~ EX-HAAHUT viikkoon 50 ~
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (50)
Heipsan!!On vähän venyny tää kirjottaminen,kun on ollu niin karmee päänsärky koko päivän ja jatkuu edelleen...Mutta pääasiaan,oltiin tänään neuvolassa ja saatiin se sydämen sykekin kuulumaan ja siellähän se jumputti,kyllä oli hieno hetki,kun en oo tosiaan koskaan vielä sellasta hienoutta saanu kuulla!Täytyy sanoa,että veti aika nöyräksi...Tuntuu vaan edelleen niin epätodeliselta ja ihmetyttää,että koska tän asian oikein käsittää,no kaikki aikanaan:-)Joulustressiä ei oo,enkä ota!Mä luulen,että tulevina jouluina saa sit sressata ihan riittävästi...Mutta tässä tärkeimmät,lähden parantelemaan tätä päänsärkyä!Ainiin,kiitos kaikille erittäin ystävällisestä vastaanotosta,lämmittää mieltä:-)Mukavaa illanjatkoa kaikille!-Emunainen 17+2-
onnittelut tosi hienoista ultrakuulumisista! =)
ei ihmekään, että olit epäuskoinen kuullessasi ultran löydökset! ihanaa! nyt ihan hervottomat määrät vauvaliimaa sinne!
emunaisellekin onnittelut mukavista neuvolakuulumisista, ne kyllä aina herkistää, ne ekat sydänäänet. =)
nyt muihin hommiin..
ekalle, mullakin tuntuu olevan jotenkin Raivo Viikko,
sekä myös Rätti Väsynyt, vaikka kotona olen kaiket päivät..
-ennis- ja sintti rv29+2
HANNELELLE onnittelut uudesta täydestä kympistä.
EKA-VEKARA koitahan rauhoittua kävelyn suhteen jos se selän saa noin kipeäksi, ei se ole kivaa että joka paikkaa jomottaa ja toi närästys on aivan kaameeta, mulla tulee niitä happamia röyhtäisyjä välilä niin että tuntuu et kaikki sisus kalut on ihan tulessa, ja tämä tietysti sattuu aina öiseen aikaan.
EMUNAISELLE tervetuloa joukkoomme, ,olet löytänyt juuri oikean porukan ja uudet on aina tervetulleita. Ja mahtavaa että se syke löytyi neuvolassa, se on mahtavan kuulonen joka kerta.
ENNI_MAIJA sinullakin painaa alas se on kenkku tunne. Mulla kans monesti sattuu tosi kipeästi ja kaikki alapään luut on kokoajan kipeät ja välillä vihloo niin että...
mahtavia uutisia DREAMONE, upeaa että se pikkuinen sieltä löytyi, on se hyvä joskus olla epäileväinen ja tarkistaa tilanne.
Itse täällä olen vielä yhtenä kappaleena. Lauantaina tuli supistuksia tasaiseen tahtiin reilun vartin ajan, mutta sitten ne loppuivat. Olin jo toisaalta ihan innoissani että nytkö pääsen synnyttämään. Toisaalta olisi jo aivan ihana päästä synnyttämään, mutta vauvallehan olisi parempi malttaa pysyä vielä mahassa. Itsellä vain välillä oikein tukala olo, joka paikkaa kolottaa, lonkka on aivan äärettömän kipeä että hyä jos ylös pääsen, vatsaa painaa, alapään luut ovat kipeät. Eilenkin oli niin ashitava olo ei yhtään hyvää asentoa löytynyt, mutta vauvan parasta aatellen voisi vielä tosiaan nauttia mahassa olosta hetken.
Huomenna olisi jälleen se ultra, jossa katsotaan vauvan koko ja ennen kaikkea toi kohdunkaulan ja -suun tilanne ja onhan se pikkuinen taas kiva nähdä. Nämä kaksi viimeistä ultraahan on ollu ihan ylimääräisiä juuri tuon vuavan koon ja ennenaikaisen synnytyksen riskin takia, onneksi nämä ovat meillä ilmaisia.
Torstaina olisi taas ihan neuvola aika.
Olen vauvan nurkkaustakin saanut laitettua ja uudet verhot ommeltua pinnasänkyyn. Ja uuden turvakaukalonkin kävimme ostamassa. Ostimme sen jalustallisen gracon istuimen, saimme sen satasella ja ihan uutena liikkeestä löysimme. Ihanaa nyt on ainakin turvallinen kuljettaa vauvaa.
Viimeiset joulukortit pitäisi saada kirjoitettua. Ja pari pientä lahjaa olisi vielä ostamatta, mutta muuten kaikki on kunnossa. No pukki on vielä kysymysmerkki, pakkohna se on joku olla kun tyttö sitä niin kovasti oottaa, mutta kuka ja mistä. Ne on aivan älyttömän kalliita noi pukit ku ne vaan pyörähtää hetken, hyvä jos lahjoja jakavat. Viittäkymppiä saa pulittaa kymmenestä minuutista, mieluummin sen rahan laittaisin johonkin muuhun, mutta pakkohan toi joku pukki on olla. pitää vielä kysellä tutuilta oisko innostusta, pukin tarvikkeethan meillä on että niistä se ei voi jäädä kiinni.
Paljonkos teidän muiden paikkakunnilla noi pukit maksaa?
Mutta nyt jotain iltapalaa nauttimaan
nippula rv35+3
DREAMONE: Ihanaa! Taisit olla kyllä yllättynyt! Ihana että kerrankin näin päin että luulee että kesken mennyt eikä olekkaan =o) Ens viikon listassa näkyy sitten. Tän viikon listasta kerkesin sut jo poistaakkin kun kerroit meidän jättäväsi, mutta ONNEKSI sut saakin lisätä takaisin! Jipii jipii jipii! Sää ootkin meiän ainut heinäkuulainen!
NIPPULA: Minä en tiiä yhtään mitä pukit maksaa täällä. Toivottavasti se sun masuasukki malttaa vielä mahassa pysyä. Tulehan sitten kertomaan ultrakuulumiset!
EMUNAINEN: Onnea mukavista neuvolakuulumisista!
HELGA: Jep on se sykkeen näkeminen kyllä sen rahan arvoinen, kumpa se nyt näkyis jo seuraavalla kerralla!
ENNIS ja TITI: Mää myös mietin noita miehen menettämisjuttuja. Kun kävin siellä risteilyllä niin pelkäsin että se laiva uppoaa ja mies menettää sekä minut että Vilpertin. Ja siellähän oli sitten merellä myrsky yöllä joten minun piti valvoa ja vahtia myrskyä hytin ikkunasta! Myös ajaessa pimeällä tulee mietittyä että mitä jos jotain sattuis mulle&vauvalle. Mutta vauvaunissa kaikki on hyvin, niissä harjotellaan lähinnä imettämistä ;o)
EKA-VEKA: Miksi jugurtti ei oo listalla ollenkaan? Apua, määhän lähes tulkoon elän pelkällä jugurtilla...
ENNIS: Määkin aion tehä viikonloppuna piparkakkutalon! Voi hitsi tuskin maltan oottaa... Yritän tehä OIKEEN HIENON =oD
TITI: No onhan sulla työaamuja vielä, mutta jostakinhan se laskeminen pitää alottaa ;o) Määkin oon vähentänyt aina viikonloput ym. ja itse asiassa jopa pekkaset jotka aioin pitää. Nyt kyllä viimeisiä viedään, JA HYVÄ NIIN! =o)
KATRI: Erikoista tosiaan että keskenmenosi on olleet melkeen samassa kuussa aina! Sattumaa kai se vaan taitaa olla, toivotaan että ens kerta on vihdoin se loppuun kestätä!
( . ) Täälläpä ei kummempaa. Torstain ultraan on vielä kaksi yötä ja töitä jäljellä vielä 9 päivää... Selkää ei oo öisin särkenyt enääsen jälkeen kun varastin porukoilta tyynyn ;o) Mutta päivisin saattaa särkeä vähän. Nyt on öisin alkanut sillon tällön lonkkia särkemään. Pitäs vissiin jalkovälityynyn olla vielä korkeampi. Tämähän käy jo välineurheilusta ;o)
Ihanaa tiistaipäivää!
HANNELE + vilpertti rv 30+2
Suunnattomat pahoittelut Katrille, tosi kurjaa...:( Palailehan pian raskautuneiden joukkoon.
Emunaine (?), tervetuloa jokkoon! Meillä onkin la melko lähekkäin. Tuntuuko liikkeet?
DreamOne: mullahan oli samanlainen vuoto tuossa kuukausi sitten ja niin se vaan pikkuinen " hipeltää" tuolla masussa. Kovin oli kiva lukea ultrakuulumisesi. Tosi hienoa!
ON: Pientä hipeltämistä tuntuu välillä mahassa ja silloin tällöin tuuppaisuja. Vahvat sykket Manulla on ollut, joten en ole enää niin huolissaan, jos sattuisi ennen aikaisena syntymään. Tietenkin haluaisin häntä kantaa vielä ainakin sen 20vkoa! Unia en ole enää nähnyt, paitsi yhden, jossa näin vaaleanpunaisen pullea poskisen vauvan sektion jälkeen. En siinä unessa tiennyt olleeni sektiossa, ennen kuin mieheni tuli sen minulle ilmoittamaan, heräsin kai nukutuksesta. Oma olo on kohentumassa raudan syönnillä ja jaksan vähän paremmin töissäkin. Selkä vain meinaa kipeytyä. Suppareita ei luojan kiitos ole ollut!
Mukavaa joulun odottelua kaikille! Mä en taida viitsiä paljon joulua valmistella, mitä nyt piparit paistan ja tortut leivon. Lahjat on melkein plakkarissa.
-Pirpaliina ja Manu rv 17+5-
hilpaisen kohta neuvolalääkäriin, ihan just täytyy lähteä. Mutta pakkohan oli ekaksi tulla vilkaisemaan kuulumisenne.
IHANAA DREAMONE! Joskus se elämä yllättää iloisesti! Toivottavasti tämä oli viimeinen säikähdys ja tästä alkaen uskaltaa ja voi nauttia odotuksesta.
Hannele, siis sitä kritisoin siinä raskausdiabetesohjeissa, että välipalavaihtoehdoksi tarjotaan jopa pullansiivu mieluummin kuin tosissaan jugu! Aamupalalla taisi olla listalla vaihtoehtona maidolle, muttei muuten. Noh tietysti siinä yritetään rajoittaa myös liikaa maitotuotteiden syöntiä mutta silti.. pullasiivu? Juu varmasti ne sokerit, vaaleet vehnäjauhot ja rasva on parasta diabeetikolle (olkoonkin raskausdiabeetikolle)
jep, gotta go. Palailen
e-v
Mä olen niin perusnegatiivisellä fiiliksellä jostain pirun syystä vieläkin, että taitaa olla parempi pitää mölyt mahassa.
En usko, et tässä vaan voi käydä hyvin, en sitten millään. Enkä jaksa päivästä toiseen tsempata itteäni uskomaan jotain muuta.
Kirjoitinkin tuonne toisaalle, et mä vihaan tätä alkuraskautta..Kyllä..Vihaan,tätä epävarmuutta,hälläväliä asennetta, kun millään ei oo merkitystä tässä vaiheessa, odottelua, jännitystä minkä vuoksi tiuskin miehellekkin melkein joka asiasta joka päivä.
(Onneks se ymmärtää selittelemättäkin mistä on oikeasti kyse!)
Tai sit tää johtuu siitä, et oon ollu kotona yksin tän saikun takia liian kauan....On kerenny pää pyöriä sitä pienenpientä piiriä liian kauan.
ja olipas omanapainen mäkätysvuoro taas meikäläisellä..
*Meen häpeen nurkkaan*
Helga rv5+1
Tai en nut tiiä,onko se niin hyvä..Piti lähteä kesken päivän töistä,kun päänsärky oli taas jotain aivan kamalaa,onko kellään ollu tällasia tosi rajuja päänsärkyjä??Ei tälle oikeen mitään voida tehdäkkään,kun verenpaineet yms. on ihan ok...Mutta niinhän se on,että kun totesin syyskuussa viimeinkin olevani raskaana,niin päätin,että tulkoon mitä vaan,niin mä kestän sen,jos vaan saan sen pikku palleron syliini keväällä:-)Että taistelumieltä vaan...
Helga76: Kuulostaa tutulta,mä myös en jaksanut uskoa mihinkään ja oottelin vaan,et koska se pommi putoaa ja mietin,et mitä järkeä tässä nyt on,kun ei tästä kummiskaan mitään tuu,mutta mutta....Kuinka kävikään,kun menin ekaan ultraan ja se liikahteli ja katseli meitä ukon kanssa,niin kauniisti,että kätilökin ihmetteli ja eilen neuvolassa saatiin kuulla sydänäänet ekaa kertaa,niin kyllähän se tuntuu epätodelliselta,mutta näin se vaan on:-)Niinkun egotrippi laulaa,sinä toivoasi et saa menettää,se vielä palkitaan,kun jaksaa päivästä toiseen toivoa ja uskoa,vaikka se rankalta tuntuukin!Kovasti jaksamishaleja sulle!!
Pirpaliina: Kiitoksia tervetulotoivotuksesta!On ollu ihanaa,kun ootte kaikki ottanut mut niin lämpimästi vastaan:-)Joo,niin näyttää olevan tosiaan!Mistäspäin sä olitkaan??Sä oot vissiin jo vanha konkari tossa synnytyksessä:-)Mulla tosiaan vasta esikoista pukkaa,niin oon vähän untuvikko kovin monessakin asiassa...Lasten kanssa oon kyllä ollu enemmän,kun tarpeeksi,kun pikkusiskoja löytyy 5kpl ja yx iso vielä päälle!Ja yhdet pikkusiskoista on kolmoset,niin tuli treenattua aikoinaan:-)Mutta liikeistä sen verran,että en oo kaikista ihan varma,kun tosiaan on eka kyseessä,mutta ne ei oo jokapäiväsiä...Mutta iltasin,kun katon telkkaa,niin sillon alkaa tuntua mahassa siltä,että se muljuisi edestakas puolelta toiselle ja tuntuu,et maha heiluisi,en oo keksiny muutakaan,ku et ois liikkeitä!Ne on niin samanlaisia aina ja pari kertaa on tuntunu joku muksasu,mut en oo uskaltanu ees ajatella,et se vois olla pikkuinen,voiskohan se olla:-)??Meillä oli eilen syke 148,se on vissiin hyvä???Mukavaa päivänjatkoa sulle ja palaillaan!!Masutaputukset:-)-Emunainen 17+3-
Kiitos kovasti teille kaikille exille onnitteluista ja myötäelämisestä! Nyt alkaa jo suurin " järkytys" laantumaan ja tilalle hiipii pikkuhiljaa ilo :) Voiko olla mahdollista, että nyt meitä onni potkaisee ja saamme kolmen vuoden piinailujen jälkeen ihka oman vauvelin?! Nyt haahujen kannustavien sanojen myötä aion jättää murheet taka-alalle ja nauttia tästä olotilasta. Lupaan alkaa uskomaan nyt itseeni ja tähän juttuun :)
Hannele: Kiva jos päivität minut takaisin listaan. Itsekin kyllä olin sataprosenttisen varma siitä, että kesken meni. jos ei tällaista km-taustaa olisi, ei ehkä olisi niin voimakkaasti vuotoa säikkynyt. Mutta ymmärrettävästi tämä heti säikäyttää ja mieli mustuu heti.
Pirpaliina: Lääkäri sanoi juu että alkuraskauden vuodot ovat hyvinkin yleisiä. Tosin sinullahan ei ollut kyse mistään alkuraskauden vuodosta, se varmasti säikäyttää vielä enemmän. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin :)
emunainen: Harmi että sinulla on päänsärkyä! Minäkin olen migreenipotilas ja olen kuullut että varsinkin meillä raskausaika voi olla hankalaa. Itselläni on onneksi ollut vain yksi päänsärkykohtaus tämän raskauden aikana, mutta sekin kesti 2 päivää. Taistelumieltä vaan ja tsemppiä! Ihanat muuten nuo Egotripin sanat, tuli ihan kyynel silmään :) Minäkin olen esikoisen odottaja, mukavaa että saatiin mukaan ensikertalaisia muitakin.
Helga: Tutut on tunteet tämän alkuraskauden suhteen. Ei tämä kyllä mikään nautittava olotila ole kun on koko ajan pelko pepussa. Minä olen tämän asian nyt jotenkin niin ajatellut, että jokaisella odottajalla on lähes yhtä monta viikkoa ja jokaisella on alkuraskausviikot kärsittävänä. Kyllä niilläkin isomahaisilla odottajilla on ollut joskus viikko 5 ja 6 ja 7... Tuntuu vain, että KAIKKI muut ovat pidemmällä ja itse kärvistelee hitaasti kuluvien viikkojen kanssa. Me tsempataan sinua täällä ja odotellaan kanssasi viikkojen lisääntymistä :) Muuten, minullahan oli kuukautisten mukaan viikot 7+5 kun ultraan menin, mutta mitan mukaan viikot olivatkin 6+6. Ja syke siellä jo näkyi. Jos tämä yhtään helpottaa tuota sinun ultrapähkäilyä. Eli mikäli pari viikkoa jaksaisit odotella, niin on paremmat mahdollisuudet että syke siellä näkyy :)
Iloisin tiistaiterveisin
DreamOne ja " nappula" 7+0
Tämä eevertti epäuskoinen on nyt käynyt ultrassa ja sielläpä pikkuinen sydän sykki! Kohdussa on verihyytymä, joka aiheutti vuodon ja saattaa vuotaa vielä lisää. Sitä ei kuulemma kannata säikkyä, ei ole vaarallista. Mutta säikäyttävää kuitenkin! Ja vielä tällaiselle km:ja kokeneelle maailman murjomalle :D
Viikkoja on mitan mukaan 6+6, eli hieman vähemmän mitä menkkojen mukaan tietenkin. LA on siis 31.7, viitsitkö Hannele päivittää kiitos! Hoin vaan kauheaa kauheaa ja lääkäri naureskeli ja kyseli että mikä se muka niin kauheaa on :D
Olo on pöllämystynyt, voitte vaan kuvitella! Lääkäri sanoi, että verenvuotoisissa raskauksissa ja jos syke on jo näkynyt, keskenmenoprosentti on 5. Eli 95 % vauvoista tulee normaalisti maailmaan. Olisinkohan minä yksi tuosta suuremmasta prosenttiluvusta, apua apua :)
Tää on täällä ihan sekaisin :D
DreamOne