Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Se hetki kun näkee muiden ottamista kuvista kuinka kauhean kokoinen on. Luulin näyttäväni paremmalta.

Vierailija
29.06.2023 |

Kamalan lihava olen. Tietysti teidän olevani lihava mutta että niin iso, huh.
Onneksi on laihdutusprojekti meneillään ja olen pudottanut hyvin. Silti on aika karua katseltavaa...

Luulin todella, että minulla on naisellisia kauniita muotoja mutta kuvissa olen yksinkertaisesti plösö tasapaksu pökkelö.

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita ajatella että jo iso osa suomalaisista on ylipainoisia, ja suurin osa ei tuijota sinua mielessään "hyi mikä läski". No, paitsi ehkä jos mitat on luokkaa 150/200 niin saattaa kiinnittää huomiota. Et ainakaan toivottavasti itsekään tuijottele ja arvostele ylipainoisia tuttujasi tuolla tavalla.

Kyllä minä normaalipainoisena naisena hieman paheksuvasti katsoin yhtä reilusti ylipainoista naista, joka kaupassa rohmusi jotain 25 pientä herkkumunkkia pussiin vain itseään varten. Pari hänen kaveriaan vieressä kommentoi hänelle, että vähempikin määrä riittäisi.

"Muttaku ne on niin hyviä!"

Vierailija
42/105 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen olis hoikka jos se laihduttaminen olis helppoa. Hidasta ja vaikeaa. Eikä aina onnistu ollenkaan. Kun sais edes painon pysyyn samana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut jo muutaman vuoden kuin suohirviö läskeineni. Ensimmäinen kuva yli 10 vuoteen otti mun sisko 2021 ja en ollut tunnistaa itseäni siitä. Olin aivan massiivinen. En toki ole saanut laihdutettua ja itkin uudestaan 2022 kun miesystävä otti kuvan minusta. Tuossa välissä en ole ollut kuvissa myöskään tai tuon jälkeen. Vihaan nykyistä olomuotoani ja en tunne itseäni yhtään kauniiksi. Olen tässä 2011 jälkeen lihonnut niin paljon, että vaatekoko on kasvanut koosta 36 -> 42:een ja en vain siedä. Koitan jatkuvasti pitää itseäni kunnossa ja syömällä hyvin. Lääkärit huomauttelevat painosta. Kilpirauhasen vajaatoiminta on ja koitan pikkuhiljaa aina hivuttaa lääkitystä ylöspäin. Mies rakastaa minua läskeineni kaikkineni ja se on ihana. Haluan kuitenkin, että olisin tyytyväinen myös itse. Alasti miehen seurassa tunnen itseni seksikkääksi, mutta vaatteet päällä aivan kamalaksi.

Koossa 42 et ole mitenkään massiivinen. Se on suomalaisten naisten yleisin vaatekoko. Nyt vähän suhteellisuudentajua.

Sivusta totean, että kyllä mulla ainakin oli massaa melkoisesti liikaa kun vaatteet oli kokoa 42 ja L-XL. Lisäksi tuon kokoisissa vaatteissa on mulle ihan kaikki pielessä mitoituksessa muuten eli kaikki vaatteet on liian pitkiä käytännössä kaikilta mitoiltaan, taskut liian alhaalla ja vaatteet roikkuu hartioista. Nuo 42 koon vaatteet on tehty pitkälle ihmiselle.

Itse olen 158 cm pitkä ja ne petite-mitoituksen vaatteet sopii parhaiten, mutta niitähän ei ollut tuolloin vielä olemassakaan eikä varsinkaan koossa 42. Nykykoko toki onkin taas useimmiten 36/S. Usein joutuu kyllä edelleen lahkeista lyhentämään ja esim 7/8 mittaiset jumppatrikoot on mulle heittämättä täyspitkät ja midimittainen hame maksi.

Vierailija
44/105 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen olis hoikka jos se laihduttaminen olis helppoa. Hidasta ja vaikeaa. Eikä aina onnistu ollenkaan. Kun sais edes painon pysyyn samana.

Näin juuri. Laihduttaminen ja kalorien kulutus on todella hidasta ja aikaa vievää puuhaa.

Omistin kuntopyörän aikoinaan, ja sykemittarin avulla tulin todenneeksi, että 400 kcal kulutukseen menee aikaa noin 50-60 minuuttia. 400 kcal syömiseen (karkkipussi) menee aikaa 15 minuuttia.

Siksi painon hallinnassa on oleellisen tärkeää katsoa, mitä syö ja kuinka paljon syö.

Vierailija
45/105 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valokuvat on kyllä karu todellisuuteen palauttaja. Peili huijaa ja sitä näkee mitä haluaa. Mutta valokuvat paljastavat sen möhkälemäisyyden ja hirvittävän naamaturvotuksen, ainakin itselläni. Itkin kun näin kaverin ottamia kuvia juhannukselta instassa. Pakko laihduttaa ensi kesään.

No katsopas vähän niissä kuvissa olevia muita ihmisiä, näyttävätkö he täsmälleen omalta itseltään? Useinkaan eivät, mutta tämä vaihtelee per henkilö. Useamman kerran en ole ollut tunnistaa ihmisiä kuvista, jotka eivät olleet edes mitään kymmeniä vuosia vanhoja.

No tuohan se onkin pahinta, kun ne kaikki muut näyttää ihan normaaleilta, omilta itseiltään ja ainoastaan se oma ulkomuoto on ihan jotain muuta mitä kuvitteli.

Vierailija
46/105 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoni laski monta kymmentä kiloa ja tämän seurauksena en näe itseäni oikean kokoisena peilistä... Jos pitäisi itse peilin kautta arvioida, olisin 162/75, vaikka vaaka sanoo 56. Muiden ottamista kuvista ja videoista sitä sitten ihmettelee, että tuo kyllä näyttää minulta, mutta onpas pieni versio! Mitä vieraampi peili, sitä normaalimmalta näytän omaan silmääni, kunnes hetken päästä näytän vieraankin peilissä taas isolta. Mieli on jännä, miten tuolla tavalla tottuu johonkin.

Vierailija
47/105 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni näyttää livenä paremmalta kuin kuvissa.

Ja moni ihan samalta. Etenkin tuollaisessa ryhmäkuvassa kaikki muut oli ihan samannäköisiä ja -kokoisia kuin muutenkin, mutta itse olinkin paljon paksumpi mitä oletin.

Olin jopa mielessäni huokaillut helpottuneena, että onneksi en ole sentään noin paksu mitä eräs kollega vaikka kiloja on mullakin ja sitten siinä kuvassa mä olinkin paksumpi mitä tuo nainen joka hänkään ei tietty hoikalta näyttänyt vaan oli ihan yhtä paksu kuin muutenkin.

Sitä on kyllä jopa pelottavankin helppoa huijata itseään tässä asiassa ja onnistua näkemään peilistä se minkä haluaakin nähdä. Edes silloin ei todellisuutta kykene hyväksymään kun joutuu hankkimaan aiempaa isompia vaatteita vaan niitäkin sovittaessa vaan uskottelee peilin vääristelevän..

Vierailija
48/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tämä on myös syy siihen miksi nettideittailussa tykkäykset tulevat lihavilta naisilta normaalipainoisille tai hoikille/treenatuille miehille, koska nämä naiset ovat huijanneet itseään.

Vierailija
49/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni näyttää livenä paremmalta kuin kuvissa.

Ja moni ihan samalta. Etenkin tuollaisessa ryhmäkuvassa kaikki muut oli ihan samannäköisiä ja -kokoisia kuin muutenkin, mutta itse olinkin paljon paksumpi mitä oletin.

Olin jopa mielessäni huokaillut helpottuneena, että onneksi en ole sentään noin paksu mitä eräs kollega vaikka kiloja on mullakin ja sitten siinä kuvassa mä olinkin paksumpi mitä tuo nainen joka hänkään ei tietty hoikalta näyttänyt vaan oli ihan yhtä paksu kuin muutenkin.

Sitä on kyllä jopa pelottavankin helppoa huijata itseään tässä asiassa ja onnistua näkemään peilistä se minkä haluaakin nähdä. Edes silloin ei todellisuutta kykene hyväksymään kun joutuu hankkimaan aiempaa isompia vaatteita vaan niitäkin sovittaessa vaan uskottelee peilin vääristelevän..

Mulle on myös käynyt noin. Äidilläni oli taipumusta lihoa samoin kuin mullakin ja muistan joskus ajatelleeni, että onneksi en vielä ole yhtä lihava kuin äitini. Ja katin kontit! Vasta valokuvasta huomasin, että olin selvästi paksumpi meistä. Mua varmaan hämäsi se, että olin pidempi kuin äiti, sen takia luulin olevani häntä hoikempi.

Ja nykyään painoni on jo sairaalloisen rajalla. Lääkäri ehdotti laihdutuslääkettä. Ei yhtään kiinnostaisi sellaista käyttää, mutta en näytä saavan painoa pois ilman jotain tukikeppejä. Muutaman kilon onnistun välillä laihtumaan, mutta kun pitäisi laihtua n.50kg! Se on valtava määrä.

Vierailija
50/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut jo muutaman vuoden kuin suohirviö läskeineni. Ensimmäinen kuva yli 10 vuoteen otti mun sisko 2021 ja en ollut tunnistaa itseäni siitä. Olin aivan massiivinen. En toki ole saanut laihdutettua ja itkin uudestaan 2022 kun miesystävä otti kuvan minusta. Tuossa välissä en ole ollut kuvissa myöskään tai tuon jälkeen. Vihaan nykyistä olomuotoani ja en tunne itseäni yhtään kauniiksi. Olen tässä 2011 jälkeen lihonnut niin paljon, että vaatekoko on kasvanut koosta 36 -> 42:een ja en vain siedä. Koitan jatkuvasti pitää itseäni kunnossa ja syömällä hyvin. Lääkärit huomauttelevat painosta. Kilpirauhasen vajaatoiminta on ja koitan pikkuhiljaa aina hivuttaa lääkitystä ylöspäin. Mies rakastaa minua läskeineni kaikkineni ja se on ihana. Haluan kuitenkin, että olisin tyytyväinen myös itse. Alasti miehen seurassa tunnen itseni seksikkääksi, mutta vaatteet päällä aivan kamalaksi.

Koossa 42 et ole mitenkään massiivinen. Se on suomalaisten naisten yleisin vaatekoko. Nyt vähän suhteellisuudentajua.

42 on kyllä liian iso koko suurimalle osalle ellei ole pitkä ihminen.

Vierailija
51/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taasen järkytyin miten lommoposkiseks olen tullu. En näe sitä peilistä mutta hitto olen laihtunu liikaa jo

Minäkin onnistuin hyvin painon pudotuksessa muuttamalla pysyvästi ruokailutottumuksia ja elintapoja eikä nyt ole ongelmana kilojen takaisin kertyminen kuten erilaisilla laihdutuskuureilla itseään laihduttaneilla vaan nyt pitää olla tarkkana ettei niitä kiloja putoa enää enempää (olen vielä normaalipainoinen ja sellaisena on hyvä pysyäkin).

Vierailija
52/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sama kokemus täällä. Minulla on varsinkin roikkuvat posket ja alaosasta pullukat hamsteriposket, jotka näkyvät parhaiten juurikin sivulta viistosti kuvattuina, peilistä edestä niitä ei näe...

Inhoan mun hamsteriposkia. Jostain syystä mulla oli ne jo alipainoisena ja nyt pyöreämpänä tilanne ei ole sinänsä pahentunut, mutta kaula on myös paksumpi, yök.  Äitini lähetti juuri pari viikkoa sitten kuvan yhteiseltä kesäpäiväreissulta, ei hemmetti... :( Se kuva oli juuri puoliksi sivulta ja ne posket! Mutta mulla oli ne hamsterit näkyvissä jo silloin kun muuten näytin oikein hyvältä, esim. ajokorttikuvasta erottuu se piirre vaikka painoin n. 42kg silloin. Mutta ilman muuta kiinteä normaalipainoinen lihaksikkaampi vartalo näyttäisi sata kertaa paremmalta. 6v sitten olin tosi hyvässä kunnossa, pystyisipä uudestaan samaan. 

Vierailija
53/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt itsesääli pois ja tekemään asialle jotain! Ikinä ei ole liian myöhäistä. Suosittelen ketogeenistä elämäntapaa ja jotakin järkevää valmennusta. Rouva Keto on ollut todella hyvä, maanläheinen ja fiksu. Pysyviä tuloksia ja enää en piilottele valokuvissa takimmaisena.

Vierailija
54/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeasti? Olen luullut, että M on yleisin koko. Medium, vähän kuin keskikokoinen, keskiverto...

Mä olen m-kokoa, mutta kuvissa silti keskivartalosta pullea, tasapaksu pökkelö.

Vierailija
55/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi samalla lailla. Vielä kotoa lähtiessä katsoin peilistä että ihan kivalle näyttää vaikka ylimääräistä toki on. Sitten myöhemmin näin kuvia ja itku meinasi päästä. Minäkin olen jo jonkun verran saanut ylimääräistä pois, mutta on näköjään vielä matkaa. Miten sitä sokeutuukin omalle peilikuvalleen.

Sitä peilikuvaa pitää katsoa myös niin, että seisoo sivuttain. Siinä seisookin tanakka emäntä takapuolikin pullottaa samalla tavalla kuin vatsa. Järkyttävä näky.

Parempi se on, että takapuoli pullottaa kuin että sitä ei olisi.

Vierailija
56/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, sama kokemus täällä. Minulla on varsinkin roikkuvat posket ja alaosasta pullukat hamsteriposket, jotka näkyvät parhaiten juurikin sivulta viistosti kuvattuina, peilistä edestä niitä ei näe...

Inhoan mun hamsteriposkia. Jostain syystä mulla oli ne jo alipainoisena ja nyt pyöreämpänä tilanne ei ole sinänsä pahentunut, mutta kaula on myös paksumpi, yök.  Äitini lähetti juuri pari viikkoa sitten kuvan yhteiseltä kesäpäiväreissulta, ei hemmetti... :( Se kuva oli juuri puoliksi sivulta ja ne posket! Mutta mulla oli ne hamsterit näkyvissä jo silloin kun muuten näytin oikein hyvältä, esim. ajokorttikuvasta erottuu se piirre vaikka painoin n. 42kg silloin. Mutta ilman muuta kiinteä normaalipainoinen lihaksikkaampi vartalo näyttäisi sata kertaa paremmalta. 6v sitten olin tosi hyvässä kunnossa, pystyisipä uudestaan samaan. 

Tutustu solumineraaleihin nro 8,9 ja 10.

T. Toinen hamsteriposki

Vierailija
57/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä paitsi että olen laiha ja muodoton.

Vierailija
58/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni taitaa luulla näyttävänsä paremmalta kuin onkaan. Ikäisiään nuoremmalta, hoikemmalta... Itselleen sokeutuu, ja peilikuva näyttää jostain syystä aina paremmalta kuin valokuvat.

Peilikuva on kuitenkin yleensä suoraan edestäpäin ja varmasti moni vähän siinä vetää vähän vatsaa sisään. Itselleni kävi samoin. Ja sitten näin kuvan missä istuin kaiteella hieman etukumarassa. Se mahani näytti siinä kohtaa järkyttävältä. Mutta se oli hyvä motivaattori omalle laihdutukselle.

Vierailija
59/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt itsesääli pois ja tekemään asialle jotain! Ikinä ei ole liian myöhäistä. Suosittelen ketogeenistä elämäntapaa ja jotakin järkevää valmennusta. Rouva Keto on ollut todella hyvä, maanläheinen ja fiksu. Pysyviä tuloksia ja enää en piilottele valokuvissa takimmaisena.

Miksi tällaiselle kommentille alapeukkua? Vai onko nyt niin, että asialle ei ole tarkoituskaan tehdä mitään ja täällä valittamisen luullaan jotenkin auttavan? Jokainen pystyy kun lähtee rohkeasti muuttamaan tottumuksiaan!

Vierailija
60/105 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita ajatella että jo iso osa suomalaisista on ylipainoisia, ja suurin osa ei tuijota sinua mielessään "hyi mikä läski". No, paitsi ehkä jos mitat on luokkaa 150/200 niin saattaa kiinnittää huomiota. Et ainakaan toivottavasti itsekään tuijottele ja arvostele ylipainoisia tuttujasi tuolla tavalla.

En kyllä katso edes 150/200 kokoisia millään hyi mikä läski asenteella. Aika henkisesti ruma ihminen saa olla, jos tuomitsee ihmisen painon perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan