Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työn hakemisen ja tekemisen pitää olla pakollista eikä siitä saa ottaa nokkiinsa. Näissä Iltiksen kommenteissa näkyy aivan vääristynyt ajattelu.

Vierailija
28.06.2023 |

Suomalaiset todella tarvitsisivat ajattelun muutoksen. Jos pitää hakea 4 työpaikkaa, niin ompa kauheaa. Ei siihen mene kuin puoli päivää kuussa, ja lopun aikaa voi vetää lonkkaa.
Ainut syy, joka oli pätevä, oli osatyökykyisyys.

"En saa 48-vuotiaana töitä." Ai, meinasitko luovuttaa työnhaun ja elellä seuraavat 15 vuotta tuilla, kun tähän mennessä et ole saanut töitä?

"Minulle tarjottiin Tokmannin kassan töitä, vaikka olen korkeammin koulutettu."
No voi kyynel. Työtä sekin on, ei ole olemassa ns.paskaduuneja.

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/537536ee-5570-4b0f-ad91-a8d7190e7823

Kommentit (1351)

Vierailija
1161/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on poistunut jo muodista jotain muuta välillä

Vierailija
1162/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda sitten alaa. Henkilökohtainen avustaja, kaupan kassa, wolttilähetti - onhan noita hommia joihin ei koulusta tarvitse ja töitä on hyvin tarjolla.

Ei ole yhtään henkilökohtaisen avustajan töitä tarjolla yhtä nollatuntisopimusta lukuunottamtta. Ei sillä, en minä sille alalle sovellu enkä edes pääse sote-alan kouluihin alaa opiskelemaankaan. Kaupat ei täällä hae työntekijöitä, ennemminkin ovat vähentämässä. Wolttia tai Foodoraa tai muutakaan ei ole tässä kylässä. Pitseria kuskaa itse pitsansa.

Mitä siis tekisi? Onneksi ei tarvi hakea kuin 1 paikka syyskuun loppuun mennessä.

Eri

Miksi ihmeessä meidän veronmaksajien pitää elättää perähikiällä asuvia, joille ei löydy sieltä mitään sopivaa työtä? Muuta kaupunkiin töiden perässä, kuten muutkin. Tai väsää kitisemättä se yksi pakollinen hakemus kerran viikossa ja ole kiitollinen tuestasi.

Työtön saa asua siellä missä haluaa.

Minäkin asun maaseudulla ja mulla on vain 1 hakuvelvoite koska sopivia töitä on niin vähän.

Minäkin olin veronmaksaja ennen kun jouduin työttömäksi.

Alkaa maksajilta loppua halu kustantaa työttömien elämä maaseudulla. Kohta on toivottavasti enemmän velvoitteita työllistyä, jos haluaa tukia nostaa.

Minunko syy se on että työnantajat ei palkkaa?

Omaa syytäsi se on, ettei sulla ole haluttua osaamista. Kenen muu syy se voisi olla?

Mulla on useita koulutuksia ja olen tehnyt monenlaisia töitä vuosien varrella.

Mikä sussa siten on vikana, kun haluttu osaaminen ei kelpaa?

Työttömyys on ihmisessä aika paha vika. Pitäähän siiinä olla jotain vikaa, ei kai se muuten tytön olisi. Firmat palkkaavat mieluummin työpaikan vaihtajan tai ehkä vastavalmistuneen kukn työttömän.

Toisin kuin Orpo ja kumppanit kuvittelevat, ei tästä kierteestä työttömiä kepittämällä päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on tästäkin missä työpaikka ilmoitus mainostaa "sinun ei tarvitse osata/olla koulutus tähän alaan, me opastamme työtehtäviin" tai "motivaatio ja pelkkä kiinnostus alaan riittää".

Jokainen työpaikka johon olen hakenut näiden perusteella, on aina kuitenkin valinnut sen jolla on vankka kokemus alalta tai korkea tutkinto takataskussa.

Miksi ihmeessä edes tehdä ilmoitus, jossa ollaan että hei voit hakea tätä paikkaa ilman sitä ja tätä, kun kuitenkin olisi parempi suoraan laittaa ilmoitukseen se mitä oikeasti haetaan, vaikka nyt se vuosien kokemus tai alan koulutus?

Miksi sitten haet paikkoja, mihin sulla ei ole mitään erityistä annettavaa ja kilpailuetua muihin lukuisiin hakijoihin?

Häh?! Koko keskustelun ajan on moitiskeltu, kun työttömät ei hae töitä. Nytkö niitä sitten ei saisikaan hakea? Ei ainakaan, jollei ole jotain ihan erityistä tarjlttavana.

