Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette: Mummo antaa hirveästi rahaa lapsenlapsille...

Vierailija
27.06.2023 |

Kyselen mielenkiinnosta ja asiallisesti mielipiteitänne seuraavasti tilanteesta:

Meitä on kolme sisarusta; siskoni jolla 3 lasta ja veljeni jolla 1 lapsi, minä olen lapseton. Olemme köyhästä perheestä. Äitini (jolla siis 4 lastenlasta) sai jokunen vuosi sitten pienehkön perinnön.

Perinnön saannin jälkeen hänellä on ollut tapana antaa lapsenlapsille rahakuori aina kun käyvät kylässä (joskus harvemmin me aikuiset saadaan myös pikkusumma). Mun oletus on, että noissa kuorissa on yleensä 100-200e rahaa.

Äitini on ollut leski jo yli 10 vuotta. Itse kävin melko usein aiemmin kun asuin lähempänä, mutta nykyään välimatkaa on niin paljon, että käyn harvoin. Sen sijaan sisarukseni, jotka asuvat lähempänä ovat aktivoituneet käymään varsin usein (molempien perhe ehkä 5-6 kertaa vuodessa).

Sinällään mukavaa, että käyvät ja mummolla on seuraa, mutta motiivi noille reissuille on tietysti ne rahakuoret. Ymmärrän senkin, koska kaikki me koimme köyhän lapsuuden. Haluavat toki omille lapsilleen enemmän ja parempaa.

Kysymys kuuluukin näin: Onko mielestänne reilua minua kohtaan, että perheelliset sisarukseni saavat noin isoja summia ja minä en juuri mitään? Ymmärrän, että se raha on lapsille, mutta toki kun lapsilla on omaa rahaa, niin vanhemmilla on sitten itselleen ja omiin hankintoihin enemmän (kun lapsi voi ostaa vaikka pelikoneen tai harrastusvälineen niillä omilla mummolta saaduilla rahoilla).

Asiallisia kommentteja kiitos!

Kommentit (536)

Vierailija
1/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne sisarukset rahaa vaan lastenlapset

Vierailija
2/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tasapuolista, jos kaikki lapsenlapset saavat yhtä paljon. Jos antaa lapsille, niin myös lapsille pitäisi antaa yhtä paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö nuo rahat tavallaan lisää vanhempien käytettävissä olevia rahoja sitä kautta, kun aiemmin he joutuivat käyttämään ns. omiaan esim. lasten harrastusvälineisiin?

Vierailija
4/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsi ja ala tienata, jos tuo kaihertaa. Sen jälkeen voit pohtia kumpi elämä tulee halvemmaksi. Itsekkäät lapsettomat on kyllä huippu. Minäminäjamunnapanöyhtä.

Vierailija
5/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo saa käyttää rahansa miten haluaa.

Vierailija
6/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö nuo rahat tavallaan lisää vanhempien käytettävissä olevia rahoja sitä kautta, kun aiemmin he joutuivat käyttämään ns. omiaan esim. lasten harrastusvälineisiin?

Kyllä ne lapset on kuule ihan erillisiä ihmisiä.

Mitä jos hommaisit oman elämän? Laittaisit raha-asiasi kuntoon.

Vierailija
7/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-6 kertaa käyminen ei ole kyllä paljon.

Vierailija
8/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole lapsia ja veljelläni on kaksi jo täysi-ikäistä lasta. Iäkäs isäni antaa joka kuukausi rahaa lapsenlapsille suoraan pankkitilille. Pidän sitä hyvänä, itse en rahalahjoituksia saa enkä tarvitse, pärjään hyvin omillani. Voi olla, että ajattelisin toisin jos itse eläisin puutteessa.

Vierailija
9/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankipa itsekin lapsi niin ei tarvitse kateellisena vinkua. Äitisi saa antaa rahansa ihan kenelle haluaa.

Vierailija
10/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai saa, ei tässä siitä olekaan kysymys.

ap

Vierailija
11/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen kuuluisi jakaa rahaa vain lapsilleen. Ne lapset voi sitten harkintansa mukaan käyttää rahat omiin lapsiinsa.

Vierailija
12/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oletat", että kirjeissä on 100 tai 200, ja oletat samoin, että käyntien motiivi on raha? Kertoo vain sinusta itsestäsi.

Vierailija
13/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mistä sitten?

Vierailija
14/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsin useinhan nuo tuntuvat käyvän, peräti joka toinen kuukausi on mummolla seuraa samasta perheestä. Arviolta rahaa kuluu korkeintaan 6 x 4 x 200 e eli 4800 e vuodessa, joka lienee se summa, jota ap:n pitää leskiäidiltä vaatia omana osuutenaan. Ei kai kukaan mummolassa muuten kävisi kuin rahan takia!

Vierailija
15/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mistä sitten?

Pohdiskelen vaan, että onko hänen toimintansa reilua ja tasapuolista meitä kaikkia lapsia kohtaan. Ei minun pohdintani kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että todellakin hän saa itse päättää miten ja kenelle sitä rahaa jakaa.

ap

Vierailija
16/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mistä sitten?

Pohdiskelen vaan, että onko hänen toimintansa reilua ja tasapuolista meitä kaikkia lapsia kohtaan. Ei minun pohdintani kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että todellakin hän saa itse päättää miten ja kenelle sitä rahaa jakaa.

ap

Mistä sinä tiedät mitä niissä kuorissa on?

Vierailija
17/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"oletat", että kirjeissä on 100 tai 200, ja oletat samoin, että käyntien motiivi on raha? Kertoo vain sinusta itsestäsi.

Kummipoika kerran lipsautti paljonko saavat mummolta. 

Ennen perintöä toinen perhe ei käynyt juuri koskaan ja toinen perhe max. 2 kertaa vuodessa. Ehkä siitä pystyy jotain päättelemään.

ap

Vierailija
18/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisen ihmisen pidä enää miettiä, kohteleeko omat vanhemmat tasapuolisesti. Se on lasten hommaa. Minun mummoni antaa lapsenlapsilleen usein rahaa, mutta kävisimme ihan yhtä usein kylässä, vaikkei antaisi euroakaan.

Vierailija
19/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siun ehkä kannattas se oma elämä hankkia. Jokainenhan saa omilla rahoillaan tehdä ihan mitä haluaa.

Vierailija
20/536 |
27.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelen omalle kohdalleni niin ei olis mielestäni tasapuolista. Itse oon ainoa lapsi ja isänäidin ainoa lapsenlapsi niin saatiin aina kuukausittain rahaa (minä, isä ja äiti).

Äidinäiti taas suosi lähellä asuvia serkkuja, heitä paapottiin ja lahjottiin vaikka toinen vävynsä oli miljonääri, ei ollut tasapuolista sieltä suunnasta, mä en saanut koskaan mitään apua, en rahallista enkä muutakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän