Pankista vakuudeton laina 20 000€, kelpaako toiselle pankille säästöiksi asuntolainaa varten?
Haluaisin ostaa talon, mutta pitäisi olla joko säästöjä 20 000€ tai sitten esim. vanhempien taloa kiinnittää tuolla summalla. Vanhemmat eivät tähän suostu eikä mitään muuta kiinnitettävää ole.
Mutta jos esim. saisi S-Pankista tuon 20 000€ lainan niin voisiko silloin toisesta pankista saada asuntolainan? Vai tyrmääkö pankki tuon siksi, että ne "säästöt" on oikeasti lainaa?
Laskin, että noiden kahden lainan lyhynnykset+korot yhteensä olisi kuukaudessa suurinpiirtein saman verran kuin olisi jos olisi yksi laina koko talon ostosummalle ja siitä lisävakuutena kiinnitys.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että saisit S- pankilta tuon kokoisen lainan ilman vakuuksia. Mitkä ovat tulosi?
Ihan itse sitä mainostavat, että max. 20 000€ saa ilman vakuuksia. Bruttotulot n.40 000€/vuosi.
Pikavipeillä voi sitten maksaa lyhennyksiä
Vakuudetonkin laina on velkaa ei säästöjä toisen pankin näkökulmasta. Tulot sekä velat ja lainat selvitetään tehtäessä asuntolainapäätöstä ja ne kaikki vaikuttavat päätökseen.
Säästöt eivät ole sama asia kuin tilillä olevat rahat. Säästöt ovat omaisuutta, velka ei.
Pohdinta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että saisit S- pankilta tuon kokoisen lainan ilman vakuuksia. Mitkä ovat tulosi?
Ihan itse sitä mainostavat, että max. 20 000€ saa ilman vakuuksia. Bruttotulot n.40 000€/vuosi.
Miten ihmeessä et ole saanut säästettyä näillä tuloilla?!?!
Vierailija kirjoitti:
Pohdinta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä, että onko 40 000 €/vuodessa sun mielestä jotenkin isot tulot?
Vierailija kirjoitti:
Säästöt eivät ole sama asia kuin tilillä olevat rahat. Säästöt ovat omaisuutta, velka ei.
Velkaelvikset luulee toisin.
Vierailija kirjoitti:
Pohdinta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ala tässä selittämään sen tarkemmin, mutta sen verran sanon, että ei mun tulot ole kauaa olleet tällaiset. Ei ne säästöt heti synny ja jos jotakin on kertynyt, niin erinäisistä syistä ne ovat menneet. Ollut vaikeaa viime vuodet, sen enempää en selitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdinta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
Kyllä käy, mutta miksi toisesta pankista. Esim nordeahan tarjoaa lainaa käsirahaa varten.
Kuten jo sanottu: 20 000 euroa lainaa ei ole säästöjä, vaan velkaa. Ja vielä lisää velkaa yrität saada.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käy, mutta miksi toisesta pankista. Esim nordeahan tarjoaa lainaa käsirahaa varten.
Nordeaan en todellakaan astu.
Kun olen omassa pankissa selvitellyt asioita niin eipä sieltä tarjottu vaihtoehdoiksi kuin säästöt tai jokin kiinteä vakuus kuten vanhempien talo. 20 000€ pitäisi olla.
Maksukykysi arviointiin käytetään kaikkia olemassa olevia lainoja, joten neuvottelutilanteesi ei parane lainanotolle. Mikäli salaat lainaan, syyllistyt petokseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuten jo sanottu: 20 000 euroa lainaa ei ole säästöjä, vaan velkaa. Ja vielä lisää velkaa yrität saada.
Niin siksi mä kysyin kun en tiennyt! Ei mulla ole koskaan ollut asuntolainaa niin en mä tiedä näitä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Maksukykysi arviointiin käytetään kaikkia olemassa olevia lainoja, joten neuvottelutilanteesi ei parane lainanotolle. Mikäli salaat lainaan, syyllistyt petokseen.
Miksi oletit mun salaavan lainan?!? Kyllä mä nyt sen tiedän, että kaikki pitää ilmoittaa pankissa.
Tyrmää. Käytiin juuri lävitse lainaneuvottelu.
Eli jos laina 187 000 niin rahaa oltava 33 000. Tuohon vielä joku takaus 1500 kun tuo ei riitä pankille.
Kaikki lainat kysellään, myös luottokortit ja autot.
Meillä ei ole muuta lainaa. Auto ostettu uutena ja maksettu pois 4 vuodessa.
Pankki haluaa nähdä että pystyt säästämään. Muuten ei lainaa heru.
Pohdinta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletit mun salaavan lainan?!? Kyllä mä nyt sen tiedän, että kaikki pitää ilmoittaa pankissa.
Miksi kuvittelet tilanteesi olevan lainan saantiin parempi, jos otat toisesta pankista lainaa? Sehän on heikompi, koska maksat lainasta tuntuvaa korkoa eli maksukykysi on heikompi.
Laskit väärin. vakuudeton luotto+asuntolaina ei koskaan ole yhtä halpa kuin pelkkä asuntolaina samalle summalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohdinta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On
No ei kyllä ole. Ihan tavalliset tulot.