Automaattinen isyystesti lapsen syntyessä milloin?
Tuo Riston tapaus on niin järkyttävä, että tämä pitäisi saada lakiin kirjattua että jokaisen lapsen isyys testataan.
Kommentit (208)
Vierailija kirjoitti:
Isyystesti pitäisi määritellä lakiin...vauva ulos ja testistä heti tulos...pettäjät...voi voi..
Maksa itse testisi. Minä en ainakaan hullujen mustasukkaisten miesten testejä lähde maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
"Tottakai liittyy, koska sinä olet se tunneladattu epäilijä. Miksi jokaisen lapsen saavan miehen pitäisi luovuttaa dna-tietojaan valtiolle, ihan vain että sinä pääset kuin koira veräjästä vainoharhaisuutesi suhteen?
Outoa, että mielestäsi on kurjaa salailla testin tekemistä, mutta se ei ole kurjaa, että syytät mielessäsi naista pettämisestä ja vieroksut lastasi."
Ja taas palataan alkuperäiseen pointtiin, mikäli se tehtäisiin rutiinina, siitä ei tarvitsisi tehdä mitään tunneladattua epäilyshowta.
Kenenkään ei tarvitsisi epäillä. Ei aiheetta, eikä aiheesta. Ei edes kaikista vainoharhaisimman sekopään tarvitsisi syyttää pettämisestä eikä vieroksua lasta.
Se kaikkein vainoharhaisin sekopää ei todellakaan usko mitään testituloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku mies tätä oikeasti pelkää, niin nykyään voi tehdä kotona geenitestin, jonka tulos on käytännössä varma. Niitä on netti pullollaan.
Mutku jonkun muun pitää se lysti kustantaa!
Ihan kuin kustannukset olisivat tässä tapauksessa se suurin ongelma
Ne ovatkin.
Eli ap:n mielestä vain biologinen sukulaisuus on oikeaa sukulaisuutta. On paljon pareja jotka ei välitä. Pakkotestaus olisi vahingollista perheen asioihin puuttumista.
Mitä seuraavaksi: tarkistetaan että avioliittoon haluavat ovat pspuolueen kristittyjä jäseniä?
Testi ei mitenkään vaikuta kenenkään terveyteen, niin siksi sitä ei saa julkiselta, niinkuin ei montaa muutakaan asiaa. Testin voi itse ostaa jos kokee tarvitsevansa
Ehdottomasti pitäisi olla automaatio samalla tavalla kuin moni muukin asia on kuten se olettamus että avioliitossa aviomies on isä.
Vierailija kirjoitti:
Testiä haluavat saavat maksaa sen itse.
Ei tämä raha kysymys ole, ongelma on se, että nyt et voi pyytää testiä kun se on ihan sama, kuin syyttäisit pettämisestä, eikä sitä valtaosa kehtaa tehdä.
Minusta 100% rehellisyys on aina paras vaihtoehto, joten kaikki testataan ja lopputulos on yksinkertainen puhdas totuus.
rehellinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos mies haluaa, että testi tehdään, niin sekään ei naisille käy. Kuulemma se on suhteen loppu.
Hah, hah, ha, haa. Ei taida äidillä olla puhtaat jauhot pussissa ? Mun lapset isä saa tetata ihan milloin vaan, siitä vaan.
Juuri näin, jos on 100% puhtaat jauhot pussissa, ei ole mitään salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä raha kysymys ole, ongelma on se, että nyt et voi pyytää testiä kun se on ihan sama, kuin syyttäisit pettämisestä, eikä sitä valtaosa kehtaa tehdä.
Minusta 100% rehellisyys on aina paras vaihtoehto, joten kaikki testataan ja lopputulos on yksinkertainen puhdas totuus.
Se on nimenomaan rahakysymys. Veronmaksajien ei tule maksaa miljoonia siitä, että joku peräjorma jossain luulee että vaimo pettää mutta on liian tossu ottamaan ohjaksia omiin käsiinsä asian selvittämiseksi. Saati laittamaan kättä omaan lompsaan. Se sekoilu täytyy maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun kaikille miehille tulee pakolliseksi jalkapanta, jolla seurataan että mies ei petä. Ei naisia voi pakottaa tekemään lapsia miehelle, jonka uskollisuudesta ei ole todisteita.
No se salarakastaja jolle nainen tekee vahingossa lapsen, ei välttämättä ole yhtään uskollisempi kuin oma mies. Muutenkin jos tietää miehen olevan epäuskollinen, niin miksi jäädä leikkimään miehen ja käenpoikasen kanssa perhettä. Se on aika 1-1 tilanne jos mies pettää mutta samalla nainen tekee lapsia toisen miehen kanssa. Eihän tuollaisessa parisuhteessa ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
rehellinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos mies haluaa, että testi tehdään, niin sekään ei naisille käy. Kuulemma se on suhteen loppu.
Hah, hah, ha, haa. Ei taida äidillä olla puhtaat jauhot pussissa ? Mun lapset isä saa tetata ihan milloin vaan, siitä vaan.
Jos minulla olisi lapsi, mies saisi tietenkin testata isyytensä omakustanteisesti. Voisin auttaa käytännön toteutuksessa. Olisi se nyt kurjaa elättää lasta joiden sukulaisuussuhteesta ei ole varma.
Suhteemme ei tietenkään jatkuisi, mutta mies saisi vuoroviikkovanhemmuuden. Jos jotain olen elämässä oppinut niin sen, että tyhjästä mustasukkaiset ihmiset ovat itse uskottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai se on sama kuin syyttäisi pettämisestä, koska siinä syytetään pettämisestä. Miten se vieraan miehen lapsi muuten sinne kohtuun olisi päätynyt, kuin pettämisen seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sen maksaa?
Juu tässähän puhutaan miljoonista. Kaupan koronatestikin maksaa varmaan sata kertaa enemmän, kuin nämä sairaaloiden testit.
Hohhoijjaa. Kaupan koronatestiä ei käsittele ammattilainen, eikä siihen tarvita erityisiä laitteita, joita käyttämään tarvittaisiin osaavaa henkilökuntaa. Jos dna-testit voi kerran kuka vaan tehdä tuosta noin vaan, kerrotko miksi rikostutkinnan kohdalla toiminta ei sitten ole nopeampaa?
Kuluttajatestin saa halvimmillaan 50 eirolla.se kaksi kertaa 100 e. Vaikka testi ei ole juridisesti pätevä, se on kuitenkin tieteellisesti pätevä.
Virallisissa isyystesteissä ja rikostutkimuksessa käytetään juuri niitä varten suunniteltua testiä. Tämän takana on ollut kustannusten pitäminen alhaalla ja nopeus. Kaupalliset testit saattaa olla nykyään paljon laajempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion rahat eivät riitä tuollaiseen.
Toisaalta nyt alati lisääntyvän naisvihan kaudella en ihmettelisi yhtään, vaikka tuosta testistä tulisikin pakollinen kaikille.
Riston tapaus on mielestäni järkyttävä ja väärin häntä kohtaan. Silti mielestäni on jotenkin karmea ajattelutapa, että joka ikistä synnyttäjää kohdeltaisiin potentiaalisena pettäjänä ja petturina.
Väärin. Olemme lisääntyvän miesvihan kaudella. Tämä toki aiheuttaa lisää kitkaa sukupuolten välille ja negatiivisempaa asennetta naisia kohtaan.
Naisilla on suomessa jo kaikki lisääntymisoikeudet joten kyllä miehilläkin pitää olla oikeus tietää että kasvattaako jonkun toisen miehen lasta epäuskollisen naisen kanssa.
Miehillä on oikeus tietää. Mies saa tehdä isyystestin ilman äidin suostumusta. Se pitää hoitaa ennen kuin lapsi täyttää 2 vuotta, koska lapsella on oikeus vanhempaansa. Vanhempi on se, joka on lapsen kasvattanut, eikä se, jonka siemenestä se on tullut. Jos ei saa kahdessa vuodessa asiaa itse hoidettua, se on voi voi.
Kaikki tästä ideasta ahdistuvat ovat naisia joiden lapset ovat oikeasti salarakastajan siittämiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö testin voi tehdä ihan isä ja vauva kahdestaan, miten siihen äitiä tarvitaan...? Jos mies ei osaa kommunikoida testin teosta, eikö hän voi vaikka sanoa naiselleen että "pidä vapaapäivä tnä vauvanhoidosta ja tee jotain kivaa". Ja kun on vauvan kanssa kahdestaan tekee testin...? Tosin ei kyllä kovin toimiva parisuhde jos ei tuollaisesta osaa kommunikoida, mutta ei oman kommunikaation puutteen/huonon parisuhteen takia voi velvoittaa veronmaksajia maksamaan miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rehellinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi lapsi, mies saisi tietenkin testata isyytensä omakustanteisesti. Voisin auttaa käytännön toteutuksessa. Olisi se nyt kurjaa elättää lasta joiden sukulaisuussuhteesta ei ole varma.
Suhteemme ei tietenkään jatkuisi, mutta mies saisi vuoroviikkovanhemmuuden. Jos jotain olen elämässä oppinut niin sen, että tyhjästä mustasukkaiset ihmiset ovat itse usko
Näin se tuuppaa olemaan, heti heräisi epäilys miehen omasta uskollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Valtion rahat eivät riitä tuollaiseen.
Toisaalta nyt alati lisääntyvän naisvihan kaudella en ihmettelisi yhtään, vaikka tuosta testistä tulisikin pakollinen kaikille.
Riston tapaus on mielestäni järkyttävä ja väärin häntä kohtaan. Silti mielestäni on jotenkin karmea ajattelutapa, että joka ikistä synnyttäjää kohdeltaisiin potentiaalisena pettäjänä ja petturina.
Eli vaikka riston kohtelu on kuinka järkyttävää ja kauheaa sinä hyväksyt sen kun vaihtoehtona olisi se että naisen valehtelu ja pettäminen paljastuisi heti?
Vierailija kirjoitti:
Siis jos ei luota vaimoonsa/tyttöystäväänsä niin eihän niitä lapsia kannata tehdä. Ja sen testin voi tehdä jo tänään. Hopi hopi. Ei siihen valtiota ja muiden veronmaksajien rahoja tarvita. Ole mies ja ota vastuu omasta elämästä. Meillä on 2 lasta ja mies on 100% varmuudella isä koska olen 100% uskollinen enkä aio jatkossakaan pettää. Jos mies epäilisi minua niin saisi tehdä testi ihan vapaasti. Mutta täytyy myöntää että kyllä tulisi paha mieli että mies epäilisi ilman pienintäkään syytä minun olevan petturihutsu. Parisuhde kuitenkin perustuu luottamukseen.
Tyypillisiä huijarin sanoja: "Olen 100% uskollinen"
Ihan kuin kustannukset olisivat tässä tapauksessa se suurin ongelma