Sinä, joka et koskaan usko jääväsi työttömäksi, ikä, koulutus ja nykyinen ammatti?
Esim. vanhusten palvelutaloja lakkautetaan 20 vuoden päästä vaikka kuinka, kun suuret ikäluokat on kuolleet. Aina voi myös tulla terveyshaasteita. Niitä on helppo vähätellä niin kauan kuin on itse terve.
Itse en voisi enää fyysistä työtä tehdä. Mutta en kolme vuotta sitten voinut kuvitellakaan, että minulla normaalipainoisella tulee olemaan vaikeita nivelrikkoja.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Automyyjä 47v. Sain tänään potkut.ei kuulemma tarvi enään myyjiä kun ei oo asiakkaita.
Autonmyyjiltäkin toivotaan nykyään lukutaitoa...
Suuret ikäluokat on kyllä sitkeitä, jos vielä 20 vuotta elävät eli melkein 100 vuoden kieppeillä vasta viimeiset hengenvedot pihahtavat. Mutta kiva skenaario, heitä nuoremmat siis pysyvät hyväkuntoisina loppuun asti.
Olen business puolella töissä ja epäilen, että maailmasta suurin osa yrityksistä loppuu ihan hetkeen. Koulutukseltani DI ja ikää on 32. Senior management -tason työtehtäviä tällä hetkellä teen.
Kaksi koulutusta. Tällä hetkellä työ opettajana. Ikä 43 v.
Vierailija kirjoitti:
Juristi ja ikä 46v. Työt loppuu, kun rikokset loppuu, mutta näillä näkymin ei ole huolta siitä.
Juristi, vakituisessa virassa valtiolla. 61 v, ei uhkaa työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Myyn ongelmanratkaisua. Ongelmia on aina. Tsemppiä sulle ap ja käy nyt ainakin se peruskoulu loppuun.
Kasva aikuiseksi. Kuulut rupusakkiin. Huom. Olen työssäkäyvä, pääsääntöisesti toisia ihmisiä -myös työttömiä kunnioittava henkilö. Kyllä se sullakin vielä leukaan sattuu...
Mies 30 v DI Pk-seutu ja olen terve. Vanhemmat ihmiset ja osatyökykyiset potkitaan pois 😆
Minäkin luulin etten joudu työttömäksi. Koulutukseltani olen tradenomi ja minulla oli oma yritys. Sairastuin ja jouduin sitten lopettamaan yrityksenkin. Nyt olen viime ja tänä vuonna ollut muutaman pätkän töissä, mutta mistäs saisi vakipaikan näiden pätkien sijaan?
31v Sähköasentaja asentajan hommissa. Ei kertaakaan lomautettuna tai työttömänä yli 10v aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mies 30 v DI Pk-seutu ja olen terve. Vanhemmat ihmiset ja osatyökykyiset potkitaan pois 😆
Sinä et siis vanhene tai sairastu koskaan...::))
Leipuri. Niin pitkään kuin on ihmisiä leipää tullaan syömään.
Voinhan minä toki saada jauhoallergian tai lyödä kaatuessa pään asfalttiin ja hommat on sitten siinä.
Monen vastauksessa oikein haisee omahyväisyys. Luuletteko tosiaan, että kaikki koulutetut pääsevät töihin valmistuttuaan? Nyt olen vakityössä, mutta se oli saatananmoisen tilkkutäkki pätkätyön onnenkantamoinen. Ei mitään muuta. Mulla on useampi tutkinto ja täydennyskoulutuksia.
32
Linja-autonkuljettaja
Linja-autonkuljettaja
44v. Kirvesmiehen ja sähkömiehen paperit ja AMK:sta valmistuin rakennusinsinööriksi. Teen työtä yksinyrittäjänä. Töistä ei ole ollut ikinä pulaa, koska teen kaikkea rakentamiseen liittyvää ja toimin myös isännöitsijänä parissa taloyhtiössä. Silloin kuin rakentaminen on noususuhdanteessa, teen omakotitaloja, joita myyn. Jos kroppa antaa joskus periksi, pystyn helposti jatkamaan isännöitsijän työtä täysipäiväisesti tai toimimaan toimistohommissa raksalla. Töitä riittää, kun opettelee jotain sellaista, mistä ihmiset ovat valmiita maksamaan.
Maanviljelijä. Tila ollut sukupolvia suvussa.
Ei tämäkään helppoa ole ja kovin helposti rahaa ei tule.
menevätkö paperi , akt ja ahtaajat nyt laittomaan lakkoon nyt olisi aika eikä häiritse muiden työn tekoa. vai joko saavuititte politrukin vaateet. viher kommarin haaveet täytetty ei tarvitse töihin mennä
Eu-virkamies, jota ei kyllä potkita pihalle ellei Eu romahda täysin. Britannia lähti Eu:sta, mutta ei heidän kansalaisiaan irtisanottu vaan täällä he ovat edelleen. Onneksi on vaan muutama vuosi enää eläkeikään enkä usko mitään katastrofia tapahtuvan tuota ennen.