Voinko olla lievästi kehitysvammainen?
Olen suorittanut peruskoulun 9 vuodessa. Luokat 1-6 meni hyvin, lukuaineiden keskiarvo n. 8,5.
Yläasteelle siirtyessä alkoi vaikeudet. Mikään ei kiinnostanut ja poissaoloja oli satoja. Jouduin pienluokalle. Suoritin aineet normaalin opetussuunnitelman mukaisesti. Keskiarvo 9-luokan 6,4. Käsitöistä sain pelkästään hyvän numeron.
Ammattikoulun suoritin vasta 25-vuotiaana. Sitä ennen olin ollut 5 eri koulussa ja lukuisissa eri työpaikoissa.
Äo:n olen testannut netissä, se oli ensin 91 ja pari/kolme vuotta sen jälkeen, joskus 25-vuotiaana 111.
En osaa oikein hoitaa mitään, tai osaan kyllä, mutta ei kiinnosta. Motivaatiota ei ole. Minulla on paljon ystäviä. Mitään diagnooseja ei ole, mutta välillä on ahdistusta ja masennusta. Apua en koskaan ole saanut näihin. Myös unihäiriöitä ollut yläasteelta lähtien. En herää useinkaan herätyskelloon ja siksi poissaoloja on ollut paljon.
Mikä minussa on vikana? Olenko kehitysvammainen vai jotain muuta?
Kommentit (44)
111 ÄO tarkoittaa, että olet normaalin yläpuolella.
Et ole. Kehitysvammaisuus tarkoittaa aina matalaa älykkyystasoa. Sinä olet testien perusteella normaaliälyinen. Et ole kehitysvammainen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö nettitestit ole huuhaata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat suuntaa-antavia, mutteivät täysin huuhaata!
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita eikä varsinkaan silloin jos sen saa nettitestistä. Ne antaa aina reippaasti korkeamman tuloksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä on erilaisia. Osa on oikeita testejä.
Et kuulosta kyllä edes lievästi kehitysvammaiselta. Sanoisin melko varmasti, että kyseessä on jokin muu.
Voisitko olla masentunut? Kirjoituksesta tulee vähän alavireiden vaikutelma ja itsetuntosi ei vaikuta kovin hyvältä kun tällaista mietit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita eikä varsinkaan silloin jos sen saa nettitestistä. Ne antaa aina reippaasti korkeamman tuloksen.
No mistä ikinä onkaan niin 111 on normaalin yläpuolella.
https://www.memopro.fi/kaikki-alykkyysosamaarasta-onko-ao-ainut-alykkyy…
Palstalla olet aika hidas koska täällä kaikilla asiaa kysyttäessä on vähintää 120 ÄO.
Vierailija kirjoitti:
Kuten töhrivä pormestari?
Tai palstailija, jolla on sellainen fiksaatio 'pormestariin', ettei varmaan pääse yölläkään irti siitä.
Mä oon kolmesti myös koittanut Mensan nettitestiä. Eka sain joskus 22v 91. Sitten joskus 24v 103. Ja joskus 26v 115. 😄
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kolmesti myös koittanut Mensan nettitestiä. Eka sain joskus 22v 91. Sitten joskus 24v 103. Ja joskus 26v 115. 😄
Keskiarvo siis 103. Olet normaali.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko olla masentunut? Kirjoituksesta tulee vähän alavireiden vaikutelma ja itsetuntosi ei vaikuta kovin hyvältä kun tällaista mietit.
Tavallista diagnosoimattomassa ADHDssa. Apna hakisin apua.
Aivot kehittyvät vielä 30 vuotiaaksi saakka.
Minä en ole koskaan ollut heräämättä herätyskelloon. Kuinka joku voi olla niin kuuro ettei herää herätyskelloon niin en voi ymmärtää.
Siinä herätyskellossa on jotain vikaa jos siihen ei herää.
Olet vain tyhmä ja tämmöiset aö älykkyys testit ovat ihan huuhaata. Jokaisella ihmisellä on eri osa alueita missä onnistuu paremmin ja heikommin.
Meidän täytyy löytää sellainen puoliso joka täydentää toisiamme eikä mitään samanlaista kun on itse.
Sanoisin että jotain muuta.