Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Risto maksoi vuosia elatusmaksuja lapsesta, jonka isä hän ei ole Nyt oikeus kumosi isyyden

Vierailija
28.06.2023 |

Vihdoin oikeus tapahtui. On ollut kohtuuton prosessi tällä miehellä.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000009683896.html
Käräjäoikeus vahvisti, ettei mies ole yhdeksänvuotiaan lapsen isä.

Kommentit (462)

Vierailija
281/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tämä jotenkin todella kummallista.

Meillä on sellaisiakin hyvin tienaavia vanhempia, joiden 3 lapsen elatuksen maksaa aina valtio. Se johtuu siitä, että on käyty käräjillä silloin, kun edellisen vuoden tulot ovat olleet nollissa ja saatu ikuinen nollasopimus päätös.

Tehdäänkö muka "ikuisia nollasopimuksia"?

Kyllä. Aivan järkyttävän väärin.

Vierailija
282/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tyyppi antoi asian itse vanheta, vaikka tiesi ettei lapsi ole hänen. Oma vika, kun ei hakenut kumoamista ajoissa. Siksi saa syyttää elatusmaksuista itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tyyppi antoi asian itse vanheta, vaikka tiesi ettei lapsi ole hänen. Oma vika, kun ei hakenut kumoamista ajoissa. Siksi saa syyttää elatusmaksuista itseään.

Onneksi Suomen oikeuslaitos on asiasta eri mieltä kuin sinä.

Vierailija
284/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on voitto miehille!

Miehet ei voi tehdä isyystestiä, koska naiset haluavat tulkita sen epäluottamuslauseena, joten naiset HÄIKÄILEMÄTTÄ valehtelevat isyydestä.

Mutta nyt se loppuu! HAH!

Juhlistan tätä voittoa sikarilla ja laitan siniristilipun parvekkeelle. Me voitimme!

M28

Vierailija
285/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla keskustelijoista on näköjään vaikeuksia erottaa äidin ja lapsen etu ja toiminta toisistaan. Lapsi on kaikkeen viaton tässä, mutta lapsi kärsii eniten jos äitinsä joutuu velkavankeuteen. Unohda se äiti nyt ja yritä miettiä vain lapsen kannalta tätä kuviota.

Lapsen etu on saada mahdollisimman hyvä elättäjä, taitaa oikea isä olla Ristoa huonompi maksaja elatusavuissa, joten nyt rikotaan räikeästi äidin ja lapsen etua. 

Jep. Tällä perusteella siis Elon Musk on jokaisen meidän iskä. :D

Mä haluun Jeff Bezosin lasteni isäksi... :P 

Vierailija
286/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla keskustelijoista on näköjään vaikeuksia erottaa äidin ja lapsen etu ja toiminta toisistaan. Lapsi on kaikkeen viaton tässä, mutta lapsi kärsii eniten jos äitinsä joutuu velkavankeuteen. Unohda se äiti nyt ja yritä miettiä vain lapsen kannalta tätä kuviota.

Lapsen etu on saada mahdollisimman hyvä elättäjä, taitaa oikea isä olla Ristoa huonompi maksaja elatusavuissa, joten nyt rikotaan räikeästi äidin ja lapsen etua. 

Jep. Tällä perusteella siis Elon Musk on jokaisen meidän iskä. :D

Mä olen samannäköinenkin. :)

Vierailija
287/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti joutunee maksamaan kaiki elatustuet korkojen kera takaisin. Kyseessähän on selvä petos tämän päätöksen jälkeen.

Vierailija
288/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Risto ollut lapselle rakastava isä, kunnes selvisi ettei olekaan siirtäjä? Sen jälkeen ei lapsesta välittänyt. Se että lapsen äiti on petollinen lumppu, ei poista sitä tosiasiaa että Risto ei lapsesta välittänyt vaan itsestään ja rahasta.[/quote]

Kirjoitan tämän jokaiseen Risto-ketjuun, mutta kerrataan vielä: Suomessa on tuhansia biologisia isiä, jotka eron sattuessa katoavat kuin pieru Saharaan, elarit maksaa valtio ja lapsi saa joulukortin jos isukkia sattuu kiinnostamaan. Eli miksi Riston pitäisi välittää lapsesta joka todistetusti ei ole hänen?

Vierailija
289/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on voitto miehille!

Miehet ei voi tehdä isyystestiä, koska naiset haluavat tulkita sen epäluottamuslauseena, joten naiset HÄIKÄILEMÄTTÄ valehtelevat isyydestä.

Juhlistan tätä voittoa sikarilla ja laitan siniristilipun parvekkeelle. Me voitimme!

M28

Voisi itsekkin nostaa kuoharimaljan tämän kunniaksi. Niin paljon ovat suominaiset haukkuneet "Ristoa" ja muita miehiä tämän 7 vuoden aikana. Nyt on koston aika. -nuori mies

Vierailija
290/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että tää aihe kuivuisi vihdoinkin kokoon nyt kun Janin keissi klousattiin, vaan mitä vielä. Mammat vaahtoaa edelleen kuin viimeistä päivää 🙄

Varmaan palstalla jaksetaan vääntää tästä vielä vuonna 2078

Vierailija
291/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai Risto saa menetetyt rahansa takaisin?

Miksi saisi, jos isyys kumottiin nyt? Aiemmin hän on ollut isä.

maksaisitko sinä toisen nussimasta?

Vierailija
292/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ap.

Mutta vasta käräjäoikeus.

Päätös ei ole vielä lainvoimainen, siitä voidaan valittaa Hovioikeuteen ja vielä senkin jälkeen Korkeimpaan oikeuteen.

Mies ei ole lapsen biologinen isä,ja se voidaan todistaa.

Mutta hänet on merkitty kirjoihin ja papereihin, lapsen juridisrksi isäksi, koska lapsi syntyi avioliitossa.

Tämä on alku sille, että tämä juridinen isä saisi vihdoin oikeutta.

Elättänyt toisen miehen lasta lähes kaksikymmentä vuotta.

Kuinka on voinut elättää 9 vuotiasta lasta lähes 20 vuotta?

Vierailija
293/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ex nainen jäänyt maksamaan harrastuksia kun eron hetki koitti. Ei ollut biologinen äiti mutta vanno ja vakuutti lapsen olevan kun oma hänelleen. Tällä palstalla vallalla olevalla näkemyksellä minun olisi pitänyt saada ex maksamaan eron jälkeenkin.

Vierailija
294/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on voitto miehille!

M28

Voi tehdä myöhemminkin salaa. 2 vuotta aikaa.

Vierailija
295/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti varmaankin hyvittää takaisinpäin jo perusteetta saamansa elatusmaksut?

Tuskin tulee Jani näkemään senttiäkään jo maksetuista elatusmaksuista, mutta välttyy muutaman vuoden maksuista.

Valtionkonttori korvatkoot ja äiskä & oikea iskä maksakoon konttorille, vaikka ulosoton kera. Eikös ne elatusmaksutkin ole ihan ulosottokelpoisia?

Millä ihmeen perusteella? Isyyttä ei kumota takautuvasti.

Mikä ihmeen hinku teillä joillakin on puolustella näitä typeriä lakeja? Saatko itsekin elatusapua miehiltä jotka eivät todellisuudessa ole lapsiesi isiä, mutta he eivät tiedä sitä?

Puolustan sitä, että lakeja noudatetaan. Teillehän se tuntuu olevan kostonhimossanne täysin toisarvoista.

Eli sinun mielestäsi typerätkin lait voidaan säilyttää kunhan ne eivät vaikuta sinuun negatiivisesti. Siinä vaiheessa jos/kun itse joudut samanlaisen vääryyden kohteeksi kuin "Risto", aloitat äänekkään itkun ja valituksen. Näin se menee.

Isyyden voi kumota. Aikaa Ristolla oli siihen 2 vuotta. Hän ei tehnyt sitä ajoissa. Se on ihan hänen oma vikansa. Kaikissa oikeusjutuissa on tuo 2 vuoden aika nostaa juttu. Miksi näissä isyyden kumoamisissa ajan pitäisi olla pidempi?

Koska Risto aluksi luuli olevansa lapsen isä.

Vierailija
296/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan moni muu mies pitää käenpoikasta pesässään luullen olevansa lapsen isä.

Mielestäni isyyden selvitys pitäisi tehdä kaikille syntyivätpä avioliitossa tai minkälaisessa suhteessa tahansa.

Minulla ei ole ainakaan mitään väliä sillä, onko oma poikani minun tekele vai ei. Hän on minun rakas poikani ja minä minä hänet olen äitinsä kanssa kasvattanut.

En siis vaatinut aikoinaan isyystestiä, enkä sitä haluaisi vieläkään kun poikani on jo aikuinen. Minä sain itselleni pojan, jonka isäksi minut on virallisesti rekisteröity ja se riittää minulle. Eihän adoptiolapsetkaan biologisesti "omia" ole.

Tämä kommentti siis tuohon boldattuun, jossa sanoit että isyyden selvitys pitäisi tehdä kaikille. Mielestäni ei pitäisi, koska kaikki isätkään ei sitä halua. Tietenkin se pitäisi tehdä aina, jos isä sitä haluaa, mutta ei siis automaattisesti.

On totta kai hyvä, että Riston tapaukseen saatiin vihdosta viimein oikeudenmukainen ratkaisu.

Sinunkin mielipiteesi muuttuisi rankasti, jos saisit tietää, että et olekaan mainitsemasi pojan biologinen isä, vaan sinulle on valehdeltu jo ainakin 18 vuotta.

Ps. kirjoituksesi oli jotenkin epäuskottava

Minulle ei ole valehdeltu yhtään mitään, kun en ole koskaan mitään vastauksia vaatinut. Olen täysin tietoinen siitä, että on mahdollisuuksia sille, ettei poikani ole minun tekemä, enkä niitä mahdollisuuksia ala tässä availemaan. Mahdollisuudet on toki pienet, mutta sellaiset on olemassa. Minulle riitti, että sain haluamani lapsen ja olen virallisesti lapseni isä. Rakastetaanhan adoptiolapsiakin kuin omia. Outoa ajatella, etten enää rakastaisikaan omaa poikaani, koska hänet on saattanut alulle joku muu.

M57

Vierailija
297/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen äiti joutunee maksamaan kaiki elatustuet korkojen kera takaisin. Kyseessähän on selvä petos tämän päätöksen jälkeen.

Toivottavasti mutta hän taitaa olla persaukinen kun on saanut muutenkin tuomion törkeästä kavalluksesta. Mennyt omat ja työpaikan rahat sekaisin ainakin yhdessä työpaikassa. 

Vierailija
298/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokkarit tukkanuottasilla

Vierailija
299/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo kaiken nykypäivän naisista kun pitää oikein urakalla selvitellä kuka isä.... Herranjestas....

Ja miehistä kun ei viitsitä omaa lasta elättää vaan pistetään toinen äijä maksumieheksi.

Vierailija
300/462 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille asia selviää heti synnytyksessä kun lapsi on tummanruskea tai melkein musta.