Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et koskaan usko jääväsi työttömäksi, ikä, koulutus ja nykyinen ammatti?

Vierailija
26.06.2023 |

Esim. vanhusten palvelutaloja lakkautetaan 20 vuoden päästä vaikka kuinka, kun suuret ikäluokat on kuolleet. Aina voi myös tulla terveyshaasteita. Niitä on helppo vähätellä niin kauan kuin on itse terve.

Itse en voisi enää fyysistä työtä tehdä. Mutta en kolme vuotta sitten voinut kuvitellakaan, että minulla normaalipainoisella tulee olemaan vaikeita nivelrikkoja.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Byrokraatti ja teknokraatti. Aikaa eläkeikään runsaat kolme vuotta - tuskin sinä aikana osuu kohdalle.

Vierailija
82/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri, 38v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

N52, sosiaalitoimen päällikkö. 70 päivää lomaa vuodessa ja palkka 7800 e kk

Vierailija
84/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N52, sosiaahlitoimen päällikkö. 70 päivää lomaa vuodessa ja palkka 7800 e kk

Sunkin palkasta vois ottaa kolmanneksen pois ja palkata kaupungille vaikka yksi lähihoitaja tai hoiva-avustaja. 

Vierailija
85/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROFILOINTILANKA!!!

Vierailija
86/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

IT-konsultti, ikä 56v, koulutus ikiteekkari. Kyllä tekevälle ja osaavalle töitä riittää. Jos olisin käynyt kouluni loppuun saakka, niin tilanne olisi toki vielä ruusuisempi. Akateemiset saavat aina töitä halutessaan.

Vierailija
87/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IT-konsultti, ikä 56v, koulutus ikiteekkari. Kyllä tekevälle ja osaavalle töitä riittää. Jos olisin käynyt kouluni loppuun saakka, niin tilanne olisi toki vielä ruusuisempi. Akateemiset saavat aina töitä halutessaan.

Niin että olikos tuo nyt sitten vitsi vai vatsan mölähdys?

Vierailija
88/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on jo valmiiksi työtön?! Taasko meitä valmiiksi työttömiä vähätellään. Ei jumalauta tätä rasismin määrää Suomessa. Täällä kyllä syrjitään kaikkia. Ihan sama oletko valkoinen tai musta. 

Vierailija
89/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtori ammattikorkeakoulussa. En pelkästään opeta, vaan ohjaan opinnäytetöitä ja olen hankkeissa mukana.

Meiltä jää joka vuosi useita lehtoreita eläkkeelle. Uusia ei palkata tilalle. Eli työni ei ole loppumassa.

Koulutusleikkaukset voivat johtaa siihen, että koko koulutusyksikkö lopetetaan tai yhdistetään toisen paikkakunnan yksikköön. Näin on käynyt Itä-Suomessa, ja päätökseen voi vaikuttaa usea eri taho.

Vierailija
90/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi koulutusta. Tällä hetkellä työ opettajana. Ikä 43 v.

"Tällä hetkellä". Ei kuulosta kovin vakaalta. Seuraava säästö voi olla se että luokka-/ryhmäkokoja suurennetaan, ja opetusta integroidaan niin että yhdellä on entistä useampi aine, mikä tarkoittaa sitä että opettajia tarvitaan vähemmän. Siitä seuraava koulujen vähentäminen. Plus ensi vuonna saatetaan keksityistä sysistä potkia vakkareita pihalle, jotta saadaan halvemmat sijaiset tilalle.

Vierailija
91/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa neljäkymppiset näyttäisivät olevan eniten itseään täynnä, ja kuvitellen olevansa korvaamattomia. Ehkä se johtuu elämäntilanteesta; on jo ehditty kokea "jotain", oltu useampi vuosi työelämässä, perustettu perhettä, hommattu omistusasunto ja muuta ns. aikuisen elämää, mutta ei ole koettu välttämättä vielä paljoa vastoinkäymisiä, mitä esim.  viisikymppiset ovat jo ehtineet enemmän kokea. Ollaan vähän naiiveja vielä.

Vierailija
92/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen yliopistokoulutettu asiantuntija, töissä isossa ja vaikutusvaltaisessa ammattiliitossa. Edustamme alaa, jossa aina tulee olemaan töitä, jäsenemme ovat ns. yhteiskunnan toimimisen kannalta välttämättömässä työssä. Vaikka ammattiliitoilla on nykyään tiukkaa, kun nuoret eivät liity jäseniksi samaan malliin kuin ennen, niin uskon silti, että minulla riittää töitä eläkeikään asti. Siitä, mitä tapahtuu vaikka 50 vuoden päästä en osaa sanoa, mutta tuskin olen itse sitä näkemässä...

Vierailija
93/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyn ongelmanratkaisua. Ongelmia on aina. Tsemppiä sulle ap ja käy nyt ainakin se peruskoulu loppuun.

Ongelmanratkaisua? Tuon homman tekoäly tulee viemään sinulta muutaman vuoden sisällä.

Vierailija
94/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanviljelijä,metsänomistaja ja siinä ohessa hevosharrastaja...töitä on enemmän kuin jaksaisi painaa..ei täältä työt tekemällä lopu.

Vierailija
95/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkäri. 

Vierailija
96/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain fyysiset työt ovat vielä turvassa. Kaikki muut, kuten sihteerit, asiantuntijat ja mitä kaikkea näitä onkaan, tekoäly tulee korvaamaan kymmenen vuoden sisällä jos asiaan ei kunnolla puututa.

Vierailija
97/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkäri/yrittäjä. 57v. 

Vierailija
98/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeri.

Muut tiedot löytyvät julkisista lähteistä. Gradun varastin kuten puolueessani on tapana, töitä en ole tehnyt ennen eduskuntaa enkä tee sen jälkeenkään. Sopeutumisrahalla on kiva loisia.

Aion juoda itseni hautaan kuten teki rakas äitinikin. Kyllä te sen huomaatte kylmännihkeästä hikisestä naamastani, että aika finaalissa ollaan jo.

Vierailija
99/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

45, puutarhuri, virka julkisen infran toimistotyössä. Näitä hommia tehdään eläkkeelle asti mutta varavaihtoehtona on myös alan yrittäjyys, jos joku ihme tapahtuisi.

Vierailija
100/101 |
18.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimushoitaja, 49v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan