Suomi lienee maailman ainoa maa jossa työttömät säikähtää kun hallitus lupaa järjestää heille töitä
Kauhea parku ja itku jos kun joutuu heräämään aamulla töihin.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa jos kyseessä oikeasti työt. Tottakai kelpaa. Jos sen sijaan orjatyötä niin ei kiitos. Tulen mielelläni töihin kunhan työstä maksetaan palkkaa.
+1 nimenomaan näin. En tunne yhtään työn vieroksujaa vaikka tunnen useita työttömiä. Ovat aktiivisesti hakeneet työtä siinä onnistumatta.
Pitäisi säätää laki, että kaikesta työstä tulee maksaa vähintään TES palkkaa tai muuten kyseessä henkilön törkeä hyväksikäyttö ansainta tarkoituksessa.
P.s. en itse ole työtön.
Olen persu ja vankasti sitä mieltä että 0-tuntisopparit on kiellettävä ja minimipalkkaa nostettava.
Olen myös sitä mieltä että täitä pitää tehdä jos töihin on kykenevä. Mikään vassari-ideologia työttömyydestä elämäntapvalintana ei käy.
Ihmekös sitä jos säikähtää, jos perze pitää yhtäkkiä penkistä nostaa.
Miksi kokoomuksen, persujen ja kristillisten äänestäjät halusivat osan (ja tulevina vuosina yhä kasvavan osan) ihmisistä palkattomiin orjatöihin?
Kuvittelin aikaisemmin että muita työn vieroksujia ei suomesta löytyisi kuin mus-
talaiset ja nämä ahrikan hengenheimolaiset.
Vierailija kirjoitti:
Olen persu ja vankasti sitä mieltä että 0-tuntisopparit on kiellettävä ja minimipalkkaa nostettava.
Olen myös sitä mieltä että täitä pitää tehdä jos töihin on kykenevä. Mikään vassari-ideologia työttömyydestä elämäntapvalintana ei käy.
Minua hieman harmittaa teidän persujen lukutaidottomuus. Täällä on yritetty monen sivun ajan selittää, että palkattomista töistä varmaan 99% pitäisi kovin. Mutta harva haluaa palkattomia töitä. Me päälle viisikymppiset, joilla on hyvä, pitkä työura takana, emme ainakaan suostu nöyryytettäviksi ilmaistöillä.
Tässä oottelen sitä soittoa sinne töihin...saa nähdä kuinka kauan joudun odottelemaan. En missään tapauksessa ole säikähtänyt mutta odottelen....
Työttömänä työnhakijana törmään usein kommentteihin verkostoista. Minulla on kaikki mahdolliset verkostot. Moni hengittäisi syvään niitä selatessa.
Miksi verkostot ei auta? Koska en ole hädässä tai välittömän avun tarpeessa. Minä näyn hyväosaisena.
Vierailija kirjoitti:
Täitä tulee, täillisyys nousuun!
Täin orjat takusta nouskaa!
Järjestääkö se hallitus myös ihan oikean palkan ja työsuhteen etuineen? Ja sellaisen työpaikan, joka kestää eläkeikään eikä ole joku äitiysloman 1,5 vuoden sijaisuus?
Olen jo maksanut työttömyyskorvausta oman työttömyyteni varalle ollessani töissä, kuten kaikki muutkin työssä olevat.
Jos tyypit muutaman keskustelupalstan trollin perusteella tekee johtopäätöksiä että kaikki työttömät on tuollaisia. Niin kysyn että että teettekö työnnekin yhtä huonosti? Entistä työttömiä on kuitenkin työelämässä tuhansia ja porukka vaihtuu koko ajan. Siihen porukkaan päätyy myös tyyppejä, jotka ovat luulleet etteivät työttömäksi koskaan jää.
Jos nyt ajattelit että minä olisin työtön niin jälleen yksi osoitus siitä että olet tyhmä. Minulla on kokoaikaisen työn lisäksi harrastusluontoinen sivutyö.
Ilmeisesti Urpo ja Purra kehittää puolueisiinsa 50000 työpaikkaa kumpikin. Propagandan vääntöä tjsp. Tai kumpikin palkkaa 50 000 avustajaa?
