Jos perustoimeentulotuki 555e/kk on liikaa, niin paljonko sitten mielestäsi on sopiva summa? Perustelut mukaan
Mikä olisi sitten mielestäsi sopiva summa?
Kysyn, kun siitä niin paljon vingutaan...
Kommentit (530)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että tuon päälle saa sähkön, veden, terveyskeskusmaksut, hammashoidot ja lääkkeet. (pl. joku buranapaketti) Samoin kodin hankintoihin voi vaihtelevasti saada apua. Mm. pesukone, mikro yms.
Toimeentulotuki on ilmiselvästi liian korkea, koska monet näköjään nauttii chillailla sillä. Ja turha väittää, ettei tämä olisi tilanne. Tunnen vain työtä vältteleviä toimeentulotukiasiakkaita. Kai noi pikkuhiljaa sairastuukin, ainakin laiskamatoon, kun kerran vuosia kököttävät kotona. Työkkärin patistelu aiheuttaa heti hirveän vastareaktion.
Minusta noin 350 Euroa/kk olisi sopiva. Ruuat saa 200 Eurolla, jää vielä 150 Euroa vaatteisiin, puhelimeen ja satunnaiseen mäkkärikäyntiin. Sen leveämpää elämää ei tarvitse toisten rahoilla viettää. Lisäksi asumisen tukirajaa voisi laskea. On aika älytöntä, että pienipalkkainen miettii, huoliiko 480 Eurolla vanhasta kerrostalosta yksiön vai meneekö uuteen 580 Eurolla. Sitä ei tarvitse tuilla asuvan miettiä, maksimihyvä vaan hintarajojen puutteessa, vaikka satasta halvemmallakin voisi asua ihmisarvoisesti.
Kerrotko vielä, millä tässä sinun mallissasi maksetaan vuokra?
rahalla
Ja mistä se raha tulee, kun toimeentulotuki menee ruokaan, vaatteisiin, puhelimeen ja satunnaisiin mäkkärikäynteihin? Eikä se riittäisi vuokranmaksuun, vaikka olisi ilman mitään noista.
sun ongelma
Ei muuten ole. Se on ihan sun ongelma, koska sinä tuota mallia esitit. Toki tiesin jo kysyessäni, ettei sinulla reppanalla riitä kapasiteetti kuin länkyttämiseen. Ja siksi onkin kaikkien etu, että sinä et ole päättämässä näistä asioista. Ethän sinä ressukka osaa edes laskea 1+1 :D
Minä liityin ketjuun 5 minuuttia sitten, ja mun ehdotus on, että sun kulut on sun ongelma. Se on paras systeemi, saat olla ihan arvosteluilta rauhassa. Olen itse asiassa kokeillut ja toteuttanut sitä ja se toimii.
Sun ehdotus meni nyt kyllä tosi isosti metsään. Tässä kun ei ollut aiheena minun kuluni, vaan se, millä toimeentulotuensaaja maksaa vuokransa, jos tt-tukea saa vain 350€/kk eikä muita tukia ole.
Rahalla maksaa niin kuin muutkin. Rahaa saa töistä tai kerjäämällä. Jos ei ole rahaa, niin sitten on varmaan koditon. Ehkä joku hyväntekeväisyysjärjestö ylläpitää asuntolaa, jos kaveritkin on kaikonnut?
Turha kysyä mitään summaa sellaisilta, jotka ei ole itse joutuneet elämään toimeentulotuella tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e/kk
Ei riitä edes ruokaan
Tuolla sivulla on 2702 työpaikkaa alueellani eli Pirkanmaalla.
Samaan aikaan samalla alueella eli
Pirkanmaalla työttömien työnhakijoiden määrä oli toukokuussa 20 783 henkilöä.Haluatko lähettää jonkun muun linkin? Ainiin, kaikki avoimet työpaikat on kokolailla tuolla linkkaamallasi sivulla. Eli 18081 ihmistä jää silti täällä meilläpäin työttömiksi vaikka nuo sivun kaikki paikkaa täytettäisiinkin.
Montaako noista 2702:sta työpaikasta olet hakenut?
Olen työelämässä, niin vain kahta. Mitä tarkoitat, haluatko täsmentää?
Ja se, että minä haen töitä kuin "hullu puuroo" nyt, aina tai työttömänä, ei silti muuta tilastollisia faktoja mihinkään. Yli 18 000 ihmistä jää Pirkanmaalla ilman työpaikkaa vaikka kuinka hakisi, paikkoja ei ole tarpeeksi. Alueen työttömyystilanne on todella paha.
No jos et noin selkokielistä kysymystä ymmärrä täsmentämättä, niin ihmettelen suuresti millä avuin olet työpaikkasi saanut :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa, että tuon päälle saa sähkön, veden, terveyskeskusmaksut, hammashoidot ja lääkkeet. (pl. joku buranapaketti) Samoin kodin hankintoihin voi vaihtelevasti saada apua. Mm. pesukone, mikro yms.
