Myrkyllisen suhteen alun punaiset liput
Millaisia varoitusmerkkejä huomasit suhteen alussa ja luotitko intuitioosi vai ohititko punaiset liput heittäytymällä suhteeseen?. Miten kaikki päättyi vai jäitkö suhteeseen? Kokemuksia tästä.
Kommentit (1108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli tunne että jokin on pielessä. Liian hyvää ollakseen totta. Ja sitä se olikin, valitettavasti. En vain alussa tiennyt mikä oli pielessä. Narsistiksi häntä epäilen. Käyttäytymynen viittaa vahvasti siihen persoonallisuushäiriön. Ja loppu olikin katastrofia.
Ahaa, saanko arvata, alkuun aivan järjetöntä ylistelyä ja palvontaa, olet kaikista paras mitä koskaan ollut jne. yms. ja lopulta sitten heitettiin haukkumisvaihe päälle kun oli tarpeeksi kehuskeltu etkä ollutkaan enää niin hyvä.
Kyllä. Juuri noin se meni.
Itsellä sattui vieläpä kaksi putkeen tuollaisia narsistisia ylistelijöitä nyt viimeisimmät, jospa kolmannella kerralla osaisin jo väistää. Tai no, toisen kanssa en ajautunut mihinkään vakavampiin, mutta raskaaksi kävi silti olla tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoi jo ekana yhteisenä iltana ruman kommentin ulkonäöstäni sen jälkeen, kun oli pussailtu ja kerroin että en voi lähteä hänen luokseen yöksi koska mulla oli aikaiseen aamuvuoroon meno.
Kun ekan kerran vei mut kavereidensa illanviettoon, sanoi sinne lähdettäessä jotenkin, että saat olla tosi kiitollinen että esittelen sut.
Ilmiselviähän nämä nyt on, mutta silloin olin niin ihastunut, että aattelin vaan että hänellä on huonot sosiaaliset taidot.
Omassa suhteessa tuli myös näitä "saat olla kiitollinen" ja "sulla kävi hyvä tuuri" kommentteja. Ajattelin myös että henkilö on vaan sosiaalisesti kömpelö ja kaikkihan me sanotaan joskus tökerösti. Nykyään en enää ymmärrä miten huono itsetunto itselläni piti oikein olla että kuuntelin moista alentamista. On kiva jos ihmisellä on hyvä itsetunto mutta se että pitää itseään oikein aarteena muille, vähän liian hyvänä, josta toisen ressukan sitten pitää olla oikein kiitollinen, on oksettavaa. Mulle kävi myös selväksi näistä ettei hän pitänyt mua oikeasti vakavasti otettavana kumppaniehdokkaana kenellekään ja hän ajatteli että en saa ketään muutakaan. Myöhemmin mulle perusteltiinkin että huonoa suhdettamme kannattaisi jatkaa että mullakin "olisi edes joku". Huh huh.
Ekana iltana,jolloin pistäydyin hänen luonaan, silitteli hiuksia ensin ja kaiveli sitten tarkasti hiuksia ja käänteli. Sanoi arvostelevan sävyyn juurikasvusta. Sekä täällä on kolmea väriä.
Kiinnostukseni lopahti enkä ole enää ollut tekemisissä.
Mankua edelleen näkemistä, johon kohteliaana naisena valehtelen, että olen hyvin kiireinen, ei ole aikaa.
Joo, suku on tosi kiitollinen huijarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin parilla kommentoijalla edellä: halutaan heti päättää yhteen muuttamisesta, kotitöiden hoitamisesta, huonejärjestyksestä ja siitä, missä lomat vietetään. Pahin tapaus ilmoitti minulle, että kotityöt jäisivät kokonaan minulle, koska hän olisi niin paljon töissä. Sama tyyppi kysyi, montako lasta haluaisin, ja kun sanoin, etten halua yhtään, hän totesi, että puhutaan siitä sitten myöhemmin. Tuossa suhteessa ei ehtinyt tulla "myöhemmin".
Siis olitko ihan suhteessa näiden tyyppien kanssa vai oliko kyse vaan yksistä treffikeskusteluista?
Olin suhteissa, mutten kovin pitkissä. Harva tuollaisia ensimmäisillä treffeillä puhuu. Olen kyllä tosi helppo vedätettävä, ja tämän opittuani olen ollutkin sinkkuna vain.
Tuo lapsijuttu muuten meni tarkemmin selitettynä niin, että tuo tyyppi sanoi, että niitä tehdään sitten myöhemmin, ei vain puhuta. Juttu oli tuhoon tuomittu jo tuossa.
Eka tapaamisesta lähtien kun luonani vieraili yökylässä niin piilotteli puhelintaan. Otti mukaansa jopa vessaan. Viestitteli sieltä jollekin( näin aktiivisuus tilan olevan päällä). Ja kun kysyin asiasta suuttui eikä kertonut mitään. Luottamus mureni häneen hyvin lyhyessä ajassa.
Jouduin aina odottelemaan ja hän laittoi minut odotuttamaan itseään. Kaikki tapaamiset meni hänen ehdoillaan. Minun toiveilla ja tarpeilla ei ollut mitään väliä. Tuli hyväksi käytetty olo. En voinut sietää sellaista kohtelua. Olin pelkkä esine. Asetin rajoja jotka hän rikkoi. Ei osannut keskustella syvällisesti vaan pintapuolisista asioista .
Tuli heti alussa vahva tunne tyypistä etten voi luottaa häneen. Tämä osoittautui oikeaksi tunteeksi aika pian. Se oli sit siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoi jo ekana yhteisenä iltana ruman kommentin ulkonäöstäni sen jälkeen, kun oli pussailtu ja kerroin että en voi lähteä hänen luokseen yöksi koska mulla oli aikaiseen aamuvuoroon meno.