En minä tunne niitä lukuisia muita hakijoita. En tiedä, mikä voisi olla erityinen kilpailuetuni. Olen ihan tavallinen ihminen. Mitä nyt logiikka ja matematiikka normaalia paremmalla tasolla, mutta enpä ole keksinyt, missä sitä tarvitsisi ja minneei kaltaisiani hakijoita ole.

Ei se logiikka kovin korkealla tasolla voi olla, jos et keksi missä voi olla hyötyä matemaattisista taidoista. Tai jos et osaa päätellä, että paikkoihin, joihin ei ole lueteltu erityisiä vaatimuksia, on paljon hakijoita ja sulla ei ole mitään mahdollisuuksia ilman selkeää kilpailuetua.

Vierailija
1164/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda sitten alaa. Henkilökohtainen avustaja, kaupan kassa, wolttilähetti - onhan noita hommia joihin ei koulusta tarvitse ja töitä on hyvin tarjolla.

Ei ole yhtään henkilökohtaisen avustajan töitä tarjolla yhtä nollatuntisopimusta lukuunottamtta. Ei sillä, en minä sille alalle sovellu enkä edes pääse sote-alan kouluihin alaa opiskelemaankaan. Kaupat ei täällä hae työntekijöitä, ennemminkin ovat vähentämässä. Wolttia tai Foodoraa tai muutakaan ei ole tässä kylässä. Pitseria kuskaa itse pitsansa.

Mitä siis tekisi? Onneksi ei tarvi hakea kuin 1 paikka syyskuun loppuun mennessä.

Eri

Miksi ihmeessä meidän veronmaksajien pitää elättää perähikiällä asuvia, joille ei löydy sieltä mitään sopivaa työtä? Muuta kaupunkiin töiden perässä, kuten muutkin. Tai väsää kitisemättä se yksi pakollinen hakemus kerran viikossa ja ole kiitollinen tuestasi.

Minäkin asun maaseudulla ja mulla on vain 1 hakuvelvoite koska sopivia töitä on niin vähän.

Alkaa maksajilta loppua halu kustantaa työttömien elämä maaseudulla. Kohta on toivottavasti enemmän velvoitteita työllistyä, jos haluaa tukia nostaa.

Omaa syytäsi se on, ettei sulla ole haluttua osaamista. Kenen muu syy se voisi olla?

Minä en enää edes tiedä, mitä tässä pitäisi osata. Haen töitä joihin osaamiseni vaikuttaisi sopievan hyvin, enkä siltikään pääse niihin. Tulee vain viestiä, että kiitos hakemuksestasi, saimme paljln hyviä hakemuksia, valintamme ei tällä kertaa kohdistunut sinuun. Mitenkään sitä osaamista ei testata. Jos haen töitä, joihin kuulemma ei tarvitse etukäteen osata mitään, ei tule tuonkaan vertaa vastausta. Mitentässä tilanteessa kehität sitä osaamistasi?

Vastuuta olisi ainakin niillä pulaansa itkevillä työnantajilla. Voisin mennä harjoittelemaan ja oppiman homman, mutta sekään ei kelpaa. Ryytykää työvoimapulaanne sitten.

Kuulostaa tutulta. Nykyään niitä hakemuksia ei kukaan ihminen välttämättä edes lue, vaan ne seuloutuu jonkun automaattisen järjestelmän kautta.

Vaalisalaisuus 2:  Suomessa ei ole työvoimapulaa.

Vierailija
1165/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko käyttää myös viimeisimpiä toimisto-ohjelmistoja (O365) sujuvasti? Sujuuko Wordin muotoilut ja Excelin kaavat?

Entä jos vastaan "en tiedä"? Olen käyttänyt Open Officea varmaan viimeiset 20 vuotta. Se kyllä sujuu vaikka vasemmalla kädellä.

Eri

Vierailija
1166/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on tästäkin missä työpaikka ilmoitus mainostaa "sinun ei tarvitse osata/olla koulutus tähän alaan, me opastamme työtehtäviin" tai "motivaatio ja pelkkä kiinnostus alaan riittää".

Jokainen työpaikka johon olen hakenut näiden perusteella, on aina kuitenkin valinnut sen jolla on vankka kokemus alalta tai korkea tutkinto takataskussa.

Miksi ihmeessä edes tehdä ilmoitus, jossa ollaan että hei voit hakea tätä paikkaa ilman sitä ja tätä, kun kuitenkin olisi parempi suoraan laittaa ilmoitukseen se mitä oikeasti haetaan, vaikka nyt se vuosien kokemus tai alan koulutus?

Miksi sitten haet paikkoja, mihin sulla ei ole mitään erityistä annettavaa ja kilpailuetua muihin lukuisiin hakijoihin?

Nämä ovat niitä työpaikkoja jotka antavat työpaikka kuvauksessa ymmärtää, että kaikki ovat tervetulleita hakemaan tätä työpaikkaa vaikka sinulla ei olisi koulutusta, kokemusta alalta tai et osaisi mitään, joten silloin sitä voi kuka vain hakea, mutta syystä tai toisesta työpaikan kuvaus ei pidä paikkaansa, koska jätetään mainitsematta se tärkeä tieto, että kokemus alalta tai alan koulutus on se ainoa vaihtoehto.

No voi voi. Eikös ole päivän selvää, että pätevin saa paikan ja hakijoita tuollaisiin ilmoituksiin on runsaasti?

Ei ole. Paikan saa se, jonka firma kuvittelee olevan pätevin ja motivoitunein, jaehkä lisäksi mukava työkaveri ja helppo alainen. Eri asia sitten, vastaavatko nämä kuvitelmat todellisuutta.

Onhan sitä tutkittukin, että hakemuksia arvioidaan mm. hakijan nimen perusteella (mitä se kertoo esim etnisestä taustasta tai sukupuolesta), ja ulkoinen viehättävyys vaikuttaa muuhunkin kuin asiakaspalvelutyöhön hakevilla.

Vierailija
1167/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh?! Koko keskustelun ajan on moitiskeltu, kun työttömät ei hae töitä. Nytkö niitä sitten ei saisikaan hakea? Ei ainakaan, jollei ole jotain ihan erityistä tarjlttavana.

En minä tunne niitä lukuisia muita hakijoita. En tiedä, mikä voisi olla erityinen kilpailuetuni. Olen ihan tavallinen ihminen. Mitä nyt logiikka ja matematiikka normaalia paremmalla tasolla, mutta enpä ole keksinyt, missä sitä tarvitsisi ja minneei kaltaisiani hakijoita ole.

Ei se logiikka kovin korkealla tasolla voi olla, jos et keksi missä voi olla hyötyä matemaattisista taidoista. Tai jos et osaa päätellä, että paikkoihin, joihin ei ole lueteltu erityisiä vaatimuksia, on paljon hakijoita ja sulla ei ole mitään mahdollisuuksia ilman selkeää kilpailuetua.

Suurin osa suomalaisista on ihan tavallisia työntekijöitä. Suurimmalla osalla ei ole mitään erityistä "kilpailuetua."  Enemmistö työssäkäyvistä ei ole työpaikkansa " avainhenkilöitä" eikä voisikaan olla.

Ehkä olisi aika myöntää, ettei Suomessa oikeasti ole työvoimapulaa.

On vain pula halpatyöntekijöistä, jotka eivät saisi edes täysiä työtunteja. Orpo ei kehdannut sanoa tätä vaalien aikaan.

Vierailija
1168/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä taas selkeästi et edes tiedä, mitä logiikka tarkoittaa.

Se on formaalia päättelykykyä, ei tosielämän satunnaisten faktojen tuntemusta.

Tosiaan en tiedä, missä matematiikan ymmärtänistä tarvittaisiin. Jatarkoitan matematiikkaa, en laskentoa.

Vierailija
1169/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Mulla on useita koulutuksia ja olen tehnyt monenlaisia töitä vuosien varrella.

Mikä sussa siten on vikana, kun haluttu osaaminen ei kelpaa?

Veikkaan että ainoa vika on se että hakee samoja avoimia työpaikkoja kuin tuhannet muut ihmiset.

Sitten pitää kehittää osaamista, josta ei ole ylitarjontaa, tai erottua muuten muista edukseen. Miksi kukaan palkkaisi melkein parhaan hakijan, jos voi saada sen parhaimman?

Jos firmoilla oikeasti olisi työvoimapula, ottaisivat jonkun oppimiskykyisen tyypin opettelemaan niitä taitoja. Vastauksesi kertoo vain, että mitään työvoimapulaa ei ole.

Tässä puhutaan nyt koko kansantaloudesta. Sen kannalta on ihan sama, kuka kaikista kilpahakijoista on työttömänä.

Mistähän sitä saisi luotettavaa tietoa siitä, minkä alan osaajista on pulaa? Mikään, mitä itse olen yrittänyt opiskella, ei ole pula-alaksi osoittautunut, ja samoja kokemuksia on tuttavapiiristä.

Vierailija
1170/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko käyttää myös viimeisimpiä toimisto-ohjelmistoja (O365) sujuvasti? Sujuuko Wordin muotoilut ja Excelin kaavat?

Entä jos vastaan "en tiedä"? Olen käyttänyt Open Officea varmaan viimeiset 20 vuotta. Se kyllä sujuu vaikka vasemmalla kädellä.

Eri

Ei välttämättä riitä. Office-ohjelmistojen käyttäminen on jo vuosien ajan ollut niin työelämän perustaito, että jos et niitä hallitse, pitää tämän puutteen kompensoimiseksi olla jotain ihan erityistä superosaamista. Teamsin yleistyminen covid-kriisin aikana vain sementoi Officen asemaa. Ja Wordin ja Excelin ohella työpaikoilla käytetään yleisesti paljon muitakin Office-softia, kuten Formsia ja Planneria. Ne kaikki kannattaa ehdottomasti opetella.

Vierailija
1171/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ei välttämättä riitä. Office-ohjelmistojen käyttäminen on jo vuosien ajan ollut niin työelämän perustaito, että jos et niitä hallitse, pitää tämän puutteen kompensoimiseksi olla jotain ihan erityistä superosaamista. Teamsin yleistyminen covid-kriisin aikana vain sementoi Officen asemaa. Ja Wordin ja Excelin ohella työpaikoilla käytetään yleisesti paljon muitakin Office-softia, kuten Formsia ja Planneria. Ne kaikki kannattaa ehdottomasti opetella.

Kiva, kiitos kun vastasit. Opetellakseen pitäisi varmaan ostaa se Office, johon ei ole varaa. No, onneksi tuolla Open Officella voi tehdä CV:n ja hakemuksia jos nyt sattuu joku paikka täällä päin avautumaan.

Teamsia yritin kerran käyttää, mutta en onnistunut. Otettiin sitten vastapuolen kanssa WA videopuhelu.

Vierailija
1172/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan en tiedä, missä matematiikan ymmärtänistä tarvittaisiin. Jatarkoitan matematiikkaa, en laskentoa.

Noi kaikki mainitsemani asiat ovat loogisesti pääteltävissä. Eipä ihme, jos työllistyminen on vaikeaa, kun et edes pysty keksimään missä taitojasi voisi hyödyntää.

Vierailija
1173/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikeisto aina ulostuloissaan niin hanakasti yrittää syyllistää työttömiä ja muita köyhiä?

Sama kuin koulukiusaajilla: en minä ole sadistinen pahis, vaan tuo uhri koska se (milloin mikäkin tekosyy)

Eli syyttämällä uhria saa pestyä kätensä omasta sadistisuudestaan.  Ja tässä urpolandiassa menee nähtävästi vielä läpi!

Vierailija
1174/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi kaikki mainitsemani asiat ovat loogisesti pääteltävissä. Eipä ihme, jos työllistyminen on vaikeaa, kun et edes pysty keksimään missä taitojasi voisi hyödyntää.

Työelämässä tarvittaneen markkinointihenkisten korulauseiden sepittelyyn kykeneviä ilkeilijöitä ja kyynärpäätaktikkoja. Rauhallisille loogikoille ei ole käyttöä.

Vierailija
1175/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä tarvittaneen markkinointihenkisten korulauseiden sepittelyyn kykeneviä ilkeilijöitä ja kyynärpäätaktikkoja. Rauhallisille loogikoille ei ole käyttöä.

Aivan, kukaan ei halua palkata matemaattisesti lahjakasta ja loogisesti kyvykästä ohjelmistosuunnittelijaa tai taloushallinnon osaajaa, jos sattuvat olemaan mukavia ja rauhallisia ja tarjolla on epärehellisiä ilkeilijöitä.

Vierailija
1176/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tein työttömänä ollessani henk.avustajan hommia (olivat yleensä määräaikaisia pätkiä, jälkikäteen ajatellen thank god), kun ei muutakaan ollut ja sinänsä työnä ihan ok.

Mutta, 99% avustettavat haukkui tervejalkaisia ja -päisiä kovaan ääneen,

halusivat etuilla jonossa, rypivät itsesäälissä

ja erityisesti sitä avustajaa uhkaili milloin milläkin viranomaisella (myös sillä työkkärillä) jos ei tullut klo 3:27 töihin,

ja muutenkin vaativat olemaan puhelimen ääressä 247 aina valmiina 5min varoitusajalla töihin, koska työaikoja harvemmin on tiettyyn aikaan, ellei ole ihan letkujen varassa.

Ja jos on nainen, niin kyllä joutuu ehdotteluja ja kosketteluja kestämään, jos ei halua karenssia päälle.

On sille siis syynsäkin, miksi alalle ei ole tunkua kympin tunti palkalla varsinkaan,

ja samat avustettavat etsii koko ajan uutta.

Väliaikahommana sosiaaliselle jämptille ihmiselle soveltuu varsinkin lyhyet määräaikaiset pätkät, jotta pääsee avustettavista eroonkin ilman karenssia, mutta vaatii aika paljon luonnollistaan tulevaa "munaa" jos meinaa pärjätä näiden joskus jopa orjuuttavien asennevammaisten kanssa.

Ei todellakaan mitään helppoa hommaa"

Juuri noin valitettavasti ...

Vierailija
1177/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oikeisto aina ulostuloissaan niin hanakasti yrittää syyllistää työttömiä ja muita köyhiä?

Sama kuin koulukiusaajilla: en minä ole sadistinen pahis, vaan tuo uhri koska se (milloin mikäkin tekosyy)

Eli syyttämällä uhria saa pestyä kätensä omasta sadistisuudestaan.  Ja tässä urpolandiassa menee nähtävästi vielä läpi!

Tuota, eikös tämä kehuttu aktiivimalli ole ollut vasemmistohallituksenkin hyväksymä. Miten siitä nyt tuli Orpon malli, kun sitä ei ole nähtykään vielä.

Koko  neljä vuotta on täälläkin valitettu, kun pitää sitä työtä hakea joka viikko.

Vierailija
1178/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun on aloitus työn hakemisesta ja tekemisestä, tukien varassa elävät alapeukuttavat. Ei tuosta mitään tule, eivät nämä tule työllistymään millään keinolla. KAIKKI tuet on poistettava.

Annan ilmi vihapuheena jokaisen täällä avattavan työttömiä haukkuvan ketjun. Tämäkin poistuu pian.

Käytä tuo aika niitten 4 työhakemuksen tekoon kun sulla sitä aikaa näkyy riittävän

Vierailija
1179/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsuudesta asti ollut sairaus mikä vaikeuttaa aikuisena työnsaantia ja työntekoa.

Vuosien aikana TE-toimiston virkailija vaihtunut ja jokainen on kehottanut minua avoimesti mainitsemaan sairaudestani työpaikkaa hakiessa kuin työpaikka haastatteluissa. Ensimmäisessä työpaikassani nuorena aikuisena muut työkaverini eivät tienneet, vain esimieheni ja tuon takia jouduin vaikeisiin ja surullisiin tilanteiseen työpaikallani ja tehtävissäni, kun muut ihmettelivät miksi olen tuollainen.

Vuosien kuluessa pääsin siihen unelmieni työpaikkaan missä oli aivan ihana esimies ja työkaverini joille avoimesti kerroin itsestäni ja työtehtävät sujuivat ja nautin olla töissä.

Niin sanoen matto vedettiin alta vuosien jälkeen, kun esimies vaihtui ja tilalle tulikin uusi esimies, joka ei ollut ymmärtäväinen. Ylempi esimies kutsui minut palaveriin, koska tuo työpaikkani uusi esimies oli kysynyt häneltä onko hänen pakko pitää töissä tämänkaltaista työntekijää eli minua.

Muutama kuukausi myöhemmin uusi esimieheni ei uusinut määräaikaista työsopimustani todeten suoraan että ei halua uusia sitä "näistä syistä" ja ajan kuluessa huomasin, että tilalleni oli otettu uusi työntekijä.

Olen hakenut työpaikkoja, mutta sairauteni vuoksi tarvitsen sen työpaikan missä esimiehellä ja työkavereilla riittäisi ymmärrystä ja kärsivällisyyttä. Olen se väliinputoaja, joka menee töihin ihan mille alalle tahansa, mutta työtä hakiessani olen siellä pohjimmaisena niiden parempien jälkeen. Ja vaikka peittäisin sairauteni, ennemmin tai myöhemmin paikan saatuani se tulisi esille ja siitä ongelmat alkaisivatkin, kuten ensimmäisessä työpaikassani sain sen huomata.

Lapsesta asti sairas muttei työkyvyttömyys eläkkeellä ? Kuulostaa tekosairaudelta, esim laiskuus

Vierailija
1180/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Sitten otat selvää ja kokeilet vaikkapa kirjastossa tai hommaat itsellesi ilmaisen kokeilujakson. Muista myös, että pelkkien perusteiden hallinta ei riitä, vaan myös edistyneemmät toiminnot pitää hallita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi