Suomi lienee maailman ainoa maa jossa työttömät säikähtää kun hallitus lupaa järjestää heille töitä
Kauhea parku ja itku jos kun joutuu heräämään aamulla töihin.
Kommentit (251)
Taas kerran ikuiset kiusaajat yrittävät syyllistää uhrin, että huomio ei kiinnittyisi kuvottavaan sadistisuuteensa!
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa jos kyseessä oikeasti työt. Tottakai kelpaa. Jos sen sijaan orjatyötä niin ei kiitos. Tulen mielelläni töihin kunhan työstä maksetaan palkkaa.
Ajatuksesi on kokoomuksen ja EK:n tuntemalle konseptille täysin vierasta.
Vierailija kirjoitti:
Töitä ei luvattu. Rangaistuksia osa-aikaisille ja työttömille luvattiin, tuet pois ja pakkotyöhön ilman palkkaa.
Jokainen hallitus kykenee vain kiusaamaan työttömiä, oikeisto enemmän, vasemmisto vähemmän, mutta kiusaaminen jatkuu silti aina vain. Uusien työpaikkojen luominen olisikin paljon vaikeampaa. Joten sen vuoksi työtön syyllistetään, ja sillä tavalla kiusaaminen oikeutetaan.
Vierailija kirjoitti:
Joko nämä paskapuheet työttömistä alkavat riittämään? Eikö ihmiset osaa muuta tehdä kuin jankata työttömistä?? Tein ilmon vihapuheeseen yllyttämisestä.
Ne ei oikeasti edes puhu selvästikään työttömistä vaan maahan muuttaneista. Eivät uskalla käyttää oikeita sanoja.
Kuka haluaa 9 euron töihin. Minulla on hyvä vapaaehtoistyö, jota en saa työkkärin mielestä tehdä, tai menetän tuet. Voisiko hallitus järjestää minulle palkan siihen työhön.
Järjestää töitä? Palkallinen työ jonka palkalla tulee toimeen?
Se kelpaisi varmasti suurimmalle osalle työttömistä.
Nyt onkin kyse siitä että pitäisi tehdä orjatyötä muutaman satasen takia ( toimeentulotuki)!!
Itse en ole työtön.
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa 9 euron töihin. Minulla on hyvä vapaaehtoistyö, jota en saa työkkärin mielestä tehdä, tai menetän tuet. Voisiko hallitus järjestää minulle palkan siihen työhön.
Täällä vapaapalokuntalainen. Voidaanko sopia, että voin edelleen osallistua vapaapalokunnan tehtäviin ja työttömyysetuus jatkuu entisellään. Osallistun myös marttatoimintaan ja sotilaskotijärjestöön. Olisiko mahdollisuus saada työttömyyskorvaus triplana?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja puhuu asiaa. Kaveri on kertonut tästä ongelmasta, joka nousee esiin hänen työssään. Ihmiset eivät suostu mihinkään muuhun työhön, kuin oman alan työhön. Jos heille ehdottaa työvoimapulan aloilta töitä, he kertovat monta syytä miksei kyseinen työ käy.
Velvoitetaan kaikki työttömät joka viikko tekemään 5 tuntia osoitettua työtä. Kyllä he sen tekee.
Velvoitetaan ennemmin työnantajat palkkaamaan työssaolijoiden sijasta työttömiä.
Lause "töiden järjestäminen" voi pitää sisällään ihan mitä tahansa, tyyliin keskitysleiristä siivoamiseen tai asbestipurjakaan. Koskaan et tiedä mitä se on.
Tämä hallitus ei ole luvannut muuta kuin heikennyksiä työttömille ja työntekijöille. En ole nähnyt mitään sellaista uutista jossa se lupaisi järjestää töitä työttömille.
Kokemuksesta tiedetään, että se järjestetty työ on ilman palkkaa, pakkotyötä. Sitähän ei tietenkään hyvällä katsella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vapaapalokuntalainen. Voidaanko sopia, että voin edelleen osallistua vapaapalokunnan tehtäviin ja työttömyysetuus jatkuu entisellään. Osallistun myös marttatoimintaan ja sotilaskotijärjestöön. Olisiko mahdollisuus saada työttömyyskorvaus triplana?
Jatkan vielä. Erittäin mielelläni ottaisin vastaan palkatun työn, joka vastaisi koulutustani ja osaamistani. Ko työ nyt vaan on esimiehen tehtävä.
Sanoma oy se sallii tämän sääntöjenvastaisen työttömien mustamaalaamisen. Annas olla jos sääntöjä noudattaen arvostelet vaikkapa halpatyövoiman tuloa eli juuri sitä miksi ei pääse suomalainen työtön töihin.
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa jos kyseessä oikeasti työt. Tottakai kelpaa. Jos sen sijaan orjatyötä niin ei kiitos. Tulen mielelläni töihin kunhan työstä maksetaan palkkaa.
tuet pois niin alkaa duuni maistua
Ainoat säikähtäjät ovat työkyvyttömät työttömät joita ei kuitenkaan ole päästetty eläkkeelle/sairauslomalle. Tällaisia Suomessa on paljon. Toinen säikähtäjien ryhmä on ideologiset työttömät. Heitä ei kuitenkaan kauheasti ole. Päihdeongelmaisilla työttömillä ei ole hätäpäivää, koska heitä ei edes yritetä työllistää tai aktivoida. Se olisi typerää resurssien tuhlausta.
Pitää kuitenkin vielä muistaa, että työstä pitää maksaa oikeaa palkkaa. On aivan järjetöntä, että tukia halutaan vastikkeellisiksi. Vaikuttaa siis siltä, että työtä olisi tarjolla työttömillekin yllin kyllin, mutta siitä ei haluta maksaa palkkaa.
Selvästi koodi työtön ei tarkoita työtöntä, vaan mahdollisesti humanitaarista maahanmuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
tuet pois niin alkaa kiinnostamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuet pois niin alkaa duuni maistua
Ensi viikolla pääsetkin taas ahdistavalle työpaikallesi paiskimaan töitä hiki valuen. Onnea sinulle!
Korona oli globaali yhteiskuntatesti.
Testattiin miten ihmiset suhtautuu rokottamattomiin,ts.kuinka paljon oikeuksia joltain ihmisryhmältä voi viedä hatarin perustein. Testattiin koronapassia, jota nyt aiotaan käyttää pohjana tulevalle globaalille terveyspassille. Testattiin pankkitilien jäädytys.
Alettiin ajamaan pk-yrityksiä alas, jota jatkettiin inflaatiolla ja sähkön hinnan nousulla. Sähkönsäästökampanjalla määriteltiin alin mahdollinen sähkönkulutus/kk, juuri määriteltiin alin summa ihmisarvoiseen elämään l.perustulon määrä/kk. Lihan määräkin on nyt määritelty, 350g/kk.
Tavoitteena on ettei tavallisilla ihmisillä enää olisi yksityisomaisuutta ja yhä useampi joutuisi riippuvaiseksi valtiosta, koska tarjolle tulee ehdollinen perustulo ja digitaalinen identiteetti. Kun tästä vielä siirrytään digitaaliseen valuuttaan, on yksilöltä helppo katkaista tulot jos ei mukaudu hallituksen (who:n) tahtoon. Mukaan liitetään todennäköisesti hiilijalanjälkikrediitti, joka määrittelee paljonko saat kuluttaa vaikka kuukaudessa. Siksi mm.lemmikkieläinrekisterit. Ainakin Nordean kortissa on jo tuo ominaisuus. Ja valuutan ollessa digitaalista eli helposti seurattavaa, voidaan estää esim.lihan ostaminen jos olet jo kuluttanut liikaa.
Lakeja on muutettu ja määritelmiä muutettu vähän hissun kissun, sosiaaliturvauudistus alentaa merkittävästi esim.Kelan asiakkaan yksityisyydensuojaa.
Muun muassa.
Lukekaa vähän meidän eduskunnan ja ministeriöiden sivuja, ja EU:n.
Itse en ole innostunut elämään digidystopiassa, oletteko te?
Kyllä työpaikkoja ilman palkkaa järjestyy kun korvataan ne joille joutuu maksamaan palkkaa ilmaisella työvoimalla. Senhän toimeentulotuen vastikkeellisuus mahdollistaa ja siihen pyritään vaikkei sitä ääneen voi sanoa. Tyhmintä kansanosaa voidaan vedättää niin että se itsekin kannattaa työntekijöiden oikeuksien sekä työttömien kurjistamista. Tulee isommat voitot omistajille ja valtioiden ja kuntien kuluissa karsitaan.
Hyvä esimerkki tästä on persuministerin ulostulo jo saman tien että "toivottavasti ammattiliitot neuvottelevat tämän ensimmäisen palkattoman työpäivän pois". Hyväksytään hallitussuunnitelma jossa heikennettään työntekijöiden asemaa sijoittajien kustannuksella, ja jossa lakko-oikeuksia ja ammattiliittoja pyritään lyömään toimintakelvottomiksi, ja samalla huudestaan niitä tahoja saman tien apuun?
Onko kyse siitä, että kansa on vaan ihan oikeasti niin tyhmää että ansaitsee valitsemansa kurjistamispolitiikan? Soinin "hillotolppa" oli lasten leikkiä näiden muutosten rinnalla kun "taksiuudistus" halutaan laajentaa kaikille aloille.