Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se olisi sitten työkyvyn arviointi edessä... kokemuksia?

Vierailija
30.06.2023 |

Onko täällä ketään, joka olisi ollut TE-toimiston ja sosiaalityöntekijän lähetteellä työkyvyn arvioinnissa?
Mielenkiinnolla odotan, mitä tuleman pitää.
Miten kauan kyseiset tutkimukset/arvioinnit yleensä kestävät?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siihen muutama kuukausi vierähtää.

Vierailija
2/21 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sen ihmeellisempi kuin työterveyden tekemä

Työkyvyn arvio.. arvioidaan vaan mihin työkykyä on jäljellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vaivasta. Olin samalla kuntoutuskurssilla yhden ihmisen kanssa, jolle se tehtiin selän välilevyn pullistuman takia. Hänellä meni puolisen vuotta.

Vierailija
4/21 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkäaikaistyötön ja nyt TE-toimistossa miettivät, mitä minulle pitäisi tehdä; ohjata työkyvyttömyyseläkkeelle vai kuntouttaa työelämään. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei taida päästä, ellei ensin ole todistetusti osoitettu, ettei töitä (minkäänlaisia) pysty tekemään.

AP

Vierailija
5/21 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin Petrean työkyvyn arvioinnissa Turun Caribia hotellissa. Siis tuo oli sellainen eläkelaitoksen ja kelan teettämä juttu. Sai ilmaisen hotellihuoneen, (hotelli) ruoat, sekä oikeuden käyttää sitä kylpylääkin.

Tuo oli parin viikon rykäisy ja sielä käytiin aika paljonkin eri luennoilla ja erilaisissa yksityisissä keskusteluissa eri ammattilaisten kanssa. Lääkärintarkastus oli. Kaikesta tuosta tuli sitten yhteenveto-raportti joka kertoi mitä mieltä ovat työkyvystä.

Tuo oli kuitenkin ennen koronaa. En tiedä miten asiat nykyisin on.

Sen voin sanoa, että jos yrittää eläkettä puijata ittelleen niin aikamoinen haaste tuo vaihe kyllä on. Ei niitä ihan helpolla hämätä. Itseni ei tietysti tarvinnut hämätä mutta jäin vain ihmettelemään, kuka moisessa voisi onnistua jos olisi onnistuakseen. Se on aika ovelaa kun se on hajautettu usealle eri alan ammattilaiselle samassa paketissa.

6/21 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työkyky olla alentunut ja päästä osatyökyvyttömyyseläkkeelle vaikean unettomuuden takia?

Vierailija
7/21 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkäaikaistyötön ja nyt TE-toimistossa miettivät, mitä minulle pitäisi tehdä; ohjata työkyvyttömyyseläkkeelle vai kuntouttaa työelämään. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei taida päästä, ellei ensin ole todistetusti osoitettu, ettei töitä (minkäänlaisia) pysty tekemään.

AP

Näin se on. Mulla on todella haastava vamma oikeassa kädessä ja vaihtoehtoja äärimmäisen vähän. Kuitenkin olen nyt ammatillisessa kuntoutuksessa ja yritetään miettiä mitä työtä pystyisin tekemään. Eikä riitä se että pystyy vaikka runoja lausumaan vaan täytyy myös ajatella työllistymisen näkökulmasta.

Vierailija
8/21 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodista työkyvyttömäksi todettuja psyykkisistä syistä?

Vierailija
9/21 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodista työkyvyttömäksi todettuja psyykkisistä syistä?

Tämä kiinnostaisi minuakin.

Vierailija
10/21 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapeutti haastattelee ja kirjoittaa lausunnon, siihen kannattaa varata aikaa koko päivä. 

Hän saattaa myös teetättää jonkin tehtävän jonka aikana tarkkailee suoritumistasi. 

Vierailija
11/21 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/21 |
27.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös ehdottivat työkkäristä työkyvynarviota ja työvoimapalveluiden ulkopuolelle jättäytymistä. Lähetin heille hylkäävän päätöksen työkyvyttömyyseläkkeestä, missä todetaan työkykyä olevan jäljellä. Näin ollen saan nauttia yleistukea. Tämä on minulle ainoa tulo, joten hyvä ratkaisu tässä tilanteessa. Työnhakuvelvoitetta ei ole. 

Vierailija
13/21 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/21 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunti meni tukielinten takia.  Kuukausi siitä tuli myönteinen päätös.

Vierailija
15/21 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. Kunnalla ne pitävät kaikkia työkykyusenä ja jos et mene töihin heti, lähettävät psykiatrille.

Vierailija
16/21 |
30.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee sen jotta voivat pakottaa sinut kuntouttavaan työhön.

Vierailija
17/21 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta siitä, että hakeutuu psyykkisten syiden takia tuonne arvioon ja kouluttavat esim, uudelle alalle jos psyykkiset tekijät puoltaa sitä? En meinaa enää selvitä nykyisissä hommissani, koska psyykkisesti en ole sinne sopiva. 

Vierailija
18/21 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kokemusta siitä, että hakeutuu psyykkisten syiden takia tuonne arvioon ja kouluttavat esim, uudelle alalle jos psyykkiset tekijät puoltaa sitä? En meinaa enää selvitä nykyisissä hommissani, koska psyykkisesti en ole sinne sopiva. 

Jäin siis juuri työttömäksi.

Vierailija
19/21 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kroonisesta kivusta ja ahdistuneisuushäiriöstä ja masennuksesta huolimatta taistellut itseni työelämään. Työelämä on mt-ongelmille hoitoa, kaikki säännöllisyys ja rutiini on hyväksi. Kroonisen kivun kanssa joutuu elämään, se on veemäinen, mutta mitä enemmän saa ajatuksia pois muualle, sitä parempi. Kipu läsnä 24/7. Uskon, että moni vajaakuntoinen pystyisi työelämään, ja elämä olisi laadukkaampaa sitä myötä. Itse en ole sitkeä superihminen, mutta jotenkin sain elämäni kuntoon. 

Vierailija
20/21 |
28.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sen ihmeellisempi kuin työterveyden tekemä

Työkyvyn arvio.. arvioidaan vaan mihin työkykyä on jäljellä.

Riippuu vaivasta millaisia testejä tehdään. Minulle tehtiin pelkästään neuropsykologinen testi. Aika nopeasti tuli päätös eläkkeestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä