Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et koskaan usko jääväsi työttömäksi, ikä, koulutus ja nykyinen ammatti?

Vierailija
26.06.2023 |

Esim. vanhusten palvelutaloja lakkautetaan 20 vuoden päästä vaikka kuinka, kun suuret ikäluokat on kuolleet. Aina voi myös tulla terveyshaasteita. Niitä on helppo vähätellä niin kauan kuin on itse terve.

Itse en voisi enää fyysistä työtä tehdä. Mutta en kolme vuotta sitten voinut kuvitellakaan, että minulla normaalipainoisella tulee olemaan vaikeita nivelrikkoja.

Kommentit (101)

Vierailija
61/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion virassa olen, päällikkötason tehtävissä, ikää on 64 vuotta. Luulen, että todennäköisyys on melko suuri, etten joudu työttömäksi ennen eläköitymistäni. Varma en voi olla, voihan tässä tapahtua mitä vain ennen elokuun alkua.

Vierailija
62/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Automyyjä 47v. Sain tänään potkut.ei kuulemma tarvi enään myyjiä kun ei oo asiakkaita.

Autonmyyjiltäkin toivotaan nykyään lukutaitoa...

Tänä vuonna on ollut kokemusta sekä automyyjistä että kiinteistövälittäjistä. Sillä havainnolla, että automyyjät sentään jotenkin ymmärtää lukemansa, mutta "paremman väen kiinteistökaisa" ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltaja ensimmäiseltä ammatiltani. Toinen, akateeminen tutkinto takaa sen, että saa olla välillä työtön, muuten ei saisi hetken rauhaa.

Vierailija
64/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikä 40, koulutus FM, ohjelmistokehittäjä

Vierailija
65/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatuksen opettaja, ikää 47v.

Tällä menolla lapset eivät päiväkodeista lopu. Vanhemmat tuovat lapsia hoitoon kaikissa tilanteissa, vaikka lomillaankin.

Vierailija
66/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheterapeutti 56v., en usko joutuvani työttömäksi ennen eläkeikää.

Vierailija
67/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maajohtaja olen ja viikate voi heilahtaa, kun omistajia ei tulokset miellytä. En kaipaa elinikäisiä virkoja kellokortteineen, huonoine palkkoineen ja rutiineineen. Mulle työ on kilpaurheilua.

Vierailija
68/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ktm, laskentaekonomi, tilinpäätöstaitoinen ja laaja vero-osaaminen. Jos jäisin työttömäksi, perustaisin tilitoimiston.

Vierailija
69/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja, vakituinen virka Helsingissä.

Vierailija
70/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä, IT-projektipäällikkö, ikä 62. En usko jääväni työttömäksi ennen eläköitymistäni. Töitä tuntuu riittävän ja välillä voin hyvin tehdä myös jaksoja, joissa töitä ei ole täyttä viittä päivää viikossa.

Vierailija
71/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roska/paskakuski. Rahhaa on ku roskkaa, roska on ku paskkaa, paska ei lopu koskkaa. M40

Vierailija
72/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ktm, laskentaekonomi, tilinpäätöstaitoinen ja laaja vero-osaaminen. Jos jäisin työttömäksi, perustaisin tilitoimiston.

Olenkohan mä kirjoittanut tämän pari vuotta sitten. Nyt ymmärrän, että työt loppuvat max viidessä vuodessa kun tekoäly tekee kaiken.

Vierailija
73/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gigolo . 

Vierailija
74/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistopäällikkö, ikä 65 v, jään eläkkeelle kuukauden kuluttua. Tuskin voivat enää pois potkia, irtisanomisaika taitaa olla 2 kk.

Vierailija
75/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkohan mä kirjoittanut tämän pari vuotta sitten. Nyt ymmärrän, että työt loppuvat max viidessä vuodessa kun tekoäly tekee kaiken.

Mites vastuukysymykset tekoälyn kanssa? Kuka vastaa, että kirjanpito on tehty oikein ja tilinpäätös antaa oikean ja riittävän kuvan yrityksen toiminnasta?

Tekoäly varmasti osaa laatia jotain kirjauksia, mutta osaako se katsoa menikö oikein? Näyttääkö tulos ja tase järkeviltä, voiko oikeasti mennä näin? 

Vierailija
76/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysiatri

Vierailija
77/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

66 vuotias, yhä töissä. Vaikea kuvitella saavani potkut, on joitakin töitä joita muut eivät osaa. Ja toiseksi, mikäs hätä vaikka potkut tuliskin, eläke odottaa

Olen vuotta nuorempi mutta muuten sama juttu, en voi jäädä enää työttömäksi. FT ja akateeminen ammatti, luvannut roikkua vielä vuoden töissä, ensin omissa ja sitten seuraajaa kouluttamassa.

Vierailija
78/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja.

Vierailija
79/101 |
17.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, 49v, paljon erityisosaamista lisäkoulutuksen ja kokemuksen kautta. Yksilövastuinen työnkuva. Työtä enemmän kuin ehdin tehdä. En usko että jään työttömäksi, mutta mahdollisesti lopetan omalla päätöksellä työni ennen varsinaista eläkeikää. Haluan ehtiä tehdä muutakin ennen kuin olen liian vanha ja raihnainen, elää itseäni varten, ja toteuttaa haaveita. Taloudellisesti voisin irtisanoutua vaikka heti, mutta kyllä varmaan ehkä viitisen vuotta vielä kuitenkin jatkan.

Vierailija
80/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on maailma muuttunut kahdessa vuodessa. :( Raksaukot ja hoitajat olleet varmoja työstään, nyt ei ole töitä ja hoitajia irtisanotaan, muut pelkää tekoälyn vievän työt. Vain kahdessa vuodessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan