Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et koskaan usko jääväsi työttömäksi, ikä, koulutus ja nykyinen ammatti?

Vierailija
26.06.2023 |

Esim. vanhusten palvelutaloja lakkautetaan 20 vuoden päästä vaikka kuinka, kun suuret ikäluokat on kuolleet. Aina voi myös tulla terveyshaasteita. Niitä on helppo vähätellä niin kauan kuin on itse terve.

Itse en voisi enää fyysistä työtä tehdä. Mutta en kolme vuotta sitten voinut kuvitellakaan, että minulla normaalipainoisella tulee olemaan vaikeita nivelrikkoja.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lehtori ammattikorkeakoulussa. En pelkästään opeta, vaan ohjaan opinnäytetöitä ja olen hankkeissa mukana.

Meiltä jää joka vuosi useita lehtoreita eläkkeelle. Uusia ei palkata tilalle. Eli työni ei ole loppumassa.

Pysyykö sisäänotto samana? Kuulostaa mahahaavalta.

Vierailija
22/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista ala olekaan. Minäkin jäin laitoshuoltajana työttömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehtori ammattikorkeakoulussa. En pelkästään opeta, vaan ohjaan opinnäytetöitä ja olen hankkeissa mukana.

Meiltä jää joka vuosi useita lehtoreita eläkkeelle. Uusia ei palkata tilalle. Eli työni ei ole loppumassa.

Itse asiassa meille otetaan vähän enemmän sisään. Ja hankkeita ja eu-rahaa on pitää saada koko ajan lisää.

Meillä on vuosityöaika, eli tunnit pysyy aisoissa. Ongelma on johdon.

Vierailija
24/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa meille otetaan vähän enemmän sisään. Ja hankkeita ja eu-rahaa on pitää saada koko ajan lisää.

Meillä on vuosityöaika, eli tunnit pysyy aisoissa. Ongelma on johdon.

On mitä koulujakin lakksutettu ja yhdistelty.

Vierailija
25/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja, nykyisin vakuutusalan asiantuntijatehtävisså, jotka on hyvin spessuhommaa, täsmällee samoja töitä tekee vain 20 koko maassa, joten on epätodennäköistä että työni loppuisivat. Jos kuitenkin loppuisivat niin hoitoalalla olisi töitä eläkeikääni asti, siihen on 15 vuotta. En ole koskaan ollut työtön.

Vierailija
26/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47 kirjoitti:

Rakennusmestari, ikä 47 v. Rakennusmestarin työtä oon tehnyt 21 vuotta.

Tuo on aika suhdanneherkkä ala. Nyt rakennetaan tarvetta enemmän.

Rakennusmestareista ja työnjohtajista on huutava pula. Nuoret eivät kestä niin stressaavaa alaa.

Eri

Lamassa rakentaminen voi pysähtyä täysin.

Vierailija
27/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutti. Lääkkeiden kulutus ei lopu, ja lisäksi palkka on huono joten riittää töitä kaikille jotka suostuvat tekemään niitä.

Vierailija
28/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 kirjoitti:

Vaikak uuden rakentaminen välillä loppuisi, korjausrakentamista on aina.

Vierailija
29/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä, koulutus ja nykyinen ammatti ? Vai oletko elämäntapa-työtön ?

Vierailija
30/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47 kirjoitti:

Tällä siinäkin viivytellään kustannusten takia.

Vierailija
31/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristi ja ikä 46v. Työt loppuu, kun rikokset loppuu, mutta näillä näkymin ei ole huolta siitä.

Vierailija
32/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmistoinsinööri. Ikää 51v Työskentelen senior tason ohjelmistosuunnittelijana. Työt saattaa päättyä kyllä, mutta uskon että jotain hommaa löytyy aina.

Vierailija
33/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

47 kirjoitti:

Oudosti 90-luvun lamassa rakentajille löytyi töitä, jos osasi remontoida. Isäni irtisanottiin rakennusfirmasta ja sen jälkeen oli kalenteri aina täynnä, löytyi pieniä porraskaiteiden korjauksia ja isompia omakotitalojen pintaremontteja. Jos osaa vain levyttää seinää, ei töitä todennäköisesti löydy, mutta jos osaa pintakäsitellä sen levyn toivotusti, niin töitä löytyy.

Vierailija
34/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

47 kirjoitti:

Tällä siinäkin viivytellään kustannusten takia.

Enpä ole moista huomannut. Kalenteri on täynnä ensi vuoden helmikuulle asti ja päivittäin tulee kyselyjä.

Vierailija
35/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri, 45 v. Töitä on vuosi vuodelta enemmän, lemmikeistä pidetään ylihyvää huolta. Nykyisin olen käytännössä erikoistunut seniorikoiriin eli päivittäin määrään sydän- ja diabeteslääkkeitä. Vielä omassa lapsuudessa moiset koirat olisi saaneet hellän lopun, nyt pidetään lääkkeillä hengissä vuosia.

Vierailija
36/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, koulutus: sosionomi AMK ja merkonomi. Nykyinen ammatti taloushallinnon parissa

Vierailija
37/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja 63v.

Vierailija
38/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ammattia, joista 1 on sellainen, että taitaa olla tekijöistä jatkuvasti pulaa, mutta palkka ja tunnit ovat pienet, joten ei kiinnosta. Terveydentilan vuoksi 1 ammatti on tällä hetkellä tauolla, siinä olen kuitenkin alan ehdotonta huippua, joten jos tervehdyn, niin töitä riittää takuulla. Kolmas ala on sitten alempaa korkeakoulututkintoa vastaava spesiaalitutkinto tiettyihin työtehtäviin, joista tulevan 15 vuoden aikana on varmasti jäämässä n. 50% nykyisestä työvoimasta eläkkeelle, tosin vaihtuvuus on vähäistä sisäisten siirtymien vuoksi. Joitakin tehtäviä, joissa on nyt palkattua henkilöstöä voi olla tulevaisuudessa vähemmän, mutta tässäkin itselläni on niin sanotusti vahvasti jalka jo oven välissä, joten 48-vuotiaana en usko jääväni työkyvyttömyyseläkkeelle, vaan teen vielä vuosia jotakin palkkatyötä.

Vierailija
39/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automyyjä 47v. Sain tänään potkut.ei kuulemma tarvi enään myyjiä kun ei oo asiakkaita.

Vierailija
40/101 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri, 44 v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän