Olisitko tyytyväinen 2000€ nettopalkkaan?
Itse olin aluksi, mutta nyt on alkanut tuntumaan liian vähältä. Kai se rahannälkä kasvaa.
Kommentit (161)
Olen tyytyväinen 2100 nettopalkkaani. Etenkin kun se tulee kymmenellä työvuorolla kuussa. Keikkaduuni ja 10 yötä kuussa laitosyökkönä.
Riippuu mitä sen eteen joutuu tekemään ja kuinka monta tuntia. Rahamäärällä tulisi toimeen, mutta kyllästyn helposti liian helppoihin ja rutiininomaisiin töihin.
Iso osa täällä jaksaa mouhkata kuinka palkkaa pitää saada 3000 tai 4000 e nettona.
Samat tyypit jaksaa mouhkata kuinka muitten pitää mennä ilmaiseksi orjatöihin ja olla kiitollisia siitä.
Minä minä minä minä minä. Siinä on suomalaisuuden ydin.
Olen sopeutunut elämään työmarkkinatuella. En kaipaa kahtatonnia ja orjuutta.
Jos töitä olisi 3-4 päivää viikossa, niin juu.
Riippuu työtehtävistä ja vastuusta. Joku helppo ja hyvin vähän kroppaa ja aivoja rasittava työ voisi olla ihan jees tuolla paikalla, muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on näin vuokralla asuvana ja lapsettomana ihan ok summa. Voi käydä kampaajalla, ostella hyviä ihonhoitotuotteita ja vaatteita sekä matkustella. Lapsia en tuolla palkalla hankkisi.
N29
Sama. Asun yksin Helsingissä vuokralla ja nettopalkka on 2000 e/kk. Hyvin jää rahaa myös säästöön joka kuukausi. Työni on helppoa toimistohommaa säännöllisillä työajoilla. Mitään paljon haastavampaa en tällä palkalla tekisi.
Varhaiskasvattajan elämää, ja silloin liksassa on kaikki kokemuslisät, hlökohtainen lisä jne ja töitä painettu täydellä työajalla väh 15-20v.
Nämä on nämä kyselyt, tai ihmisten kommentit, aivan absurdeja ja pahinta niissä on se ettei kyseiset hlöt itse edes osaa arvostaa omia tilanteitaan "en edes 4000€ nettopalkkaan" jne, siis mitähän vit tua taas??!!
Olisi n.200 euroa enemmän kuin mitä nyt saan, joten kyllä.
Kyllähän tuo riittäisi normi elämiseeni, mutta en kyllä tekisi tuolla rahalla kuin max 2 pv/viikko töitä.
Pärjäisin varmasti ihan hyvin silläkin, vaikka tällä hetkellä saankin tonnin enemmän käteen. Yhtä vastuullista työtä tosin en suostuisi tekemään noin pienellä rahalla.
En, onneksi saan noin 2700€. Huomenna palkkapäivä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo riittäisi normi elämiseeni, mutta en kyllä tekisi tuolla rahalla kuin max 2 pv/viikko töitä.
Tekisi 9€ päiväpalkka sinullekkin ja vyötäröllesi hyvää xD
Vierailija kirjoitti:
tuohan on suomessa ihan hyvä palkka.
Mediaanipalkka on 3200€ joten ei 2000€ nettoa voi pitää "hyvänä" muuten kuin unohtamalla 3/4 palkansaajista ja vertaamalla pienituloisinpaan 1/4:aan.
Olisin, mutta toivoisin että työ olisi suht mukavaa. Nyt olen ravintola-alalla ja työmäärä tuon summan eteen ei ole sen arvoista. Lähes kaikilla työkavereilla on alkoholiongelmaa tai fyysistä tai psyykkistä vaivaa. Vaatimukset vaan kovenee koko ajan ja pomot hönkii niskaan kun et ole muistanut kirjata jotain hävikkiin menevää 4kpl kirsikkatomaattia grammalleen järjestelmään. Koneet honkii kuumaa ja kauluspaita on oltava napitettuna ylös keittiönkin puolella. Vessaan ei meinaa ehtiä. Ei ihme ettei suomalaisia kiinnosta ravintola-ala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuohan on suomessa ihan hyvä palkka.
Mediaanipalkka on 3200€ joten ei 2000€ nettoa voi pitää "hyvänä" muuten kuin unohtamalla 3/4 palkansaajista ja vertaamalla pienituloisinpaan 1/4:aan.
Ei varmasti ole nettona 3200€ mediaani, sillä on jo lähellä ylintä tulodesiiliä.
Voisin olla, jos tuolla hinnalla saisi mukavan työyhteisön, selkeän mutta sopivan palkitsevan työnkuvan, 7,5 tunnin työpäivät (ei liu'u yli), ja jossa pahin työstressi olisi se kun "aamulla väsyttää".
Sen voisin hyväksyä ja etsiä elämääni sisältöä vapaa-ajalta.
MUTTA tuo on ollut suunnilleen aina nettopalkkani ja koen saaneeni enempi vähempi laatikollisen k4kk44. Stressiä, joustovaatimuksia, jatkuvaa sykkimistä. Hoitoala? Ehei, kuljetuksen alempi toimihlö.
Olisin. Tällä hetkellä nettopalkkani on 1900€ kunnalla. Pk-seutu.
Oma netto on tonnin enemmän, joten en olisi tuohon tyytyväinen.