien. Olen lähestulkoon liikuntakyvytön. =( Niin ja tietty valkovuoto... Yök.
[b]4D-ultra[/] on ensi viikon torstaina. Esikkoa käytiin katsomassa vuonna 04 ja nyt sit tätäkin.
[b]Synnytys[/b] on käynyt mielessä moneen kertaan ja pelkopolillakin kävin juttelemassa esikon syntymästä. Mulle ei varsinaisia traumoja jäänyt, mut joitain asioita halusin selvittää. Ihan luottavaisin mielin menen, hyvin ne siellä sairaalassa hommansa osaavat.
( . ) Oma napa...
Mahassa käy kova jytke ja koko ajan. Mahtaako tuo nukkua ollenkaan? Oona tosin oli ihan samanlainen mahassa ollessaan ja meno jatkui melkein heti syntymän jälkeen. Ja jatkuu edelleen...
Eilen kävin neuvolassa, oli perusreissu.
Paino
noussut 800g/vko, yhteensä koko aikana 6,2kg. Ihan ok, Oonasta oli samoihin aikoihin jo reilusti yli kymppi tullut lisää.
Paineet
oli alhaalla, kuten yleensäkin, 108/50.
Hemppa
mua ihmetyttää suuresti, oli noussut 13 pykälää, nyt 136! En ole syönyt ainuttakaan rautatabua, vitamiineja hyvin vähän ja muutenkin ruokailu viime aikoina on ollut mitä sattuu... Miten se voi itekseen nousta? Ja vielä noin paljon...
Kohdunpohjan
korkeus oli 22, käyristä en tiedä mitään, mut Oonaa odottaessa oli ihan samoissa.
Pissa
oli puhdas ja
syke
kuului hyvin.
Kelan paperit tuli täytettäviksi. Ketuttaa ajatuskin niistä... Täytyy mennä Kelaan kysymään, onko sitä pakko ottaa. Jos ottaisin vaan äippäpakkauksen ja jatkaisin hoitovapaata muuten. Tuskin onnistuu...
Nyt joulukortteja kirjoittamaan, niin saan ne vielä tänään postiin. Ei sit tarvii huomisessa ruuhkassa sinne ryysiä. =)
~Murmutti ja tasaviikot 23
No, on sentään suunnilleen luettavissa, lihavoinnit sun muut vaan meni mäntyyn...
=)
~Murmutti
Eilinen päivä meni tosiaan sitä ihmeellistä väritöntä vuotoa ihmetellessä, tiputteli koko illan, mutta onneksi, voi onneksi se oli loppunut yön aikana ja heräsin kuivin housuin :) Kaipa se sitten vaan oli sitä valkovuotoa, mutta kyllä oli vesimäistä ja sitä tuli PALJON!
Tänään olen ollut jouluostoksilla, ostin meidän esikoiselle sellaisen ison piirrustusalustan, johon vesitusseilla piirretään, joten ohi voi mennä lattialle tai pöydälle eikä näy missään! Voi kun vois antaa sen jo!
Shoppailu kostautui kyllä, vaikka kävelin rollaattorivauhtia, koko päivän on suppaillut ja jomottanut ikävästi tuolla downstairs. Mullakin on tää raskaus ollut vaivaa täynnä, ihan outoa, kun yleiskunto on oikein hyvä ja musta on ihanaa olla raskaana! Mun kroppa ei vaan vissiin kestä tätä ruljanssia sitten niin hyvin. Sairaslomalla tosiaan olen nyt jo loppuun saakka... Veikkaan että tuolla hyperaktiivisella puolitoistavuotiaalla on myös oma osuutensa asiaan.. :)
Käytiin laulamassa lasten kauneimpia joululauluja pikkuherran kanssa ja voi että tuli jouluinen olo... Kymmenen päivää enää, siskot!
Nyt mä menen sohvalle ja nostan jalat ylös ja aah, rentoudun!
Bebe-b ja toukka 21+6
tää ketju senkun kasvaa vaan =)
hei bebe-b mistä niitä kirjotusalustoja oikeen saa.?? kuulostaa just semmoselta joka meidänkin kaksivuotiaalle pikkumiehelle kävis hyvin joululahjaks!!
sain eilen viimeisetkin joulukoristeet kaupasta kotiin ja paikoilleen ja vaikka rahaa meni luvattoman paljon niin on aika kiva kun on niin kaunis ja jouluinen koti. mieskin vähän ihasteli vaikka ei yleensä niin kauheesti mun hömpötyksiä ymmärräkkään =)
joulukuusi haetaan vasta lähempänä joulua ettei ehdi sit niin karista, varmaan vasta pari päivää ennen joulua ja piparit sun muut leivotaan huomenna tai lauantaina ja tarvittaessa vielä sit lisää :)
mä pääsenkin sit vissiin helpolla jouluruokien suhteen kun meidän äitihän lupas se kinkun tehdä ja tänään miehen mummo vähän puhui että tois laatikot meille kun niitä kuulemma jää aina niin yli. mä en syö mitään laatikoita muutenkaan joten kivempi vaan kun ei tarvii niistä huolehtia. mulle jää sit varmaan perunoiden keitto ;)
(.) se ultra tosiaan 27.päivä, ei malta odottaa... aktiivinen kaveri kuitenkin masussa asustelee, ikävä vaan kun suurin osa potkuista osuu suoraan rakkoon. eikä meinaa vatsan päältäkään tuntea kun ne tulee niin alas.
viime yönä kramppas pohkeet pariinkin otteeseen, huomas että töissä vois yrittää välillä vähän istua alaskin lepuuttamaan.
kello on kohta 2.. ehkä olis parempi vaan mennä nukkumaan jo..
marie 23+4
Todennäköisesti ei juuri mitään. Ehkä laitetaan äidin kanssa valot yms, JOS JAKSETAAN tehdään jotain laatikkoja.. Me sovittiin että lahjoja ei osteta ¿ ihanaa kun ei tarvi stressata tuolla kaupoissa eikä kenellekään tule ylimääräistä turhaa kamaa.. Ja minähän siis asustelen äidin & isän luona tammikuun puolelle asti kun vanha koti ¿myytiin alta¿ ja uuteen päästään vasta tammikuun alussa ¿ puolivälissä kunhan on keittiö tehty uusiksi, maalattu seinät ja laitettu laminaatit lattiaan.. Että ei ole sellaista samanlaista fiilistä laittaa joulua kuin olisi omassa kodissa. Plus vielä tuo lumettomuus ahistaa.. :( Ois NIIN ihanaa kun jouluksi tulisi edes vähän lunta..
Epämääräiset vuodot vaivasivat aikaisemmin. Pohjekrampit (ns. suonenvedot). Yääh.. Eilen sain jalkaani lentosukat, ja toivon että seuraavat yöt ovat kuin viime yö, ei vaivannut! :) Muuten ollut aika auvoinen olo.. Ei siis toistaiseksi mitään erikoista raportoitavaa.
G: Vielä yksi gallup lisää pinoon: Vähän alkaa jännittää viikon päästä oleva 4D-ultra.. Onkos teistä kuinka moni käynyt katselemassa vaavia siellä? Kertokaa millasta oli..
Tuntuu että viime viikolla oli 2 maanantaita ja nyt TAAS! Plääh. Onneksi tälle viikolle ei ole mitään ihmeellisiä erityisiä ohjelmia tiedossa, vain normaalit työt ja jumpat. Josko vähän ottaisi iltaisin rennosti, taidanpa houkutella äitini tänään kävelylle.
Unet jäi viime yönä vähän vähiin.. Mummo 96v soitti klo 4 yöllä, hänellä oli vähän vuorokauden rytmi sekaisin ja kyseli kuulumisia.. hohhoijaa. sitten ei tullutkaan enää nukuttua kun huolehtii mummelista.. onneksi se tulee vkonloppuna muutamaksi vkoksi Helsinkiin niin voi vahtia häntä ihan kotona. :)
Jeps, nyt taas pakko jatkaa hommia! Mukavaa viikonalkua kaikille!
Mammis + Tiitiäinen 23+3
Siis taivaan täydeltä tulee vettä...YÄK!!
Laatikot aattelikin paistella tällä viikolla ja jokusen joulukakun leipoa.Joulu siivoustakin pitäisi aloittaa,mutta tuntuu turhalta touhulta.Lapset ja koira kantaa niin hirveesti kuraa sisälle ettei viitti muuta kuin imuroida ja mopata välillä.
Vaivana on tällähetkellä " vain" ummetus.Siihen ei auta mikään on vaan kestettävä.
G: 4d ultrassa en ole käynyt enkä menekkään.
( . ) maha kasvaa ja myllerrys on kovaa, oikeestaan selkeää rytmiä ei ole vaan tasaseen tahtiin pitkin päivää tulee potkuja.
nyt töiden kimppuun
edram ja himppu 23+2
Hei vaan kaikille! En ole aikoihin kirjoitellut/edes lukenut keskusteluja, mutta jos nyt sitten tsemppaisin!
Gallupit:
* Jouluvalmisteluista: aikomukseni on aloittaa joulusiivous tällä viikolla, pikkuhiljaa, puoli tuntia päivässä (munakello soimaan) Toi munakellosysteemi toimii mulla tosi hyvin. Normaalisti siis vartti päivässä niin pysyy paikat siisteinä!
* Vaivat: Alavatsassa välillä tosi kovia vihlovia kipuja, mutta muuten kaikki kohdallaan. Siitä hirvittävästä väsymyksestä, jonka vallassa olin koko alkuraskauden, pääsin pari viikkoa sitten eroon. Puoleenväliin sitä sitten riittikin. Nyt on ihan uudestisyntynyt olo. Maailma näyttää kirkkaammalta (vaikka synkkää ja pimeää noin muuten onkin).
Oma masu: viime viikolla kävin rakenneultrassa ja kaikki ok. Laskettu aika pysyi virallisesti samana, vaikka todellisuudessa on 3 päivää myöhemmin. Masu-askukki varmistui pojaksi. Olin lähes sata prosenttisesti tytön kannalla, mutta näin sitten kävi! Mahassa on alkanut valtava myllääminen. Aika aktiivinen sälli varmaan tulossa. Muutenkin maha kasvanut paljon. Vielä pari viikkoa sitten pystyin helposti piilottamaan raskauteni, mutta nyt ei enää onnistu. Edelleen vanhat farkut mahtuu jalkaan, mutta ei ilmeisesti kauan. Kesäiset juhlavaatteetikin menivät vielä pikkujouluihin päälle.
Tiikki 21+6
hieman on ollut hiljaista meillä :9
jouluvalmisteluista:
pipareita olen jo paistellut ja torttujakin,tosin joudun varmaan tekeen uusiksi,kun tuo mies käy niitä napsiis aina..pullia oli enää 5 jäljellä,että ei varmaan riitä...Ajattelin tänä jouluna yrittää ensimmäisen kerran noita laatikoita tehdä,toivottavasti onnistuu..Ehkä se joulu olo tulee vasta kun ois taas lunta maassa..
Vaivoista: paha olo on tullut takaisin,koko ajan tekee pahaa,vaikkei ylös tulisikaan..selkä tekee mut hulluksi ja yöt saa ravata vessassa..Toukka myllännyt nyt hieman vähemmän mitä ennen,ehkä se lepäilee..Supistuksia tulee edelleen,tosin ei onneksi kipeitä.
Pitäisi vaan kuulemma levätä ja ottaa rennosti,mutta onnistuu minulta hirveän huonosti,mutta tarvii vaan yrittää enemmän..
En vieläkään oikein usko,että se pieni elämä kasvaa vaan mun sisäl ja et must tulee äiti..aika jännää :D
Toivotaan nyt sitä valkeaa joulua ja hyviä vointeja kaikille!
Niina 23+0
Miten niin odotan äippälomaa alkavaksi? :D
G: Viikonloppuna leivoin, mutta piparit on vielä tekemättä kun jaksoin tehdä taikinan vasta eilen, joten pipareiden leivontaa tiedossa. Joululahjaostoksillakin pitää varmaan tällä viikolla käydä. Siivoukset teen sitten lähempänä joulua kun meillä lapset ja koirat kantaa kuraa sisään minkä ehtii. Eilenkin eteinen oli täynnä hevosen p*skaa :(
G: vaivoja.. voi mistä aloittais. Liitoskipuja useammalta viikolta. Pahoinvointia yhä edelleen. Ummetus, joo, akupunktio auttaa aina muutaman päivän ajan. Väsymystä voi kumpa olisin karhu ja talviunilla.
G: 4d ultraa ei ole täällä tarjolla, joten en käy.
Meijän tyllerö myllertää aina aamuisin ja iltaisin kun laitan nukkumaan. Kyllähän se liikkuu päiväsaikaankin, mutta siihen ei ehdi kiinnittää kovin paljon huomiota paitsi silloin ku potkasee niin että sattuu.
Leivänkannikka ja Olivia 23 + 4
PS. Voi että ku tulis lunta. Tämä vesisade ahdistaa.
Eipäs oo paljoa tullut töitä tehtyä tänään... jotenkin on sellainen Karvisen maanantaifiilis (ja siis hyvä tekosyy notkua netissä).
G jouluvalmistelut: Hitto vie, kun lahjojen ostaminen on vaikeaa! Se on vielä suurimmaksi osaksi edessä. Kotia oon jo koristellut valoilla ja verhoilla ja joulun " ohjelman" suunnitellut valmiiksi sekä ruuat, vaikka mitään en niiden eteen oo tehnytkään. Piparit on leivottu kuitenkin ja koristeita oon askarrellut.
G vaivat: tässä justiin aamulla ajattelin, että yllättävän kivuttomasti elo sujuu. Pahoinvointi on mennyttä elämää *kop kop, koputtaa puuta* ja liitoskivutkin kävi vaan hetkellisesti näyttäytymässä ja katos sitten. Pieni iskiasvaiva on taas päässyt pinnalle ilmeisesti lantion löystymisen myötä, mutta sekin on onneksi vielä toistaiseksi ajoittaista. Ihan hyvin siis menee. Ainoa rasittava vaiva on nenän jatkuva tukkoisuus, joka normaalisti ei haittaisi, mutta nyt ärsyttää kurkunpäätä ja saa yökkimään päivittäin. Varsinaista pahoinvointia ei kuitenkaan ole ja oksentaa ei tarvi. Vähän turvotusta on tullut.
(.) Omassa navassa olo muistuttaa pikku hiljaa ryhävalasta. Tuntuu, että mä paisun joka puolelle kuin pullataikina, vaikka painoa ei olekaan tullut lisää. ehkä osasyynä on sormiin ja varpaisiin ilmestynyt kevyt turvotus, jota ensin vähän säikähdin, kunnes katsoin esikoisen aikaisesta neuvolakortista, että samoilla viikoilla alkoi turvottaa myös silloin. Hyvin samoilla nuoteilla siis mennään kuin edellisessä raskaudessakin. Joululahjojen ostamattomuus vaan stressaa, enkä jaksais lähteä kaupungille vaappumaan. Plääh! No, onneksi kuitenkin joulu tuo mukanaan myös loman ja sitten onkin enää pari kk töitä. Jippii!
A.A. rv 22+4
Kauhee maanantai-väsymys menossa, uni ei taasen illalla tullutkaan niin kuin yleensä ja sen kyllä nyt tuntee....blaah, onneks työn vipinät laittaa ajan menemään vauhdilla.
G: jouluvalmisteluista, aion laittaa kortit postiin ja tehdä pojan kanssa piparitalon, se meillä jokavuotinen tapa. Ihan perinteinen pikku-mökki tehdään vaan. Laatikoita meinaan myös tehdä vielä toisen satsin, pakkasessa on jo ne viime viikkoiset tuotokset:). Laitellaan varmaan vihdoin myös etukuistille havuköynnökset ja ulkovalot, piti laittaa jo eilen,mutta tultiin reissusta niin myöhään ettei jaksettu.
G: vaivoista, nyt on ollut ihmeen vaivatonta....ööö, no, suppareita on melkosen tiuhaan, kivuttomia kyllä. Närästäys on oikeestaan ainoo oikea " vaiva" , mutta sitäkin kestää kun kuskaa renniet mukana.
G: 4D, ei olla menossa.
Että sellasia tänne maanantaina. Vauveli potkii jo hurjasti, ei minkään tietyn rytmin mukaan vaan pitkin päivää useaan otteeseen, välillä jo ihan napakastikin. Lääkärineuvola on vasta 3.1, kelan paprutkin saan vasta sitten. Samoin ne vasta-aine-verikokeet otetaan taas tuolloin, siitähän minä piikkikammoisena olen taasen onnellinen:(.
Voidaanpas paksusti ja ollaan tosiaan aktiivisia:).
Inkkarityttö 22+0
Onpas täällä oltu ahkeria tänään :)
Piti tulla itsekkin nopeasti piipahtamaan!
Tämän viikon jouluvalmisteluihin kuuluu vähän siivousta ja leipomista, ei kummempia. Lähinnä tenttikirjoihin perehtymistä, blaah..
Vaivoista: närästys on alkanut vaivaamaan lähinnä nukkumaan mennessä (makuuasennossahan on pahimmillaan). Viime yönä pistin parikin tyynyä pään alle ja se helpotti jonkin verran! Liitoskivut on myös olleet riesana jo yllättävän alusta lähtien.
4D ultraan ei mennä, ei tahdota selvittää sukupuolta etukäteen, ja siellä sitä ei kaiketi voisi olla näkemättä :)
On kyllä kurjaa kun koko ajan sataa..
Palaillaan taas, ja voikaahan kaikki paksusti :)
Sanna ja Pekkapauliina 21+4
Hahaa, taas kone/netti tilattaili kun viestin lähetti. Näppäränä hoksasin tällä kertaa kuitenkin tuon copy-toiminnon, joten uutta yritystä putkeen!
Antivoidun minäkin tämän päivän osalta.
G Jouluvalmisteluista. Itse olen ostanut ja paketoinutkin jo ihan kaikki joululahjat. Samoin joulukortit on väsätty ja postimerkit haettu. Tämän illan projektina on siis postimerkkien liimailu ja korttien vienti postiin.
Meillä menee joulu tänä vuonna minun äidin luona (vuorojouluin ollaan miehen porukoilla aatto ja mun porukoilla joulupäivä ja toisinpäin). Eli yksin ei tarvitse sapuskoita väsätä. Ja muutenkin äitin kanssa ajateltiin, että sapuskoiden laitto aloitetaan vasta ensi viikon loppupuolella. Passaa oikein oivallisesti mulle. Jouluun asti on aika intensiivisesti töitä ja kun aina väsyttää, niin tuntuu, ettei sitä juuri muuta ehdi tehdäkään...
G vaivapolitiikasta: Mulle on TAAS pahoinvointi tehnyt comebackin. Perjantaina meillä olisi ollut pikkujoulut, mutta minäpä jäin vessaan oksentelemaan ja siippa meni sinne edustamaan. Lauantaina oli ainoastaan kokonaisvaltainen kutvo olo ja eilen ja tänään on taas kurkittu tuonne pyttyyn säännöllisesti. Oikeasti, ihan kun se alkurääkki ei olisi ollut tarpeeksi, argh!
Ja lisäksi taas tuntuu, että sitä on koko päivän ihan sippi vaikka kuikna koisii yöllä. Lisäraudat aloitin viime neuvolakäynnin jälkeen, mutta silti itsestä tuntuu, ettei siitä ole mitään hyötyä. Tällä viikolla on taas neuvola, joten saapi nähdä, missä lukemissa tuo hemppa silloin on.
Ja jollain muullakin oli ilmennyt noita öisiä suonenvetoja. Mistä ihmeestä sekin johtuu?!?! Minulta on tosissaan vetänyt suonta maksimissaan kymmenen kertaa koko elinaikana aikana ja nyt moinen on jokapäiväinen juttu! Mutta josko kitinät riittäisi tältä kerralta :)
Saisi kyllä pikkuhiljaa tulla lunta maahan jotta pääsee joulutnnelmaan.
Coltsfoot ja Elsa 23+1 (missä ne viikot on menneet?)
Jouluvalmistelut meillä tehty sen verta minkä aion tehdä.Täytyy tunnustaa,että haen meille laatikot,rosollin,kinkun yms.valmiina kaupasta=)Mä en yksinkertasesti jaksa väsätä mitään=/ja tullaan aattoiltana matkalta miehen kaa,niin lämmitellään noita sitten=)
Joulupäivänä mennään anopille sitten syömään.Vanhemmat lapset isällään joulun,ja me matkalla,niin en viiti siksi laittaa.Kortit on postissa,ja paketit ostettu.Pipareita ja torttuja leivoin jo lasten kanssa.
Vaivoja mulla ei hirveesti,jatkuva väsymys ja yöllä hankala nukkua.Nämä perusjutut=)Jollain oli suonenvetoa,ja mulla auttanut siihen nuo magnesium tabletit.Syön multitabsin raskausvitamiinejä,mutta niiden magnesium määrä ei riitä,ja oon ottanut lisäksi noita,niin ei enää yhtää suonenvetoja.
4d-ultraan ei mennä,tavallisessa rakenneultrassa näkyi kaikki hyvin,ja poika meille sitten vissiin tulossa=)
HUiskutin
22+6
Harmaata ja pimeetä maanantaita kaikille!!
Jospa heti alkuun vastailis näihin galluppeihin...
