Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Vierailija kirjoitti:
Punaiset liput?
Tarkoittaa varoitusmerkkejä. Ja sitä kun intuitio yrittää kertoa sulle jotain ja uskot siihen tai et. Ohitat intuitioon valitsemalla jostain syystä toisin kuin pitäisi.
Vierailija kirjoitti:
Miehen parisuhteilla ei ole ollut tapana kestää: hyvännäköinen, hyvä koulutus, hyvä työpaikka ja hyvä käytös (pintapuolisesti), mutta silti ei vaan löydä ketään..
Juu ja jos löytää niin ne on niitäyhden yön juttuja.
Jos valehtelee kerran, valehtelee toisenkin kerran.
Jos pettää kerran, pettää toisenkin kerran.
Jos pettää lupauksensa kerta toisensa jälkeen, tekee sitä uudestaan ja uudestaan.
Jotkut miehet ihan itse aina ehdottelee kaikenlaista, vaikkapa piknikkiä torstaille. No torstai tulee eikä miehestä kuulu mitään koko päivänä. Yhdeltä kyselin, että no moneltako nähdään. Mun olisi kuulemma pitänyt arvata ettei nähdä, kun hänestä ei ole kuulunut. Toinen tämmöinen ehdottelijamies keksi hätävalheen jostain kaverin lääkärikäynnistä. Molemmissa tapauksissa oltiin tapailtu jo jonkin aikaa. Siis miksi pitää edes ehdotella mitään, jos ei selvästikään ole aikomusta toteuttaa näitä suunnitelmia? Seksiä oli jo harrastettu monta kertaa, joten ei sinällään liittynyt siihen.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet ihan itse aina ehdottelee kaikenlaista, vaikkapa piknikkiä torstaille. No torstai tulee eikä miehestä kuulu mitään koko päivänä. Yhdeltä kyselin, että no moneltako nähdään. Mun olisi kuulemma pitänyt arvata ettei nähdä, kun hänestä ei ole kuulunut. Toinen tämmöinen ehdottelijamies keksi hätävalheen jostain kaverin lääkärikäynnistä. Molemmissa tapauksissa oltiin tapailtu jo jonkin aikaa. Siis miksi pitää edes ehdotella mitään, jos ei selvästikään ole aikomusta toteuttaa näitä suunnitelmia? Seksiä oli jo harrastettu monta kertaa, joten ei sinällään liittynyt siihen.
Kuulosta siltä ettei noi miehet ottaneet sua vakavasti ja saattavat muutenkin olla vältteleviä, vastuuttomia ja sitoutumiskammoisia. Näitä kyllä riittää tässä maassa ja muuallakin.
Salaili ja vahti puhelintaan liiankin oudosti. Otti aina mukaansa jopa vessaan. Ei koskaan jättänyt silmieni eteen. Outoihin aikoihin aktivisuustilassa kun oli kotonaan, öisin ja aamuöisin jne... epäilykset heräsivät ja lopulta vaistoni oli oikeassa. Pyöritti muita.
Tyhjät lupaukset, sanojen ja tekojen ristiriitaisuus 🚩
Sorruin erääseen mieheen valitettavasti joka oli sellainen että alisti ja loukkasi minua jatkuvasti. Kun oahoitin mieleni ja ilmaisin ettei minua niin saa kohdella niin ei pyytänyt koskaan anteeksi eikä käytös muuttunut. Ei sellaisen ihmisen kanssa voi rakentaa tervettä suhdetta josta heti näkee ole luotettava ja joka ei näe itsessään mitään vikaa. Ei ymmärrä pyytää anteeksi eikä ota opikseen teoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Sorruin erääseen mieheen valitettavasti joka oli sellainen että alisti ja loukkasi minua jatkuvasti. Kun oahoitin mieleni ja ilmaisin ettei minua niin saa kohdella niin ei pyytänyt koskaan anteeksi eikä käytös muuttunut. Ei sellaisen ihmisen kanssa voi rakentaa tervettä suhdetta josta heti näkee ole luotettava ja joka ei näe itsessään mitään vikaa. Ei ymmärrä pyytää anteeksi eikä ota opikseen teoistaan.
Luottamus ansaitaan teoilla ei sanoilla.
Oli laittanut tinderit tulille päiviä eron jälkeen ja rakkaupommitus alkoi oikeastaan jo ennenkuin olimme kertaakaan tavanneet. Ekalle tapaamiselle toi itsetehdyn nimikoidun yltiöromanttisen lahjan, kuin olisimme jo pitkässä parisuhteessa. Exien haukkumiset tietysti, hän oli uhri ja kaikkensa yrittänyt marttyyri. Sitten mielialan muutokset, kiukkukohtaukset..
