Jos perustoimeentulotuki 555e/kk on liikaa, niin paljonko sitten mielestäsi on sopiva summa? Perustelut mukaan
Mikä olisi sitten mielestäsi sopiva summa?
Kysyn, kun siitä niin paljon vingutaan...
Kommentit (530)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e/kk
Ei riitä edes ruokaan
Tuolla sivulla on 2702 työpaikkaa alueellani eli Pirkanmaalla.
Samaan aikaan samalla alueella eli
Pirkanmaalla työttömien työnhakijoiden määrä oli toukokuussa 20 783 henkilöä.Haluatko lähettää jonkun muun linkin? Ainiin, kaikki avoimet työpaikat on kokolailla tuolla linkkaamallasi sivulla. Eli 18081 ihmistä jää silti täällä meilläpäin työttömiksi vaikka nuo sivun kaikki paikkaa täytettäisiinkin.
Montaako noista 2702:sta työpaikasta olet hakenut?
Työpaikkahakemiset kirjataan te-sivustolle. TE-keskus määrää minimimäärään, joka pitää hakea. Randomspede älyvapaalta ei sitä määrää.
Miksi ne sinne pitäisi kirjata?
t. työtön, joka ei ole eikä koskaan tule olemaan te-toimiston orjana
Sivuilla on kohta johon kirjataan haettu paikka ja milloin on haettu. Säästän myös hakemuksen.
En halua vaikeuksia, vaan ne rahat. Muu on epäolennaista.Onneksi teille vähän yksinkertaisemmille tapauksille on tuo te-toimiston holhoussysteemi. Saatte edes sen avulla hakemukset lähtemään. Meille muille se onnistuu ihan ilman raportointiakin.
En ole raportoinut työnhaustani mihinkään. Paitsi toki suosittelijoilleni, kun ovat pyytäneet että sanon etukäteen, että tietävät pitää puhelimen äänellisellä.
Huvittaisi tietää mistä noin inhottavan asenteen omaava mulkero saa töitä? Tuskin asiakaspalvelusta ainakaan.
Päivääkään en ole ollut työtön. Enempää sinun ei tarvitse tietää.
Vierailija kirjoitti:
200e/kk
Suurin osa tuen hakijoista ei saisi penniäkään toimeentulotukea, jos perusosa olisi 200 euroa. Siinä sitä realismia kaikille, jotka eivät tiedä itse asiasta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle henkilölle:
300 EUR asumiseen (pukkukunnasta saa yksiön)
100 EUR ruokaan (ehtii tehdä itse perusraaka-aineista)
100 EUR muuhunEi muita tukia, mutta oikeus tienata 500 EUR tuen pienentymättä.
Missä tuollaisia on?
Isojen kuntien väleissä. pukku=pikku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e/kk
Suurin osa tuen hakijoista ei saisi penniäkään toimeentulotukea, jos perusosa olisi 200 euroa. Siinä sitä realismia kaikille, jotka eivät tiedä itse asiasta mitään.
Pennejä ei olekaan ollut käytössä yli 20 vuoteen, joten turha olisi pennejä kenellekään maksaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle henkilölle:
Missä tuollaisia on?
Isojen kuntien väleissä. pukku=pikku
Ei muuten ole. Pukku=puku kahdella k-kirjaimella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua ottaa veronmaksajilta mitään tulonsiirtoja. Mieluummin pysyn tulottomana. Onneksi ei ole vielä pakko mennä töihin. Pikkuhiljaa olen katsellut duuneja.
Terv. työtön
Olethan jo maksanut takaisin lapsilisät, joita yhteiskunta sinusta maksoi tulonsiirtona 17 vuotta?
Aikoja sitten olen maksanut synnärin, neuvolan, koulun ja lapsilisät, terveyspalvelut yms. Se ei ole kauhean iso velka, oletko tarkistanut lukua? Lapsillani velanmaksu tulee käymään vielä nopeammin, kun olen kotiopettanut heidät koko peruskoulun.
Työttömänä olen ollut nyt vasta puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua ottaa veronmaksajilta mitään tulonsiirtoja. Mieluummin pysyn tulottomana. Onneksi ei ole vielä pakko mennä töihin. Pikkuhiljaa olen katsellut duuneja.
Terv. työtön
Olethan jo maksanut takaisin lapsilisät, joita yhteiskunta sinusta maksoi tulonsiirtona 17 vuotta?
Aikoja sitten olen maksanut synnärin, neuvolan, koulun ja lapsilisät, terveyspalvelut yms. Se ei ole kauhean iso velka, oletko tarkistanut lukua? Lapsillani velanmaksu tulee käymään vielä nopeammin, kun olen kotiopettanut heidät koko peruskoulun.
Miksi valehtelet?
Kyllä 555€/kk periaatteessa riittää yhdelle asumistuen kanssa.
Juuri nousi yksiöni asuntolainan korko ja aiemmin jo yhtiövastike, niin että niiden jälkeen minulle jää 530€/kk käteen kuussa.
En tietenkään saa mitään tukia. Kyllä pärjään tuollakin summalla (aiemmin jäi säästöön 200-300€/kk). Ruokaan menee 130€/kk, kun tekee kaiken itse. Syön kyllä terveellisesti. Taloyhtiön netti 2.5€/kk, mobiilinetti 10€/kk, Spotify 10€/kk. Ei autoa, fillarointi lumettomana aikana. Harrastukset ilmaisia ja pari työväenopiston kurssia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle henkilölle:
Ja sinäkö maksat kaikille työttömille muuttokulut tuonne PUKKUkuntaan (missä ikinä se sijaitseekaan) :D:D:D:D
Huomattavasti halvempaa kuin maksaa ylisuuria asumistukia kuukaudesta toiseen ja joskus jopa vuodesta toiseen.
Loppuu ne tuet kuitenkin kun tulee joku kunnon kriisi. Sitten kirkon soppajonoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljonko uskoisitte että yhden ihmisen pakolliset...
Ruokamenot on viikossa?
Päivittäistavaramenot on kuukaudessa?
Vaatemenot on vuodessa?Entä 1, 3, 6, 9, 12 ja 15 -vuotiaiden lasten?
Ruokamenot on viikossa?
20-80 euroa riippuen siitä kuinka paljon tai kuinka vähän syä, mitä syö ja tuotemerkeistä.
Päivittäistavaramenot on kuukaudessa?
Noin kolme euroa on vessapaperin hinta Lidlissä.
Vaatemenot on vuodessa?
10-40 euroa jos ostaa kirpparilta ja nolla jos kyselee ja pyytää sukulaisten vanhoja.
Entä 1, 3, 6, 9, 12 ja 15 -vuotiaiden lasten?
Kannattaa mennä ensin töihin ja varmistaa että on pysyvä paikka ja vakaat tulot ennen kuin tekee lapsia.
Ruoka- ja päivittäistavaramenot 120e kuussa (200e/kk jos yh + lapsi).
Vuotuiset vaatemenot kattamaan ainakin yhdet farkut, shortsit tai kangashousut, yhdet verkkarit, legginsit tai uima-asun, yhden hupparin tai collagepuderon, kaksi kauluspaitaa, kaksi t-paitaa, neljät kalsarit, neljä paria sukkia, yhden parin kenkiä sekä naisille kahdet rintaliivit tai miehille yksi kravatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. työtön
Miksi valehtelet?
Kerropa sinä minulle, että paljonko kansalaiset keskimäärin maksaa tuloveroa vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle henkilölle:
Sitten kun pikkukuntien yksiöt on kaikki asutettu, tai markkina on nostanut vuokria satasella, niin onko se sitten
400
100
100
Ja saavatko kaikki sen 400 asumiseen, vai ainoastaan ne joiden vuokra on 400? Niitä halpoja asuntoja on vain ehkä 10000. Kaikille ei riitä.
Palataan sitten asiaan, kun ne pikkukuntien halvat asunnot loppuu. On muitakin tapoja asua halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos töihin pääseminen olisi kiinni vain halusta tehdä töitä, niin hyvin vähän olisi työttömiä. TAJUATTEKO IDIOOTIT!!!!
Montako työpaikkahakemusta oletkaan laittanut tällä viikolla?
Et siis tajunnut. Se oli kyllä helppo arvata. Ei niitä töitä saa hakemallakaan kuin yksi kymmenien tai ehkä jopa satojen hakijoiden joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdelle henkilölle:
Ja sinäkö maksat kaikille työttömille muuttokulut tuonne PUKKUkuntaan (missä ikinä se sijaitseekaan) :D:D:D:D
Huomattavasti halvempaa kuin maksaa ylisuuria asumistukia kuukaudesta toiseen ja joskus jopa vuodesta toiseen.
No jos minä muuttaisin tuonne sinun 300€/kk yksiöösi, saisin asumistukea 240€ nykyisen 312€ sijaan. Aika velho olet, jos saat järjestettyä 72 eurolla muuton edes tuohon kunnan rajalle (matkaa tästä noin 25km). PUKKUkunnasta nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos töihin pääseminen olisi kiinni vain halusta tehdä töitä, niin hyvin vähän olisi työttömiä. TAJUATTEKO IDIOOTIT!!!!
Et siis tajunnut. Se oli kyllä helppo arvata. Ei niitä töitä saa hakemallakaan kuin yksi kymmenien tai ehkä jopa satojen hakijoiden joukosta.
Kerro vain rohkeasti, montako. Ei se asia väistelemällä parane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kun kysymys oli "montako työhakemusta olet laittanut". Ei kysytty siitä, saako töitä hakemalla vai ei. Ihan vain SINUN HAKEMUSTESI MÄÄRÄÄ kysyttiin. Miksi et uskalla kertoa sitä? Siksikö, kun vastaus on 0?
Perusturvaa suositeltiin alkuvuodesta nostamaan 714 euroon, pyyntö tuli EU:ltä joka antoi taas moitteita tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö toimeentulotuen nimi muuttaa henkiinjäämisrahaksi, niin se kuulostaisi viimesijaisemmalta?
Varmaan kohta muutetaankin. Linnassa ois ilmanen ruoka ja saa tehdä vielä töitäkin päälle.
Valtio on sulle joku sosiaalitoimisto sitten vaan. Terve ja normaali tilanne olisi se, että ihmiset, sinä ja sun naapuri teette molemmat töitä (kansantalous, omat asiat), hoidatte lapsianne (jatkuvuus,omat asiat) ja maksatte veroja millä kustannetaan poliisilaitos (yhteiset asiat).
Noita työkkäreitä, sossuloita yms. ei tarvita mihinkään. Ihmiset hoitaa nuo asiat ihan itse ja toisten kanssa. Pahasti vikaa on tuollaisessa, että eletään valtion holhokkeina, vaikka pitäisi olla itse rakentamassa yhteiskuntaa olla osalliset yhteisössä, joka pitää huolta itsestään ja toisistaan.
Syrjäytyneet ei pidä huolta kenestäkään eikä kuulu mihinkään yhteisöihin. Piittaamattomuus kenestäkään on päivänselvää.