Linkki. Kuljettaja voi suihkuttaa Toyotassa vettä napista. Sehän jäätyy.
Säiliöön käsketään laittaa puhdasta vettä. Miten muka? Sehän jäätyy. Lasinpesunestekään ei voi olla pelkkää vettä.
Omituista ylipäätään, että kuskin pitää arvioida tuollainen tarve.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c516c9a2-7ca8-4c0e-a1f6-627a67c6…
Mahtaisinko edes osata ajaa uusia autoja. Kummallisia toimintoja.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
No tuskin tuota toimintoa nyt tarvitaan kuin radalla. Pakkasella ei liene muutenkaan tarvetta ja autosta voi ottaa tehojakaan irti kun sehän karkaisi ihan käsistä liukkaalla tiellä.
Pystyykö sen järjestelmän tyhjentämään kokonaan vedestä.
Vierailija kirjoitti:
Idiootin ei kannata lukea tekniikkauutisia.
No, olen kylläkin DI koulutukseltani. Eli tekniikka sinänsä on tuttua, mutta jos puhdasta vettä pitää laittaa säiliöön, niin se jäätyy talvella.
Ap
Wheeler Dealersissä Marc "Elvis" Priestley laittoi vastaavan systeemin johonkin autoon.
Vierailija kirjoitti:
No tuskin tuota toimintoa nyt tarvitaan kuin radalla. Pakkasella ei liene muutenkaan tarvetta ja autosta voi ottaa tehojakaan irti kun sehän karkaisi ihan käsistä liukkaalla tiellä.
Öö.. Ei se tuo sataa lisähevosta eli sitä voi käyttää pakkasellakin.
Hyötyä siitä on enemmänkin karstanpoltossa kuin näennäisessä lisätehossa
Pakkasella efekti jokseenkin on sama ilman vettä. Kun imusarjassa turbon jälkeen kesällä ilman lämpötila on helposti lähellä 100 astetta, kun taas pakkasella huomattavasti matalampi jolloin sylinterit jäähtyy ja turbolta voidaan lisätä painetta koska ilma on tiiviimpää. Kesällä vesisuihkaus ajaa saman asian.
Itsessään vesi ei tuota lisää tehoja. Tarvitaan lisää polttoainetta ja ilmaa, bensakoneessa oikeassa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootin ei kannata lukea tekniikkauutisia.
No, olen kylläkin DI koulutukseltani. Eli tekniikka sinänsä on tuttua, mutta jos puhdasta vettä pitää laittaa säiliöön, niin se jäätyy talvella.
Ap
Jos olisit DI lukisit auton manuaalista mitä sinne laitetaan, etkä iltalehden kirjoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootin ei kannata lukea tekniikkauutisia.
No, olen kylläkin DI koulutukseltani. Eli tekniikka sinänsä on tuttua, mutta jos puhdasta vettä pitää laittaa säiliöön, niin se jäätyy talvella.
Ap
😂 oliko muita vitsejä tarjolla?
Jäätyyhän AdBluekin -11 asteessa ja vie tankin, systeemin ja lompakon paskaksi samalla. Silti se on pakotettu dieseleihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootin ei kannata lukea tekniikkauutisia.
No, olen kylläkin DI koulutukseltani. Eli tekniikka sinänsä on tuttua, mutta jos puhdasta vettä pitää laittaa säiliöön, niin se jäätyy talvella.
Ap
Jos olisit DI lukisit auton manuaalista mitä sinne laitetaan, etkä iltalehden kirjoituksia.
Mulla ei ole tuon auton manuaaleja ja jos ne netistä saisikin, en viitsisi etsiä. Ihmettelen vaan ohjetta, että laitetaan puhdasta vettä. Ja ei kai tuohon voisi mitään palavaa sekoittaakaan jäätymistä estämään, kun sitä suihkutetaan kuumaan paikkaan.
Olen rakennustekniikan DI, en konepuolelta.
Ap
Voi tulla veikeät reaktiot jos kuuman intercoolerin päälle ruiskauttaa glykolit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootin ei kannata lukea tekniikkauutisia.
No, olen kylläkin DI koulutukseltani. Eli tekniikka sinänsä on tuttua, mutta jos puhdasta vettä pitää laittaa säiliöön, niin se jäätyy talvella.
Ap
Eli et osaa soveltaa oppimaasi käytäntöön. Eli oletko vain päntännyt kirjasta kokeeseen ja saanut Di paperin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootin ei kannata lukea tekniikkauutisia.
No, olen kylläkin DI koulutukseltani. Eli tekniikka sinänsä on tuttua, mutta jos puhdasta vettä pitää laittaa säiliöön, niin se jäätyy talvella.
Ap
Jos olisit DI lukisit auton manuaalista mitä sinne laitetaan, etkä iltalehden kirjoituksia.
Mulla ei ole tuon auton manuaaleja ja jos ne netistä saisikin, en viitsisi etsiä. Ihmettelen vaan ohjetta, että laitetaan puhdasta vettä. Ja ei kai tuohon voisi mitään palavaa sekoittaakaan jäätymistä estämään, kun sitä suihkutetaan kuumaan paikkaan.
Olen rakennustekniikan DI, en konepuolelta.
Ap
No onko liian ihmeellistä ajaa vesipönttö tyhjäksi syksyllä ennen pakkasia ja täyttää seuraavan kerran taas toukokuussa?
Ei pitäisi olla ylivoimainen homma matalammallakaan koulutuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootin ei kannata lukea tekniikkauutisia.
No, olen kylläkin DI koulutukseltani. Eli tekniikka sinänsä on tuttua, mutta jos puhdasta vettä pitää laittaa säiliöön, niin se jäätyy talvella.
Ap
Eli et osaa soveltaa oppimaasi käytäntöön. Eli oletko vain päntännyt kirjasta kokeeseen ja saanut Di paperin.
Ei tuo ole DI ja jos on niin ollut eläkkeellä viimeisen 20-vuotta. En tiennyt että Porvoossa on DI-koulutus.
Tuo vesiruisku oli saatavissa Turbo 99 Saabeihin jo vuonna 1980, vanha juttu!
Vierailija kirjoitti:
Jäätyyhän AdBluekin -11 asteessa ja vie tankin, systeemin ja lompakon paskaksi samalla. Silti se on pakotettu dieseleihin.
Tästä on ihan omakohtaista kokemusta. Idioottihommaa pohjoisessa koko kusiruiskuttelu.
Auto, jolla ei ole muutenkaan mitään virkaa. Kuka tarvitsee tehokasta kauppakassia? Ilmasto kiittää Toyotan insinöörejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Idiootin ei kannata lukea tekniikkauutisia.
No, olen kylläkin DI koulutukseltani. Eli tekniikka sinänsä on tuttua, mutta jos puhdasta vettä pitää laittaa säiliöön, niin se jäätyy talvella.
Ap
Diplomi-insinööri, tietää kaiken, mutta ei ymmärrä mitään.
No tuskin tuota toimintoa nyt tarvitaan kuin radalla. Pakkasella ei liene muutenkaan tarvetta ja autosta voi ottaa tehojakaan irti kun sehän karkaisi ihan käsistä liukkaalla tiellä.