Automaattinen isyystesti lapsen syntyessä milloin?
Tuo Riston tapaus on niin järkyttävä, että tämä pitäisi saada lakiin kirjattua että jokaisen lapsen isyys testataan.
Kommentit (208)
Pakollinen testi aina kun lapsi syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Testiä haluavat saavat maksaa sen itse.
Tällä hetkellä se on ilmainen sitä haluaville. En ymmärrä mitä ap haluaa kun sen testin saa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei testiä tarvittu. Poika oli kuin appiukko ja tyttö ilmetty anoppi.
Molemmat näyttävät vastasyntyneiltä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen maksaa?
Valtio tietenkin. Eihän siinä ole muita kuluja kuin hoitajan palkka. Vähän analysoi näytteitä ja kone kertoo tuloksen.
Hah. Maksaa noin 400e/henkilö ja näytteen ottaa lastenvalvoja joka lähettää sen THL:lle tutkittavaksi.
Minä olen sitä mieltä, että kaikille pitää testi tarjota omakustanteisesti heti synnärillä. Jos et testiä halua, et voi jälkeenpäin valittaa asiasta, vaikka mitä tulisi ilmi. Tutulle pariskunnalle syntyi joku aika sitten tumma lapsi, vaikka isä on vaalea. Tämä äiti on tähän asti vaikuttanut oikein luotettavalta eikä varmasti asia olisi tullut ilmi, jos lapsi olisi ollut vaalea. Enkä loukkaantuisi, jos mieheni haluaisi testin teettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen maksaa?
Valtio tietenkin. Eihän siinä ole muita kuluja kuin hoitajan palkka. Vähän analysoi näytteitä ja kone kertoo tuloksen.
Hah. Maksaa noin 400e/henkilö ja näytteen ottaa lastenvalvoja joka lähettää sen THL:lle tutkittavaksi.
Maksaa 159e ja seuraavat 59e / henkilö
Vierailija kirjoitti:
Eli teit lapsen appiukon kanssa
Eikö miehet saa mitään itse aikaiseksi. Ei tarvita äidin lupaa, isä voi teettää sen lapselleen ihan itse. Miten naisen vastuulla voi olla sekin, että hänen pitää teetättää testi, kun miehellä on itsellään epävarmuuksia. Pitääkö sen pidellä teidän pippeliäkin kun käytte pissalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen maksaa?
Maksaa 159e ja seuraavat 59e / henkilö
Ja lastenvalvojan kautta n. 273e
Hita varmaan laskisi vielä jos siitä tulisi rutiini kaikkien kohdalla
Voisi olla joo normi, että isyys testataan. Ja perhe maksaa sen suurimmaksi osaksi itse, ei valtio ja veronmaksajat. Ei tarvitsisi jälkikäteen kenekään selitellä sitä sun tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos mies haluaa, että testi tehdään, niin sekään ei naisille käy. Kuulemma se on suhteen loppu.
Tietenkin on, kuka haluaa olla suhteessa, jossa epäilee toisen pettävän tai toinen ei luota?
Maksullisuus
Palvelu on maksullinen.
Arvonlisäverollinen hinta on 272,80€ per tutkittu henkilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koskaan. Tähän ei ole mitään syytä.
Jos isän biologisuus lapseen kiinnostaa isää niin silloin varmaan on syytä... Ettei käy niinkuin riston tapauksessa.
Siinä Risto kyllä mokasi itsekin, kun isyyden kiistämisaika oli mennyt umpeen.
Itse en ole koskaan halunnut olla siinä tilanteessa, että en tiedä, kuka on lapseni isä. Siispä olen toiminut sen mukaisesti. Ei ole isyystestejä tarvittu. Exäni annoin valita ihan itse, ollako isä vai ei. Valitettavasti valitsi isyyden ja p aska isä olikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Testi pitää tehdä kaikille jotta nainen ei voi syyttää miestä siitä että epäilisi pettämistä.
Mitä halvattua?
Tehdäänhän sukupuolitautitestejäkin aina, vaikka molemmat vannoisivat kirkkain silmin, ettei tähän ole mitään syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä hetkellä se on ilmainen sitä haluaville. En ymmärrä mitä ap haluaa kun sen testin saa.
Jos se tehtäisiin rutiinisti, ei siihen liittyisi mitään tunnelatausta epäilystä.
Isyystesti on ongelma ainoastaan pettäjälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se tehtäisiin rutiinisti, ei siihen liittyisi mitään tunnelatausta epäilystä.
Tilaa testi, laita tikku vauvan poskeen, lähetä tikku labraan, maksa testi. Miksi siitä pitää tehdä joku tunneladattu epäilyshow? HOIDA ASIA ITSE. Todennäköisesti sinun ei tarvitse naiselle mainita edes, että tällaisen teetit. Helpompi muuttaa koko maan lainsäädäntöä ja pakottaa kaikki dna-testeihin, kun itse ei saa tehtyä pientä yksinkertaista hommaa. Miten te pystytte edes käymään töissä.
Siis jos ei luota vaimoonsa/tyttöystäväänsä niin eihän niitä lapsia kannata tehdä. Ja sen testin voi tehdä jo tänään. Hopi hopi. Ei siihen valtiota ja muiden veronmaksajien rahoja tarvita. Ole mies ja ota vastuu omasta elämästä. Meillä on 2 lasta ja mies on 100% varmuudella isä koska olen 100% uskollinen enkä aio jatkossakaan pettää. Jos mies epäilisi minua niin saisi tehdä testi ihan vapaasti. Mutta täytyy myöntää että kyllä tulisi paha mieli että mies epäilisi ilman pienintäkään syytä minun olevan petturihutsu. Parisuhde kuitenkin perustuu luottamukseen.