Olisitko tyytyväinen 2000€ nettopalkkaan?
Itse olin aluksi, mutta nyt on alkanut tuntumaan liian vähältä. Kai se rahannälkä kasvaa.
Kommentit (161)
En todellakaan, nyt saan 3500-3700€/kk/netto. Olisi aikamoinen shokki.
Vierailija kirjoitti:
Mä tienaan kokoaikatyössä 1700€ nettona kk. Elätettävänä 17v ja 14v joista toisesta jo lapsilisä loppunut ja kelasta minimi elarit. Asutaan Helsingissä vuokralla
Otan osaa..
itsellä töistä netto 9745 ja OF sivutulot n. 20 000 kuussa, juuri ja juuri pärjää.
eihän noin vähän tienaa kuin miehet. hoitajatkin tienaa enemmän.
En, mutta asummekin pk-seudun läheisyydessä, omakotitalo, kaksi lasta ja kaksi autoa. Minulla nettotulot 3300€/kk, miehellä vähän enemmän. Aina on rahat riittänyt eikä tarvitse murehtia, mutta kyllä se eläminen on kallista ja elämmekin fiksusti ja laitamme paljon myös säästöön. Parin viime vuoden aikana on nähnyt miten kaikki voi yhtäkkiä muuttua ja varallisuutta on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
itsellä töistä netto 9745 ja OF sivutulot n. 20 000 kuussa, juuri ja juuri pärjää.
Juupa juu...
Tällä hetkellä, kun olen opiskelija vailla mitään varmuutta, että pääsen koskaan töihin, toi 2000€ netto kuulostaa ihan hyvältä. Mutta se vähän riippuu ja roikkuu. Tiedän, että työt aloitetaan jollain vähän päälle 2000€/kk palkalla (brutto), mutta olisi se vähän masentavaa jos ei kehittyis osaajana niin, että se palkka myös nousis siitä. Kun oon nähnyt toisten kohdalla, että 2-3 vuoden työkokemuksella palkka nousee 2000€ -> 4000€ niin toivoisin, et pääsisin edes sinne kolmeen tonniin.
Mut 2000€ netto on jo ihan ok, sen kanssa pystyy elämään jos työ vaan on itselle mielekästä ja koulutusta vastaavaa.
Olisin ollut silloin kun tein kokoaikatöitä. Nykyisin haluan tehdä vain osa-aikaista
Provisiopalkka ja tämän kuun tili ihan kakka eli 1200 netto. Mulle jäi laskujen jälkeen jotain 300 elämiseen kuussa. Onneksi ensi kuun tili on parempi
Olen ihan tyytyväinen tällä hetkellä parin tonnin nettopalkkaani. Asun edullisessa opiskelija-asunnossa johon kuuluu sähkö, netti ja vesi. Ei ole autoa tai lapsia, joten rahaa jää säästöön ja tuhlattavaksikin.
Työ on kuitenkin melkoisen stressaavaa kun uudistuksia on koko ajan niin työnkuvan kuin järjestelmienkin osalta. Olo on ahdistunut, kun mitään pysyvyyttä ei ole. Kun juuri saat hallintaan yhden osa-alueen, alkaa toisen opettelu. Riittämättömyyden ja hallitsemattomuuden tunne syö itsetuntoa sekä jaksamista. Loman pitäminenkin ahdistaa, kun silloin tietysti on joku tärkeä koulutus tai uudistus, josta jää paitsi.
Ajatuskin siitä mitä esimerkiksi 4000 euron nettopalkan eteen tulisi tehdä, ei houkuttele kiipimään uralla, vaikka siihen olisikin hyvät mahdollisuudet. Olen nyt jo uupumuksen rajoilla.
Olen tyytyväinen. Kohta nousee palkka ja saan noin 2150e nettona ja alkaa jo nolottaa tämä bruttopalkka näistä hommista.
No en ja siksi olenkin opiskellut ja pyrkinyt parempaan palkkaan aina työpaikka kerrallaan. Nyt oma netto noin 3500 €/kk.
Palkka paranee nopeimmin työpaikkaa vaihtamalla!
Tuo on bruttopalkka hoiva-avustajalle, kolmivuorotyö joka äärettömän raskasta. Ei kiitos.
Kyllä sillä varmaan pärjäisi yksinään asuessaan. Ei mulla nytkään kulu 4000 netosta kuin tonni kuussa. Oonkin pihi.
Suunnilleen tuon saan, mies hieman vähemmän. Sinänsä olen ilmeisesti tyytyväinen, koska en hae muutosta. Tykkään työstäni, mies myös. Mutta 3-lapsisena perheenä ei tuo kovin hyvin meinaa riittää nykyään. Euroja saa laskea ja rahasta stressata joka kerta, kun joku lapsi tarvitsee uudet kengät, takin, polkupyörän, mitä milloinkin. Jotenkin riittää kuitenkin, mut oishan se kiva olla vähän väljyyttä budjetissa eikä stressiä.
Jos ei olisi lapsia, tuo riittäisi aivan mahtavan hyvin ja helposti.
Mitä ihmeen töitä te teette noin isoilla palkoilla?
Kokonaisveroprosentti sisältäen kaikki mahdolliset maksut ei koskaan saisi ylittää 40% että mielenkiinto todellisiin töihin säilyisi.
3100€:n bruttopalkasta ja 2400€:n bruttopalkasta jää kummastakin käteen 2000€.
Kaikki alle 4000€:n bruttopalkat ovat pieniä palkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tyytyväinen nykyiseen vajaan 4.000 euron nettopalkkaanikaan. Bruttopalkka on ihan ok mutta kun kommunistit vievät siitä suurimman osan.
Saako kysyä, mitä teet? Ja mihin tykkäät laittaa rahasi?
Saat kysyä, en vastaa tarkasti. Osasin valita ammattini. Rahaa pistän säästöön/sijoitan sen mitä voin koska kunnon eläkettä tai ihmisarvoista vanhuutta en tule muuten koskaan saamaan, kiitos suurien ikäluokkien loppumattoman ahneuden.
Mä tienaan kokoaikatyössä 1700€ nettona kk. Elätettävänä 17v ja 14v joista toisesta jo lapsilisä loppunut ja kelasta minimi elarit. Asutaan Helsingissä vuokralla