Automaattinen isyystesti lapsen syntyessä milloin?
Tuo Riston tapaus on niin järkyttävä, että tämä pitäisi saada lakiin kirjattua että jokaisen lapsen isyys testataan.
Kommentit (208)
Heti suoraan laitoksella. Vauvaa ja tajuton äijä eivät kumoikaan suuremmin vastustelisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kielteisten vastausten korkea taso osoittaa heidän alhaista uskollisuuttaan. Se vain vahvistaa, että tämän testin tulee olla pakollinen ja kaikki väärästä tiedosta aiheutuvat kulut tulee valehtelijan kattaa.
Minulla ei edes ole lapsia, mutta olen tuota vastaan, koska vituttaa teidän miesten yleinen kyvyttömyys olla olemassa. Teillä on kaikki mahdollisuudet maailmassa hoitaa asia itse ja hoitaa se jopa tahdikkaasti kun otatte asian esille ajoissa, mutta sen sijaan huudatte valtiota apuun, kun yksinkertainen tehtävä on täysin mahdoton suorittaa kohtuullisen aikarajan sisällä. Nainen saa kasvatettua lapsen sisällään ja puskettua sen ulos, ja te ette saa tehtyä isyystestiä ilman, että joku muu tekee sen teille pyytämättä ja ilmaiseksi.
Mutta luepa kommentit tässäkin ketjussa. Isyystestin teko tarkoittaa monelle naiselle eroa. Sehän se ongelma on, joka myös poistuisi heti, jos kaikille tehtäisiin isyystesti syntymän jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen pakollinen isyystesti olisi hyvin ongelmallinen sellaisissa tapauksissa, joissa äiti ei halua sitä miestä mitenkään osalliseksi omaan tai lapsen elämään.
Näissä ongelmallista on se, että veronmaksajat joutuvat maksamaan elarit isän sijasta. Kun mamma ei halua kertoa kuka kakaran siitti.
On siinä tuokin aspekti toki. Tuohon kertomatta jättämiseen liittyy usein varmasti tuo, ettei halua sitä miestä huoltajaksi ja osallistumaan lapsen asioita koskevaan päätöksentekoon sekä tapaamisia jne.
Olisi erittäin hyvä tehdä isyystesti myös kaikille näille "isättömille", joiden äiti ilmoittaa, ettei isä ole tiedossa. Joskus, koska ei tiedä ja usein koska ei halua miestä mukaan lapsen elämään. Tämän ei pitäisi olla vain äidin päätös yhtään enempää kuin isäkään ei voi päättää viedä lasta äidiltään omalla ilmoituksellaan. Jos ei halua jotain miestä lapsensa isäksi, ei pidä lisääntyä sen miehen kanssa. Jälkeenpäin lapsen pimittäminen isältään on hirveä rikos
Paitsi että tämä on isyyslain nykytila, jos mies haluaa tehdä isyystestin ja nähdä lastaan, niin mies voi myös sitä vaatia. Nainen on myös velvollinen tähän testiin tai myöntämään isyyden, jos se on selvää eikä halua mennä testiin.
Tuntuu, että moni ei tiedä yhtään mitään nykylaista tässä ketjussa. Tuo Risto myös olisi säästynyt kaikelta vaivalta, kun olisi vaatinut oikeuksiaan ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten kielteisten vastausten korkea taso osoittaa heidän alhaista uskollisuuttaan. Se vain vahvistaa, että tämän testin tulee olla pakollinen ja kaikki väärästä tiedosta aiheutuvat kulut tulee valehtelijan kattaa.
Minulla ei edes ole lapsia, mutta olen tuota vastaan, koska vituttaa teidän miesten yleinen kyvyttömyys olla olemassa. Teillä on kaikki mahdollisuudet maailmassa hoitaa asia itse ja hoitaa se jopa tahdikkaasti kun otatte asian esille ajoissa, mutta sen sijaan huudatte valtiota apuun, kun yksinkertainen tehtävä on täysin mahdoton suorittaa kohtuullisen aikarajan sisällä. Nainen saa kasvatettua lapsen sisällään ja puskettua sen ulos, ja te ette saa tehtyä isyystestiä ilman, että joku muu tekee sen teille pyytämättä ja ilmaiseksi.
Mutta luepa kommentit tässäkin ketjussa. Isyystestin teko ta
Ja miljoonannen kerran, tee se saakeli testi ITSE!! SINÄ!!! Älä syytä sitä vaimoasi yhtään mistään vaan hoida se isyystesti ITSE! Otat sen mukulan kainaloon ja se on sekunnissa tehty ja kerrot vaimolle sitten, jos lapsi ei ole sinun. Pystytkö käymään edes paskalla ilman että vaimolta pitää kysyä? Oletko holhouksenalainen vai vain heikkolahjainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100 € lasku ei varmaan ole ongelma kenellekään epäluuloiselle iskälle?
Ei ole ainakaan suurimmalle osalle. Ongelma on se, ettei testiä voi teettää ilman, että se otettaisiin suorana syytöksenä pettämisestä. Sehän on koko jutun pointti. Ja näköjään suurin osa mammoista on myös sitä mieltä, että testin teettäminen on myös osoitus teettäjän epärehellisyydestä.
Eli suomeksi: mies ei voi vaatia testiä, koska hän osoittaa sillä sekä oman epäluotettavuutensa ja samalla syyttää naista uskottomuudesta. Jos se olisi rutiinia, tällaista ongelmaa ei ole.
Jaa, että mitäkö mieltä itse olen? No sitä, että valtion rahoja käytetään turhempaankin, mutta ei niitä silti pitäisi tällaiseen käyttää.
Älä sotke kahta asiaa keskenään. Lapsen isyyden testaaminen ja luottamus parisuhteessa on kaksi eri asiaa vaikka koetat naittaa niitä yhteen. Mitään ongelmaa ei tule, jos miehet viitsisivät kertoa testaushaluistaan ennen kuin lapset on edes suunnitteilla. Miksi te ette tee noin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen pakollinen isyystesti olisi hyvin ongelmallinen sellaisissa tapauksissa, joissa äiti ei halua sitä miestä mitenkään osalliseksi omaan tai lapsen elämään.
Näissä ongelmallista on se, että veronmaksajat joutuvat maksamaan elarit isän sijasta. Kun mamma ei halua kertoa kuka kakaran siitti.
On siinä tuokin aspekti toki. Tuohon kertomatta jättämiseen liittyy usein varmasti tuo, ettei halua sitä miestä huoltajaksi ja osallistumaan lapsen asioita koskevaan päätöksentekoon sekä tapaamisia jne.
Olisi erittäin hyvä tehdä isyystesti myös kaikille näille "isättömille", joiden äiti ilmoittaa, ettei isä ole tiedossa. Joskus, koska ei tiedä ja usein koska ei halua miestä mukaan lapsen elämään. Tä
Joo, lapsen isä sanoi nimekseen Jean-Luc ja hän asuu Pariisissa. Sen kun menette etsimään ja testaamaan hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi erittäin hyvä tehdä isyystesti myös kaikille näille "isättömille", joiden äiti ilmoittaa, ettei isä ole tiedossa. Joskus, koska ei tiedä ja usein
Älä sitten nosta veronmaksajien kustantamia elareita, pliis.
Mistä se vertailu-dna otettaisiin niiden isättömien kohdalla, jos siittäjää ei kerro?
Esim erosta suivaantunut mies voi kiusallaan tehdä yhtä sun toista, joten ymmärrettävästi ei sellaista halua hankaloittamaan elämäänsä ja antaa hänelle oikeuksia lasta koskien. (Vaikka tilanne, jossa eron jälkeen huomannut vasta raskauden ja ero ei ole mennyt sopuisasti, kuitenkaan ei tee aborttia syystä x tai sitä ei ehdi enää) Jos lapsi on jostakin satunnaissuhteesta, niin sama juttu, tuntemattoman kanssa alkaa sumplia lapsen asioita ja se tuntematon saa myös päätösvaltaa.