Miksikö tätä katselin? Sain kuulla kaikki ne asiat, vaikka mitä olin aina halunnutkin. Surullisinta on, että tässä suhteessa sain kokea elämäni suurinta romantiikkaa, vaikka se sairasta olikin. Tämän kokemuksen jälkeen ymmärrän, että miehet pysyy sairaissa suhteissa seksin vuoksi ja naiset ilmeisesti sitten sen romantiikan...
Vierailija kirjoitti:
Oli laittanut tinderit tulille päiviä eron jälkeen ja rakkaupommitus alkoi oikeastaan jo ennenkuin olimme kertaakaan tavanneet. Ekalle tapaamiselle toi itsetehdyn nimikoidun yltiöromanttisen lahjan, kuin olisimme jo pitkässä parisuhteessa. Exien haukkumiset tietysti, hän oli uhri ja kaikkensa yrittänyt marttyyri. Sitten mielialan muutokset, kiukkukohtaukset..
Miksikö tätä katselin? Sain kuulla kaikki ne asiat, vaikka mitä olin aina halunnutkin. Surullisinta on, että tässä suhteessa sain kokea elämäni suurinta romantiikkaa, vaikka se sairasta olikin. Tämän kokemuksen jälkeen ymmärrän, että miehet pysyy sairaissa suhteissa seksin vuoksi ja naiset ilmeisesti sitten sen romantiikan...
Siirappista romantiikkaa sanoillaan valuttava mies on usein täysiverinen narsisti käytökseltään vaikka diagnoosia ei olisikaan.
Tein pari viikkoa sitten onnistuneen testin ylimustasukkaisen ja/tai passiivis-aggressiivisen tyypin paljastamiseksi. Jäppis tuli juttelemaan mulle baarissa toista kertaa js ihan fiksut jutut oli pientä liiallista besserwisseriyttä lukuun ottamatta. Jokin kuitenkin häiritsi, joten kutsuin samaan pöytään ihan vaan juttelemaan baaritiskiltä random-tyypin (josta en ollut mitenkään kiinnostunut). Intuitioni oli oikeassa, tämä eka jäppis ei pystyny jatkaa juttua vaan tuijotti vaan murhaavasti 10 minuuttia, ihan kuin hänellä olisi ollut jo jonkinlainen omistusoikeus muhun tai oltaisi oltu treffeillä :/ tällaiselle isoissa kaveriporukoissa viihtyvälle ekstrovertille ehdoton nou nou. Nakkasin viinini naamaan ja lähdin kotiin. Kerran seurustellut mustasukkaisen kanssa ja never again.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirappista romantiikkaa sanoillaan valuttava mies on usein täysiverinen narsisti käytökseltään vaikka diagnoosia ei olisikaan.
Osuit naulankantaan! Näin on!
Naistenmiehet on helppo tunnistaa. Jatkuvasti saalistavat ja ympärilleen pälyilevä katse etsii naisia. Hyvänbäjöusiä ja karismaattisia yleensä ottaen. Aina ollaan baarissa naisten ympäröimänä ja itse siinä naisten keskiössä ihailtavana. Hurmaavat puheet ja eleet ilmeineen. Naisten ihailevien katseiden loisteessa paistatellen. Tällaisen törmäsin ja kuukauden kuluttua uudelleen, alkoi lyhyt suhde mutta hän ei edes muistanut sitä ensimmäistä törmäyskertaa. Oli niin paljon niitä naisia tai kukaan varsinkaan itse en edes ollut jäänyt miehen mieleen. Kysyin etkö muista kun juteltiin. Juu ei muistanut, eikä edes nimeäni. Muistikohan niiden muiden? No aika nopeasti selvisi mikä on miehiään. Todella komea mutta niin itseään täynnä oleva mies. Tiesi kyllä olevansa hyvin tavoiteltava. Harmi kun moni nainen noihin helposti lankeaa. Noista miehistä ei mitään hyvää seuraa. Sama koskee toistekin päin siis myls naisia jotka käyttäytyvät samoin.
Vierailija kirjoitti:
Naistenmiehet on helppo tunnistaa. Jatkuvasti saalistavat ja ympärilleen pälyilevä katse etsii naisia. Hyvänbäjöusiä ja karismaattisia yleensä ottaen. Aina ollaan baarissa naisten ympäröimänä ja itse siinä naisten keskiössä ihailtavana. Hurmaavat puheet ja eleet ilmeineen. Naisten ihailevien katseiden loisteessa paistatellen. Tällaisen törmäsin ja kuukauden kuluttua uudelleen, alkoi lyhyt suhde mutta hän ei edes muistanut sitä ensimmäistä törmäyskertaa. Oli niin paljon niitä naisia tai kukaan varsinkaan itse en edes ollut jäänyt miehen mieleen. Kysyin etkö muista kun juteltiin. Juu ei muistanut, eikä edes nimeäni. Muistikohan niiden muiden? No aika nopeasti selvisi mikä on miehiään. Todella komea mutta niin itseään täynnä oleva mies. Tiesi kyllä olevansa hyvin tavoiteltava. Harmi kun moni nainen noihin helposti lankeaa. Noista miehistä ei mitään hyvää seuraa. Sama koskee toistekin päin siis myls naisia jotka käyttäytyvät samoin.
Noita yksin baareissa naisia saalistavia miehiä usein ulkomaalaisissa. Omakokemus tällaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta.. Syy oli AINA minussa. Jos hän hakkasi niin se oli olevinaan minun omaa syytäni. Oikeutti käytöksen itselleen aina jotenkin. Ei pyytänyt anteeksi vaikka oli molemmat silmät mustana, koska se oli omaa syytäni! Hitto että pistää vihaksi!
Kaikki kaltoin kohtelu niin henkinen kuin fyysinen tai seksuaalinen ja taloudellinen hyväksikäyttö on väkivaltaa ja punainen lippu vaikka sitä ei alussa uskoisi tapahtuvan kuin kerran. Mutta sitä sitä tapahtuu kyllä toisen ja kolmannen...kerran....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen parisuhteilla ei ole ollut tapana kestää: hyvännäköinen, hyvä koulutus, hyvä työpaikka ja hyvä käytös (pintapuolisesti), mutta silti ei vaan löydä ketään..
Juu ja jos löytää niin ne on niitäyhden yön juttuja.
Ja niitä yhden yön juttuja ja muita säätöjä on paljon. Ikuinen jahti päällä, mielenkiintoa on niin pitkään kuin saalis on käsissä. Sitten lopahtaa kiinnostus. Jos ei saa kiinni, niin selittelee että niiden kanssa suhde olisi varmasti onnistunut. Ne jotka jää, on aina vääränlaisia.
Mulle tuli alkuun sellainen outo intuitiivinen fiilis, että tässä tyypissä on jotain outoa mitä pitäisi vähän tsekata. En uskonut intuitiota ja niin kauan kulissi pysyi kunnes tunteeni syveni ja olin kokussa. Sen jälkeen alkoi raivarit mitättömistä asioista, kommentoinnit ulkonäöstä ja syömisistä. Mustasukkaisuus. Jos yritin vetää rajoja sille millä tavalla minulle puhutaan, se oli ilmaisuvapauden rajoittamista ja kontrollointia, hänen demonisointiaan. Koskaan ei pyytänyt anteeksi mitään vaikka olisi ollut aihetta. Esim. jäi kiinni muille naisille epämääräisestä viestittelystä, kysyin asiasta ja kesken keskustelun tyyppi yht äkkiä vetää juttuun mukaan vakavan onnettomuuden, jossa läheinen on ihan just ollut. Vastaavia tilanteita sattui muulloinkin ja aina samalle läheiselle oli just sattunut jotain kamalaa. Pikkuhiljaa kaikki mitä tein, mistä pidin ja millainen olin oli väärin. Nöyryytti ja eksytti. Alkuun kaikki oli kunnossa. Hyvä koulutus, hyvä työpaikka, perhe haaveena, maanläheiset arvot, hauska ja sosiaalinen tyyppi, hyvännäköinen mutta ei liian kansikuvamainen, halusi sitoutua, ei vaan raukka ollut löytänyt oikeaa.
Lopulta suhteen päätyttyä laittoi vielä puoli vuotta eron jälkeen aggressiivisia viestejä, joissa vaati, että minä pyydän häneltä anteeksi. Kun en suostunut, koska en kokenut, että minulla on mitään anteeksi pyydettävää (olin kertonut hänelle miltä hänen käytöksensä ja pelaamisensa oli tuntunut ja pyysin ettei enää pelaisi ihmisillä), hän pommitti aggressiiviseen tyyliin eri viestintäkanavissa niin pitkään kunnes estin hänet täysin.
Hänen jälkeensä oma tutkani on ollut herkempi ja olen tunnistanut hänenlaisensa tyypit jo paljon aiemmin.
Punaiset liput?