Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tässä Suomessa on sitten niin hienoa kun mietitään?

Vierailija
27.06.2023 |

Jotenkin tuntuu että tämä on ihan täysi lammasvaltio kellä ei ole mitään omaa ylpeyden aihetta mistään. Muiden mukana mennään, muiden asioita hoidetaan, muiden asioita matkitaan, muiden asioita vatvotaan, muiden asioita levitetään omaan kulttuuriin, kaikki on muiden.
Mä en edes tiedä mitä mä sanon kun juttelen ulkomaalaisten kanssa Suomesta. "meil o joulupukki jossai lapis mis en oo koskaa ees käyny"
Tää on sellanen pikku vasallivaltio millä ei ole itsellään mitään omaa päämääraaa tai mitään ylpeyttä.

Kommentit (130)

Vierailija
81/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa, mä olen kyllä ylpeä Suomesta ja suomalaisista. Meillä on mm. oma kieli ja kulttuuri perinteineen, upea luonto vuodenaikoineen, turvallista ja rauhallista, mahdollisuudet kouluttautua, saada terveydenhuoltoa ja muuta apua jne.

Meitä on vähän mutta pärjätään niin hienosti, että voidaan tukea heikompia. Ollaan kehitytty ja sivistytty. Mikä maa sitten on sellainen josta tulisi olla enemmän ylpeä? Moni maa toki eri mittareilla pärjää myös hyvin nykyään, mutta suomalaisena ei kyllä ole mitään hävettävää onneksi, päinvastoin. Sisukas ja uniikki kansa. Aina saa lähteäkin jos ei miellytä, tämä ei ole Pohjois-Korea :)

Vierailija
82/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan meillä suomalaiset lihapullat ja enemmän järviä, kun useimmilla muilla. Vaikka onkin aika hankalaa nähdä useampi järvi samalla kertaa, eli hyöty ei ole kummoinen.

Lihapullatkin ovat Ruotsista peräisin. Hyviä ovat itsetehdyt lihapullat kylläkin. 

Lihapullat on kyllä Turkista lähtöisin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisätään vielä se, että talvella on pakko lämmittää asuntoa.Ei taida sähkön hinta haitata sinua.Asuntoa lämmitetään syyskuusta-toukokuuhun.ja sinua häiritsee kesän muutamat helteet.Ne helteet ei maksa mitään

No eikö sitten muualla viilennys maksa mitään? Ja kaikilla ei ole kyllä sähkölämmitystä.

Arvasin sun typerän vastauksen .Muutaman helle päivän viilennys vuodessa 10-15€ ei todellakaan ole sama kuin lämmittämiseen kuluva 250€/kk.Sulla ei ole sähköä, voisin arvata että lämmitä oman metsän puilla.Josta päästäänkin siihen että olet yhteiskunnan tuilla elelevät maajussi.on se mukavaa,kun saa tukiaisia valtiolta.Sinulle Suomi onkin maailman paras maa

Anteeksi mitä sä horiset? Tarkoitin viilennystä muualla, ei Suomessa. Ja itse asun kerrostaloasunnossa ja kyllä on sähköt käytössä, mutta en maksa lämmityksestä (muuta kuin vastikkeessa).

84/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei oikeastaan ole mitään sään ääri-ilmiöitä tai muita vaaroja, kuten hirmumyrskyjä, tulvia, myrkkyhämähäkkejä tai kalkkarokäärmeitä, tulivuoria jne. Ollaan aika introverttia kansaa, on rauhallista, turvallista ja mukavaa. Koti ja toimeentulo kuuluu kaikille. Tavallinen ja turvallinen on hyvä ympäristö ihmiselle elää.

Tasaisen huono sää, välillä jopa järkyttävän huono(talvella)

Talvi olisi hankalaa aikaa, jos asuisimme alkeellisemmissa oloissa, mutta ei nykyihmisellä ole Suomessa sään puolesta valittamista kuin enintään helteiden aikaan.

Taas joku talvi fani... helteellä voi laittaa ilmastoinnin päälle.Mutta ne saatanan lumityöt ei katoa mihinkään ennen juhannusta

talvella voi laittaa vaatteita päälle mutta saatanan helteellä työnteko on perseestä.taidan irtisanoutuu niin voin olla sen ilmastoinin vieressä

Vierailija
85/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätään vielä se, että talvella on pakko lämmittää asuntoa.Ei taida sähkön hinta haitata sinua.Asuntoa lämmitetään syyskuusta-toukokuuhun.ja sinua häiritsee kesän muutamat helteet.Ne helteet ei maksa mitään

Useimmissa Euroopan maissakin pitää lämmittää taloa/asuntoa ja julkisia tiloja syys- tai lokakuusta huhtikuun loppuun. Vuoristoisilla alueilla varmasti viikkoja kauemminkin. 

Vierailija
86/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan meillä suomalaiset lihapullat ja enemmän järviä, kun useimmilla muilla. Vaikka onkin aika hankalaa nähdä useampi järvi samalla kertaa, eli hyöty ei ole kummoinen.

Lihapullatkin ovat Ruotsista peräisin. Hyviä ovat itsetehdyt lihapullat kylläkin. 

Lihapullat on kyllä Turkista lähtöisin

No sitten Turkista. Hyvä keksintö olikin, kyllä turkkilaisetkin näemmä osaavat ja hyvä ruoka siellä on, olen tosin käynyt vain Istambulissa ja Ankarassa. 

Vierailija
87/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsiperheelle huono. Koulut kammottavia ja melkein ainoastaan julkisia kouluja. Turvallisuus huononee koko ajan, kouluissa ja yleisillä paikoilla. Terveydenhuolto huono, mutta onneksi on osaksi mahdollista yksityisellä hoitaa. Ennen kaikkea verotus älytön. Jos ei ole elätettäviä niin ehkä.. mutta lapsiperheellä ei vaan voi laittaa puolia valtiolle hassattavaksi. 

Mikä estää hankkimaan lapselle yksityisopetusta jos julkinen koulu ei kelpaa.

Muuten olen sitä mieltä, että ihminen joka on paljon matkustellut opiskellut ja tehnyt töitä ulkomaille, arvostaa isänmaataan.

Ihmiselle joka on käynyt vain laivalla Virossa, Suomi on heti perläpi kun matkan rasituksista selviävät.

Vierailija
88/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmasto on täyttä paskaa.max 2kk vuodesta siedettävää.

Mitkä kuukaudet ovat ne siedettävät? Toukokuu ja syyskuu?

Vierailija
89/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lihapullat on kyllä Turkista lähtöisin."

Mutta Ikea tekee niillä hitosti rahaa...

Vierailija
90/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja se, että Suomessa ihmiset uskaltaa elää kuten haluaa. Monessa maassa on edelleen niin tiukka sosiaalinen paine että ihmiset ei uskalla eikä ehkä edes tajua että ei ole pakko suorittaa elämää saman kaavan mukaan kun jokainen edeltävä sukupolvi. Mutta Suomessa huomattavasti useampi uskaltaa ja osaa pohtia miten haluaa elämänsä elää. Myös pukeutuminen on vapaampaa, ihan vapaasti saa valita värikkäitä vaatteita, koruja jne. eikä kukaan katso kieroon siksi ettei ole se sama beige asukokonaisuus tms.

Nyt tuli kyllä mututietoa oikein roppakaupalla. Et ole ulkomaita nähnytkään.

Olen asunut 12 vuotta Irlannissa.

Yhdessä maassa olet asunut ja arvostelet "monessa maassa", joissa et ole asunut ollenkaan. Matkusta ny vaikka Berliiniin katselemaan miten siellä eletään. Itse olen asunut Suomen lisäksi kolmessa muussa maassa ja kauan, erittäin kauan.

Sen lisäksi olen asunut viidessä muussa maassa. Tuo nyt se missä pisimpään. 

Vierailija
91/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, parempaa on elämä mm. Afghanistanissa, Intiassa, Pakistanissa, Irakissa, Iranissa, Pohjois-Koreassa, Kiinassa, USAssa pienituloisena, Venäjällä pienituloisena, Valko-Venäjällä, Afrikassa jnejne.

Ei ole mitään syytä olla ylpeä Suomesta kun kaikkialla maailmassa on asiat paremmin.

Vierailija
92/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo ihminen, joka ei osaa edes äidinkielensä kieliopin perusteita.

Vierailija
93/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä te olette te suomalaiset Suomenvihaajat? Perussuomalaisia? Se olisi kyllä ironista.

Jotain kotipycciä ne on.

Vierailija
94/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hienoa olla työtön koska työttömiä tuetaan rahalla. Jos käyt töissä niin olet vain maksajan roolissa etkä saa mitään tukia/tukea yhteiskunnalta.

Suomessa on todella korkea kokonaisveroaste ja suomessa palkat ovat huonot.

Väitän että suomi on maailman onnellisin maa työttömille ja maailman onnettomin maa työväestölle.

Itse käyn töissä enkä ole koskaan saannut rahaa tältä yhteiskunnalta ja koulutus taitaa olla ainoa konkreettinen tuki mitä olen tältä yhteiskunnalta saannut.

Noin 40 000e tienaan vuodessa ja veroja maksan noin 20 000e vuodessa, vaadin että kokonaisveroastetta suomessa kevenettään reilusti.

Vierailija
95/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs jalkaväen kenraali sanoi aikoinaan, että suomi on paras maa suomalaisille. mutta tämäkin on nyt muisto vain. suomi on paska maa, ja sen on pilannut poliitikot kekkosen vallan jälkeen. ne pitäisikin lähettää sinne kuuluisille orsille nahkurin. 

Vierailija
96/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on hyvä maa asua kunhan on riittävän varakas. Kaikkea saa rahalla ja kaikki toimii. Koulutetuille löytyy töitä hyvistä kansainvälisistä yrityksistä. Porukkaa ei ole liikaa ja omaa rauhaa ja luontoa löytyy etelästä ja pohjoisesta. Suomessa elämänsä voi järjestää mukavaksi ja laadukkaaksi.

No ohhoh, monta kertaa törmätty, siihen että ei saa edes rahalla, mutta ehkä sitä on sitten kuitenkin ollut käytössä liian vähän.. 

Kuinkakohan varakas sitä pitää olla?

Tietysti niin varakas että pystyy järjestämään elämänsä siten kuin haluaa talouden sitä suuremmin rajoittamatta.

Vierailija
97/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja se, että Suomessa ihmiset uskaltaa elää kuten haluaa. Monessa maassa on edelleen niin tiukka sosiaalinen paine että ihmiset ei uskalla eikä ehkä edes tajua että ei ole pakko suorittaa elämää saman kaavan mukaan kun jokainen edeltävä sukupolvi. Mutta Suomessa huomattavasti useampi uskaltaa ja osaa pohtia miten haluaa elämänsä elää. Myös pukeutuminen on vapaampaa, ihan vapaasti saa valita värikkäitä vaatteita, koruja jne. eikä kukaan katso kieroon siksi ettei ole se sama beige asukokonaisuus tms.

Nyt tuli kyllä mututietoa oikein roppakaupalla. Et ole ulkomaita nähnytkään.

Olen asunut 12 vuotta Irlannissa.

Yhdessä maassa olet asunut ja arvostelet "monessa maassa", joissa et ole asunut ollenkaan. Matkusta ny vaikka Berliiniin katselemaan miten siellä eletään. Itse olen asunut Suomen lisäksi kolmessa muussa maassa ja kauan, erittäin kauan.

Mua kiinnostaisi tietää miksi tää kirjoittaja ottaa niin hermoon kun joku on asunut maassa/maissa jossa ollaan vanhakantaisia? Ja kun Suomessa ei olla.

Vierailija
98/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä te olette te suomalaiset Suomenvihaajat? Perussuomalaisia? Se olisi kyllä ironista.

Suomenvihaajat ovat kyllä vassareita.

Vierailija
99/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain kotipycciä ne on.[/quote

Luin koko ketjun. En löytänyt yhtäkään Suomivihaajaa. Ihan normaalia keskustelua näytti olevan. Tiesitkö, ettei kritiikki ole samaa kuin vihaaminen? 

Vierailija
100/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomenvihaajat ovat kyllä vassareita.

Ai jaa? No mä olen äänestänyt joko vihreitä tai demareita, ja Suomi on mulle rakas kotimaa, josta en muuttaisi ikinä pois (kuten aiemmin kerroin). Ehkä ei ole mitään selkeää yhdistävää tekijää sitten niillä, jotka haaveilevat poismuutosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän