Suomi lienee maailman ainoa maa jossa työttömät säikähtää kun hallitus lupaa järjestää heille töitä
Kauhea parku ja itku jos kun joutuu heräämään aamulla töihin.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa palkan?
No eihän nyt palkalla pidä toimeen tulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukien ym. leikkaukset eivät ole sama asia kuin työpaikkojen luomiset. Montako konkreettista työpaikkaa tämä(kään) hallitus saa aikaiseksi? Konkurssiaalto pyyhkäisee monta entistäkin työpaikkaa pois.
Kaupan alalta ja palvelualalta leikkaukset menevät, kun ihmiset vähentävät kulutusta.
Itse meinaan satsata asuntoni siivoukseen. En kuluta oikein mitään jatkossa.
Ei ole rahaa käydä muualla kuin ruokakaupassa niin ehtii siivota omaa asuntoa kaikki vapaa-ajat, keitellä kotona kahvia ja katsoa telkkaria ja nukkua ja liikuntavälineitä on kotona sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa palkan?
Myyjän tarpeet tietenkin määräävät kaikkien tuotteiden hinnan. Mitä sitä ostajalta kysymään, paljonko tämä on halukas maksamaan. Ai jai kun kauppa käy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa palkan?
Myyjän tarpeet tietenkin määräävät kaikkien tuotteiden hinnan. Mitä sitä ostajalta kysymään, paljonko tämä on halukas maksamaan. Ai jai kun kauppa käy...
Kyllä se kauppa kävisi, jos et heittäisi laputettavia tuotteita roskiin.
Soittakkee minullekkii. Täällä oottelen jo rollaattorin kanssa koska lähetään työhön.
Täällä odottelen vajaa kuntoisena,keppien ja muun kanssa koska töihin...olisko nyt 12-13v...ei mitään ei mitään.Entiseen ei paluuta .Työkkäri ei soita,soittasivat..
Ihmisoikeusjärjestöjen tulisi kriminalisoida nämä 9 euron työkokeilut, työstä on kertakaikkiaan maksettava vain ja ainoastaan PALKKAA eikö jotain työttömyyskorvausta!!!
Vierailija kirjoitti:
Ihmisoikeusjärjestöjen tulisi kriminalisoida nämä 9 euron työkokeilut, työstä on kertakaikkiaan maksettava vain ja ainoastaan PALKKAA eikö jotain työttömyyskorvausta!!!
Unohdit, että siihen päälle maksetaan pari tonnia muita tukia.
Onpa harvinaisen huono provo.
Jo nykyään on käytössä kaikki mahdollinen joilla ihminen saataisiin pakotettua töihin, jos niitä töitä olisi.
Uusi hallitus haluaa vain tehdä Suomesta yhteiskunnan, jossa köyhimmillä on kolme osa-aikatyötä, eikä lomia.
Se, että hallitusohjelmaan kirjataan jotain ei merkitse yhtään mitään. Ei ainakaan sitä, että jostain pieraistaisiin äkkiä kokopäivätyötä 100 000 ihmiselle. Siksi tuollainen on työttömien näkäkulmasta lähinnä vattuilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisen pienipalkkaisena voit toki irtisanoutua ja lähteä työkokeiluun, ja massiivisille usean tonnin tuille. 🤣
Lupaamiset on moneen kertaan nähty. Suomalaisen lupaamisiin ei pidä ikinä luottaa.
Hyvähän se on jos hallitus mun puolesta saa hankittua mulle kokoaikaisen työpaikan ettei tarvi tukia enään nostaa kun itse en työpaikkaa saa yrityksistä huolimatta :)
Irtisanomista helpotetaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c8357456-ad79-4fd9-a2c3-26aa3b8a3…
En säikähdä. Olen jo osa-aikatyössä onneksi. Toki yritän saada vakituisen kokiaikatyön
Niin, avoinna on n. 16000 työpaikkaa, työttömiä on Suomessa 300 000, vähän epäilyttää tuo hallituksen lupaus työpaikasta. Toki aina voidaan ruveta töitä kierrättämään. Tehdään laki, jossa ainoa työsopimus on vuoden määräaikainen sopimus. Loppuisi samalla se tänne kirjoittelu työaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei makseta. Puolison tulot vaikuttaa asumistukeen ja toimeentulotukeen (lainat ei ole laskuja).
Vierailija kirjoitti:
En säikähdä. Olen jo osa-aikatyössä onneksi. Toki yritän saada vakituisen kokiaikatyön
Soviteltu päiväraha poistuu. Omistusasuntoon ei saa enää asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Irtisanomista helpotetaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c8357456-ad79-4fd9-a2c3-26aa3b8a3…
Irtisanomissyyksi riittää jatkossa myöhästyminen. Asuntovelkaisten pitää laittaa 2 herätystä aamulla.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa jos kyseessä oikeasti työt. Tottakai kelpaa. Jos sen sijaan orjatyötä niin ei kiitos. Tulen mielelläni töihin kunhan työstä maksetaan palkkaa.
Ihan ensin sinun pitäisi silloin mennä kouluun.
Kaupan alalta ja palvelualalta leikkaukset menevät, kun ihmiset vähentävät kulutusta.
Itse meinaan satsata asuntoni siivoukseen. En kuluta oikein mitään jatkossa.