Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työn hakemisen ja tekemisen pitää olla pakollista eikä siitä saa ottaa nokkiinsa. Näissä Iltiksen kommenteissa näkyy aivan vääristynyt ajattelu.

Vierailija
28.06.2023 |

Suomalaiset todella tarvitsisivat ajattelun muutoksen. Jos pitää hakea 4 työpaikkaa, niin ompa kauheaa. Ei siihen mene kuin puoli päivää kuussa, ja lopun aikaa voi vetää lonkkaa.
Ainut syy, joka oli pätevä, oli osatyökykyisyys.

"En saa 48-vuotiaana töitä." Ai, meinasitko luovuttaa työnhaun ja elellä seuraavat 15 vuotta tuilla, kun tähän mennessä et ole saanut töitä?

"Minulle tarjottiin Tokmannin kassan töitä, vaikka olen korkeammin koulutettu."
No voi kyynel. Työtä sekin on, ei ole olemassa ns.paskaduuneja.

https://www.iltalehti.fi/tyoelama/a/537536ee-5570-4b0f-ad91-a8d7190e7823

Kommentit (1351)

Vierailija
1201/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oikeisto aina ulostuloissaan niin hanakasti yrittää syyllistää työttömiä ja muita köyhiä?

Sama kuin koulukiusaajilla: en minä ole sadistinen pahis, vaan tuo uhri koska se (milloin mikäkin tekosyy)

Eli syyttämällä uhria saa pestyä kätensä omasta sadistisuudestaan.  Ja tässä urpolandiassa menee nähtävästi vielä läpi!

Heikkoja on helppo kyykyttää. Ei ole työttömillä valtaa ja syyllistetään vielä urakalla.

Kuten tämän ketjun yksinkertainen aloittaja.0

Vierailija
1202/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko käyttää myös viimeisimpiä toimisto-ohjelmistoja (O365) sujuvasti? Sujuuko Wordin muotoilut ja Excelin kaavat?

Entä jos vastaan "en tiedä"? Olen käyttänyt Open Officea varmaan viimeiset 20 vuotta. Se kyllä sujuu vaikka vasemmalla kädellä.

Eri

Sitten otat selvää ja kokeilet vaikkapa kirjastossa tai hommaat itsellesi ilmaisen kokeilujakson. Muista myös, että pelkkien perusteiden hallinta ei riitä, vaan myös edistyneemmät toiminnot pitää hallita.

Ei kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työ on tasan niin arvokasta kuin siitä maksettava palkka on. Ja jokainen varmaan haluaa niin arvokkaan työn, että siitä saatavalla palkalla tulee toimeen. Siksi kukaan ei halua arvottomaan työpaikkaan, jonka palkalla ei elä.

Vierailija
1204/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa:

Mä ymmärrän, että työhakemusten täyttäminen silloin, kun ei saa töitä, tuntuu nöyryyttävältä ja vie itsetuntoa alas.

Mutta siinä on jotain mätää.

-Hakeeko se työnhakija kaikkia mahdollisia töitä, joita voisi tehdä? Laajentaako hakuaan lähikuntiin?

-Mitä jos tulisi vaan ajattelumuutos, että KAIKKI työ on arvokasta?

-Ja se stigma työn saamattomuudesta pitää poistaa.

Mitä töitä siis itse teet? Olisitko todella valmis tekemään matalapalkalla ihan mitä vain työtä koska onhan se sentään arvokasta?

Orpojan hoki tuota *hoitajien työ on arvokasta* eli slogan on otettu kokoomukselta.

Itse en koe että kaikki työ on arvokasta. Aika harva työ on arvokasta.

Vierailija
1205/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan arvokkaan työn!

Vierailija
1206/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi oikeisto aina ulostuloissaan niin hanakasti yrittää syyllistää työttömiä ja muita köyhiä?

Sama kuin koulukiusaajilla: en minä ole sadistinen pahis, vaan tuo uhri koska se (milloin mikäkin tekosyy)

Eli syyttämällä uhria saa pestyä kätensä omasta sadistisuudestaan.  Ja tässä urpolandiassa menee nähtävästi vielä läpi!

Tuota, eikös tämä kehuttu aktiivimalli ole ollut vasemmistohallituksenkin hyväksymä. Miten siitä nyt tuli Orpon malli, kun sitä ei ole nähtykään vielä.

Koko  neljä vuotta on täälläkin valitettu, kun pitää sitä työtä hakea joka viikko.

Perskeko-hallitus eli kepu, persut ja kokkarit sen aktiivimallin tuottivat, persun paperilaborantin vetäessä työministeriötä. Oikeistohallituksen idea se aktiivimalli, samoin kuin kiky.

Muistaako kukaan sen perussuomettuneiden työministerin nimeä?

Vierailija
1207/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aleksi kirjoitti:

Valtimolla pohjolan karjalassa kasvattivat korvessa maan alla konttien sisällä kannabista, sitä möivät jollain keinolla helsinkiin.. Tästä muutama vuosi jo, alkaa varmaan yleistyä tällainen jos ei töitä vaan ole ja tuet lähtee..

Jep, metalabra pystyyn

Vierailija
1208/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda sitten alaa. Henkilökohtainen avustaja, kaupan kassa, wolttilähetti - onhan noita hommia joihin ei koulusta tarvitse ja töitä on hyvin tarjolla.

Ei ole yhtään henkilökohtaisen avustajan töitä tarjolla yhtä nollatuntisopimusta lukuunottamtta. Ei sillä, en minä sille alalle sovellu enkä edes pääse sote-alan kouluihin alaa opiskelemaankaan. Kaupat ei täällä hae työntekijöitä, ennemminkin ovat vähentämässä. Wolttia tai Foodoraa tai muutakaan ei ole tässä kylässä. Pitseria kuskaa itse pitsansa.

Mitä siis tekisi? Onneksi ei tarvi hakea kuin 1 paikka syyskuun loppuun mennessä.

Eri

Miksi ihmeessä meidän veronmaksajien pitää elättää perähikiällä asuvia, joille ei löydy sieltä mitään sopivaa työtä? Muuta kaupunkiin töiden perässä, kuten muutkin. Tai väsää kitisemättä se yksi pakollinen hakemus kerran viikossa ja ole kiitollinen tuestasi.

Työtön saa asua siellä missä haluaa.

Minäkin asun maaseudulla ja mulla on vain 1 hakuvelvoite koska sopivia töitä on niin vähän.

Minäkin olin veronmaksaja ennen kun jouduin työttömäksi.

Alkaa maksajilta loppua halu kustantaa työttömien elämä maaseudulla. Kohta on toivottavasti enemmän velvoitteita työllistyä, jos haluaa tukia nostaa.

Ja missä ne maalaiset sitten asuisivat kaupungissa? Tiesitkö että tämä hallitus on myös poistamassa monilta asumistukia?

Kehyskunnissa. Julkinen liikenne pelaa hyvin pääkaupunkiseudulla, jos palkalla ei maksa vuokraa lähellä työpaikkaa.

Varmasti, jos asut suoraan radanvarressa aseman lähellä. Nyt koko Suomi Keravalle.

Vierailija
1209/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan ihmiset ovat kertoilleet vaatteillasn viestejä maailman sivu. Itsekin rekrytoijam työssä seuraa töihin haastateltavien mikrovietittelyjä ja -symboleja heidän pukeutumisestaan. Meillä oli tätä varten jopa kurssi, jotta osattaisiin tunnustaa.

Etenkin nyt tuon Junnila -kohin jälkeen pitää olla jatkossa tarkempi sen suhteen että mitä ihmisillä on työhaastatteluissa päällä ja mitä he haluavat vaatteillaan ja asusteillaan kertoa.

Vierailija
1210/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se nyt typerää, että olen jo töissä (vaikkakin osa-aikaisena) ja silti minua kuumotetaan työkkärin puolelta hakemaan töitä. Niin, siis olen jo töissä?

Vierailija
1211/1351 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä lisää, palkat ylös ja työnantajille palkkaamispakko.

Vierailija
1212/1351 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun irtisanomissuoja heikkenee valtiolla ja kaupungilla niin vapautuu varmaan työpaikkoja.

Vierailija
1213/1351 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda sitten alaa. Henkilökohtainen avustaja, kaupan kassa, wolttilähetti - onhan noita hommia joihin ei koulusta tarvitse ja töitä on hyvin tarjolla.

Ei ole yhtään henkilökohtaisen avustajan töitä tarjolla yhtä nollatuntisopimusta lukuunottamtta. Ei sillä, en minä sille alalle sovellu enkä edes pääse sote-alan kouluihin alaa opiskelemaankaan. Kaupat ei täällä hae työntekijöitä, ennemminkin ovat vähentämässä. Wolttia tai Foodoraa tai muutakaan ei ole tässä kylässä. Pitseria kuskaa itse pitsansa.

Mitä siis tekisi? Onneksi ei tarvi hakea kuin 1 paikka syyskuun loppuun mennessä.

Eri

Miksi ihmeessä meidän veronmaksajien pitää elättää perähikiällä asuvia, joille ei löydy sieltä mitään sopivaa työtä? Muuta kaupunkiin töiden perässä, kuten muutkin. Tai väsää kitisemättä se yksi pakollinen hakemus kerran viikossa ja ole kiitollinen tuestasi.

Minäkin asun maaseudulla ja mulla on vain 1 hakuvelvoite koska sopivia töitä on niin vähän.

Alkaa maksajilta loppua halu kustantaa työttömien elämä maaseudulla. Kohta on toivottavasti enemmän velvoitteita työllistyä, jos haluaa tukia nostaa.

Ja missä ne maalaiset sitten asuisivat kaupungissa? Tiesitkö että tämä hallitus on myös poistamassa monilta asumistukia?

Kehyskunnissa. Julkinen liikenne pelaa hyvin pääkaupunkiseudulla, jos palkalla ei maksa vuokraa lähellä työpaikkaa.

Varmasti, jos asut suoraan radanvarressa aseman lähellä. Nyt koko Suomi Keravalle.

On niitä muitakin paikkoja kuin Kerava radan varrella. Kuten sanoit, työtön saa asua missä haluaa. Se on sitten toinen asia, mitä sulle halutaan maksaa maalla oleilusta.

Vierailija
1214/1351 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun irtisanomissuoja heikkenee valtiolla ja kaupungilla niin vapautuu varmaan työpaikkoja.

Osalle on kertynyt lisiä ja lomia, kalliita työntekijöitä.

Vierailija
1215/1351 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta niinhän se onkin pakollista.

Vierailija
1216/1351 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se nyt typerää, että olen jo töissä (vaikkakin osa-aikaisena) ja silti minua kuumotetaan työkkärin puolelta hakemaan töitä. Niin, siis olen jo töissä?

Onhan se nyt typerää, että olet työkkärin asiakas, jos olet jo töissä etkä etsi lisää töitä tai täysaikaista työtä.

Vierailija
1217/1351 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

On niitä muitakin paikkoja kuin Kerava radan varrella. Kuten sanoit, työtön saa asua missä haluaa. Se on sitten toinen asia, mitä sulle halutaan maksaa maalla oleilusta.

Osa työssäkäyvistä asuu maaseudulla. Nyt kun irtisanomissuoja heikkenee kaikilla ja voidaan irtisanoa kenet vaan helposti niin kerron sulle, että kun työkkäri määrää työkokeiluun niin työtön ei saa kilometrikorvauksia.

Vierailija
1218/1351 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Osa työssäkäyvistä asuu maaseudulla. Nyt kun irtisanomissuoja heikkenee kaikilla ja voidaan irtisanoa kenet vaan helposti niin kerron sulle, että kun työkkäri määrää työkokeiluun niin työtön ei saa kilometrikorvauksia.

Työmarkkinatukityötä lisätään ja jos et mene niin karenssi.

Sairastaminen ei auta, koska kela vaatii sairaslomatodistuksen eli sun pitää maaseudulla käydä se lääkärissä hakemassa.

Vierailija
1219/1351 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun irtisanomissuoja heikkenee ja kunnilta leikataan rahaa niin voidaan helposti irtisanoa ne kenelle on kertynyt lisiä ja lomia ja eläkemaksu kalliimpi.

Vierailija
1220/1351 |
30.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Ei siellä maalla ole kenenkään pakko asua. Muutat ihan minne haluat, jos matkat tuntuu liian pitkiltä tai kalliilta. Maalla on niin halpaa asua, että jää hyvin rahaa matkoihin.