Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tässä Suomessa on sitten niin hienoa kun mietitään?

Vierailija
27.06.2023 |

Jotenkin tuntuu että tämä on ihan täysi lammasvaltio kellä ei ole mitään omaa ylpeyden aihetta mistään. Muiden mukana mennään, muiden asioita hoidetaan, muiden asioita matkitaan, muiden asioita vatvotaan, muiden asioita levitetään omaan kulttuuriin, kaikki on muiden.
Mä en edes tiedä mitä mä sanon kun juttelen ulkomaalaisten kanssa Suomesta. "meil o joulupukki jossai lapis mis en oo koskaa ees käyny"
Tää on sellanen pikku vasallivaltio millä ei ole itsellään mitään omaa päämääraaa tai mitään ylpeyttä.

Kommentit (130)

Vierailija
61/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on Suomi ihana isänmaani, jota arvostan suuresti. Täällä on kaikki.

Kiitän edesmennyttä isääni ja äitiä itsenäisyydestämme, olen onnellinen etteivät he ole tätä maamme alennustilaa nyt näkemässä ja kokemassa. Minä kyllä pärjään ja lapsellani on asunto ulkomailla.

Vierailija
62/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja se, että Suomessa ihmiset uskaltaa elää kuten haluaa. Monessa maassa on edelleen niin tiukka sosiaalinen paine että ihmiset ei uskalla eikä ehkä edes tajua että ei ole pakko suorittaa elämää saman kaavan mukaan kun jokainen edeltävä sukupolvi. Mutta Suomessa huomattavasti useampi uskaltaa ja osaa pohtia miten haluaa elämänsä elää. Myös pukeutuminen on vapaampaa, ihan vapaasti saa valita värikkäitä vaatteita, koruja jne. eikä kukaan katso kieroon siksi ettei ole se sama beige asukokonaisuus tms.

Nyt tuli kyllä mututietoa oikein roppakaupalla. Et ole ulkomaita nähnytkään.

Tämä on muuten yksi asia mistä en Suomessa tykkää. Eletään niin tiukassa kuplassa ettei suostuta edes uskomaan jos joku kertoo omista kokemuksistaan muualla. Ehei, ei voi pitää paikkaansa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen sanontaa: on lottovoitto syntyä Suomeen. Korkeintaan kolme ja lisänumero.

Vierailija
64/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei oikeastaan ole mitään sään ääri-ilmiöitä tai muita vaaroja, kuten hirmumyrskyjä, tulvia, myrkkyhämähäkkejä tai kalkkarokäärmeitä, tulivuoria jne. Ollaan aika introverttia kansaa, on rauhallista, turvallista ja mukavaa. Koti ja toimeentulo kuuluu kaikille. Tavallinen ja turvallinen on hyvä ympäristö ihmiselle elää.

Tasaisen huono sää, välillä jopa järkyttävän huono(talvella)

Talvi olisi hankalaa aikaa, jos asuisimme alkeellisemmissa oloissa, mutta ei nykyihmisellä ole Suomessa sään puolesta valittamista kuin enintään helteiden aikaan.

Taas joku talvi fani... helteellä voi laittaa ilmastoinnin päälle.Mutta ne saatanan lumityöt ei katoa mihinkään ennen juhannusta

Vierailija
65/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisätään vielä se, että talvella on pakko lämmittää asuntoa.Ei taida sähkön hinta haitata sinua.Asuntoa lämmitetään syyskuusta-toukokuuhun.ja sinua häiritsee kesän muutamat helteet.Ne helteet ei maksa mitään

Vierailija
66/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on hyvä maa asua kunhan on riittävän varakas. Kaikkea saa rahalla ja kaikki toimii. Koulutetuille löytyy töitä hyvistä kansainvälisistä yrityksistä. Porukkaa ei ole liikaa ja omaa rauhaa ja luontoa löytyy etelästä ja pohjoisesta. Suomessa elämänsä voi järjestää mukavaksi ja laadukkaaksi.

Vierailija
67/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä voi kuka tahansa kouluttautua pitkälle.

Huonompi juttu vaan, että hyviä kouluja ei juurikaan ole.

Vierailija
68/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja se, että Suomessa ihmiset uskaltaa elää kuten haluaa. Monessa maassa on edelleen niin tiukka sosiaalinen paine että ihmiset ei uskalla eikä ehkä edes tajua että ei ole pakko suorittaa elämää saman kaavan mukaan kun jokainen edeltävä sukupolvi. Mutta Suomessa huomattavasti useampi uskaltaa ja osaa pohtia miten haluaa elämänsä elää. Myös pukeutuminen on vapaampaa, ihan vapaasti saa valita värikkäitä vaatteita, koruja jne. eikä kukaan katso kieroon siksi ettei ole se sama beige asukokonaisuus tms.

Tämä on muuten yksi asia mistä en Suomessa tykkää. Eletään niin tiukassa kuplassa ettei suostuta edes uskomaan jos joku kertoo omista kokemuksistaan muualla. Ehei, ei voi pitää paikkaansa!

Itse olen asunut työurani aikana useassa maassa. Se on aivan tavallista nykyään myös Suomessa.

Vierailija
69/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä kuullut, että muualla voi kouluttautua vielä pidemmälle. Vanhoja kuuluisia yliopistojakin on kaikkialla muualla paitsi Suomessa. Vai tarkoititko että ilmaiseksi, se taas olisi eri juttu eikä näytä olevan suurtakaan tunkua ulkomailta Suomen opinahjoihin.

Suomessa sosiaalinen liikkuvuus on suurempaa kuin esim. USA:ssa eli täällä voi asemaansa parantaa köyhäkin vaikka opiskelemalla.

Luuletko ettei muualla voisi? Minua koulutettiin ulkomailla parisen vuotta työpaikan puolesta mikä ei minulle maksanut mitään ja pääsin hyvin eteenpäin siinä firmassa. 

No katsopa asiaa on mitattu ja Suomi pärjää sosiaalisessa liikkuvuudessa erinomaisesti.

Paitsi, että mittari on rakennettu ideologisesti korostamaan sosiaalista liikkuvuutta silloin kun sitä ei ole.

Ainoa oikea ja rehellinen mittari sosiaaliluokalle on varallisuus ja siten mitattuna, Suomessa ei liikkuvuutta ole juuri lainkaan.

Vierailija
70/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonompi juttu vaan, että hyviä kouluja ei juurikaan ole.

Lahjakkaana täältä pääsee hyviin kouluihin, jos siis älyää hakeutua.

Vierailija
71/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisätään vielä se, että talvella on pakko lämmittää asuntoa.Ei taida sähkön hinta haitata sinua.Asuntoa lämmitetään syyskuusta-toukokuuhun.ja sinua häiritsee kesän muutamat helteet.Ne helteet ei maksa mitään

No eikö sitten muualla viilennys maksa mitään? Ja kaikilla ei ole kyllä sähkölämmitystä.

Vierailija
72/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on hyvä maa asua kunhan on riittävän varakas. Kaikkea saa rahalla ja kaikki toimii. Koulutetuille löytyy töitä hyvistä kansainvälisistä yrityksistä. Porukkaa ei ole liikaa ja omaa rauhaa ja luontoa löytyy etelästä ja pohjoisesta. Suomessa elämänsä voi järjestää mukavaksi ja laadukkaaksi.

No ohhoh, monta kertaa törmätty, siihen että ei saa edes rahalla, mutta ehkä sitä on sitten kuitenkin ollut käytössä liian vähän.. 

Kuinkakohan varakas sitä pitää olla?

Vierailija
73/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meillä suomalaiset lihapullat ja enemmän järviä, kun useimmilla muilla. Vaikka onkin aika hankalaa nähdä useampi järvi samalla kertaa, eli hyöty ei ole kummoinen.

Vierailija
74/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 12 vuotta Irlannissa.

Yhdessä maassa olet asunut ja arvostelet "monessa maassa", joissa et ole asunut ollenkaan. Matkusta ny vaikka Berliiniin katselemaan miten siellä eletään. Itse olen asunut Suomen lisäksi kolmessa muussa maassa ja kauan, erittäin kauan.

Vierailija
75/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä te olette te suomalaiset Suomenvihaajat? Perussuomalaisia? Se olisi kyllä ironista.

Luultavasti meitä paljon matkailleita ja hyvin toimeentulevia. Meille Suomi on yksi maailman kurjimmista maista.

No matkaile sina vaan. Turistina olo jossain tai bisnesmatkalaisena olo ei ole sama asia kuin asua jossain maassa tavan tallaajana pidempaan. Yleensa ne jotka haukkuvat Suomea koko ajan ovat niita jotka eivat ole koskaan asuneet maan rajojen ulkopuolella. Tai ovat asuneet jossain etuoikeutetussa expattikuplassa komennuksella. Kun Suomella on haasteita jollain osa-aluella niin heti huudetaan kurkku suorana etta me ollaan kaikkein huonoimpia maailmassa. Ei tajuta etta useimmilla muilla mailla on ihan yhta paljon ongelmia, jotkin samoja ja jotkin eri kuin Suomessa.

Tai sitten olet trolli naapurista.

Terveisin 40 vuotta rapakon takana ja tunnistan kylla Suomen hyvatkin puolet.

Vierailija
76/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö sitten muualla viilennys maksa mitään? Ja kaikilla ei ole kyllä sähkölämmitystä.

Arvasin sun typerän vastauksen .Muutaman helle päivän viilennys vuodessa 10-15€ ei todellakaan ole sama kuin lämmittämiseen kuluva 250€/kk.Sulla ei ole sähköä, voisin arvata että lämmitä oman metsän puilla.Josta päästäänkin siihen että olet yhteiskunnan tuilla elelevät maajussi.on se mukavaa,kun saa tukiaisia valtiolta.Sinulle Suomi onkin maailman paras maa

Vierailija
77/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheelle huono. Koulut kammottavia ja melkein ainoastaan julkisia kouluja. Turvallisuus huononee koko ajan, kouluissa ja yleisillä paikoilla. Terveydenhuolto huono, mutta onneksi on osaksi mahdollista yksityisellä hoitaa. Ennen kaikkea verotus älytön. Jos ei ole elätettäviä niin ehkä.. mutta lapsiperheellä ei vaan voi laittaa puolia valtiolle hassattavaksi. 

Vierailija
78/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen asunut työurani aikana useassa maassa. Se on aivan tavallista nykyään myös Suomessa.

Joo niin on. Muutamalle. Ei miljoonalle.

Vierailija
79/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja? Kuulutko siis näihin jotka ei usko muiden kertomaa? Koska muuten on aika epärelevanttia.

Epäilen nimittäin että hanakampia skeptikkoja ovat ne jotka ovat joko oleskelleet ulkomailla lähinnä turistimatkoilla tai korkeintaan asuneet ulkomailla suomalaisen firman lähettämänä ja pyörien lähinnä suomalaisyhteisössä.

Vierailija
80/130 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan meillä suomalaiset lihapullat ja enemmän järviä, kun useimmilla muilla. Vaikka onkin aika hankalaa nähdä useampi järvi samalla kertaa, eli hyöty ei ole kummoinen.

Lihapullatkin ovat Ruotsista peräisin. Hyviä ovat itsetehdyt lihapullat kylläkin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä