Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Automaattinen isyystesti lapsen syntyessä milloin?

Vierailija
28.06.2023 |

Tuo Riston tapaus on niin järkyttävä, että tämä pitäisi saada lakiin kirjattua että jokaisen lapsen isyys testataan.

Kommentit (208)

Vierailija
161/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa olen sitä mieltä, että lapsen yleinen DNA-testi, mukaan lukien isyys, perinnöllisyys ja geneettiset sairaudet, olisi erittäin kätevä tulevan lapsen kehityksen kannalta ja säästäisi paljon rahaa terveydenhuoltojärjestelmälle, koska se voisi auttaa paljastamaan kaikki mahdolliset terveysongelmat riittävän ajoissa.

Vierailija
162/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juuri tällaisten vastausten takia olen täysin varma, että tämän testin pitäisi olla pakollinen ja väärien tietojen tapauksessa huijarin tulee maksaa se."

Testin pitäisi olla pakollinen, koska ei voida olettaa, että isyyttään epäilevä mies saisi itse testin teetettyä? Miten avuttomia te oikein olette?

Mites muuten isyyden tutkiminen on sinun ja isäksi luulemasi miehen osalta? Kai sinulla on siitä todiste?

Et varmaan uskaltaisi loukata vanhempiani, jos seisoisimme toisiamme vastaan, ethän?  ;)

Miksi minä sitä sinun vanhemmilta pyytäisin? Sinun asiahan se on. Ainoastaan silloin, jos sinun vanhempasi alkaisivat puhua isyystesteistä, niin sitten pyytäisin nähtäville testin tuloksen sinun osalta. Itsehän te olette väittäneet, etä isyystestin vaatimisessa ei ole mitään loukkaavaa, joten miksi sitten sinun vanhempasi siitä loukkaantuisivat? Oikeassa elämässä pyörittelisin silmiäni ja jättäisin teidät kaikki. Lapsi tulisi onneksi minulle yksinhuoltajuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa olen sitä mieltä, että lapsen yleinen DNA-testi, mukaan lukien isyys, perinnöllisyys ja geneettiset sairaudet, olisi erittäin kätevä tulevan lapsen kehityksen kannalta ja säästäisi paljon rahaa terveydenhuoltojärjestelmälle, koska se voisi auttaa paljastamaan kaikki mahdolliset terveysongelmat riittävän ajoissa.

Siis sitten pitäisi perustaa valtakunnallinen DNA-rekisteri jokaisesta suomalaisesta. Noita tietoja voitaisiin käyttää myös rikostutkinnassa, se hyöty siitä olisi.

Vierailija
164/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen myös harkitsemaan väärien tietojen antamista jollekulle hänen isyydestään petoksena ja rikoksena ja maksamaan uhrille kaikki kulut mukaan lukien moraaliset kulut.

Vierailija
165/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sitten pitäisi perustaa valtakunnallinen DNA-rekisteri jokaisesta suomalaisesta. Noita tietoja voitaisiin käyttää myös rikostutkinnassa, se hyöty siitä olisi.

Täydellinen idea

Vierailija
166/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen maksaa?

Juu tässähän puhutaan miljoonista. Kaupan koronatestikin maksaa varmaan sata kertaa enemmän, kuin nämä sairaaloiden testit.

Hohhoijjaa. Kaupan koronatestiä ei käsittele ammattilainen, eikä siihen tarvita erityisiä laitteita, joita käyttämään tarvittaisiin osaavaa henkilökuntaa. Jos dna-testit voi kerran kuka vaan tehdä tuosta noin vaan, kerrotko miksi rikostutkinnan kohdalla toiminta ei sitten ole nopeampaa?

Kuluttajatestin saa halvimmillaan 50 eirolla.se kaksi kertaa 100 e. Vaikka testi ei ole juridisesti pätevä, se on kuitenkin tieteellisesti pätevä.

Virallisissa isyystesteissä ja rikostutkimuksessa käytetään juuri niitä varten suunniteltua testiä. Tämän takana on ollut kustannusten pitäminen alhaal

Laitapa linkkiä, mistä löydät testin jota ei lähetetä labraan käsiteltäväksi. 

Vierailija
167/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ja tulosten mukaan sitten elämäntapaohjeet ja terveysvakuutusten hinnat. Ai sinulla on tuo RO2-geeni ja silti olet syönyt viljaa? Ei sinun suolistosairauksiasi sitten hoideta muualla kuin yksityisellä.

Vierailija
168/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 € lasku ei varmaan ole ongelma kenellekään epäluuloiselle iskälle?

Vierailija
169/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi kyllä tervetullut uudistus, isyystesti pakolliseksi ja (oletetut) vanhemmat maksaa tuon.

Kustannus tästä ei olisi kovin kummoinen, kun niitä tehtäisiin kymmeniä tuhansia vuositasolla.

Vierailija
170/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä olisi kyllä tervetullut uudistus, isyystesti pakolliseksi ja (oletetut) vanhemmat maksaa tuon.

Kustannus tästä ei olisi kovin kummoinen, kun niitä tehtäisiin kymmeniä tuhansia vuositasolla.

Korjaan sen verran, että kustannukset maksaa oletettu isä. Asia ei kuulu lapsen äidille ollenkaan.

Vierailija
171/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juuri tällaisten vastausten takia olen täysin varma, että tämän testin pitäisi olla pakollinen ja väärien tietojen tapauksessa huijarin tulee maksaa se."

Testin pitäisi olla pakollinen, koska ei voida olettaa, että isyyttään epäilevä mies saisi itse testin teetettyä? Miten avuttomia te oikein olette?

Mites muuten isyyden tutkiminen on sinun ja isäksi luulemasi miehen osalta? Kai sinulla on siitä todiste?

Et varmaan uskaltaisi loukata vanhempiani, jos seisoisimme toisiamme vastaan, ethän?  ;)

Vastaukseni saattaisi yllättää sinua. Todellakin kehtaisin loukata.

Vierailija
172/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
173/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen maksaa?

Ap lupasi maksaa. Mielestäni ketään sellaista miestä, jolla ei ole haluja kortsun käyttöön tai isystestiin ei pidä päästää panemaan.

Koska ei siitä ole isäksikään.

Ehkä valtion pitäis pakottaa nuoret ja terveet miehet luovuttamaan spermaa ja sen jälkeen steriloida joka ukko.

Vierailija
174/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laitapa linkkiä, mistä löydät testin jota ei lähetetä labraan käsiteltäväksi. "

Aha, pahvi aatteli itse lukea läpi genomit ja verrata 😂

Hävettääkö olla noin tyhmä vai ootko vielä tyhmempi etkä osaa edes hävetä.

Vierailija
175/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan sen verran, että kustannukset maksaa oletettu isä. Asia ei kuulu lapsen äidille ollenkaan.

Tämä sopisi kyllä, ei mitään ongelmaa.

Vierailija
176/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Minä sanoisin että poikanne meuhkaa vauvapalstalla naisten epäluotettavuudesta ja isyystestin tarpeellisuudesta, ovatko nämä ajatukset lähtöisin lapsuudenkodista? Oletteko te tehneet testin ja jutelleet siitä perheenä?

Vierailija
177/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 € lasku ei varmaan ole ongelma kenellekään epäluuloiselle iskälle?

No ei todellakaan olisi.

Lapsen syntymää varten on muutenkin syytä varautua taloudellisesti.

Vierailija
178/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen pakollinen isyystesti olisi hyvin ongelmallinen sellaisissa tapauksissa, joissa äiti ei halua sitä miestä mitenkään osalliseksi omaan tai lapsen elämään. 

Vierailija
179/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen pakollinen isyystesti olisi hyvin ongelmallinen sellaisissa tapauksissa, joissa äiti ei halua sitä miestä mitenkään osalliseksi omaan tai lapsen elämään. 

Näissä ongelmallista on se, että veronmaksajat joutuvat maksamaan elarit isän sijasta. Kun mamma ei halua kertoa kuka kakaran siitti.

Vierailija
180/208 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä ongelmallista on se, että veronmaksajat joutuvat maksamaan elarit isän sijasta. Kun mamma ei halua kertoa kuka kakaran siitti.

On siinä tuokin aspekti toki. Tuohon kertomatta jättämiseen liittyy usein varmasti tuo, ettei halua sitä miestä huoltajaksi ja osallistumaan lapsen asioita koskevaan päätöksentekoon sekä tapaamisia jne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi