Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työn hakemisen ja tekemisen pitää olla pakollista eikä siitä saa ottaa nokkiinsa. Näissä Iltiksen kommenteissa näkyy aivan vääristynyt ajattelu.

Vierailija
28.06.2023 |

Suomalaiset todella tarvitsisivat ajattelun muutoksen. Jos pitää hakea 4 työpaikkaa, niin ompa kauheaa. Ei siihen mene kuin puoli päivää kuussa, ja lopun aikaa voi vetää lonkkaa.
Ainut syy, joka oli pätevä, oli osatyökykyisyys.

"En saa 48-vuotiaana töitä." Ai, meinasitko luovuttaa työnhaun ja elellä seuraavat 15 vuotta tuilla, kun tähän mennessä et ole saanut töitä?

"Minulle tarjottiin Tokmannin kassan töitä, vaikka olen korkeammin koulutettu."
No voi kyynel. Työtä sekin on, ei ole olemassa ns.paskaduuneja.

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/537536ee-5570-4b0f-ad91-a8d7190e7823

Kommentit (1351)

Vierailija
141/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään sopeutumiseläkettä tarvita jos ei kerran ansiosidonnaistakaan.

Mielestäni on oikein, että jos on ollut töissä, saa ansiosidonnaista. Sen tarkoitus on nimenomaan se, että ehtii sopeuttaa kulujaan ja menojaan, kun hakee uutta työtä. Ihmisen budjetti on voinut olla vuosia palkan mukaan. Ehtii myydä asuntonsa ja osakkeensa.

Jos ei ole ikinä töissä ollutkaan vaan on esim. Suoraan opintojen jälkeen jäänyt työttömäksi, on tottunut jo elämään opiskelijan pienellä budjetilla eikä saa ansiosidonnaista. Se on ihan oikein.

Jos joku nuorisolainen työhaluton kotona pleikkaa pelaava Jonne ei edes halua töihin, siitä ei pidä rangaista työuraa tehnyttä keski-ikäistä ehkä perheellistäkin ihmistä, joka haluaa uuden työn mutta ei ole sitä vielä saanut.

Olen kuulunut ammattiliittoon ja sen työttömyyskassaan vuodesta 2005 ja tehnyt töitä vuodesta 2000. Nyt jäin työttömäksi ja koen, että todellakin se 400 työpäivän pituinen ansiosidonnainen, joka on sitäpaitsi vain noin 1300e/kk, kuuluu mulle kun olen töitä tehnyt ja maksanut verot, työttömyysturvamaksut ja ammattiliiton maksut.

Millä oikeudentajulla on oikein, että joku on vaikka muutaman vuoden kansanedustajana ja saa sitten isoa sopeutumiseläkettä loppuelämänsä vai miten se nyt meneekään, mutta mun ansiosidonnaista täytyy leikata niin, että menee luottotiedot ja lapsen elämä myös kurjistuu?

Vierailija
142/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan - yksikään tulosta tekevä yritys ei palkkaa ketään sen takia että tämä on pakotettu laittamaan X määrän hakemuksia kuussa.

Ennen pitkää se tulee pienellä paikkakunnalla ilmi, kun työnantajia on sen 50, realistinen määrä avoimia palkattuja työpaikkoja noin 0-2, mutta joka kuukausi sama 10 000 ihmisen porukka laittaa viestiä, että jokos nyt pääsisi töihin, tässä CV.

Ei tässä maassa ole riittävästi palkattua työtä kaikille halukkaille. Nämä pakkotoimenpiteet ovat kiusaamista ja terrorismia.

En usko että yksikään näistä haluaa vetää lonkkaa. 99,9% haluaa työn ja palkan jolla ei tarvitsisi enää ikinä asioida sen helvetinloukon nimeltä Kela kanssa.

Toi sun esimerkkisi ontuu. Jos pienellä kunnalla on 10 000 työtöntä, niin se on ihan oikeasti niin kuollut kunta, että sieltä on syytäkin muuttaa pois paremman työn perässä, koska varmaan niillä 10 000 työttömällä ei ole 10 000 puolisoa, jotka on töissä siellä saman pikkukunnan 50 työpaikassa.

Toisekseen luulisi, että suurimmalla osalla pikkukunnan asukkaista on auto, kun tuskin siellä pikkukunnassa on toimivaa joukkoliikennettä ja vähän epäilen, etteivät ne 10 000 työtöntä asu kävelymatkan päässä pikkukunnan kaikista palveluista. Silloin se työssäkäytialuekin on vähän isompi kuin oma pikkukunta ja sen 50 työnantajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat joustamattomia. Työpaikka pitää löytyä kävelymatkan päästä ja palkka pitää olla ainakin 3.500 e/kk. Hyvin menee Suomessa ja tukia saa Kelalta kun tämä ajattelu- ja toimintatapa pysyy vuodesta vuoteen samana. 

Minulla se työpaikan pitää olla kävelymatkan päässä eli max 5 kilometrin säteellä koska ei ole juuri muitakaan keinoja jolla pääsisin työpaikalle kuin kävellen.

Tuo on pieni matka. Ootko kuullu polkupyörästä??

2 polkupyörää jo varastettu.

Semmoista se on kun vihervasemmistolaisten saamat tuet on käytetty tatuointeihin, siideriin, kannabikseen ja lävistyksiin, niin polkupyörät pitää sitten varastaa, kun sossu ei anna lisätukea pyörään.

Mulla ei ole ainuttakaan tatuointia, korvikset on, mutta 1 korvispari riittää. En juo alkoholia enkä tod. käytä mitään muutakaan.

Minä kommentoin tuon 2300e/kk ja tunnin matka suuntaansa. Se on ihan loogista, kun töissä menee se 8h ja lapsi pitää kuitenkin hakea päiväkodista ja ehtiä kotihommatkin hoitamaan. Ei voi ruokkia lasta vasta iltamyöhään, jos työmatka kestäisi paljon yli tunnin.

Lisäksi, en ole mikään vihervasemmistolainen enkä käytä luettelemiasi kulutushyödykkeitä.

Polkupyörä on.

Vierailija
144/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Työnantaja soittakoot jos tarvii työntekijää. Numeroni saa työkkäristä. On turha lähetellä hakemuksia kun ei kukaan pyydä töihin eikä edes haastatteluun.  

Aiemmin ketjussa (viesti 49) ihmettelin miksi suurin osa työkavereistani siivoustyössä oli ulkomaalaisia. Enää en ihmettele. Suomalainen työtön on ihan h.elvetin laiska.

Suureen osa siivoustyöpaikoista tarvitaan oma auto, se lukee työpaikkailmoituksessa.

Lisäksi on siivoystyötä 6 h viikko ti ja ke klo 15.00 - 18.00

Lastentarha menee kiinni klo 17.00 eikä tolla perhe elä.

Ei ollut pelkkää 6h/viikko työtä ja ei ollut myöskään autoa niillä ulkkarisiivojilla kuten ei minullakaan. Eikä alan koulutusta. Tekosyitä ja laiskuutta suomalaisilta.

Patistin aikoinaan suomalaisen työttömän kaverini siivoamaan. Sanoin sille että oman kokemuksen mukaan riittää kun osaa laittaa nimen paperiin ja vaivautuu paikan päälle. Ei siellä haastattelussa kysytä mitään kummempia kunhan et ole sairaan lihava, selvästi jossain psykoosissa tai viime viikon vaatteissa. Se laitto hakemuksen, meni haastatteluun ja kertoi mulle jälkeenpäin että sai paikan ja olin ihan oikeassa.

Kertokaapa mikä niissä ulkomaalaisissa on niin erinomaista mikä saa siivousfirmat palkkaamaan ne TES-palkalla vaikka eivät osaa edes kieltä? Muuta kuin halu tehdä töitä?

Suomessa, jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.

Kerro miten menevät tytäryhtiöt ja alihankinta yritykset rakennustyömailla ja satamissa?

Vierailija
145/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Työnantaja soittakoot jos tarvii työntekijää. Numeroni saa työkkäristä. On turha lähetellä hakemuksia kun ei kukaan pyydä töihin eikä edes haastatteluun.  

Aiemmin ketjussa (viesti 49) ihmettelin miksi suurin osa työkavereistani siivoustyössä oli ulkomaalaisia. Enää en ihmettele. Suomalainen työtön on ihan h.elvetin laiska.

Suureen osa siivoustyöpaikoista tarvitaan oma auto, se lukee työpaikkailmoituksessa.

Ei ollut pelkkää 6h/viikko työtä ja ei ollut myöskään autoa niillä ulkkarisiivojilla kuten ei minullakaan. Eikä alan koulutusta. Tekosyitä ja laiskuutta suomalaisilta.

Patistin aikoinaan suomalaisen työttömän kaverini siivoamaan. Sanoin sille että oman kokemuksen mukaan riittää kun osaa laittaa nimen paperiin ja vaivautuu paikan päälle. Ei siellä haastattelussa kysytä mitään kummempia kunhan et ole sairaan lihava, selvästi jossain psykoosissa tai viime viikon vaatteissa. Se laitto hakemuksen, meni haastatteluun ja kertoi mulle jälkeenpäin että sai paikan ja olin ihan oikeassa.

Kertokaapa mikä niissä ulkomaalaisissa on niin erinomaista mikä saa siivousfirmat palkkaamaan ne TES-palkalla vaikka eivät osaa edes kieltä? Muuta kuin halu tehdä töitä?

Suomessa, jos yritys on ulkomaalainen ja palkkaa ulkomaalaisen työntekijän niin tuon työntekijän ei tarvitse maksaa veroja Suomeen 6 kuukauteen.

Kerro miten menevät tytäryhtiöt ja alihankinta yritykset rakennustyömailla ja satamissa?

Koska työttömät saa tuon 6 kuukauden veroalen niin että pienempi palkka riittää?

Vierailija
146/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä asut.  Jos satut asumaan jossain maaseudulla tai korvessa, se 4 työpaikkaa haku voi olla aika mahdotonta.  Miehesi voi olla vaikka metstyöalalla ja siis hän ei voi muuttaa kanssasi johonkin uudellemaalle.  Niitä paikkoja kun ei ehä ole olemassakaan lähimpään 200km.

Hakea turkuun lääkäriksi olisi aika outo ratkaisu entiseltä karjakolta.

Jokaisen 200 km sisällä on niitä Tokmannin paikkoja, puhelinmyyjän paikkoja, henkilökohtaisen avustajan paikkoja.

Koska jokainen työ on tärkeää.

Ei kai kukaan tosissaan uskokaan, että jokin työ ei olisi tärkeää.  Usein ihmiset eivät hae tiettyihin töihin siksi, koska ei ole riittävästi kykyä, voimia tai  persoonallisuutta jne. ks. tehtävään. Esim. kaupan kassalla työskentely olisi jollekin sosiaalisista peloista ( lievästikin ) kärsivälle hel**tti, joka toteutuessaan voisi saada ihmisen niin huonoon kuntoon, että seuraava kohde olisi hautausmaa. Toinen esimerkki, hoitoavustajaksi pakotettu ihminen, jolla ei ole minkäänlaista halua/ kykyä auttaa muita ihmisiä. Katastrofin ainekset ovat kasassa. Ei näissä asioissa voi vetää mutkia suoriksi ja vain päättää, että nyt sinä työtön teet sitä mitä määrätään.

Vierailija
147/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan - yksikään tulosta tekevä yritys ei palkkaa ketään sen takia että tämä on pakotettu laittamaan X määrän hakemuksia kuussa.

Ennen pitkää se tulee pienellä paikkakunnalla ilmi, kun työnantajia on sen 50, realistinen määrä avoimia palkattuja työpaikkoja noin 0-2, mutta joka kuukausi sama 10 000 ihmisen porukka laittaa viestiä, että jokos nyt pääsisi töihin, tässä CV.

Ei tässä maassa ole riittävästi palkattua työtä kaikille halukkaille. Nämä pakkotoimenpiteet ovat kiusaamista ja terrorismia.

En usko että yksikään näistä haluaa vetää lonkkaa. 99,9% haluaa työn ja palkan jolla ei tarvitsisi enää ikinä asioida sen helvetinloukon nimeltä Kela kanssa.

Toi sun esimerkkisi ontuu. Jos pienellä kunnalla on 10 000 työtöntä, niin se on ihan oikeasti niin kuollut kunta, että sieltä on syytäkin muuttaa pois paremman työn perässä, koska varmaan niillä 10 000 työttömällä ei ole 10 000 puolisoa, jotka on töissä siellä saman pikkukunnan 50 työpaikassa.

Toisekseen luulisi, että suurimmalla osalla pikkukunnan asukkaista on auto, kun tuskin siellä pikkukunnassa on toimivaa joukkoliikennettä ja vähän epäilen, etteivät ne 10 000 työtöntä asu kävelymatkan päässä pikkukunnan kaikista palveluista. Silloin se työssäkäytialuekin on vähän isompi kuin oma pikkukunta ja sen 50 työnantajaa.

En ole tämän asian kommentoija vaan huutelen sivusta, että ihminen ja hänen tilanteensa ei ole yhtä kuin tilasto tai keskiarvo.

Mitä se hyödyttää sitä yksilöä hänen tilanteessaan että varmaan suurimmalla osalla on erilailla?

Ei mitenkään. Miten se hyödyttää yhteiskuntaa että ihmisiltä vedetään matto jalkojen alta? Tajuatko kuinka huono asia se on, jos jollain menee luottotiedot ja asunto alta ihan koko yhteiskunnalle?

Pitäisi kasvattaa itseensä uskova sukupolvi ja olla varaa tukea lasten ja nuorten opiskeluja ym. Työttömien lapset halutaan kuitenkin syrjäyttää ja luoda taas uusi pahoinvoiva, eli yhteiskunnalle kallis sukupolvi.

Vierailija
148/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim.henkilökohtaisen avustajan työ on erittäin arvokasta, ja niitä ilmoituksia on paljon. Ei vaadi kummoista koulutusta.

Mutta eipä työttömille kelpaa.

Sitten joku sanoo että "ei ole työnantajalle reilua että joku tulee väkisin töihin, se näkyy flegmaattisuutena".

No kai se näkyy, koska ei ajatella, että työ itsessään on arvokasta!

Ja voihan sitä epämieluisampaa hommaa tehdessä hakea sitä mieluisampaa.

Olen huomannut saman. Henkilökohtaiset avustajat usein käy kaupassa, pitää seuraa, käy esim. urheilutapahtumissa, kahviloissa, teatterissa, siivoaa, tekee ruokaa, jotain kotihommia, leipoo ym. Ei ole pakko ottaa supervammaista avustettavaa vaan ihan perushommia riittää. Silti työttömät ei ota ko. työtä. Paikkoja auki pilvin pimein. Keikkaa tarjolla miten vaan jos jaksaa tehdä. Ei kelpaa ei.

Vierailija
149/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa:

Mä itse olen joutunut muuttamaan puolison perässä alueelle, jossa ei ole oman akateemisen koulutuksen mukaisia paikkoja.

Sit katotaan muita töitä, ja olen kiitollinen, että niitä muita töitä on riittänyt!

Mitäs opiskelin sellaisen harvinaisemman ja ei-työllistävän akateemisen ammatin.

En ala sen takia kuitenkaan kuppaamaan yhteiskuntaa tuilla.

Sinä olet ITSE VALINNUT ja halunnut muuttaa puolisosi takia alueelle, mitä tiedät jo valmiiksi, että pitää hakea eri työtä kuin koulutustasi vastaavaa.... Jossa ilmeisesti on kuitenkin siis muita töitä jonkin verran tarjolla. Että onneksi olkoon vaan sinulle, että olet sieltä löytänyt töitä.

On kuitenkin ihan vääristynyttä ajatella, vaikka toki yleinen harha, että muilla ihmisillä asiat ja elämäntilanteet olisivat verrannollisia omaasi. Pitäiskö ymmärtää elämää vähän laajemmassa perspektiivissä...? Ajattelumaailmastasi paistaa omahyväisyys.

Vierailija
150/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä asut.  Jos satut asumaan jossain maaseudulla tai korvessa, se 4 työpaikkaa haku voi olla aika mahdotonta.  Miehesi voi olla vaikka metstyöalalla ja siis hän ei voi muuttaa kanssasi johonkin uudellemaalle.  Niitä paikkoja kun ei ehä ole olemassakaan lähimpään 200km.

Hakea turkuun lääkäriksi olisi aika outo ratkaisu entiseltä karjakolta.

Jokaisen 200 km sisällä on niitä Tokmannin paikkoja, puhelinmyyjän paikkoja, henkilökohtaisen avustajan paikkoja.

Koska jokainen työ on tärkeää.

Ei kai kukaan tosissaan uskokaan, että jokin työ ei olisi tärkeää.  Usein ihmiset eivät hae tiettyihin töihin siksi, koska ei ole riittävästi kykyä, voimia tai  persoonallisuutta jne. ks. tehtävään. Esim. kaupan kassalla työskentely olisi jollekin sosiaalisista peloista ( lievästikin ) kärsivälle hel**tti, joka toteutuessaan voisi saada ihmisen niin huonoon kuntoon, että seuraava kohde olisi hautausmaa. Toinen esimerkki, hoitoavustajaksi pakotettu ihminen, jolla ei ole minkäänlaista halua/ kykyä auttaa muita ihmisiä. Katastrofin ainekset ovat kasassa. Ei näissä asioissa voi vetää mutkia suoriksi ja vain päättää, että nyt sinä työtön teet sitä mitä määrätään.

Pyörätuolissa oleva ihminen pystyy hyvin tekemään kotitöitä, jos kädet toimii. Mä voisin hakea avustajaksi. Laitan pesuvateihin vedet ja avustettava voi tiskata ruokapöydän ääressä. Ostan keittolevyn jonka voi laittaa ruokapöydälle ja pyörätuolissa oleva voi kokata ruoat. Minä voi ojentaa tavaroita. Pyörätuolissa oleva voi imuroida ja luutata lattiat lastalla, minä lykkään pyörätuolia.

Vierailija
151/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ei ole asetettu työnhakuvelvoitetta sairauksien takia. Hyvä että huomioidaan ne joilla on oikeita ongelmia joiden hoitoon on parempi keskittyä, ennen kuin on edes työkykyinen. 

Kaikki kun ei huvikseen kotona ''lorvaile''.

Vierailija
152/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim.henkilökohtaisen avustajan työ on erittäin arvokasta, ja niitä ilmoituksia on paljon. Ei vaadi kummoista koulutusta.

Sitten joku sanoo että "ei ole työnantajalle reilua että joku tulee väkisin töihin, se näkyy flegmaattisuutena".

Olen huomannut saman. Henkilökohtaiset avustajat usein käy kaupassa, pitää seuraa, käy esim. urheilutapahtumissa, kahviloissa, teatterissa, siivoaa, tekee ruokaa, jotain kotihommia, leipoo ym. Ei ole pakko ottaa supervammaista avustettavaa vaan ihan perushommia riittää. Silti työttömät ei ota ko. työtä. Paikkoja auki pilvin pimein. Keikkaa tarjolla miten vaan jos jaksaa tehdä. Ei kelpaa ei.

Yhdellä avustettavalla ei ole tarjota työtunteja 30 h viikko ja perheellinen joutuu ottamaan ainakin viikonloppuna ja iltaisin oman lapsen mukaan, jos silloin on joku tapahtuma.

Vierailija
153/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei kai kukaan tosissaan usko että kaikki työ ei olisi tärkeää. "

Sitten kuitenkin kohdellaan esim. Siivoojia halveksuvasti.

Vierailija
154/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Ulkomaalainen tekee ihan mitä vain, juoksee hiki hatussa, ei pidä taukoja ja palkaksi rittää tonni tai alle kokoaikatyöstä, koska pienessä kaksiossa asuu 10 muuta siivooja ja vuokra jaetaan kesken, loput rahat lähetetään kotimaahan tai ulkomaalainen asuu taivasalla, roskiksissa ja assalla ja menee töihin kun pyydetään. Tonni kantasuomalaisille juosten kstusta työstä juosten tehtynä ei riitä palkka mihinkään.

Vierailija
155/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat joustamattomia. Työpaikka pitää löytyä kävelymatkan päästä ja palkka pitää olla ainakin 3.500 e/kk. Hyvin menee Suomessa ja tukia saa Kelalta kun tämä ajattelu- ja toimintatapa pysyy vuodesta vuoteen samana. 

Minulla se työpaikan pitää olla kävelymatkan päässä eli max 5 kilometrin säteellä koska ei ole juuri muitakaan keinoja jolla pääsisin työpaikalle kuin kävellen.

Työttömille ei ole laillisesti ilmaisia polkupyöriä. Polkupyörätkin yleensä maksaa, käytettynä jostain 80 eurosta 300 euroon ja uutena 200 eurosta tonneihin.

Asun syrjäseudulla.

Monet joutuu hommaamaan työpaikan saatuaan auton, eli ottavat sen 2000 euron kotteron velaksi. No problem.

Sulla vain polkupyörästä kyse. Miten olet päässyt tuohon ikään asti ilman polkupyörää? Nytkö sä alat miettiä sen tarpeellisuutta, kun tuli kokkarihallitus?

Tori.fissä niitä myydään halvalla.

Vierailija
156/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömille ei ole laillisesti ilmaisia polkupyöriä. Polkupyörätkin yleensä maksaa, käytettynä jostain 80 eurosta 300 euroon ja uutena 200 eurosta tonneihin.

Asun syrjäseudulla.

Monet joutuu hommaamaan työpaikan saatuaan auton, eli ottavat sen 2000 euron kotteron velaksi. No problem.

Sulla vain polkupyörästä kyse. Miten olet päässyt tuohon ikään asti ilman polkupyörää? Nytkö sä alat miettiä sen tarpeellisuutta, kun tuli kokkarihallitus?

Tori.fissä niitä myydään halvalla.

T. Mies joka ajaa autolla töihin ja terassilla kasvatettu kaljamaha ottaa rattiin kiinni.

Vierailija
157/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei ole asetettu työnhakuvelvoitetta sairauksien takia. Hyvä että huomioidaan ne joilla on oikeita ongelmia joiden hoitoon on parempi keskittyä, ennen kuin on edes työkykyinen. 

Kaikki kun ei huvikseen kotona ''lorvaile''.

Olet silti tilastoissa työtön työnhakija mikä saa ihmiset katsomaan tilastoja niin, että jaahas, näin moni ihminen täällä lorvii.

Se on iso ongelma. Jos olisikin rehellisesti niin, että työkyvyttömät olisi sairaspäivärahalla tai työkyvyttömyyseläkkeellä niin päättäjät eivät kokisi ehkä niin suurta tarvetta äänestäjien painostuksesta kurjistaa työttömien oloja.

Vierailija
158/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska avustajan palkka on aivan liian pieni, avustettava ei halua juuri sinua avustajakseen/avustettava vaatii seksiä/avustettava vaatii muuttamaan hänen kanssaan yhteen/avustettava on vaikealuonteinen ja näköjään täälläkin moni kuvittelee, ettö avustaja ostaa OMISTA rahoistaan avustettavalle tarvikkeita.

Vierailija
159/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtön mies kirjoitti:

Suomalainen siivousfirma, palkka TESin mukainen. Oliko muita arvauksia vai päädytäänkö siihen, että suomalainen työtön on laiska eikä hae samoja töitä kuin ulkomaalaiset?

Vierailija
160/1351 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä avustettavalla ei ole tarjota työtunteja 30 h viikko ja perheellinen joutuu ottamaan ainakin viikonloppuna ja iltaisin oman lapsen mukaan, jos silloin on joku tapahtuma.

Heippa, toisin lapsen lauantai illalla tarhaan, kun avustettavalla on teatteri.

Mistä ne saa rahat teattereihin ja tapahtumiin kun ei monella työssäkäyvällä ole tollasiin rahaa. Yhteiskuntako nuo teatterit ja muut maksaa?