Kun ekan kerran vei mut kavereidensa illanviettoon, sanoi sinne lähdettäessä jotenkin, että saat olla tosi kiitollinen että esittelen sut.
Ilmiselviähän nämä nyt on, mutta silloin olin niin ihastunut, että aattelin vaan että hänellä on huonot sosiaaliset taidot.
Omassa suhteessa tuli myös näitä "saat olla kiitollinen" ja "sulla kävi hyvä tuuri" kommentteja. Ajattelin myös että henkilö on vaan sosiaalisesti kömpelö ja kaikkihan me sanotaan joskus tökerösti. Nykyään en enää ymmärrä miten huono itsetunto itselläni piti oikein olla että kuuntelin moista alentamista. On kiva jos ihmisellä on hyvä itsetunto mutta se että pitää itseään oikein aarteena muille, vähän liian hyvänä, josta toisen ressukan sitten pitää olla oikein kiitollinen, on oksettavaa. Mulle kävi myös selväksi näistä ettei hän pitänyt mua oikeasti vakavasti otettavana kumppaniehdokkaana kenellekään ja hän ajatteli että en saa ketään muutakaan. Myöhemmin mulle perusteltiinkin että huonoa suhdettamme kannattaisi jatkaa että mullakin "olisi edes joku". Huh huh.
Mua kävi oikein tän miehen tutut taputtelemassa olkapäälle, että oot onnekas kun sait noin kuuman miehen napattua. Tuntui omituiselta jo silloin. Ehkä olin naurunaihe koko kaveriporukassa tai jotakin, mutta oltiin suhteessa monta vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Eka tapaamisesta lähtien kun luonani vieraili yökylässä niin piilotteli puhelintaan. Otti mukaansa jopa vessaan. Viestitteli sieltä jollekin( näin aktiivisuus tilan olevan päällä). Ja kun kysyin asiasta suuttui eikä kertonut mitään. Luottamus mureni häneen hyvin lyhyessä ajassa.
Joo tuo - puhelin kädessä vaikeasti sopimaan saaduilla tapaamisillakin koko ajan, jopa välittömästi herkän hetken jälkeen päästävä kirjoittamaan jollekin.
Ilmeisesti tuolla on tarkoitus näyttää että et ole tärkeä, et merkitse mitään.
Sanat ja teot olivat ristiriidassa keskenään. Paljon puhetta ja lupailuja mutta ei tekoja. Menköön omille teilleen...Ei jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Tuli heti alussa vahva tunne tyypistä etten voi luottaa häneen. Tämä osoittautui oikeaksi tunteeksi aika pian. Se oli sit siinä.
Miten hän osoitti epäluotettavuutensa?
Impulsiivisuus ja nopeus sitouttaa suhteeseen. Tuuliviiri. Tunne siitä että pyörittää muitakin. Olen vain varalla siihen asti kun parempi löytyy jolta saa enemmän ihailua ja huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten hän osoitti epäluotettavuutensa?
Monellakin tavoin kuten esim.välttelelemällä , ei vastaillut viesteihin, ei vastaillut kysymyksiin, valehteli monista asioista , ei pitänyt lupauksiaan ja väitti kysyttäessä ettei mitään ole luvannutkaan, Ei ollut siellä missä väitti olevan, lukuiset tekosyyt joista jäi kiinni muttei välittänyt jne...
Kutsui mut illalla luokseen, että olis ihana nähdä, tuu niin lämmitetään sauna. Kun olin saunan jälkeen vielä suihkun alla, hän katsoi puhelintaan ja ilmoitti lähtevänsä kaverin kanssa baariin. Oli jo vetämässä kenkiä jalkaan, kun katsoin ihmeissäni kylppärin ovesta. Olisin kuulemma saanut jäädä hänen luokseen hengailemaan jos haluaisin, mutta lähdin tosi pettyneenä kotiin.
Kun myöhemmin vaadin selitystä tälle, hän vaan sanoi, ettei oltu sovittu että vietettäisiin ilta yhdessä ja että ei voinut käsittää miksi olisin olettanut niin. Ei ollut muuten viimeinen väärinkäsitys siinä suhteessa ja syytti minua aina kontrolloivaksi, kun koetin selvittää että mitä ihmettä milloinkin oli käsitetty muka väärin.
Puheiden mukaan exät olivat manipulatiivisia narsisteja tai sitten puhui edellisistä suhteista kylmään ja vähättelevään sävyyn. Jossain vaiheessa tajusin kaavan ja sen, että myös minut tullaan joko demonisoimaan tai mitätöimään tai sekä että.
Huomasin tunnekylmyyttä ja empatiakyvyttömyyttä. Teeskenteli välittävänsä mutta seuraavana päivänä saattoi muuttua ihan toisenlaiseksi ihmiseksi. Olo hänen seurassaan oli ihanaa hetken aikaa mutta se muuttui välinpitämättömäksi käytökseksi milloin mistäkin syystä. Oli arvaamaton.
Ne ei ole mitään amerikasta matkittuja punaisia lippuja, vaan suomalaisia varoitusmerkkejä.
Heti alussa jäi saman illan aikana kiinn 3 kertaai valehtelusta. Tästä tuli olo että salailee ja on epärehellinen jatkossakin. Kiire sitouttaa kumppani itseensä, johtuu kai yksinolemisen pelosta. Myöhemmin kuulin että minun jälkeeni meni uuden kanssa noin puolessa vuodessa kihloihin. Mahtaa olla tosi rakkaus kyseessä kun tapaili minua ja tätä uutta samanaikaisesti loppuaikoina.