Te jotka olette eläneet vaikka 70-luvulla niin osattiinko silloin odottaa tulevaisuuden asioita?
Siis asioita joita ei vielä ollut tullut niin "kaipasiko" niitä kuitenkin jotenkin ja tiesi että sieltä ne pian tulee? Osasiko silloin tietää etukäteen millaisia asioita 80- ja 90-luvulla tulee tarjolle vaikka musiikissa ja elämäntyylissä?
Kommentit (1004)
Sen että eivät olisi uskoneet, että nuorempi sukupolvi äänestää kokoomusta joka huseeraa ja pilaa koko suomen.
Vierailija kirjoitti:
Nykypäivän nuoret ovat ensimmäinen sukupolvi, joka tyhmehmpi kuin edellinen, maailmanhistoriassa
Haaveileeko ketjun aloittajateini 20-30 vuoden päästä keksittävistä asioista,veikkaan että ei...
Vierailija kirjoitti:
70-luvulla lehtien etusivut olivat täynnä kylmää sotaa ja ydinaseuhkaa, joten ei silloin ollut yhtään niin leppoisa ilmapiiri, kuin jotkut luulee. Lapsena pelkäsin joka ilta, että heräänkö aamulla.
Yllättävää on ollut se, että teknologia on kehittynyt eri suuntaan, kuin luultiin. Ei lentäviä autoja ja matkoja Marsiin, vaan tekoälyä ja robotteja, mitkä vievät työt.
Minä taasen en kyllä 70-luvulla pelännyt mitään. Olen syntynyt -67. Elämä oli yksinkertaista ja helppoa. Asuin täällä pääkaupunkiseudulla uudessa lähiössä joka kasvoi koko ajan. Kauppojen valikoimat olivat pienet. Uudet kodinkoneet ja jopa telkkari olivat ihmeellisiä. Äiti huuteli pihalta katsomaan niitä harvoja lastenohjelmia, joita tuli.
Ehkä pelottavinta mitä muistan nuoruudestani oli Tsernobyl kasarilla. Samoin jänniä asioita olivat Neuvostoliiton hajoaminen ja Itäbokin vapautuminen, Berliinin muurin murtuminen. Niissä päällimmäisenä on näin jälkikäteen ilo, mutta silloin oli myös pelkoa siitä miten Neuvostoliiton johto ja esim Itä-Saksan johto reagoi tähän kaikkeen
Ysärillä puhuttiin esim. usein videopuheluista. Tyyliin, että ajattelee miten kamalaa, kun olisi juuri tullut suihkusta, ja joku soittaisi videopuhelun.