Mikä tässä Suomessa on sitten niin hienoa kun mietitään?
Jotenkin tuntuu että tämä on ihan täysi lammasvaltio kellä ei ole mitään omaa ylpeyden aihetta mistään. Muiden mukana mennään, muiden asioita hoidetaan, muiden asioita matkitaan, muiden asioita vatvotaan, muiden asioita levitetään omaan kulttuuriin, kaikki on muiden.
Mä en edes tiedä mitä mä sanon kun juttelen ulkomaalaisten kanssa Suomesta. "meil o joulupukki jossai lapis mis en oo koskaa ees käyny"
Tää on sellanen pikku vasallivaltio millä ei ole itsellään mitään omaa päämääraaa tai mitään ylpeyttä.
Kommentit (130)
Ei täällä enää olekaan mitään, 80-luku oli viimeinen hyvä vuosikymmen Suomessa suomalaisille, sen jälkeen meitä on vain vedetty raskaasti nenästä ja nöyryytetty poliittisen -ja rahavallan toimesta niin perusteellisesti että se on jo taloudellista ja henkistä sodankäyntiä meitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
"Lihapullat on kyllä Turkista lähtöisin."
Mutta Ikea tekee niillä hitosti rahaa...
Niin tekee. Bisnestä osaavat tehdä koko maailmassa. Lihapullat tosin eivät kovin hyviä ole mutta kaupaksi menee. Mikähän siinäkin oli, että Saksan Ikeassa lihapullat olivat jopa melkein hyviä ja sitten Suomessa ostamani Ikean lihapullat olivat suorastaan pahoja. Senjälkeen en ole ostanut enkä syönyt Ikean ruokalassa niitä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hienoa olla työtön koska työttömiä tuetaan rahalla. Jos käyt töissä niin olet vain maksajan roolissa etkä saa mitään tukia/tukea yhteiskunnalta.
Suomessa on todella korkea kokonaisveroaste ja suomessa palkat ovat huonot.
Väitän että suomi on maailman onnellisin maa työttömille ja maailman onnettomin maa työväestölle.
Itse käyn töissä enkä ole koskaan saannut rahaa tältä yhteiskunnalta ja koulutus taitaa olla ainoa konkreettinen tuki mitä olen tältä yhteiskunnalta saannut.
Noin 40 000e tienaan vuodessa ja veroja maksan noin 20 000e vuodessa, vaadin että kokonaisveroastetta suomessa kevenettään reilusti.
jep kyl on parasta olla vaa työtön kuun lopussa sama tilanne kun duunarilla ilman raatamista tosin
Suomi on aivan mahtava maa ja ihmiset on aivan mahtavia.
Olen vain nyt todella huolissani siitä muutoksesta joka nyt on ollut jo jonkin aikaa päällä. Itä oikeasti on herännyt taas. NATO ehkä auttaa, ehkä ei. Ihmisten välinen sosiaalinen puoli on täysin myrkyttynyt. Hirveästi tullut takaisin rasismia ja vihapuhetta (ei siis pelkästään ulkomaalaisia kohtaan vaan myös, miten kohdellaan työttömiä, sairaita, vanhuksia).
Samoin olen todella huolissani säiden muuttumisesta. Kesät alkaa oikeasti olla todella tukalia. Olihan hellekesiä aikaisemminkin mutta jokin on muuttunut. Joko minä en sovi enää Suomeen tai Suomen säät oikeasti on muuttunut ihan hirveiksi. Eikä ne talvetkaan enää loista sillä tavalla. Pimeitä, vesisateisia. On ihan jos on normaali luminen joulu. Kesällä ylikuuma aurinko korventaa ihon palaneeksi alta aikayksikön. Mutta kyllä minä muistan nuoruudessani viettäneeni kesien auringonpaisteissa tuntikausia ilman ongelmia. Mutta ongelma on myös aurinkoisen ajan määrä, se on aivan liian pitkä. Keskellä kesää paahtaa lähes yötäpäivää. Talvella taas täysin käänteistä. Ilman lämpötilat on siedettäviä mutta se pimeys on ihan hirveää.
Samoin pimeydessä harmittaa ihmisten puute joka puolelta. AIkoinaan oli torit täynnä ihmisiä ja talvella oli pihat täynnä valoja ja lapsia tekemässä lumiukkoja ja lumilinnoja. Nykyisin kaikki nurkat on kuin jostain kostamuksesta. Rapistuneita ja korostaa vielä sitä pimeyttä ja synkkyyttä.
