Oletko syyllistynyt ghostaukseen tai fizzlingiin/joutunut itse sen kokemaan?
Eikö olisi parempi vain olla rehellinen ja sanoa, etteivät kemiat kohtaa yms.?
IL: Julma deittailutrendi yleistyy – Ethän toimi näin?
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/9fbcbc1f-16f2-432a-8966-9126ddf86e77
Kommentit (45)
Olen ghostannut, jaa, ainakin 99 prosenttia naisista Tinderissä. :D Olisi kiva tietää tarkka luku. Jos nainen ei osaa avata keskustelua, niin ghostaan. -nuori mies
Vierailija kirjoitti:
Minut on ghostattu ainakin yli 5 kertaa eikä "kemiat ei kohtaa" sanominen muuttaisi mitään. Olen toki katkeroitunut myönnän mutta ne tavoittelemani 5-6 naista olivatkin huippukauniita ja olin lähtökohtaisesti menossa tosi suhteeseen katsomaan olisiko ainesta loppuelämän kumppaniksi, siksi en mitään "haaleita" naisia koittanut edes tavoitella. Tosin eipä niitäkään olisi ilmeisesti ollut.
Yritän hyväksyä tilanteen, en usko että katkeruus enää antaa päästää ketään lähelle kun on jo 34.
Katkeran oloiset tyypit on just niitä jotka on paras vaan ghostata.
Sanotaanko että omalla kohdalla suurin osa miehistä on onneksi olleet tosi asiallisia, jos asiallisesti sanoo ettei koe tässä olevan mahdollisuutta parisuhteeseen. Mutta siellä on sitten aina niitä muutamia, jotka alkaa heti huakkumaan ja mollaamaan, kun sanoo ettei ole enää kiinnostunut.
En tosin ole itse koskaan ghostannut, mutta pakko myöntää että monesti se on tuntunut jopa turvallisemmalta tavalta poistua, kun ei tiedä kuka sitten rupeaa sellaiseksi hulluksi.
Mielestäni "kemiat eivät kohtaa" on julma sanonta. Jos sen sanoo ihan tavanomaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen ghostannut, jaa, ainakin 99 prosenttia naisista Tinderissä. :D Olisi kiva tietää tarkka luku. Jos nainen ei osaa avata keskustelua, niin ghostaan. -nuori mies
Ghostaamisesta on kyse vasta sitten kun ollaan jo tapailuasteella. Varmasti suurin osa moi mitäs kuuluu-tason viestittelyistä päättyy heti.
Vierailija kirjoitti:
Olen ghostannut toisella paikkakunnalla (välimatkaa 200km) asuvan kaverin. Olimme yhteydessä viestein ja puheluin ja tapasimme harvoin, kumpikaan ei ollut somessa.
Tunsin ettei meillä ole niin paljoa yhteistä että haluaisin enää olla hänen kaverinsa enkä halunnut väkisin ylläpitää kaveruutta joka ei tuntunut enää hyvältä. Tiedän että olisi ollut reilumpaa sanoa tämä suoraan hänelle, mutta olen pelkuri enkä halua mitään riitoja/syyllistämistä joten menin helpomman kautta ja ghostasin hänet laittamalla hänen numeronsa estoon.
Minulle tehtiin näin. Oltiin hyvät ystävät noin kymmenisen vuotta, kahviteltiin viikoittain (kaksin), istuttiin iltaa viikonloppuisin (isommalla porukalla). Muutin kauemmas, muutaman vuoden päästä ei ystävä enää vastaa mihinkään.
Voin kyllä sanoa että aika pska temppu. Ok, jos ei halua olla ystävä, mutta täysin ilman selityksiä? Kuka aikuinen niin tekee?
Ihminen harrasti mun kanssa kylmää-kuumaa eli katosi välillä yhteyksistä yllättäen viikoiksi, jopa kuukausiksi. Sitten tuli muina miehinä takaisin ja luuli mun odottaneen. Enää en toisen ja viimeisen katoamistempun jälkeen jaksanut vastailla ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Sanotaanko että omalla kohdalla suurin osa miehistä on onneksi olleet tosi asiallisia, jos asiallisesti sanoo ettei koe tässä olevan mahdollisuutta parisuhteeseen. Mutta siellä on sitten aina niitä muutamia, jotka alkaa heti huakkumaan ja mollaamaan, kun sanoo ettei ole enää kiinnostunut.
En tosin ole itse koskaan ghostannut, mutta pakko myöntää että monesti se on tuntunut jopa turvallisemmalta tavalta poistua, kun ei tiedä kuka sitten rupeaa sellaiseksi hulluksi.
Paras vaan ilmoittaa ettei nyt kiinnostakaan ja heti sen jälkeen blokata ja poistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghostasin tapailumiehen sen jälkeen kun hän oli raiskannut minut. Ei oikein kiinnostellut enää keskustella kemioista eikä fysiikoista.
Mitäs läskit.
Myös ne kiltit pojat jotka eivät koulussa saaneet kutsua diskoon, olisivat mielellään lähteneet kanssasi ulos.
No tämä oli alussa juuri se mitä kiltein ja herttaisin poika. Ei muuten saa ketään, jos ei ensimmäistä kahta kuukautta ole sellainen.
Mielelläni katoaisin näköpiiristä. Ilmeisesti sitä pahempaa on kuitenkin sanoa notta terve.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni "kemiat eivät kohtaa" on julma sanonta. Jos sen sanoo ihan tavanomaisesti.
Miten se siis pitäisi sinulle kertoa, itkien vai nauraen, ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Henkilö ei sano suoraan, ettei ole enää kiinnostunut ja haluaa lopettaa tapailun, vaan alkaa viestiä hitaammin ja lyhyemmin. Lopulta yhteydenpito loppuu kokonaan.
Hiivuttaja toivoo, että yhteyden kuolettaminen vähitellen on vähemmän loukkaavaa kuin äkillinen katoaminen.
Treffisovellus Hingen data osoittaa, että näin ei ole. Tällainen käytös voi satuttaa aivan yhtä paljon kuin ghostaus."
Mulle on joskus käynyt noin tavallaan, MUTTA en ole toiminut niin, että olisin päättänyt mielessäni että en ole kiinnostunut ja sitten alkanut hiivuttaa toista. Kun on tutustuttu, olen huomannut että ei olekaan tarpeeksi yhteistä tai tulee vastaan joku dealbreaker/ongelma ja sitten ollaan alettu etääntyä. Tässä vaiheessa jos toinen on kysynyt, että mikä vaivaa niin olen monesti puhunut kyllä mikä asia on alkanut tuntua olevan tiellä. Jos ei toinen ole kysynyt tai ei ole halunnut kommunikoida kun minä olen halunnut tuoda ongelmia päivänvaloon, niin ei ole pelkästään yhden henkilön vastuulla suhteen hidas loppuminen.
Eli et oma-aloitteisesti osaa kertoa mikä mättää vaan toisen pitää nyhtää sinusta se tieto?
No ei välttämättä, jos suhde on alussa niin eihän sitä toista välttämättä kiinnosta vaivaako minua joku ja jos, niin mikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on ghostattu ainakin yli 5 kertaa eikä "kemiat ei kohtaa" sanominen muuttaisi mitään. Olen toki katkeroitunut myönnän mutta ne tavoittelemani 5-6 naista olivatkin huippukauniita ja olin lähtökohtaisesti menossa tosi suhteeseen katsomaan olisiko ainesta loppuelämän kumppaniksi, siksi en mitään "haaleita" naisia koittanut edes tavoitella. Tosin eipä niitäkään olisi ilmeisesti ollut.
Yritän hyväksyä tilanteen, en usko että katkeruus enää antaa päästää ketään lähelle kun on jo 34.
Kyllä, varsinkin jos on vielä todella ulkonäkökeskeinen vaikkei olisi varaa, kuten tuo edellinen ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen katkeruus vasta kun oli tullu kaikki ne pakit vuosikymmenessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Henkilö ei sano suoraan, ettei ole enää kiinnostunut ja haluaa lopettaa tapailun, vaan alkaa viestiä hitaammin ja lyhyemmin. Lopulta yhteydenpito loppuu kokonaan.
Hiivuttaja toivoo, että yhteyden kuolettaminen vähitellen on vähemmän loukkaavaa kuin äkillinen katoaminen.
Treffisovellus Hingen data osoittaa, että näin ei ole. Tällainen käytös voi satuttaa aivan yhtä paljon kuin ghostaus."
Mulle on joskus käynyt noin tavallaan, MUTTA en ole toiminut niin, että olisin päättänyt mielessäni että en ole kiinnostunut ja sitten alkanut hiivuttaa toista. Kun on tutustuttu, olen huomannut että ei olekaan tarpeeksi yhteistä tai tulee vastaan joku dealbreaker/ongelma ja sitten ollaan alettu etääntyä. Tässä vaiheessa jos toinen on kysynyt, että mikä vaivaa niin olen monesti puhunut kyllä mikä asia on alkanut tuntua olevan tiellä. Jos ei toinen ole kysynyt tai ei ole halunnut kommunikoida kun minä olen halunnut tuoda ongelmia päivänvaloon, niin ei ole pelkästään yhden henkilön vastuulla suhteen hidas loppuminen.
Eli et oma-aloitteisesti osaa kertoa mikä mättää vaan toisen pitää nyhtää sinusta se tieto?
Ei kukaan ole mitään selitystä velkaa, miksi ei haluakaan enää nähdä. Elämä jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, paljon parempi on asiallisesti kertoa että olet ruma, henkesi haisee ja sinulla on karsea musiikkimaku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole mitään selitystä velkaa, miksi ei haluakaan enää nähdä. Elämä jatkuu.
En mielestäni sanonut että olisi. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen katkeruus vasta kun oli tullu kaikki ne pakit vuosikymmenessä.
Katkeruuden siemenen olit kyllä kylvänyt itse jo aiemmin. Normaali ihminen ymmärtää ettei treffailu ja tutustuminen vielä tarkoita mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paras vaan ilmoittaa ettei nyt kiinnostakaan ja heti sen jälkeen blokata ja poistaa.
Eli pelkäät nähdä ettet itsekään ollut kiinnostava, eikä mitään viestejä olisi edes tullut.