HS: Neurokirurgi Juha Hernesniemi on kuollut
No jopas. Vastahan hän oli Puoli Seitsemän-ohjelmassa ja oli täysin terve ja teki töitä eläkkeelläkin. Kirjankin oli juuri julkaissut.
Kommentit (246)
Juha oli valitettavasti myös perinteinen vanhan liiton "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon"-lääkäri. Kiinassa tuo poltti kilpaa röökiä kiinalaisten lääkärien kanssa.
Jossakin vaiheessa oli myös itsekin saanut sairaskohtauksen ja jounut leikattavaksi, selvisi silloin. Kirjassa oli maininta.
Vierailija kirjoitti:
Itse samasta kaupungista kotoisin.. surullinen uutinen :(
Kuopio on kiva paikka olla, mutta sieltähän Hernesniemi ei alunperin ollut kotoisin, asui toki vuosikymmeniä ja kasvatti perheensä siellä.
Juuri pari päivää sitten käydessäni hautausmaalla kastelemassa kukat katselin hänen vanhempiensa hautakiveä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse samasta kaupungista kotoisin.. surullinen uutinen :(
Kuopio on kiva paikka olla, mutta sieltähän Hernesniemi ei alunperin ollut kotoisin, asui toki vuosikymmeniä ja kasvatti perheensä siellä.
Juha oli kysissä työssä 20 vuotta. Aika pitkä aika. En usko, että negatiivisia muistoja juurikaan löytyy. Hänelle kaikki olivat arvokkaita ja arvosti kaikkia sairaalan työntekijöitä.
Kerrankin aika ystävällinen ketju. Ollaan kaikki sitä mieltä että hän oli taitava ihminen. Katsoin juuri ohjelmankin hänestä. Rauhallinen ja fiksu.
Vierailija kirjoitti:
Juha oli valitettavasti myös perinteinen vanhan liiton "älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon"-lääkäri. Kiinassa tuo poltti kilpaa röökiä kiinalaisten lääkärien kanssa.
Jossakin vaiheessa oli myös itsekin saanut sairaskohtauksen ja jounut leikattavaksi, selvisi silloin. Kirjassa oli maininta.
Kyseessä oli helikobakteerin aiheuttama paksukaissuolen haavauma, ei sairaskohtaus sanan varsinaisessa merkityksessä, joka alkoi vuotamaan verta, lisäksi samalla löytyi parasiitti joka oli peruja kaikesta raa'asta kalasta jota oli syönyt ulkomaan "komennuksellaan".
-77
Vierailija kirjoitti:
Tuommonen se oiskin paras tapa lähteä eikä sairastaa vuosikausia.
No jaa. Tapa on hyvä, mutta turhan nuori hän oli lähtemään. Moni eläisi mielummin hyväkuntoisena omassa kodissaan 10-15 lisävuotta ja sitten kuolisi muutaman vuoden sairastelun jälkeen. Tuolla elämän loppupäässä kun kymmenenkin vuotta vaikuttaa paljon siihen, miten pääsee seuraamaan esim. lapsenlasten elämää, tai keneen lapsenlapsenlapsistaan ehtii tutustumaan. Jos elää hyvää ja rakkaudentäyteistä elämää, niin on todellakin sääli, jos se loppuu jo 75 ikävuoteen.
77 korjaa, että pohjukaissuolen haavauma ja parasiitti oli giardiaasi Perun matkamuistona raa'an kalan/lihan syömisestä.
Kurkkasin kirjasta joka odottaa palautusta.
-77-
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole se sama joka jossain haastattelussa sanoi käyttävänsä leikkauksissa aina samaa hiussuojaa? Ei ilmeisesti paljoa hygieniasta ymmärtänyt.
Onnenkalu kuten jäniksenkäpälä joillekin.
Suomalaista tietotaitoa parhaimmillaan. Tehdäön perässä yhrä hienia työtä
Tais olla piikki jälleen tappajana. Media vaikenee.
Vierailija kirjoitti:
Pelasti läheisen sukulaisen hengen tämä mies.
Ei ollut Jeesus tämä mies😂
Vierailija kirjoitti:
Jätettäisiinkö typerät arvailut sikseen ja annetaan hänen levätä rauhassa.
Kiitos.
Se leporauha on rikkumaton eikä sitä vauvapalstan lätinät häiritse.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Nevöhööd
Enpä kehtaisi myöntää
Olin nuorena, 80-luvulla töissä kys.n kirurgisilla osastoilla sijaisena.
Muutaman kerran näin myös Hernesniemeä ohimennen.Mieleen jäi älykäs, pistävä ja terävä katse. Ehkä ikä on tuonut (kuvista päätellen) olemukseen lempeyttä ?
Kirurgian osastot olivat kiireisiä. Sairaala-apulaisia( joka tuolloin olin) ei arvostettu hoitajien ja lääkäreiden taholta. Kohtelu oli alentuvaa ja todella epäasiallista joidenkin osalta.
Parikin osastonhoitajaa ikävine kommentteineen on jäänyt kyllä mieleen. Ei ole onneksi tälläisiä myöhemmin tullut vastaan.
Arvata saattaa, että työpaikka ja ammatti vaihtuivat jo vuosikymmeniä sitten!
Vierailija kirjoitti:
Aika yllättävä uutinen.
Eipä oikeastaan. Vanha mies joten ei mitenkään yllättävää jos kuolee.
Mietin silloin kun tuli julkisuuteen kirjansa kanssa ja pyöri tv:t ja radiota ja mediat, että onkohan tullut viimeiset ajat käsille ja halusi tehdä itsestään ns kuolemattoman. Hieno mies oli, vaikkakin omanlaisensa. Se kosketti miten paljon häntä oli alkanut vaivaamaan kaikki tekemänsä "virheet" leikkauksissa vanhemmitten.
Kunnioitus hänelle. Oli todella uskomattoman tunnollinen ja teki työnsä niin vakaumuksella. Toivon että yhtä ammattimaisia kirurgeita ja lääkäreitä vielä on Suomessa. Teki läheiselleni yli 8 tuntia kestäneen leikkauksen-toki siinä oli mukana hänen tiiminsä. Potilas on toimintakykyinen ja siis hengissä edelleen. Nykyisistä lääkäreistä valitettavasti en ole tavannut yhtään niin kuuntelevaa ja vaatimatonta ja potilasta arvostavaa. Olisin vielä toivonut hänet tapaavani tänä kesänä. Kunnioitus hänen muistolleen.