En tiedä saako Orpon hallitus nyt muuta muutosta aikaiseksi kuin ennestäänkin myrkyttynyt ilmapiiri. Meinaan on vielä se yksi asia joka alkaa oikeasti jo korpeamaan. Tämä täysin toivoton talous tässä maassa. Olen elänyt ne ajat kun Suomi pärjäsi ja nyt tuntuu viimeisen 20 vuoden ajan jälkeen viimeinkin myöntää, että ei tämä taida enää koskaan pärjätä. Koko ajan ongelmia, lamasta taantumasta toiseen ja kun pikkunen valonvilkahdus näkyy tulee taas jokin juttu mikä vetää maan entistä pahemmin suohon.
Täällä ei ole enää toimivaa teollisuuta, ei turismia, ei palveluita. Kaikki se hyvä, joka suomesta aikoinaan teki pohjoismaisen hyvän ja turvallisen valtion on tuhottu. Eikä näy korjausliikettä. Millä se edes tehtäisiin? Sehän ei ole onnistunut edes 140 miljardin velkamassalla. Miten se onnistuisi sitä ilman sitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan meillä suomalaiset lihapullat ja enemmän järviä, kun useimmilla muilla. Vaikka onkin aika hankalaa nähdä useampi järvi samalla kertaa, eli hyöty ei ole kummoinen.
Lihapullatkin ovat Ruotsista peräisin. Hyviä ovat itsetehdyt lihapullat kylläkin.
Lihapullat on kyllä Turkista lähtöisin
Ja pasta Kiinasta alunperin - sillä ei ole mitään väliä mistä innoitusta on haettu jos ovat nykyään osa maan kulttuuria.
Kaunis ja puhdas luonto, neljä eri vuodenaikaa, suht koht hyvä koulutusjärjestelmä, vähäinen korruptio suhteessa suurimpaan osaan muista maista, korkea luottamus viranomaisiin verrattuna muihin maihin. Suomalaisiin voi yleensä luottaa ja asiat hoidetaan kuten sovitaan. Suomi on ainakin minulle, keskiluokkaiselle korkeakoulutetulle ja vakaat lähtökohdat elämään saaneelle, unelmapaikka elää ja asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitä te olette te suomalaiset Suomenvihaajat? Perussuomalaisia? Se olisi kyllä ironista.
Suomenvihaajat ovat kyllä vassareita.
Tiedä häntä ovatko niin vihaajia edes. Eivät vaan ymmärrä asioita ja politiikkaa vielä vähemmän. Totisesti totisesti sanon, etten voi noita sietää.
Kyllä nämä vihaajat löytyy EU- ja USA-kiimaisista kokkareista.
Vierailija kirjoitti:
Joskus olin ylpeä suomalaisuudestani, en enää. Jos olisin nuorempi niin lähtisin.
Suomi on 90 lamasta sukeltanut. Nyt on lisäksi sukupuutto tulossa. 0rpovalta tulee kauhuvalta. Kapea
eliitti jää menestymään. "Työn" verotustä kevennetään. Syntyvyys laskee edelleen. Maamme menee,
Syntyvyys jatkaa suurella varmuudella syöksyään. Tänne tänään syntyvää suomalaista en kahehdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheelle huono. Koulut kammottavia ja melkein ainoastaan julkisia kouluja. Turvallisuus huononee koko ajan, kouluissa ja yleisillä paikoilla. Terveydenhuolto huono, mutta onneksi on osaksi mahdollista yksityisellä hoitaa. Ennen kaikkea verotus älytön. Jos ei ole elätettäviä niin ehkä.. mutta lapsiperheellä ei vaan voi laittaa puolia valtiolle hassattavaksi.
Mikä estää hankkimaan lapselle yksityisopetusta jos julkinen koulu ei kelpaa.
Muuten olen sitä mieltä, että ihminen joka on paljon matkustellut opiskellut ja tehnyt töitä ulkomaille, arvostaa isänmaataan.
Ihmiselle joka on käynyt vain laivalla Virossa, Suomi on heti perläpi kun matkan rasituksista selviävät.
Mihin tuo perustuu, että ulkomailla opiskellut ja töitä tehnyt arvostaa isänmaataan? Itse okrn asunut lähes koko aikuisikäni ulkomailla, enkä kyllä mitenkään enemmän arvosta Syomea, pikemminkin päin vastoin.
Täällä voi puhua suomea, siinä se. Toki sekin on kiva, ettei ole pelkoa maanjäristyksistä tai hirmumyrskyistä.
Luottamus poliitikoihin on mennyt turvallisuuden osalta koko Euroopan alueella.
Sota ja uhkat olivat nähtävissä jo 2008 mutta turvallisuutta heikennettiin ja poliitikot puhuivat pehmeitä.
Nyt taas kerran Euroopan turvallisuus ja olemassaolo on USA:n tuen varassa.
Kyllähän suomi on melkein joka asiassa on vedetty vessanpöntöstä alas nettosaajien riemuitessa, tienatessa ja syöttäessä kurkusta alas propagandaansa. Ikävä sijainti uuden libyan naapurina ja poliitikot pistää kansan edelleen loppuun asti turvispelleilyn ja globalismin. Poliittinen eliitti kuin kiakissa romahtavissa valtiosissa nauttii shamppanjaa ja virkarälssi kuin neuvostoliitossa puolet työssäkäyvistä suojatyöpaikassa. Feministi taputteli syntyvyyden.
Hallituksella ei mitään aikomusta lopettaa velkaantumista älytön turkurata suunnitelmissa vaikka ei ole siihen varaa. Leikkaukset on mitättömiä. Toivottavasti jossain vaiheessa ei supmi saa myytyä enää velkakirjoja ja lakkaa velan saanti.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä enää olekaan mitään, 80-luku oli viimeinen hyvä vuosikymmen Suomessa suomalaisille, sen jälkeen meitä on vain vedetty raskaasti nenästä ja nöyryytetty poliittisen -ja rahavallan toimesta niin perusteellisesti että se on jo taloudellista ja henkistä sodankäyntiä meitä vastaan.
Sanoisin että 1995-2005 oli vielä oikein hyvää aikaa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Kaunis ja puhdas luonto, neljä eri vuodenaikaa, suht koht hyvä koulutusjärjestelmä, vähäinen korruptio suhteessa suurimpaan osaan muista maista, korkea luottamus viranomaisiin verrattuna muihin maihin. Suomalaisiin voi yleensä luottaa ja asiat hoidetaan kuten sovitaan. Suomi on ainakin minulle, keskiluokkaiselle korkeakoulutetulle ja vakaat lähtökohdat elämään saaneelle, unelmapaikka elää ja asua.
Löytyvät kaikista Euroopan maista ja yleensä jopa monimuotoisempana ja vaihtelevampana, kuin Suomen yksitoikkoinen havumetsä. Jopa Etelä-Espanjassa on talvella lunta ja pakkasta. Voit saman päivän aikana viettää aurinkolomaa rannalla palmun alla, käydä hiihtämässä vuoristossa ja patikoida lehti- ja havumetsissä.
Vierailija kirjoitti:
Russakat puhuu Suomesta kuin kettu pihlajanmarjoista. "En haluaisikaan!"
Niin, tämä on OIKEUSVALTIO. He eivät tiedä, mitä se tarkoittaa, kun ei ole omaa kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
r
Vierailija kirjoitti:
Täällä voi kuka tahansa kouluttautua pitkälle.
Parhaat työpaikat saadaan vain suhteilla ja mieluiten syntymällä varakkaaseen / vaikutusvaltaiseen sukuun... kaikki muu väite on valetta...
Ja muissa maissa ei tällaista tietystikään ole yhtään, kuten ei myöskään "kateutta", epävakaista säätä tai taskuvarkaita.
Luonto on kiva, siinäpä se. Muutto mielessä koska etätyöt sen sallii.
Ei mikään. Huonompi versio muista pohjoismaista jokaisella mittarilla
Mä rakastan Suomea koska tämä on niin puhdas ja turvallinen (vielä toistaiseksi, vaikka tilanne paikoin huonontunut), tasa-arvoinen maa, jossa opiskelu on ilmaista ja terveydenhuolto ei kovinkaan kallista. Ihmiset on rehellisiä, tunnollisia ja kunnollisia pääasiassa. Täällä saa elää ja olla vapaasti sellaisena kuin on, ilman että mitkään uskonnolliset tai muut ideologiset arvot pakottaa olemaan tietynlainen. Neljä vuodenaikaa ja kaunis luonto.
Tiedä häntä ovatko niin vihaajia edes. Eivät vaan ymmärrä asioita ja politiikkaa vielä vähemmän. Totisesti totisesti sanon, etten voi noita sietää.