En tiedä, miten muuten hallitus saisi yhtään ainutta työpaikkaa syntymään kun sehän ei yrityksiä määräile ja julkisella sektorilla on kuulemma liikaa väkeä (niitä hoitsuja, lääkäreitä, opettajia ja varhaiskasvattajia ilmeisesti)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmekös sitä jos säikähtää, jos perze pitää yhtäkkiä penkistä nostaa.Minua hieman harmittaa teidän persujen lukutaidottomuus. Täällä on yritetty monen sivun ajan selittää, että palkattomista töistä varmaan 99% pitäisi kovin. Mutta harva haluaa palkattomia töitä. Me päälle viisikymppiset, joilla on hyvä, pitkä työura takana, emme ainakaan suostu nöyryytettäviksi ilmaistöillä.
Huh, paha virhe tuli 🙄. Siis 99% pitää PALKALLISISTA töistä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä työnhakijana törmään usein kommentteihin verkostoista. Minulla on kaikki mahdolliset verkostot. Moni hengittäisi syvään niitä selatessa.
Miksi verkostot ei auta? Koska en ole hädässä tai välittömän avun tarpeessa. Minä näyn hyväosaisena.
Ajat mahdollisesti uudehkoa bemaria ja katat vieraille hopeat pöytään illalliselle. Sitten sulle sanotaan, että sulla ei ole verkostoja, jotka palkkaisi sut töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmekös sitä jos säikähtää, jos perze pitää yhtäkkiä penkistä nostaa.Minua hieman harmittaa teidän persujen lukutaidottomuus. Täällä on yritetty monen sivun ajan selittää, että palkattomista töistä varmaan 99% pitäisi kovin. Mutta harva haluaa palkattomia töitä. Me päälle viisikymppiset, joilla on hyvä, pitkä työura takana, emme ainakaan suostu nöyryytettäviksi ilmaistöillä.
Olet (muka) yli 50 mutta kuitenkin yleistät kaikki persut samanlaisiksi yhden raivoajan kirjoituksen perusteella. Sinulla on paljon opittavaa perusasioissa.
Äärioikeiston sanoinkuvaamaton typeryys konkretisoituu myös sen omille äänestäjille lähiaikoina. Me vielä nauramme moneen kertaan Orpon hallitukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet (muka) yli 50 mutta kuitenkin yleistät kaikki persut samanlaisiksi yhden raivoajan kirjoituksen perusteella. Sinulla on paljon opittavaa perusasioissa.
Persujen luku- ja kirjoitustaidon sekä yleissivistyksen puutteet ovat tulleet kaikille selväksi sinä lähes 30 vuotena, kun puolue on ollut olemassa.
Sinä vaikutat kakaralta, joka et ole tuota surullista kehittymättömyyttä ollut seuraamassa :D
Vierailija kirjoitti:
Työttömistä pitää muodostaa sadantuhannen henkilön telemarkkinointiarmeija. He soittelee sitten muille työssäkäyville notta tilaatko Aku Ankan tänään?
Aamuvuoro kun lopettaa savoksi, niin iltavuoro sitten soittaa Ouluksi uudestaan, että mitenkä se mennee. Onko jo mieli muuttunu aamusta? Tätähän se tyhjänpäiväisille keksitty tyhjänpäiväinen työ on.
Mielelläni minä aamulla töihin menisin, mutta kun ei ole työkykyä.
On niin monta kertaa nähty nämä poliitikkojen johdolla tehdyt työpaikat, että niille nauretaan jo päiväkoti-iässä. Kyllä ne työt on taas sitä veneen tapin veistelyä yhdeksällä eurolla päivä. Tämä kerta ei varmasti tuo sen isompaa onnistumista. Katsokaa nyt perhana mitä pällejä hallituksessa istuu.
Niissä muissa maissa työstä maksetaan palkkaa.
Näistä tulevista hommista ei; teet työtä kuin muutkin mutta sinulle ei kerry eläkettä, et saa palkkaa tai lomia jne.
Ps. Tanskan mallissa työttömyysetuus on yli tonnin. Suomessa 550e/kk aiotaan leikata.