Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Kun molemmilla on terve itsetunto, ei tarvitse "esittää". Teot vastaavat puhetta. Ei löydy valheita missään vaiheessa, ei menneisyydestå eikä nykyisyydestä. Ei ole pakkoa tehdä jotain, vaan kaikki sovitaan yhdessä. Tai pelaamista ihmisillä ja jatkuvaa varallaoloa. Ei ole tunnetta saalistamisesta ja rahan, kuuluisuuden tms. perässäjuoksusta ja hyväksikäytöstä. Rauhallisesti katsotaan, miten tullaan toimeen. On vain me kaksi, jotka päättävät meitä koskevista asioista, ei kaveripiirin mielipiteet ja vaikuttamismahdollisuudet, ei vanhemmat eikä eksät. Eikä muodit tai trendit. Keskitytään toisiinsa ja tutustutaan. Ja varsinkin pidetään sitä kumppania tai mahdollista kumppania aina, siis aina ykkösenä. Lojaalius, hyvät tavat, lempeys ja eteenpäin yhdessä katsominen ovat tärkeitä alusta asti. Terve parisuhde on hyvin tärkeä, ja joihinkin seikkoihin pitää kiinnittää enemmän huomiota sen saadakseen.
Alussa oikein nauratti sellainen hurmaavuus ja ylienergisyys ja että kaikki on hyvin kokoajan. Kun opin paremmin tuntemaan niin koko tyyppi oli ihan feikki. Näytteli milloin mitäkin ja valehteli. Ei ollut helppo todistaa hänen valheitaan mutta jäi kiinni valehtelusta. Kylmää ja kuumaa vuorotellen. Kun oli kylmä vaihe päällä niin hän ghoustasi minut ja lähti haaremiinsa toisen luo tai etsimään baarista seuraa. Narsisti.
Vierailija kirjoitti:
Kun molemmilla on terve itsetunto, ei tarvitse "esittää". Teot vastaavat puhetta. Ei löydy valheita missään vaiheessa, ei menneisyydestå eikä nykyisyydestä. Ei ole pakkoa tehdä jotain, vaan kaikki sovitaan yhdessä. Tai pelaamista ihmisillä ja jatkuvaa varallaoloa. Ei ole tunnetta saalistamisesta ja rahan, kuuluisuuden tms. perässäjuoksusta ja hyväksikäytöstä. Rauhallisesti katsotaan, miten tullaan toimeen. On vain me kaksi, jotka päättävät meitä koskevista asioista, ei kaveripiirin mielipiteet ja vaikuttamismahdollisuudet, ei vanhemmat eikä eksät. Eikä muodit tai trendit. Keskitytään toisiinsa ja tutustutaan. Ja varsinkin pidetään sitä kumppania tai mahdollista kumppania aina, siis aina ykkösenä. Lojaalius, hyvät tavat, lempeys ja eteenpäin yhdessä katsominen ovat tärkeitä alusta asti. Terve parisuhde on hyvin tärkeä, ja joihinkin seikkoihin pitää kiinnittää enemmän huomiota sen saadakseen.
Juurikin noin!
Jonkinlainen pinnallisuus ja henkisen yhteyden puuttuminen. Alkuun luulin intohimoa yhteydeksi välillämme mutta eihän se sitä ollut vaikka seksi oli hyvää. Hän näytteli sitä yhteyttä minulle saadakseen minut seksisuhteeseen. Miten joku voi olla tuollainen taitava hyväksikäyttäjä ja miten minä en huomannut aluksi mitään? Nyt erottu. Ja kadun omaa retkahtamistani häneen edelleen.
Rakkaushuijarit ja pelimiehet pahimpia valehtelijoita ja naisten hyväksikäyttäjä.
Rahan lainaaminen, rahat aina loppu, alkoholismi, valehtelu, asioiden kaunistelu, rakkauspommitus. Eksä kuulemma hullu ja pihtasi, muutenkin muiden ihmisten haukkuminen. Siinä ne alun red flagit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen parisuhteilla ei ole ollut tapana kestää: hyvännäköinen, hyvä koulutus, hyvä työpaikka ja hyvä käytös (pintapuolisesti), mutta silti ei vaan löydä ketään..
Juu ja jos löytää niin ne on niitäyhden yön juttuja.
Ja niitä yhden yön juttuja ja muita säätöjä on paljon. Ikuinen jahti päällä, mielenkiintoa on niin pitkään kuin saalis on käsissä. Sitten lopahtaa kiinnostus. Jos ei saa kiinni, niin selittelee että niiden kanssa suhde olisi varmasti onnistunut. Ne jotka jää, on aina vääränlaisia.
Mulle tuli alkuun sellainen outo intuitiivinen fiilis, että tässä tyypissä on jotain outoa mitä pitäisi vähän tsekata. En uskonut intuitiota ja niin kauan kulissi pysyi kunnes tunteeni syveni ja olin kokussa. Sen jälkeen alkoi raivarit mitättömistä asioista, kommentoinnit ulkonäöstä ja syömisistä. Mustasukkaisuus. Jos yritin vetää rajoja sille millä tavalla minulle puhutaan, se oli ilmaisuvapauden rajoittamista ja kontrollointia, hänen demonisointiaan. Koskaan ei pyytänyt anteeksi mitään vaikka olisi ollut aihetta. Esim. jäi kiinni muille naisille epämääräisestä viestittelystä, kysyin asiasta ja kesken keskustelun tyyppi yht äkkiä vetää juttuun mukaan vakavan onnettomuuden, jossa läheinen on ihan just ollut. Vastaavia tilanteita sattui muulloinkin ja aina samalle läheiselle oli just sattunut jotain kamalaa. Pikkuhiljaa kaikki mitä tein, mistä pidin ja millainen olin oli väärin. Nöyryytti ja eksytti. Alkuun kaikki oli kunnossa. Hyvä koulutus, hyvä työpaikka, perhe haaveena, maanläheiset arvot, hauska ja sosiaalinen tyyppi, hyvännäköinen mutta ei liian kansikuvamainen, halusi sitoutua, ei vaan raukka ollut löytänyt oikeaa.
Lopulta suhteen päätyttyä laittoi vielä puoli vuotta eron jälkeen aggressiivisia viestejä, joissa vaati, että minä pyydän häneltä anteeksi. Kun en suostunut, koska en kokenut, että minulla on mitään anteeksi pyydettävää (olin kertonut hänelle miltä hänen käytöksensä ja pelaamisensa oli tuntunut ja pyysin ettei enää pelaisi ihmisillä), hän pommitti aggressiiviseen tyyliin eri viestintäkanavissa niin pitkään kunnes estin hänet täysin.
Hänen jälkeensä oma tutkani on ollut herkempi ja olen tunnistanut hänenlaisensa tyypit jo paljon aiemmin.
Onkohan meillä ollut sama mies? Niin tuttua.
Vierailija kirjoitti:
Miehen parisuhteilla ei ole ollut tapana kestää: hyvännäköinen, hyvä koulutus, hyvä työpaikka ja hyvä käytös (pintapuolisesti), mutta silti ei vaan löydä ketään..
Minulla tämä johtuu siitä, että olen aina ollut erittäin itsenäinen. Esimerkiksi voisin heittää, että 12-13-vuotiaasta lähtien, ehkä jopa nuoremmasta, en muista tarkalleen, vaihdoin itse lakanat sänkyyni, pesin omat pyykkini, siivosin oman huoneeni. Huone minulle siivottiin ainoastaan ollessani taapero. En kykene muistamaan yhtäkään kertaa, että joku muu olisi tehnyt sen puolesta. Minulle on täysin luonnollista tehdä näitä asioita omatoimisesti. Tämähän sitten johti siihen, että olen myös aikuisena erittäin itsenäinen ja omatoiminen. Omat rahat, omat suunnitelmat, omat mielipiteet ja halut. En yksinkertaisesti tarvitse ketään mihinkään, joten jos se ei tunnu todella hyvältä, mieluummin skippaan.
Kyllä olen tietyllä tapaa myös vaativa, enkä koe sitä millään tavalla ongelmaksi. Kovasti perässäni silti ollaan ja halutaan olla osa elämääni, vaikken itse haluaisi kyseisiä henkilöitä siihen.
Lisään vielä, että vientiä on ihan riittämiin. Haluan siis olla varma, että olen parisuhteessa oikeista syistä enkä vain siksi, että voisihan sitä nyt kokeilla ja sitä rataa. Voin myöntää täysin rehellisesti, että on vaikeaa sitoutua yhteen, kun on kymmenen muutakin kiinnostunutta. Todella vaikeaa päättää, että keneen sitä kannattaisi oikeasti keskittyä, kun kaikissa on puolensa ja puolensa. Yritän välttää tuhoon tuomittuja suhteita, oli tunteita kuinka paljon tahansa.
Nämä samat kaavat toistuneet kaikkien erien kanssa:
1. Rakkauspommitus, jalustalle nosto
2. Uudelleen arviointi jossa tiputetaan sieltä jalustalta alas ( alkaa valehtelu, alistaminen, mitätöinti ja manipulointi)
3. Hylkääminen ( fyysinen hylkääminen ja mykkäkoulu)
..... ja sitten kaikki tää jojoilu alkaa alusta moneen kertaan kunnes olet tuollaisesta kohtelusta sisäisesti kuollut ja masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että vientiä on ihan riittämiin. Haluan siis olla varma, että olen parisuhteessa oikeista syistä enkä vain siksi, että voisihan sitä nyt kokeilla ja sitä rataa. Voin myöntää täysin rehellisesti, että on vaikeaa sitoutua yhteen, kun on kymmenen muutakin kiinnostunutta. Todella vaikeaa päättää, että keneen sitä kannattaisi oikeasti keskittyä, kun kaikissa on puolensa ja puolensa. Yritän välttää tuhoon tuomittuja suhteita, oli tunteita kuinka paljon tahansa.
Varmasti hyvä niin. Kuulostat kyllä aika pelokkaalta. Mitä sitten, vaikkei suhde onnistuisikaan? Eihän sitä tarvitse heti naimisiin mennä tai lapsia tehdä. Pelkäätkö tunteitasi tai niiden voimakkuutta?
Vierailija kirjoitti:
Oletpa tuuliajolla. Rauhoitu ja keskity.
Vierailija kirjoitti:
2. Uudelleen arviointi jossa tiputetaan sieltä jalustalta alas ( alkaa valehtelu, alistaminen, mitätöinti ja manipulointi)
..... ja sitten kaikki tää jojoilu alkaa alusta moneen kertaan kunnes olet tuollaisesta kohtelusta sisäisesti kuollut ja masentunut.
Noinhan se aina menee narsistien yms. kanssa, tutulta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti hyvä niin. Kuulostat kyllä aika pelokkaalta. Mitä sitten, vaikkei suhde onnistuisikaan? Eihän sitä tarvitse heti naimisiin mennä tai lapsia tehdä. Pelkäätkö tunteitasi tai niiden voimakkuutta?
Mielestäni vaikuttaa epävakaalta ja sitoutumiskammoiselta. Mutta jos hän on tyytyväinen elämäänsä niin sitten on. Pysyn kyllä itse kaukana hänenlaisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kaipaa yhtään ylimääräistä sydänsurua. Olen ihan tunteva ihminen kuitenkin. En halua heittäytyä suhteisiin liian kevyesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni vaikuttaa epävakaalta ja sitoutumiskammoiselta. Mutta jos hän on tyytyväinen elämäänsä niin sitten on. Pysyn kyllä itse kaukana hänenlaisistaan.
No sanoin aika selkeästi, että olen sitoutumiskammoinen :D En vain käyttänyt sitä sanaa. Kyllä oikean kumppanin kanssa pääsen kammosta yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..... ja sitten kaikki tää jojoilu alkaa alusta moneen kertaan kunnes olet tuollaisesta kohtelusta sisäisesti kuollut ja masentunut.Noinhan se aina menee narsistien yms. kanssa, tutulta kuulostaa.
Miten joidenkin kohdalle voi osua useita narsisteja? En ole itse kohdannut vielä tuollaista ja olen kohdannut paljon miehiä elämäni aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa kyllä ajattelin, sitoutumiskammoinen aivan selvästi. Ja sehän johtuu yleensä käsittelemättömistä traumoista tai joistain mt-ongelmista. Epävakaiden on ainakin vaikeaa sitoutua, työntävät muita pois läheltään ja haluavat tulla jahdatuiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..... ja sitten kaikki tää jojoilu alkaa alusta moneen kertaan kunnes olet tuollaisesta kohtelusta sisäisesti kuollut ja masentunut.Noinhan se aina menee narsistien yms. kanssa, tutulta kuulostaa.
Miten joidenkin kohdalle voi osua useita narsisteja? En ole itse kohdannut vielä tuollaista ja olen kohdannut paljon miehiä elämäni aikana.
Koska narsistit hakeutuvat tietyntyyppisten ihmisten seuraan. Et siis ilmeisesti ole heidän tyyppiään.
Kirkuva punainen redflag.. Kaksi kirjainta.. YH.
Kaiken muun voi aina kestää tai korjata. Mutta ei sitä häpeää .