Toimeentulotuki on ilmiselvästi liian korkea, koska monet näköjään nauttii chillailla sillä. Ja turha väittää, ettei tämä olisi tilanne. Tunnen vain työtä vältteleviä toimeentulotukiasiakkaita. Kai noi pikkuhiljaa sairastuukin, ainakin laiskamatoon, kun kerran vuosia kököttävät kotona. Työkkärin patistelu aiheuttaa heti hirveän vastareaktion.
Minusta noin 350 Euroa/kk olisi sopiva. Ruuat saa 200 Eurolla, jää vielä 150 Euroa vaatteisiin, puhelimeen ja satunnaiseen mäkkärikäyntiin. Sen leveämpää elämää ei tarvitse toisten rahoilla viettää. Lisäksi asumisen tukirajaa voisi laskea. On aika älytöntä, että pienipalkkainen miettii, huoliiko 480 Eurolla vanhasta kerrostalosta yksiön vai meneekö uuteen 580 Eurolla. Sitä ei tarvitse tuilla asuvan miettiä, maksimihyvä vaan hintarajojen puutteessa, vaikka satasta halvemmallakin voisi asua ihmisarvoisesti.
rahalla
Ja mistä se raha tulee, kun toimeentulotuki menee ruokaan, vaatteisiin, puhelimeen ja satunnaisiin mäkkärikäynteihin? Eikä se riittäisi vuokranmaksuun, vaikka olisi ilman mitään noista.
sun ongelma
Ei muuten ole. Se on ihan sun ongelma, koska sinä tuota mallia esitit. Toki tiesin jo kysyessäni, ettei sinulla reppanalla riitä kapasiteetti kuin länkyttämiseen. Ja siksi onkin kaikkien etu, että sinä et ole päättämässä näistä asioista. Ethän sinä ressukka osaa edes laskea 1+1 :D
Minä liityin ketjuun 5 minuuttia sitten, ja mun ehdotus on, että sun kulut on sun ongelma. Se on paras systeemi, saat olla ihan arvosteluilta rauhassa. Olen itse asiassa kokeillut ja toteuttanut sitä ja se toimii.
Sun ehdotus meni nyt kyllä tosi isosti metsään. Tässä kun ei ollut aiheena minun kuluni, vaan se, millä toimeentulotuensaaja maksaa vuokransa, jos tt-tukea saa vain 350€/kk eikä muita tukia ole.
Rahalla maksaa niin kuin muutkin. Rahaa saa töistä tai kerjäämällä. Jos ei ole rahaa, niin sitten on varmaan koditon. Ehkä joku hyväntekeväisyysjärjestö ylläpitää asuntolaa, jos kaveritkin on kaikonnut?
Saa sitä Kelastakin. Ja sekös sinua harmittaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e/kk
Ei riitä edes ruokaan
Pirkanmaalla työttömien työnhakijoiden määrä oli toukokuussa 20 783 henkilöä.Haluatko lähettää jonkun muun linkin? Ainiin, kaikki avoimet työpaikat on kokolailla tuolla linkkaamallasi sivulla. Eli 18081 ihmistä jää silti täällä meilläpäin työttömiksi vaikka nuo sivun kaikki paikkaa täytettäisiinkin.
Työpaikkahakemiset kirjataan te-sivustolle. TE-keskus määrää minimimäärään, joka pitää hakea. Randomspede älyvapaalta ei sitä määrää.
Koeta nyt opetella edes sen verran suomea, että erotat toisistaan kysymyksen ja määräyksen. Auttaa työnhaussakin, kun tuollaisen perusasian oppii hahmottamaan.
Menkääpi nyt kiltisti töihin. Palstakin menee kiinni vajaan 50 minuutin päästä. Ja kiitos taas tästä työpäivästä josta saan 9e per päivä kun käsken täällä ihmisiä menemään töihin.
Vierailija kirjoitti:
Arvioisin 220-240 e/kk. Ei saa olla marginaalia viinaan ja tupakkaan. Ihan vaan ne välttämättömimmät.
Tässä taas huomaa kuinka suppea ajatusmaailma jollain. on. Toimeentulotukiasiakas kuvitellaan tupakkaa ja alkholia käyttäväksi automaattisesti. No mitäs jos kiellettäisiin kokonaan tupakan osto, Kaikilta. Miksi työssäkäyville se sallitaan? Itsenäni suoraan sanottuna yökötti kun tupakalta haiseva putkimies tuli kotiini. Teki mieli sanoa että lähettäkää joku, joka ei tuo tuota hajua minun kotiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e/kk
Ei riitä edes ruokaan
Työpaikkahakemiset kirjataan te-sivustolle. TE-keskus määrää minimimäärään, joka pitää hakea. Randomspede älyvapaalta ei sitä määrää.
Ymmärrän hyvin, miksi sinä olet työtön ja vieläpä lampailet te-toimiston tahtiin. Sellaista se on ihmisellä, joka ei osaa erottaa edes kysymystä ja määräystä toisistaan. Eikä osaa keksiä yhtään mielikuvituksellisempaa haukkumasanaa kuin noin 30 vuotta sitten vanhentunut spede.
Vierailija kirjoitti:
Menkääpi nyt kiltisti töihin. Palstakin menee kiinni vajaan 50 minuutin päästä. Ja kiitos taas tästä työpäivästä josta saan 9e per päivä kun käsken täällä ihmisiä menemään töihin.
Ei onneksi tarvitse mennä ennen kuin elokuussa. Tsemppiä sulle työnhakuun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e/kk
Ei riitä edes ruokaan
Miksi ne sinne pitäisi kirjata?
t. työtön, joka ei ole eikä koskaan tule olemaan te-toimiston orjana
Höllennetäänkö nyt siis yksittisyrittäjyyteen liittyvää pyrokratiaa vai minkälaisia toimia on tehty itsensä työllistämisen edistämisen hyväksi. Koska valtio ei holhoa eikä jatkossa jaa tukia, kaikki turhat pyrökrätiöt täytyy olla ensin purettu pois. Näin varmasti tehdään.
Kyllä keskustelupalstojen kommentoijissa on paljon sellaisia, joiden kohdalla voi vain ihmetellä, millä avuin työpaikan ovat saaneet. Eivät ymmärrä lukemaansa tai lukevat sellaista, mitä ei lue. Esim. jos tämän viestin perusteella oletat minun olevan työtön, niin väärin oletettu. Teettekö työnnekin arvailemalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvioisin 220-240 e/kk. Ei saa olla marginaalia viinaan ja tupakkaan. Ihan vaan ne välttämättömimmät.
Tässä taas huomaa kuinka suppea ajatusmaailma jollain. on. Toimeentulotukiasiakas kuvitellaan tupakkaa ja alkholia käyttäväksi automaattisesti. No mitäs jos kiellettäisiin kokonaan tupakan osto, Kaikilta. Miksi työssäkäyville se sallitaan? Itsenäni suoraan sanottuna yökötti kun tupakalta haiseva putkimies tuli kotiini. Teki mieli sanoa että lähettäkää joku, joka ei tuo tuota hajua minun kotiini.
Miksi et sanonut? Sinulla on asiakkaana oikeus valita otatko kotiisi röökiroopen vai et. Itse käännytin kerran jääkaapin korjaajan ovelta pois, koska hänellä oli niin vahvaa partavettä, että olisin tukehtunut, jos hän olisi kotonani ollut korjaamisen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
rahalla
sun ongelma
Saa sitä Kelastakin. Ja sekös sinua harmittaa :D
Minua kiinnostaa vain omat rahat.
Paljonko uskoisitte että yhden ihmisen pakolliset...
Ruokamenot on viikossa?
Päivittäistavaramenot on kuukaudessa?
Vaatemenot on vuodessa?
Entä 1, 3, 6, 9, 12 ja 15 -vuotiaiden lasten?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä keskustelupalstojen kommentoijissa on paljon sellaisia, joiden kohdalla voi vain ihmetellä, millä avuin työpaikan ovat saaneet. Eivät ymmärrä lukemaansa tai lukevat sellaista, mitä ei lue. Esim. jos tämän viestin perusteella oletat minun olevan työtön, niin väärin oletettu. Teettekö työnnekin arvailemalla?
Kyllä. Meillä trollitehtaalla kyky ymmärtää asiat päin persettä ja keksiä omasta päästä mahdollisimman vähän lainattuun viestiin liittyvä tulkinta on pääsyvaatimus. Sinä olet viestisi perusteella ihan selvästi sitä mieltä, että työttömät pitää lähettää Siperiaan kaivamaan ikiroudasta mammutin luita Miksi vihaat työttömiä niin paljon???
Korkeintaan 600 €/ kk yhteensä kaikki tuet. Näitäkään ei saisi ellei tee niiden eteen jotain. Vastikkeellisuudesta pääsee eroon menemällä töihin tai kieltäytymällä rahoista.
Jokainen työtön saa ihan itse päättää.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko uskoisitte että yhden ihmisen pakolliset...
Ruokamenot on viikossa?
Päivittäistavaramenot on kuukaudessa?
Vaatemenot on vuodessa?Entä 1, 3, 6, 9, 12 ja 15 -vuotiaiden lasten?
No eipä tuo ole uskon asia, kun ihan voi järjellä päätellä, että kulut ovat yksilöllisiä. Ruokaan saa menemään vaikka 7000€/kk jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e/kk
Ei riitä edes ruokaan
Olen työelämässä, niin vain kahta. Mitä tarkoitat, haluatko täsmentää?
Ja se, että minä haen töitä kuin "hullu puuroo" nyt, aina tai työttömänä, ei silti muuta tilastollisia faktoja mihinkään. Yli 18 000 ihmistä jää Pirkanmaalla ilman työpaikkaa vaikka kuinka hakisi, paikkoja ei ole tarpeeksi. Alueen työttömyystilanne on todella paha.
No jos et noin selkokielistä kysymystä ymmärrä täsmentämättä, niin ihmettelen suuresti millä avuin olet työpaikkasi saanut :D
"Haluatko täsmentää" tarkoitti, että voitko selittää mitä tarkoitat tuolla pään aukomisella. Etkö ymmärtänyt että se tarkoitti sitä?