Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi lienee maailman ainoa maa jossa työttömät säikähtää kun hallitus lupaa järjestää heille töitä

Vierailija
25.06.2023 |

Kauhea parku ja itku jos kun joutuu heräämään aamulla töihin.

Kommentit (251)

Vierailija
241/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vituttanut nämä ihmiset jotka kokee olevansa erityisjalustalla kun he "heräävät aamulla töihin". En ymmärrä mikä siinä on niin ihmeellistä, kuten aloituskin taas antaa ymmärtää. Sekin nyt sentään on ihmeellisempää, että joku tekee yötöitä juuri ap:takin varten, jotta ap voi tutia rauhassa omassa sängyssään...

Tuntuu, että ne ketkä ei millään oikeesti viitsisi tehdä töitä, ne suurimpaan ääneen kailottaa että kuulkaa nyt kaikki, koko maailma, minäpä se herään aamulla töihin.

Oho, mahtavaa, aplodit.

En nyt ikinä vielä ole ajatellut että olisin jotenkin erityinen, jos herään aamulla töihin, tai lähden töihin iltapäivällä tai illalla, tai sunnuntaina. En myöskään ole kokenut huonommuutta jos olen ollut työttömänä tai lasten kanssa kotona. Miten kaikki tavallinen on joillekin niin ihmeellistä?

Vierailija
242/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mihin se lupaus on kirjattu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi lienee maailman ainoa maa jossa aikuiset ihmiset joutuvat tekemään työtä työttömyyskorvauksella.

Väärin. Myös Unkarissa ja Venäjällä joutuu. Kertoo kokoomuksen ihannemaista paljon.

Tosin tämä "mahdollisuus"  näihin 9euroa /pv-orjatöihin on demarien aikaan saama.

Työkokeilu muutettiin pakolliseksi vuonna 2015, ennen oli vapaaehtoista.

Työkokeilu ei ole pakollista. Minä olin työttömänä 2017 marraskuusta joulukuuhun 2019, ja silloin minulle sanottiin työkkäristä että työkokeilua ei ole mikään pakko omaan suunnitelmaan laittaa. Olen ollut vuodesta 1992 monta kertaa työttömänä, enkä kertaakaan ole ollut työkokeilussa tai kuntouttavassa, vain koulutuksiin kuuluvat harjoittelut olen tehnyt.

Minulle väläytettiin karenssi sanaa.

Kyllähän siitä karenssi tavalla tai toisella tulee, jos virkailija ehdottaa työkokeilun kirjaamista suunnitelmaan, mutta asiakas ei siihen suostu.

Vierailija
244/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tule ikinä tekemään työtä palkatta. En ikinä.

Asenteesi on oikea, mutta tuo johtaa vain karensseihin.

Ja entäs sitten! Sama kai se on vaikka palkattomasta työstä kieltäytymisestä läiskäistäisiin vaikka 100 vuoden karenssi, mitä kuvittelet, että se enää vaikuttaa tai kiinnostaa ihmistä, joka on jo saavuttanut pohjakosketuksen. Ei ole enää mistä menettää. Kaikki on siinä vaiheessa ihan sama. Myös sinä, sinun mielipiteesi, omaisuutesi, henkesi ja terveytesi on hänelle ihan sama. Siltä pohjalta lähdet varmistelemaan turvallisuuttasi ja näköjään rakentelet kaverisi Gennadin kanssa uutta uljasta Venäjää.

Nettivinkattu poliisille uhkauksena.

Vierailija
245/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole luvannut järjestää töitä. Ainoastaan kommunistisissa maissa Valtio järjestää kaikille töitä.

Kapitalismissa sitä että teetetään töitä alle kohtuullisen kutsutaan riistoksi.

Vierailija
246/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työllisyys parantuu, jos työntekijöiden irtisanomissuojaa heikennetään?

Kun yksi ihminen irtisanotaan ja palkataan työtön työnhakija hänen tilalleen, niin työttömien määrä pysyy samana kuin tähänkin asti.

Liian monimutkaista matematiikkaa perusperulle. Todellisuus alkaa hahmottua vasta kun tulee itse irtisanotuksi.

Vierailija
247/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai säikähtää jos työstä ei makseta palkkaa kuten kuuluisi.

Vierailija
248/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen sossupummit pitäisi lähettää koulutukseen jenkkeihin. Siellä tehdään mitä työtä tahansa että saa itsensä elätettyä.

Sinut sinne pitäisi lähettää. Asuisit kadulla kun ei sinun taidoistasi makseta sen vertaa että olisi varaa asuntoon.

Vierailija
249/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apkin varmaan ilahtuisi, kun pääsisi tekemään jotain, ihan mitä vaan, työtä sosiaalietuuksilla.

Vierailija
250/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus lupasi järjestää töitä, mutta palkanmaksusta he ei pihahtaneet mitään. Ei myöskään siitä, että työntantajien pitäisi julkistaa ihan kaikki työpaikat, myös ne piilotyöpaikat, työvoimahallinnon sivuilla. Nyt yritykset piilottelee avoimia työpaikkoja ja valittaa työvoimapulaa, kun oikeasti eivät jaksa lukea muutamaa kymmentä työhakemusta.

Vierailija
251/251 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ärsyttävää kun toimitusjohtaja saa 20000€ / kk. Hän on vasta koko elämänsä laittanut yritykseen ja kantaa kaiken vastuun sen toiminnasta, sekä työllistää 1000 ihmistä. Pitäisihän pirkonkin saada hoitsuna sitten 10000€ / kk koska hän tekee sen rankan työn eli syöttää ja vaihtaa vaippoja.

Niinkö? Olen ollut huomaavinani, että toimitusjohtajat eivät kanna mitään vastuuta. Jos hyvin menee bonuksia tulee. Jos huonosti menee, bonuksia tulee silti (esim. Fortum). Pirkko taas laitetaan heti vastuuseen, jos potilaalle tapahtuu jotain. Ei sitä pomoa, joka laittoi Pirkon vuoroon yhden hlön, kun viisi olisi tarvittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi