~ EX-HAAHUT viikkoon 50 ~
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen [color=red]LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 17.5[/color]
[b][color=darkviolet]Kesäkuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Juuliar74: [/b][/color] Olen vm 74, samoin mieheni. Asun Etelä-Karjalassa ja meillä on yksi tyttö, synt. 03/2005. Toista lasta aloimme yrittää tänä kesänä ja ensimmäinen (ja toivottavasti myös viimeinen) km tuli 08/2006. [color=red] LA 12.6[/color]
[b][color=violet]Sani-74: [/b][/color] minä -74 mies -68, kaksi lasta -01 ja -03 syntyneet. Km 8/05 (kohdunulkopuolinen). [color=red] LA 26.6[/color]
[b][color=violet]Koala-72: [/b][/color] Minä siis -72, mies-71. Ensimmäistä hartaasti odotetaan. Km 11/2005 (kaksoset). Nyt plussa lokakuussa. [color=red] LA 28.6.[/color]
[b][color=darkviolet]Elokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet]Helga76: [/b][/color] Molemmat 3-kymppisiä. Ekaa yritetään. Keskeytynyt km 07/06. Plussauspv 2.12.06. [color=red] LA 13.8.[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] UusiNuppu [/color][/b] 26.9. [color=blue] poika[/color], 4070 g ja 51.5 cm
[color=6959cd][b] ulriina [/color][/b] 4.10. [color=red] tyttö[/color], 4310 g ja 54 cm
[color=6959cd][b] myttynen75 [/color][/b] 4.10. [color=blue] poika[/color], 3864 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] hexu83 [/color][/b] 13.10. [color=blue] poika[/color], 3840 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] marrasmamma [/color][/b] 2.12. [color=blue] poika[/color], 3370 g ja 49 cm, pipo 34 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (50)
Itkettää ja naurattaa samaan aikaan, ja muutenkin saan jotain ihmeellisiä raivokohtauksia ja VÄSYTTÄÄ!!!! Mies raasu on ihan ihmeissään ja yrittää ymmärtää ja käydä silittelemässä ja suukottamassa. =) Selkä oli aamulla ihan jumissa kun heräsin. Taitaa olla vähän liian pehmeät patjat meillä ja aina unissani pyllähdän selälleni ja kun siitä herään aamulla, niin selkä on ihan jumissa. =( Ens vkolla on tiistaina se neuvolalääkäri joten saapi tosiaan nähdä mitä se on mieltä, mutta ihan naatti olo on. En tiedä miksi. Tjaah...tai no johtuisko sittenkin tästä raskaudesta. Jotenkin on niin herkkiskin, että alkaa itkettään jo pelkää ajatuskin. Ihan pimeetä meininkiä. ;-) Pelkään mennä vaan sinne lääkäriinkin kun se on joka kerta ollut niin ilkeä akka! No toivottavasti ymmärtää nyt tätä olotilaa jotenkin.
Niin ja vielä suonenveto öisin on tullut kehiin. Kohtalaisen kelju juttu kun herää ihan sikeästä unesta siihen, että pohje kramppaa ihan totaalisesti. =( Ja sitten sen jälkeen se pohje on kolme päivää ihan kipeä, eikä meinaa päästä kävelemään. Ke-to yönä heräsin siihen järkyttävään suonenvetoon aamulla kello 4:00 ja kuudelta oli herätys kun piti lähteä ajamaan sinne Hesaan. Eli yöunet jäi sitten siihen neljään tuntiin kun kinttu kipuili niin pahasti, että enhän mä enää nukahtanut siks kahdeks tunniks ollenkaan. Tukisukat laitoin jalkaan ja onneksi sain miehen auton lainaksi kun siinä on tuo vakionopeuden säädin, niin ei tarvinnut sillä kipeällä jalalla sitä kaasua koko matkaa painaa. Muutenkin oli koko matkan sellainen fiilis tuossa oikeassa jalassa, että yksikin väärä jalan jännitys tai siirto laukaisee uuden suonenvedon. Siinä olisinkin ihmeissäni ollut. Ja edelleenkään en saanu työkollegaa ajamaan mun puolesta. Kurja juttu. No hengissä siitä reissusta selvisin ja olin niin väsy kun pääsin illalla kotiin, että nukuin yhtä soittoa 3h. Jotenkin tää väsymys on tullut nyt niin kokonaisvaltaisena, ettei pieni tosikaan. Täällä yritän pyöriä miehen jaloissa kun se tekee ihan hulluna joulusiivoa...ihana mies...mutta itellä on just vähnä sellainen olo tungenko pääni pensaaseen vai mitä. Onneksi ollaan erissä siivoiltu tässä joulun lähetessä, niin ei kaikki tule nyt sit kerralla. Mulle jää vielä vähän lavuaarin siivouksia ja pölyjen pyyhkimistä, mies hoiti kaikki raskaat jutut. Ja mä täällä vaan möksötän...olen minäkin varmaan oikea ihanne vaimo. =) Onneksi mies kuitenkin on ollut suhteellisen ymmärtäväinen ja tuon alkuraskauden ajan olen suht helpolla sen näiden omien äksyilyjeni kanssa päästänyt. Ehkä se nyt ymmärtää, että alkaa ihan oikeesti olemaan näitä kremppoja kaikenlaisia ja harmittaa kun ei kaikkea jaksa vaikka kuinka haluaisin. Olenkin sanonut sille monesti, että en kiukuttele sille vaan ihan omalle itselleni. =)
HANNELE: Sä olit hyviä ultrakuulumisia Vilpertistä saanut. Tosi hieno juttu. Helpottaa varmasti sunkin oloasia ja loppuodotusta. =)
NIPPULA: Sulla alkaa toden teolla olla sielä nyt kyllä kohta lähtökuopat edessä. Ainakin noista oireista päätellen. Voihan juku. Saa nähdä saadaanko sitten vielä jouluvauvauutisia. Koitahan voida hyvin sielä. =)
ENNIS: Kauheeta myöntää, että mä täällä nauroin vedet silmissä...siis lue = puolis itkun ja naurun sekaista kun luin tota sun yöllistä ravaamista ja seilaamista vessan, hanan ja sängyn välillä ja sit sintin veivaamiset ja tyynyn laittamiset ja asennon haut. Ajattelin, että voi tsiisus täähän vaan pahenee tästä. Ja jotenkin samaan aikaan se kuulosti jotenkin niin koomiselta, että en voinut muuta kun nauraa. Eli loppu peleissä tosiaan ei näissä krempoissa mikään muu kun se huumori ole se paras lääkitys tähän hommaan. Ja tosiaan hyvä, että olet saikulla, eihän noilla unilla jaksais missään töissä käydä. Itestä tuntuu, että alkaa olla nyt ihan siinä rajalla, että jaksaako vaiko eikö. Ja kun tietää, että talviloma alkaa ens vkolla torstaista, niin sitä väsyneemmäksi sitä ittensä tuntee ja ne päivät tuntuu pidemmältä. Toisaalta mietin sitä, että jos lääkäri määräis mulle saikkua tiistaina, niin kylmästi ilmoitan pomolle vaan että toi mun talviloma sitten siirtyy eteenpäin. Tuntuu niin kurjalta kituuttaa sitten töissä siihen asti, että pääsee viralliselle talvilomalle sairastamaan tai saamaan itteensä kuntoon. Mutta niin kun sanoin toi neuvola lekuri on ihan peestä ja mua pelottaa sinne mennä, kun tuskin noteeraa mitenkään yhtään mitään. Toivon, että selviän kunnialla siitä sen tekemästä sis.tutkimuksesta ja ilman mitään verenvuotoja...
Nyt tuo mies tuli heiluun jo tänne yläkertaan ja tähän huoneeseenkin ton imurin kanssa. Mä päästän sen siivoomaan ja yritän ite mennä tonne alas sitten heilumaan sen pölyrätin kanssa.
Parempia vointeja kaikille!
titi75 ja kirmeli 27+1
...taitaa kaikki olla joulun askareiden kimpussa. Eilen itekkin ehdin vasta kirjoitella kun torstaina olin reissussa ja ja perjantaina muuten vaan niin naatti, ettei paljon koneelle jaksanut raahautua. Töissäkin oli niin vilske päivä, että en töiden lomast yhtään ehtinyt kirjoittelemaan.
Onneksi tänään on jo " parempi" päivä kun eilen. Eilen tuntui jostain syystä siltä kun kaikki kaatuis päälle ja oli vaan jotenkin tosi väsynyt ja masis meininki. Vielä kun kaikki ihmiset joita näin, niin päivittelivät sitä miten olen PYÖRISTYNYT KASVOISTANI. Juu tiedetään...mutta minkäs teet. Jotenkin kun aina on ollut niin pieni tirriäinen, niin kyllähän nämä muutokset kropassa omituisilta tuntuu ja kun ovat vielä pois omasta kontrollista. Huonoa omaa tuntoa tietysti tässä vaiheessa lisää se, että muutama muu raskaana ollut kaveri on päivitellyt miten syön kaikkea hyvää niin usein, että heillä oli vaan yksi päivä vkossa ns. karkkipäivä. Ehkä sitten nyt kun huomaa, että sitä painoakin on tullut, niin jotenkin mieli on tosi herkkä jos siitä asiasta joku jotain mainitsee. Tai kai sitä miettii, olisko nyt sitten pienempi jos olisin vähemmän herkutellut....ja taas toisaalta kun itse mietin, niin syön ihan samalla tavalla nyt hyvää kun aina ennenkin, miksi sitten silti on niin huono omatunto? No kai sitä pelkää, että kilot eivät lähdekkään sitten pois kun vauveli syntyy. Vkoittain on musta masun kanssa kuva otettu ja kyllä noista kesällä otetuista kuvista kyllä olen koko ihminen muuttunut ihan hirmuisesti. Hassua! Harmittaa vaan kun ihmiset on niin ajattelemattomia, että päästävät suustaan ihan mitä tahansa ajattelematta näitä raskaana olevan hormooni häiriöisen naisen tuntemuksia. ;-) Tänä vkonloppuna on itketty kyllä sitten taas ihan pienemmistäkin asioista. Onneksi tänään paistoi aurinko kauniisti ja päästiin vähän miehen kanssa ulos kävelemään. Mielikin vähän piristyi...tosin aikas ankkamaista kaakerrusta jo tuo köpöttely oli. =D
Jaahans....kai sitä pitää mennä vielä noita lahjoja lahjapapereihin käärimään. Tulee ainakin jouluinen fiilis kun saa tehdä paketteja. =) Suurimmat joulusiivot saatiin valmiiksi tänään ja kun olen to ja pe sitten ainakin jo lomalla, niin vielä päällisin puolin imuroin ja pyyhin pölyjä jne. Se saa luvan riittää.
Vielä sitä lunta täällä odottelen...vaan eipä ennusteen mukaan ainakaan ole luvattu keskiviikkoon mennessäkään. Onneksi maa sentään vähän edes jäätyi tän pienen pakkasen johdosta ja saatiin edes vähän kuuraa maahan...jos oikein kovasti käyttää mielikuvitusta, niin se näyttää " ihan vähän" lumelta.
Taidan mennä askareisiin vielä ennen nukkumaan menoa.
Huomiseen. Siellä Hannele sitten aukaiseekin jo jouluvkon pinon. Kivaa!
titi75 ja kirneliittos 27+2
Hyvää myöhäisiltaa leidit!Menny koko weekendi kyläilessä ja ei oo kanssa ehtiny yhtään käväsee kirjottamassa,vasta kun nyt...ilmeisesti joku flunssa tekee tuloaan,kurkku niin pirun kipeä ja joka paikkaa kolottaa...jos vaikka tulis jouluks just kipeex,great!!Tuli ikäviä uutisia äidistä eilen(eli pikkuisen tulevasta mummista)...oli kaatunut tosi pahasti pyörällä ja on tällä hetkellä Turun yliopistollisessa keskussairalassa,leukaluu oli menny poikki ja se oli jotenkin leikattu ja suu täynnä tikkejä ja hampaat sidottu yhteen,että leuka saa toipua yms. oli pikkasen vaikee saada ylipäänsä sen puheesta selvää...seuraavan kuukauden on kuulemma pilli ja tuttipullo ruokintaa ja pelkkiä litkuja...kyllä tuli paha mieli,kun ei edes pääse kattomaan sitä,kun ite on täällä Stadissa jumissa ja sen joulukin menee ihan pilalle...harmittaa ihan kamalasti:-(Mutta onnex se nyt kuitenkin varmaan toipuu siitä ihan normaali kuntoon sitten loppujen lopuksi!Pikkunen siis liikkuu nyt....nyt mä uskallan sanoa sen varmaksi,kun sitä tulee päivittäin ja se lisääntyy koko ajan:-)Se on onneksi ollu todella piristävää ja ihanaa ja eilenkin,kun sain kuulla äidistä ja tietty itkeskelin hullun lailla(ukkokin oli ryyppäämässä),niin se heti alko pörräämään ja tökkimään mamia,että hei piristys vähän,kyllä se siitä ja sitten jo huomasinkin itkeväni ilosta ja rakkaudesta sitä pikku ihmistä kohtaan!!Tää on nyt taas tosi itsekeskeinen valituskirjelmä,mutta ihanaa saada avautua oikein kunnolla ja kun tiedän,että ette siitä pahastu vaikka vähän valittelen ja ahdistelen,kun meistä jokainen vuorollaan taitaa tehdä sitä;-)Mistäköhän se mahtaa johtua:-)Toivottavasti muiden viikonloppu on sujunu vähän mukavimmissa merkeissä!Mutta joopa joo....tässä avautumista kerrakseen...palataan huomenna asiaan ehkä jo paremmalla mielellä!Mukavaa viikon alkua kaikille ex-haahuille ja niitten masuille!!Haleja ja kiitos ja anteeksi:-)
-Emunainen 18+1(kohta 2)-
Viikonloppu tuli ja meni! Ja kertaakaan en kerenny miettimään mitään " negatiivisiä" vauva juttuja. Aamulla ylös ja töihin ja illalla sitä sun tätä, koko viikonlopun ajan.
Onneks huominen on vapaata niin kerkeen vihdoin ja viimein siivota ennen joulua!
Tai ainakin yritys hyvä kymmenen... Tosin meillä tehdään vaan _vähän_ perusteellisempi perus siivous, en ala pesemään esim saunaa tahi ikkunoita...Hullun hommaa puleerata kotinsa joka ikinen nurkka! Enkä ihmettele yhtään miks joka toisella " vanhemmalla" naisella on stressi joulun aikaan.
Kauheesti on ollu ison mahan kanssa painiskelevista ongelmista juttua, ja yks " ongelma" pisti mun silmään ja sai uteliaisuuden heräämään.. Sit kun massu on iso, niin pystyykö edes kyljellään nukkumaan ilman apuja?
Jepulis, ai niin onhan mulla toinenkin kysymys!
kaikki ruoka aine allergikot huomio, huomio...
Mulla on kohtuullinen laktoosi intoleranssi todettu jo monta vuotta sitten, ja kestän syödä jonkun verran esim. ruokaa missä käytetty tavallista kermaa, mutta esim lasillista maitoa en voi juoda.
Ja yleensäkkään en jaksa syödä ruokaa missä käytetty jotain laktoosi pitoista ainetta niin paljoa, että sillä tavalla saisi aikseksi muuta kuin ison pierun ja mahan pömpötyksen.
Viime kesänä raskaus jotenkin muutti hetkellisesti elimistön käyttäytymisen niin, että pystyin jopa juomaan sen lasillisen tavallista maitoa! (Km jälkeen homma kyllä palautui normaaliin uomiinsa!)
Nyt sitten... Söin anoppilassa kerma-peruna-sipuli paistosta kera pihvin, niin maha on täysin rikki. En käsitä.
Varsinkin kun turvottaa muutenkin iltaisin, niin nyt kun on päällä raskaus turvotus, siihen lisäks laktoosi pömppö ja ripuli, niin tuntuu et mun maha/ peffa oikeesti ratkee tän paineen alla ja kohtu pullahtaa pois paikoiltaan tai jotain.
Onko teillä, kellä on joku ruoka aine allergia, niin oireet muuttuneet jotenkin äkäisemmiks taikka elimistö tullu vaan herkemmäks?
Toinen ongelmani, lisäaine allergia, en tiedä mille niistä, ei ole näyttäytynyt kertaakaan raskaana ollessa? Normaalisti kerran viikossa saan punaisia laikkuja kaulaan/kasvoihin ja nyt en kertaakaan.
Jeps nyt öitä, kera tasaviikon! rv6
ja uuteen viikkoon!
EMUNAINEN: Tervetuloa vain mukaan joukkoomme! Voit kertoa itsestäsi lyhyen esittelyn niin voin lisätä sen tuonne listaan, katso vaikka mallia noista meiän esittelyistä.
LIZIE: Siellä mennään siis aika samoissa jäljellä olevien työpäivien määrässä. Mulla jäljellä 10, ja siinäkin ihan liikaa... Miten aika meneekään hitaasti... Varsinkin kun ei enää oo hirveesti hommaa... EIkä viitti mitään uutta alottaa... Ihana että saat potkuja tuntea nyt aktiivisesti! Sama täällä!
KATRI: Pahoittelut kuitenkin tuosta negasta! Olisi ollut niin ihana jos... No turhapa tässä on jossitella, toivotaaan vain pikaista plussaa taas ja parempaa onnea ens kerralla! Halauksia!
DREAMONE: Tule kertomaan taas tänään kuulumiset sieltä ultrasta, ihan hyvähän tuo on ettet perunut sitä vaikka tilanne on mikä on.
Vään surullinen mieli tulee Katrin ja DreamOnen puolesta! Itsellä kuitenkin täällä kaikki ok. Vilpertti potkuttaa kovasti, torstaina on taas munuaisultra ja se jännittää! Edellinen ei jännittänyt yhtään. Huh, jännittää että mikä tilanne on nyt, vieläkö munuaisaltaat on laajentuneet. Tuskin paljoa kun viimeksi jo oli vain vähän laajentuneet. Ihana nähdä taas vilpertti ja mielenkiintoista taas nähdä mitat ja painoarvio. Sen pitäis olla jo jotain 1,5 kiloa! huh!
Ja täällä on siirryy uudelle kymmenelle =o)
HANNELE + vilpertti rv 30+1
Kiitos sullekin Hannele. Ja onnea uudelle kymmenluvulle siirtymisestä! =) Miten tuntuukin siltä, että vastahan sä plussasit ja musta tuli haahujen listaemo sun tilalle...
Ovismaiset limat ja kivut on havaittu, joten eiköhän se tästä taas. Täällä tänään kp 17. Toivottavasti vain ei tarvis kauaa odotella uutta raskautta...
Tossa vain olen kiinnittäny huomiota mun km sarjaan, joka noin ajallisesti onkin aika erikoinen. Eli 7/05, 12/05, 7/06 ja nyt sitte 11/06. Mitenköhän nuo kuukaudet onkin aina ajoittunu tuolleen?? Hassua...
Sori, kun täällä vielä pyöriskelen, mutta olipahan tässä kuitenkin hieman erikoisempi tilannekin... Nyt taas puhtaalta pöydältä lähdetään, joten ei kun kuumeilemaan ja uutta yritystä kehiin. Kaikkea hyvää teille ja oikein ihanaa joulun odotusta. Ensi viikollahan se aattokin jo on... =)
Tervetuloa Emunainen (menihän nimimerkki oikein?), ihan oikeaan joukkoon olet tiesi löytänyt! Ja Hannelelle Onnittelut käynnistyneestä uudesta kymmenluvusta viikoissa! Vautsi, ajatteleppas jo viimeistä täyttä 10:ä viikkoa viedään.. iiks! : )
olo on itsellä aikas kurja, viikonlopun paljot kävelyt ei parantanut selkäjomotuksia vaan pikemminkin pahensi. Miehuskin on kehittänyt flunssan ja sen seurauksena kuorsaa : / arvatkaa kuka valvoo.. nyt olo onkin sitten töissä pöpperöinen, mahaan saattuu ja närästää ja pääkin on kipeä. turvottaakin mokoma : ( oon yks vaivaiseukko ja vielä nälkäinenkin sellainen. Oon yrittänyt jo vähän elellä niiden dieettiohjeiden mukaan ja mun herkutteluun tottunut maha ulvoo suorastaan : /
jeps menihän ihan valittamiseksi. Jos yrittäis tehdä töitä ja palaisi paremmilla uutisilla ja ehkä kommenteillakin sitten myöhemmin.
Itse 23 vee ja mies 27 vee,esikoista odotellaan!KM 11/05 n.8vko:lla ja nyt sitten hartaan yrityksen tuloksena rv 17+2 meneillään ja LA 19.5.07, itä-helsingissä asustellaan.
Kävin lukemassa vkonlopun kuulumiset ja törppönä lisäsin tietty tän maanantaille tarkoitetun viestin sinne perään. Tässä se siis uudelleen ja kommenttia vielä vähän Eka-Vekalle myös. =)
EMUNAINEN: Kivaa, että saadaan uusia. Oletkin menossa jo vähän pidemmällä. Aina vaan parempi. Tervetuloa mukaan joukkoon. =)
DREAMONE: Toisaalta on tosiaan hyvä, että et perunut sitä tän päiväistä ultraa. Mutta kuten itse sanoit ei uskalleta täälä mitään pilvilinnoja rakentaa tuosta sun tilanteesta, mutta aina voi jotain pientä toivoa olla, joten ainakin on hyvä että se tilanne nyt tarkastetaan ja tiedät sitten itsekkin missä mennään. Tulehan meille kertomaan mitä lääkärissä sanottiin. Onnea matkaan. =)
HELGA: Hyvä, että sullakin olo on alkanut parantua ja tauti näyttäisi luovuttamisen merkkejä. Jos saisit vähän voimiakin takaisin. No ompahan masukin saanut köllytellä rauhassa kun pakollista lepoakin on nyt sitten tullut. Ja nythän olet ruhtinaallisesti jo siirtynyt 6rv:lle. Siitä se lähtee¿hissuksiin hyvä tulee. ;-)
LIZIE: Kyllä se vesijuoksu tuohon selkään auttaa jos vaan jaksaisin käydä sielä sen 2krt vkossa. Nyt olen käynyt vaan kerran vkossa kun puhtia ei ole yksinkertaisesti ole siihen kahteen kertaan. Väsyn ihan liikaa. Mutta siitä kerrasta per vko yritän pitää kiinni niin pitkään kun mahdollista. Ja sit toinen on se, että nyt en enää pysty niin pitkiä kävelylenkkejä tekemään kun aiemmin ja huonosta ilmasta johtuen olen muutenkin nyt vähemmän ollut ulkona¿joten niistä kaikista johtuen tuo selkäkin heti reagoi siihen kun liikunnan määrä vähentyy. Nyt taas tuntuu paremmalta ja tänään tai huomenna menenkin taas sitten vesijuoksemaan ja eilen tehtiin kävelylenkki miehen kanssa ensin päivällä ja illalla vielä lyhkänen happihyppely kaverin kanssa¿kun kerrankin oli sellainen päivä, ettei tullut vettä. Ja alkaahan tuo masun kasvukin pikku hiljaa painaa selkää notkolle ja sitä kautta rasittaa selkää nyt enemmän koko ajan. Tukivyö oli eilenkin kävellessä ja se vähän auttaa. Mutta eiköhän tässä jotenkin sinnitellä vielä. Nyt taas parempi selänkin kannalta. Näköjään riippuu päivistä miten tuo olotila vaihtuu. Ja painoa on alkanut tosiaan nyt tulla¿. ;-)
HANNELE: Mä laskin, että omia aamuja olis vielä jäljellä 35pv. Ihan liikaa siis. Mut siitä on vkonloput ja talviloma vähennetty pois. Saa nähdä mistä repii innostuksen noihin aamuihin? Vai että tällä vkolla taas Vilpertin tsekkaus. Hyvin se menee. Jänskä varmaan nähdä mitä antavat painoarvioksi. =) Toivotaan, että loppukin laajentuma olis kadonnut johkin kauas pois. Mä en ole enää uskaltanut kuunnella edes sillä dopplerilla kirmun sydänääniä, etten vaan saa mitään hepuleita turhista pienistä jutuista jos sielä kuuluukin jotain omituista. = / Yrittänyt löytää vaan rauhan noista säännöllisistä potkuista mitä satelee. Aina pari pvää peräkkäin yleensä vilkkaampi ja sitten taas pari päivää rauhallisempi. Ihme sykli¿. Ja sullakin on sitten lähtenyt vika kymppävkonen käyntiin. Aikas hurjaa!!! =D
EKA-VEKARA: Vaivaisena näköjään edelleen molemmat jatkaa. Itellä nyt vkonlopun jäljiltä hitusen parempi olo, mutta väsymys on ihan omissa mittaluokissaan. Nukuin molempina aamuina vkonloppuna TOSI pitkään...kerrankin sain nukuttua. Mutta eipä tuo mitään auttanut. Tää väsymys on nyt varmaan tän mustan ulkoilman ja raskauden sekotusta. Koitetaan jaksella. Ja muuten...mulla on aktiivisesti korvatulpat käytössä koska mun mies kuorsaa kaiket yöt...ihan aina! Paitsi, että viime vkonloppuna jostain syysä nukkui hiljaisemmin ja munkin korvat sai levähtää. Olen niihin korvatulppiin jo tottunut ja ne on mulla aina käden ulottuvilla iltasin, jos alkaa tuntua sille, että toinen metelöi ihan hirveesti eikä sitten itellä uni tule. Ei tarvi nousta niitä mistään erikseen hakemaan. Suosittelen. Kestää hetken totutella, mut kun tottuu, niin monta levollista yötä on saanut sen jälkeen mammia. =)
ON: Vkonloppuna tehtiin kaikenlaista¿se meni taas tosi nopeesti. Se uus taulutelsu haettiin sieltä liikkeestä, mikä vko sitten ostettiin ja kyllä se on upee kapistus. Jos televivio voi olla kaunis, niin se meidän telkku kyllä on. =) Vkonloppuna sain neulottua kirmulle nyt sitten niitten virkattujen töppösten lisäksi pikkuruiset villasukatkin. Aikas söpöt ovatten. =) Taidan tehdä parit lisää. Vielä tosin parit joululiinat niihin joulutervehdyksiin pitäis virkata, joten ne ensin ja sitten jatkan kirmulle tekemään nuttuja. Siitä johdannaisena kun varmaan hirvittää alitajunnassa kun nyt olen vapaammin kirmelille ja kaikenlaista pientä nyprännyt, että mitäs jos jotain sattuukin vielä. = ( En ole sanonut asiaa ääneen,mutta ikävät unet kyllä kertovat siitä mitä alitajunta luultavasti käsittelee. La aamuna heräsin ihan paniikissa siihen kun näin ihan hirveetä painajaista. Meidän kirmui syntyi näillä vkoilla selvisi hengissä. Yritin kovasti imettää vauvelia ja maitoakin taisi tulla ihan ok¿ja ihastelin siinä miten ihana pieni ihme meille on syntynyt. Sitten yhtäkkiä kun katsoin vauva toisen kerran, niin sillä ei ollut lainkaan käsiä. Itkin siinä unessakin ihan hysteerisesti ja kun heräsin, niin mulla meni ihan hirveen kauan aikaa tajuta, että se oli vaan unta ja että edelleen olen raskaana ja kaikki hyvin. En saanut uudelleen unta, ennenkö tunsin, että kirmu sielä masussa potkutteli. Pitkälle päivään oli vielä ihan omituinen ja pelokas olo. Eilen en pystynyt katsomaan sitä elämä lapselle konserttia, kun sielä kerrottiin kaikista ikävistä asioista. Hyvän asian puolesta toki oli, mutta itseä alkoi ahdistaa se ohjelma. Katsoiko joku muu sitä?
Muuten täällä ok olotila. Selkäkin on taas vaihteeksi parempi Tällä vkolla on vika kerta sitä fysikaalistakin. Sit pitäs pärjätä omillaan.
Ai niin¿tänään laskin, että työaamuja olis jäljellä vielä 35 kpl. Vähensin tuosta sen talviloman ja vkonloput. Muutoinhan vkoja olis vielä vähän vajaa 6vkoa. Yäks! No kai ton jotenkin jaksaa. Edelleenkin pitäs olla tyytyväinen kun on voinut suhteessa niin hyvin, kun olis voinut huonomminkin olla ja tulla hirveesti kaikkia ongelmia. Parempi näin. Mutta nyt kyllä viimeset pari vkoa on ollut tosi tuskasia kun väsyttää niin vietävästi ja yleinen puhti on ollut ihan täysin poissa. Kotona kyllä jaksan noita omia näpräyksiä tehdä, mutta muuten jotenkin ihan poikki.
titi75 ja kirmu 26+3
emunaiselle tervetuloa. mukavaa saada uusia mukaan!
katrille pahoittelut siitä, että se raskaus tosiaan oli sitten siinä.
mutta se sentään on hyvä, että epätietoisuus päättyi, ja vaikutat olevan jo aika reippaalla mielellä siellä. tulehan pikajunalla takisin tänne!
titi ja ekakos siellä kärsivät kaiken maailman krempoista.. keljua, ja hankalaa, mutta kuuluu valitettavasti asiaan.. =( etenkin se selkäsärky on tosi kenkkua.
ekalle vielä siitä sokerirasituksesta, että suorastaan paska juttu, että joutuu syömisiä kyttäämään nyt.. ahmattina pahoittelen..
kerrohan sitten siitä uudesta ruokavaliosta, kun ei varmaan olis pahitteeksi siitä jotain osviittaa ottaa itekin, vaikka sokrut oli mulla terkan mukaan ok, eli paasto 4,8 1h 8,3 ja 2h 5,1 ,eli mulle poikkeukselliseti viimeinen arvo oli paastoa korkeammalla.
hannelella työpäivät vähenee.. =) kivaa. ja 30+ pötkyttelet jo.. täältä tulen tasaiseen perässä=)
lizie meinasi rääpäistä hirveän satsin pipareita!! voi, miten mun tekeekään mieli joulupipareita ja glögiä, mutta molemmista tulee ihan hillitön närästys, joka ei mee millään ohi, ja kestää pitkään, vaikka vetäisi kuin suu vaahdossa rennietä.. =(
(.) väsytää ja näkyy pampuloita, eli verenpaine matelee varmaan taas alamaissa.
vauva painaa välillä aika alas, on siis jo kääntynyt rt, ja välillä sattuu niin pirusti, kun tuntuu että sintti tökkisi jollain terävällä kohdunkaulaan. oikein niin, että melkeen tulee kyyneleet silmiin.
välillä suppailee, välillä ei.
muuten ihan samaa ja tavallista, tai niinhän tuokin edellinen oli..
piparkakkutalo on koristeltu, ja joo, näyttää huomattavasti paremmalta nyt, kun se on koristeltu! ei enää kirkko, vaan piparkakkutalo. =)
hyvä tuli, ja oli vaivan väärti.
poika on jo katkonut aidat kahteen kertaan, ja pihistänyt pari koristekarkkia.. =)
eipä tänne muuta..
ennis ja sintti rv29+2 eli 10+1 sektioon..
mullakin on aikamoisia painajaisia välillä.
aihepiiri on joko se, että sintille sattuu jotain raskausaikana tai synnytyksessä, joka siis tulee olemaan se sektio.
tai että sintti onkin yhtäkkiä todella sairas, ja me menetetään tämä vauva.
tai että mieheni kuolee, ja jään yksin maha pystyssa 2,5v pojan kanssa.
tai että mulle sattuu jotain ja mies jää yksin pojan kanssa.
tai että menetän perheeni kokonaan.
unet ovat todella toden tuntuisia ja erittäin ahdistavia. yöllä pitää hiippailla pimeässä tarkastamaan, että kaikki on ok.. ja uudelleen nukahtamiseen voi mennä pitkäänkin.
lieneekö hormonit ja tämä turvallisuuden ja perheen tärkeyden korostuminen olevan asialla?
Täällä ongelmia sähköjen kanssa heti aamusta. on sähköö, ei oo sähköö, on sähköö, ei oo sähköö...
Mielenkiintoista sit istua sohvalla pyörittelemässä peukaloita, et mitäs sitten tekis.. Sytyttäiskö kynttilän ja yrittäis lukee lehtee vai...
Musta tuntuu, et tää raskaus laukaisee nyt kaikki mahdolliset taudit/ongelmat täs alkuvaiheessa... maha toimii, ei toimi.poskiontelon tulehdus tuntuu olevan ohi, tilalle korvatulehdus. Hammas on omituinen, et varmaankin vielä tähän samaan satsiin tippuu paikka pois viimeistään jouluaattona, et joulu on varmasti pilalla, kun ei voi syödä oikein mitään sit.
Ihmettelen myös, et mihis nyt on kaikki näpyt jääneet selästä? Edellisen kerran selkään pamahti läjä kipeitä ja isoja patteja, ja niitä ei saanut pois millään... Km jälkeenkin kesti kk päivät ennen kuin ne isoimmat katosivat. Sileä selkä on ollut sen jälkeen vain haave, sinne siis jäi sellaisia pienia ihmeellisiä näppyjä mitkä lähtee " rapsuttamalla" pois. Tosin ois ihan positiivista, jos niitä mega-paiseita ei edes tulis tällä kertaa.
Suklaa sai mulla yökötykset liikkeelle viikonloppuna, haju vaan ällötti. Samoin kiinalaisen ruuan haju, take a way laatikon meinasin paiskata autosta ulos sen takia. Tosin ei se ruokakaan oikein maistunu..
Joo olo on muuten kohtalainen, tissit sivuilta hellät ja mahassa pikku pömppö. Sokeripitoiset jutut ei muuten sovi meikäläiselle, saa aikaan vaan huonon olon. Appelsiinejä oon syöny kiitettävästi....
Hannele: Oliko sulla jotain tutkimuksia tehty vauvan munuaisten vuoksi? Herätti mielenkiinnon, kun oman miehen munuaisissa on häikkää eikä ole tietoo onko se synnynnäinen sairaus vaiko tullut vasta vanhemmalla iällä. Niin ihan utelen, et mikä tilanne teiän taustalla on..?(Mietin lähinnä mahkuja voiko munuais ongelmia tulla myös meidän lapselle.)
Titi: Höpsis....Mä pääsen vasta ärvee vitoselle, kun laskuissani oli taas pieni selkkaus! *Hups, mä oon blondi*
Et taas aloitan siirtymisin maagiselle kuudennelle viikolle ihan alusta, voi plääh.
Jeps ei kait tässä muuta? Rv 5, tasan
Hitsi unohtui tuo koko juttu....
Niin, hokasin viikonloppuna sellasen jutun, et menkkojen mukaanhan kun tässä vielä viikkoja lasketaan niin mulle tuleekin tod.näk. hukkareissu siitä uudesta ultrasta!
menkkojen mukaan sillon ois menossa rv 6+3..
Mut kun tikutin ovista tärpänneestä marraskuun kierrosta, niin en löytäny sitä normaaliin aikaan ollenkaan! Limat olin huomaavinani n. viikkoa myöhemmin, mut en testannut enää ovista silloin, kun ajattelin tyhmänä, et kierto meni hukkakierroks kuitenkin..
(Joo-o todellinen hukkakierroks...)
Eli todennäköisesti mietin Takku-Takiainen onkin oikeasti viikon nuorempi, eikä sitä sykettä saada näkymään.
Vai mitä luulette? Tosin voihan olla, et mun nopee ovikseni oli tärpänneellä kierrolla ekstra-super-nopeeta mallia, ettei tikutkaan kerenny reagoida... Tikutin siis aamuin illoin.
Voi paska sanon mä, jos siitä jää kiinni se sykkeen näkyminen!
Mitäs jos Helga yrittäisit siirtää sitä ultra-aikaa? Muistaakseni joskus rv 6 aikana alkaa se sydän sykkimään, mutten ole ihan varma että onko sieltä rv:n loppupäästä (esim 6+5). Joten ehkä varmempi olisi mennä vasta rv 7 +? ja jos siellä se nyytti vastaakin jo silloin rv 8, niin aina kivempi ylläri, eiks jeh ; )
v...taa tää töissä olo, mä en sietäis ketään edes katsovan muhuin päin. Tolloja nää kaikki! Ja itsessä ei TIETYSTIKÄÄN mitään vikaa..
Ennis, saaan juu ne dieettiohjeet huomenna ja voin tulla sitten kertoilemaan tarkemmin. Sen espoon neuvolan raskausdiabetes-ohjeen oon jo surffannut ja aika sellainen perus-virallis-terveellinen 1800Kcal ohjehan se on. Saas nähdä, mä oon kyllä niin hurahtanut tuohon hiilaritietoiseen ajattelutapaan (vaikken siis noudatakaan) että mun pieni mieli kapinoi monia noista ohjeista : /
jaha, nyt välipalalle. Kuvitelkaa, dieettiohjeiden mukaan suositellaan esim kahvin kanssa pullasiivua muttei vaihtoehtoisesti esim jugua ole listalla..?)
pah
pöh
höh
eka-vekara ja olisikohan se nyt sitten RaivoViikko 26+4
olihan jotain positiivistakin sanottavaa (mä inhoan tätä valittaja-akkaa itsessäni).
Tsekkasin eilen siitä Vau-oppaasta pikkuruisen " viikon taidot" ja siellä oli että kokoa olisi jo hulppeat 900 g ja 31 cm keskimäärin. Ei ihmekkään että potkut on jo napakoita, suorana viivottimen mittainen sintti siellä tärskyttää : ) ja kohta alkaa havaitsemaan valoakin, meillä esikoinen on jo osoitellut vauvalle valoa taskulampullaan mun navan kautta..
...se on tää maanantai eikä hommat nappaa yhtään....tosin ei kyllä ole napannut enää vähään aikaan vkon minään päivänä. Kotiin on aina töistä kiva päästä ja sitten yhtäkkiä jaksankin tehdä kaikenlaista kun se on niitä omia hösäyksiä. Juupa juu...
HELGA: Siis nyt olen kyllä mäkin ihan pihalla jo sun vkoista. Eli jos sulla on nyt kasassa tasan 5rvkoa tänään, niin sehän on sillon siis 5+0 merkattuna ja tarkoittaa että olet tavallaan siirtynyt jo rv6 vkolle. Kun eikös rv 6 ole koko aika 5+0 päivstä (eli tasan 5:stä vkosta) sinne 5+6 päivlle asti. Ja taas kun sulla vaihtuu tasan 6+0, niin sulla on siinä vaiheessa alkanut jo seitsemäs raskausvko. Esim. itellä kun tuli viime perjantaina tasan 26 vkoa täyteen eli 26+0, niin siitä päivästä asti ajattelen olevani siirtynyt jo rv 27 vkolle. Eli mun rv 27 vko sisältää päivä 26+0 pvistä tonne 26+6 päiviin asti ja kun vaihtuu sit taas toi tasan 27+0, niin sillon on JO alkanut rv 28. Eli mun mielestä sä siis edelleenkin olet jo 6:lla raskausviikolla jos tänään on kasassa tasan 5vkoa (5+0). Sekotinko sua entisestään. Tai jos jotain muuta muutosta on vielä tapahtunut tässä sun päivissäs, niin sit mä olen kyllä totaalisesti pudonnut kärryiltä. ;-) Eipä olis ihme tuokaan...sillä sen verran on pää pehmennyt tän odotuksen aikana! =D Mut jos oikeesti tuntuu sille, että sun uusinta ultran aikaan on vielä liian aikaista mennä sinne vilkuamaan pikkusta, niin siirrä ihmeessä sitten vaikka vkolla eteenpäin sitä. Mikäs päivä se sulla olikaan? Oliko se jo tällä vkolla?
ENNIS: Hölmöä sanoa, että kivaa kun muutkin on nähneet noita painajaisia...mutta siis että muillakin niitä on ollut. Ne on tosi kurjia. Mä en ole kun tästä vauvasta nähnyt muutamaan otteeseen jotain ikäviä unia, mutta sitten ihan elävässä elämässä huomaan miettiväni niitä pelkoja, että olis ihan hirveetä jos miehelle tai itelle jotain sattuis tässä nyt odotuksen aikana tai kun vauva syntyy. Ehkä se on tosiaan sitten niitä hormoonihöyryjä ja äidinvaistoa, jotka noita ajatuksia kehittää...
EKA-VEKA: Ihana tuo Sinun poikasi kun taskulampulla pikkuselle valoa jo näyttää. Ilmeisesti olit jo kertonut hänelle, että pikkuinen masussakin aistii valoa ja siksi osoittelee lampulla sun masua, vai onko ihan itse päätellyt näyttää pikku tulokkaalle valoa kun hänen mielestään toinen sielä pimeässä masussa vaan on. =) On noi pienet kyllä aikas mainioita. =) Jos jotain positiivista haluat vielä löytää, niin eikös se ole ainakin positiivista, että sullakin alkaa joulun alla se talviloma? Eikös se sulla kans se talviloma ollut samalla tavalla kun mullakin? Mä olen ainakin ihan innoissani kun saan olla töistä hetken pois. Olisin niin valmis jäämään jo kokonaan. Mutta näköjään tätä turhautumista on kaikilla enemmän ja vähemmän ilmassa. * huoh * Kyllä me kestetään vielä nää loppurutistukset...eiks jeah?
Töistä puheen ollen...jonkun niitä kai pitäis tehdäkkin, eikä vaan hillua täällä netissä. Joten sorvin ääreen. Mieluummin surffaisin täällä vauviksella...mutta mutta... = /
Vaikka vähän masentaakin, niin koitetaan kaikki jaksaa tän pimeen ajan keskellä. Heh...mä en itekkään usko tohon, mutta yritettävä se on. =)
titi ja kirppu 26+3
Niin ja tosiaan jos nyt on vasta vaihtunut tuo rv 6 sulle käyntiin ja sulla olis jo tällä vkolla se ultra, niin sillon on varmaan vielä liian aikaista mitään sykkeitä nähdä, mutta tuo tuolloin 6+3 --> eli kun olet rv 7vkolla menossa, niin sen sykkeenkin pitäs jo löytyä. Toi alku on vähän hankalaa ja sielä kun joka ikinen päivä merkkaa niin paljon enemmän kun sitten taas kun pääsee näille myöhäsemmille vkoille. Nyt on jo olo sen verran huojentunut, että selkeesti ajattelee enemmän vkojen vaihtumista sillon kun se uus rv paukahtaa päälle kun alussa sitä laski ihan jokaista päivää. Onhan se vauvalle nytkin kasvun kannalta tärkeä jokaikinen päivä jonka se masussa viettää, mutta kyllä se sellainen alkupaniikki on onneksi helpottanut. Mutta toivotaan, että sun alkuraskauden pvät kuluis nyt nopeesti, että pääsisit säkin vähän hengähtämään. Ainakin on nähty, että sielä jotain oikeessa paikassa on kasvamassa ja se on hyvä alku se. ;-)
titi
Eli minä. Juupas ja eikunpas.... Hihittelin täällä täällä kun luin tuota Titin viestiä, et juu et sää sekoile vaan mää, kun mä en vaan osaa olla sitä mieltä, et elän jo 6 askausviikkoo. Et ei sun pääs oo pehmenny. =D
Ultraa en pysty siirtään, koska oon muissa maisemissa melkein viikon, ja sit onkin viikonloppu ja uusvuosi jne. Eli jos alkaisin siirtään niin siirtyis sit melkein kahdella viikolla ja sit ois sama alkaa jo odottaan neuvolan aikaa.
Lääkäriltä kun kysyin sillon, et millos sykkeen pitäis näkyä se sanos heti, et 19pv ja siks otin " varaa" siihen ja varasin sen ultran vasta 21.12, jos vaik nuo muutamat päivät ois se käänteentekevä vaikutus.
Sanoinki miehelle, et kuules kun on mahdollisuudet, ettei meiän vaavista saa vielä selkoo siinä varatussa ultrassa, et voipi tulla " hukkareissu" ... Mies vaan taivasteli ja tajus sen itekkii, et siis jos se on pienempi, niin sä meet sit vielä kolmanteen ultraan, ja voi jestas, et me ollaan vararikossa tätä vauhtia!
Hih.... Se haluaa ihan yhtä kovin kuin minäkin, nähdä sen sykkeen, ja maksaa ilomielin, kitinästä huolimatta, ultran.
Tuleehan tää tyyriiks.. Eka makso 130 egee, tän tokan pitäis maksaa vaan 80 egee, mut kolmas päälle niin sit ollaankin jo 300 euron hujakoilla... Onneks mies on tehny ylitöitä!
Ja eihän tää oo vasta kun esimakua siihen minkä verran rahaa tulee menemään vauvan tavaroihin yms! Heh, harjoittelua rahan " tuhlaukseen" !
mä olen myös nukkunut ihan tolkuttoman huonosti.
ensin ei löydy hyvää asentoa
sitten kun löytyy, sintti jumppaa aikansa =)
se kun rauhoittuu, nukahdan, edellyttäen, että asento on edelleen ok.
jos ei ole, sama uudelleen.
sitten närästää, otan rennien, asennon haku tyynyjen asetteluineen, sintti jumppaa..
nukahdan
pissattaa, vessaan, petiin, asento, tyynyt, sintin jumpat..
janottaa tai närästää.. loppu ohjelma sama
pissattaa, janottaa tai närästää.. ja jumpat ja systeemit..
huono saento, herään, ja sama veivuu, mietin, pitäisikö varmuudeksi käydä juomassa ja vessassa ja ottaa rennie..
ihan onnetonta meininkiä =)
vielä lisäksi ne painajaiset mistä oli aiemmin puhe.
nousen varmaan 5-6 kertaa joka yö, ja uudelleen nukshtamiseen menee ainakin se 30min, ja joskus vaan kyttään 1,5h kelloa..
nukahtaminen alkaa olla vaikeaa, jotain unettomuutta tai sellaista lisäksi.
onneksi olen saikulla, kun voi sitten ottaa tirsat päivällä..
esikoista odottaessa oli kanssa sama juttu joten tää ei yllättänyt mitenkään.
mutta, mies nukkuu pojan huoneessa varavuoteella, kun eihän tän mun öisen riehumisen keskellä hänkään saisi nukuttua, kun emäntä kääntää kylkeä, niin koko sänky hetkuu.. vaikka sikeäuninen ukkeli onkin. =)
mutta kun ei tosissaan ota tätäkään, niin kyllä se siitä
sitäpaitsi, kuolema kuittaa univelat. =)
(ja lyhin tie psykoosiin on jatkuva unettomuus..) ;)
-ennis- ja sintti 29+6