Tällä viikolla olis tarkotus leipoa, kakkuja vois muutaman pakkaseen valmiiksi väsätä. Viime viikolla tuli jo hiukkasen siivoiltua, mutta sitä hommaa piisaa kyllä aina ja verhot on vaihdettu ja kotia koristeltu, joten aika hyvällä mallilla on meidän jouluvalmistelut. Pipareita oon väsänny jo kaks satsia, viimesin tehty lauantaina ja muutama enää jäljellä!!!!Syylliset siihen on mies ja tyttö...Nyt ostin pari pakettia valmista piparitaikinaa, kun enää en jaksa alkaa ite taikinaa tekemään. Mun vanhemmat on tulossa meille jouluksi ja äitini on luvannut tehdä laatikot ja paistaa kinkun ja savustaa kalan, joten eipä mulle jää kuin salaatit ja lihapullat tehtäviksi. Ihan kiva kyllä ettei ihan kauheesti tartte heilua tuolla keittiössä, kun ei oikeen jaksa.
Ja sitten valitusta vaivoista...karmeet liitoskivut on ollu pari viikkoa, selkä on tosi kipee, nenä on koko ajan tukossa ja supistelee päivittäin muttei nyt kovin kipeesti. Ja vähemmän mulla nyt on supistuksia kun kuukausi sitten. Hirvee väsymys painaa yhä, oon nyt kohta kaks viikkoa syöny rautaa muttei se tätä väsymystä vie. Tää on ihan kroonista...mahtaako sitten johtua näistä ankeista ilmoista, kun ei niin paljon pääse edes ulkoilemaan. Ja tosiaan olo alkaa olla aika valasmainen. Mulla maha on tosi iso...se kasvo taas ihan hetkessä karmeen kokoseksi. Ja justiin tilasin nettiemosta itelleni rintaliivit, kun mitkään vanhat ei enää päälle mene. Mulla on kahdella koolla kasvanut tissit ja jouduin sitten ottamaan sellasen siron koon kun E!!!!Hirveetä!Ja minäkin oon lyhyt ihminen ja ihan sopusuhtanen niin nuo rinnat tosiaan näyttää suurilta. No liivit tuli tänään ja nää on niin ihanat päällä!Ei kiristä mistään ja tukee hyvin.
Joku kyseli tosta 4d ultrasta. Tekis aivan älyttömästi mieli sinne mennä vaikka justiin pari viikkoa sitten käytiin rakenneultrassa. Luulen kuitenkin, että väliin jää...ihan jo hintansa takia.
Eiköhän siinä ollut pääasiat...hyvää joulunalusaikaa kaikille!
Helinä+poitsu 22+1
Suffelsille onnea tytöstä = ) Olen samaa mieltä, että 4D-ultra on todellakin rahanarvoinen juttu!!!
Voiko viikko olla taas loppumaisillaan? Kääks, siis jouluhan on jo viikon päästä...PANIIKKI!!! Tai siis ei suoranaisesti, sillä kinkku ostetaan ensi viikolla, kun mieskin on lomalla ja päästään kahdestaan tekemään viimeiset joululahjaostokset & ruokaostokset.
Yritän kannustaa itseäni kuorimaan porkkanoita ja lanttuja, tarkoituksena saada laatikot tehtyä tänään. Kynnys on varmaankin siinä, että biojäteastia pullistelee ja vaatii tyhjentämisen ennen kuin voin aloittaa. Ehkä siis hetkisen surffailen ja sitten...itse itseään kannustaen...
Eilen oli mukava joulujuhla päiväkodilla, oli ihana katsella lasten esityksiä ja iloa yhdessäolosta.
Onko muilla muuten vastaavanlaisia hormooninhyrräyksiä kuin minulla: pidin sylissä esikoista kun puin illalla hänelle pyjamaa ja annoin hyvänyön halin ja pusun, sitten huomasin, että rinnoista oli tihkunut maitoa niin että paita oli märkä...ja jälleen tuntuu, että ollaan lähempänä vauvan syntymää ; )
Muutkin ovat pohtineet jo synnytystä ja itselläkin käy mielessä asioita esim. kivunlievityksen suhteen. Olen ajatellut, että sinnittelisin ilokaasun varassa aina siihen saakka, kun spinaalipuudutuksen pystyy laittamaan. Esikoisen syntymässä laitettiin epiduraali ja se turrutti kyllä minut niin, että koin sen vaan hidastaneen synnytyksen kulkua ja tietysti se rajoitti liikkumista laittamisen jälkeen.
Ajattelin keskustella näistä asioista maanantaina pelkopoliklinikalla, toivottavasti on mukava kätilö keskustelukumppanina.
Ei nyt kyllä täytyy ottaa itseään niskasta kiinni ja lähteä viemään roskat, mukavaa pakkasen & lumen odotusta kaikille = )
Beatitude & Eemeli rv 25+2