Alkaako ikisinkku koskaan pelkäämään sairauskohtausta kun tulee vanhemmaksi?
Silloin olisi hyvä olla kumppani joka soittaa apua sairauskohtauksen sattuessa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä43828 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä ei ole tarkoitettu elämään yksin.
Eikä myöskään olemaan työttömänä.
Siksi kaikille ovat tuttuja fraasit "no mee töihin" tai "mikset hommaa puolisoo".
Itse en ole terve, niin en haaveile nykyään turhaan kummastakaan. Parisuhdetta ja työelämää on tullut kokeiltua, molempia huonolla menestyksellä. Terveys petti. Nykyään minimoin ulkopuolisia haittoja että jaksan olla isä lapselleni ja jotenkin läsnä.
Kuulostat kiintoisalta mieheltä, lapsi tärkein, etkä varmaan haluaisi usein tavata etkä etsi määräilevää vaimoa...oletan.
Vierailija kirjoitti:
Sairauskohtaus ei koskaan tule yllättäen. Sitä edeltää monta varoitusmerkkiä, joita ihmiset valitettavan usein jättävät huomioimatta. Jos rintaa puristaa tai närästää on tärkeää mennä lääkäriin. Samoin, jos tuntuu että fyysinen kunto heikkenee, ei pidä ajatella että on vanhentunut vaan on syytä selvittää, sairastaako sepelvaltimotautia.
Jälkiviisaus on imelintä viisautta. - Monelle asialle myös saitrauskohtauskelle voi hakea ja etsiä selityksiä historiasta tai lähimenneisyydestä. Moni tavanomainen riesa tai vaiva voi antaa viitettä siitä, että kaikki ei ole kohdillaan mutta nykyisessä "hyvinvointivaltiossa" ei nyt vain aina ole varaa ja mahdollisuutta mitenkään lähteä ja mennä tarkemmin selvittämään, että mistä se saattaisi johtua ja miten edetä,
- Ja vaikka menisikin -yhtään aliarvioimatta lääkäreiden asiantuntemusta päivystyksessä, niin jos tai kun kohtaavat laajan kirjon hyvin erilaisista syitsä hoitoon hakeutuvia mm. terveyskeskuksissa ja päivystuspoleilla, niin eivät varmasti aina hekään osaa sanoa / antaa oikeaa diagnosia vaikka varmasti tai toivottavasti, ainakin useimmat parhaansa yrittävät.
- Ja tietysti aina on mahdollista joutua odottamattomaan tapaturmaan, jonka seuraukset voivat olla hyvinkin kohtalokkaat.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä43828 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmistä ei ole tarkoitettu elämään yksin.
Eikä myöskään olemaan työttömänä.
Siksi kaikille ovat tuttuja fraasit "no mee töihin" tai "mikset hommaa puolisoo".
Itse en ole terve, niin en haaveile nykyään turhaan kummastakaan. Parisuhdetta ja työelämää on tullut kokeiltua, molempia huonolla menestyksellä. Terveys petti. Nykyään minimoin ulkopuolisia haittoja että jaksan olla isä lapselleni ja jotenkin läsnä.
Kuulostat kiintoisalta mieheltä, lapsi tärkein, etkä varmaan haluaisi usein tavata etkä etsi määräilevää vaimoa...oletan.
Aika lähellä olet arvailuissasi. Olen käynyt tosin yksillä treffeilläkin sinkkuaikanani joten en ole sataprosenttisesti sulkenut pois parisuhteen mahdollisuutta sitten joskus. Mielenterveysoireista kärsivänä ja työttömänä olen ikävä kyllä sitä mieltä että minulla ei ole yhdellekään naiselle tällä hetkellä mitään tarjottavaa joten en edes vaivaudu. Joku vastaavat arvot omaava, myös mielenterveysongelmainen ja työtön nainen kävisi että tilanne olisi tasainen. Mutta mistä heitä tarkoituksella etsiä?
Kiintoisuudestakin voi olla mitä vaan mieltä, enkä edes tiedä oliko tuo kohteliaisuutta vai pilkkaa. Samapa tuo, anonyymejä kun ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Toisinaan juuri tuo pelko käy mielessä. Mutta minkäs teet?
Tuo tuntuu nykyään käyvän mielessä vaan useammin ja useammin, mutta minkäs tosiaan sille voi tai tekee?
Ainoastaan voi toivoa, että saa sitten kerrasta sellaisen slaagin että lähtö tulee justiinsa eikä makaa kuola valuen viikkoa eteisen lattialla ennen viimeistä korahdusta.
Ei pelota.
Asun syrjässä ja tein aikoinaan päätöksen muuttaa tänne tiedostaen täysin sen riskin, että avun saaminen tänne kestää niin kauan, että lopputulos on arvattavissa.
Koen, että tässä tilanteessa on jopa parempi, että on ikisinkku, lapseton ja epäsosiaalinen. Harva kestäisi elää sen riskin kanssa, että avun soittaminen on jo lähtökohtaisesti turhaa hädässä.
Ikisinkkuna vastaan. En pelkää. Tässä elämässä on katsos oppinut siihen, että itse hoitaa tilanteen kuin tilanteen ja käy niin kuin käy. Ikisinkku ei mieti mistä saa apua. Ikisinkku on itse itsensä apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairauskohtaus ei koskaan tule yllättäen. Sitä edeltää monta varoitusmerkkiä, joita ihmiset valitettavan usein jättävät huomioimatta. Jos rintaa puristaa tai närästää on tärkeää mennä lääkäriin. Samoin, jos tuntuu että fyysinen kunto heikkenee, ei pidä ajatella että on vanhentunut vaan on syytä selvittää, sairastaako sepelvaltimotautia.
Jälkiviisaus on imelintä viisautta. - Monelle asialle myös saitrauskohtauskelle voi hakea ja etsiä selityksiä historiasta tai lähimenneisyydestä. Moni tavanomainen riesa tai vaiva voi antaa viitettä siitä, että kaikki ei ole kohdillaan mutta nykyisessä "hyvinvointivaltiossa" ei nyt vain aina ole varaa ja mahdollisuutta mitenkään lähteä ja mennä tarkemmin selvittämään, että mistä se saattaisi johtua ja miten edetä,
- Ja vaikka menisikin -yhtään aliarvioimatta lääkäreiden asiantuntemusta päivystyksessä, niin jos tai kun kohtaavat laajan kirjon hyvin erilaisista syitsä hoitoon hakeutuvia mm. terveyskeskuksissa ja päivystuspoleilla, niin eivät varmasti aina hekään osaa sanoa / antaa oikeaa diagnosia vaikka varmasti tai toivottavasti, ainakin useimmat parhaansa yrittävät.
- Ja tietysti aina on mahdollista joutua odottamattomaan tapaturmaan, jonka seuraukset voivat olla hyvinkin kohtalokkaat.
Sinkkumies
Tämähän se, lääkärille ei saa aikaa ainakaan ihan nopeasti koska ei ole mitään akuuttia vaivaa ja päivystykseen taasen saa mennä vasta kun saa jonkun kohtauksen. Mikäli siis joku on sinne roudaamassa tai ainakin apua soittamassa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen elää pitempään ja terveempänä ilman miestä. Miehelle varmaan olisikin hyvä diili.
Jotenkin ärsyttää tää yleistys että naiset aina parempia kumppaneita. Itsellä pari pettäjää takana, niin voin henkisesti paremmin ilman naista, ja elämä ei oo niin sttessaavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo tuntuu nykyään käyvän mielessä vaan useammin ja useammin, mutta minkäs tosiaan sille voi tai tekee?
Ainoastaan voi toivoa, että saa sitten kerrasta sellaisen slaagin että lähtö tulee justiinsa eikä makaa kuola valuen viikkoa eteisen lattialla ennen viimeistä korahdusta.
Vaikka makaisikin, ei sitä sitten enää korahdettuaan muistele. Kunhan ei päätyisi vuosikymmeniksi kuolaamaan johohonkin hoitolaitokseen, mutta ei sillekään mitään mahda, jos niin käy.
Minä en ymmärrä kuolemanpelkoa lainkaan, joten koko kysymys on outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen elää pitempään ja terveempänä ilman miestä. Miehelle varmaan olisikin hyvä diili.
Jotenkin ärsyttää tää yleistys että naiset aina parempia kumppaneita. Itsellä pari pettäjää takana, niin voin henkisesti paremmin ilman naista, ja elämä ei oo niin sttessaavaa
On kyse tutkimuksesta, missä todettiin että nainen on onnellisempi sinkkuna mutta mies on onnellisempi parisuhteessa / avioliitossa. Ei kenenkään paremmuudesta.
Molemmissa sukupuolissa on varmasti kehnoja yksilöitä.
Voimaantunut ikisinkku elvyttää itse itsensä. Mihin hän toista ihmistä tarvitsisi.
Eipä sitä kuolleena tule enää mietittyä :D
Ei minulla pistooli ja raamattu sitä varten tyynyn alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyse tutkimuksesta, missä todettiin että nainen on onnellisempi sinkkuna mutta mies on onnellisempi parisuhteessa / avioliitossa. Ei kenenkään paremmuudesta.
Molemmissa sukupuolissa on varmasti kehnoja yksilöitä.
Ja Suomessa asuu maailman onnellisin kansa. Vai miten se meni.
Vierailija kirjoitti:
Mutta olet silti vanhapiika vaikka voissa paistaisi ja ihminen joka ei osaa muodostaa tasapuolista parisuhdetta vastakkaiseen sukupuoleen....
En haluais virua mätisäkkinä missää yksiössä, sen takia ois kiva jos joku ees huomais, et oon delannu
Vierailija kirjoitti:
Mä nimenomaan toivon että saan vanhana sairaskohtauksen ja kukaan ei ole elvyttämässä tai soittamassa ambulanssia. Parempi lähteä saappaat jalassa omassa kotona kun kitua jossain sairaalassa.
Nopea avun saanti voi palauttaa ihmisen täysin ennallaan esimerkiksi aivohalvauksessa.