Saatteko käydä parisuhteessa baarissa ilman kumppania?
Suhteellisen tuore avomieheni kieltää minua käymästä baarissa tai terassilla yksin tai kavereiden kanssa, enkä tiedä miksi.
Saatteko te käydä ulkona itsenäisesti ilman miestä? Miehen mukaan tällainen ei kuulu parisuhteeseen. Kuulisin mielelläni mitä palsta on mieltä.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totean vaan: moni nainen pettää "tyttöjen iltaa" baarissa viettäessään.
Jotkut kelvottomat pettävät tyttöjen illoissa (tai poikien illoissa), juu. Tämä ei ole kuitenkaan mikään peruste sille, että kumppanilta kielletään omat menot. Suhteen tulee perustua luottamukseen, ei kyttäämiseen ja toisen elämän rajoittamiseen. Jos luottamusta ei ole, kannattaa unohtaa parisuhde.
Luottamus pitää ansaita. Niin se vaan on. Nuorena ja tyhmänä sitä ajattelee, että jokainen on luottamuksen arvoinen. Ei ole.
Itse noudattelen periaatetta "syytön kunnes toisin todistetaan". En siis lähtökohtaisesti heti oleta, että minua petetään, vaikka joku on niin tehnytkin, vaan aloitan uuden kumppanin kanssa puhtaalta pöydältä. Hän on luottamukseni arvoinen siihen saakka, kunnes todistaa teoillaan muuta.
Taidat olla todella nuori tai naiivi tai molempia. Tai sitten olet niitä joiden mielestä se ei soutamalla kulu.
Rikosasioissa syyttömyysolettama on ok, mutta suhdeasioissa en ole ihan niin avomielinen. Yllättävän monesta ns. tilaisuus tekee varkaan vaikka kuinka toistelee ettei olisi ikinä itsestään uskonut.
Mitä enemmän epäilet ja kyräilet, sitä varmemmin tulet petetyksi. Ihminen, joka ei muuten pettäisi, saattaa riittävän ahtaalle ajettuna ajatella että "petetään nyt sitten, kun kerran joka tapauksessa on jo ennakkoon päätetty, että minuun ei voi luottaa".
t.eri
Ainoastaan naisen logiikalla voi ajatella näin. En minä kyräile tai ahdistele. Ilmoitan suhteessa mikä on mielestäni ok ja mikä ei ole, perustuen elämänkokemukseeni. Nainen voi sitten itse päättää mitä haluaa tehdä ja haluaako jatkaa suhteessa vai esim. jatkaa baareilua tms.
Ainoastaan sinkku voi sanoa, että tuo ei ole kyräilyä. Terveessä parisuhteessa oleva tietää, että parisuhde ja baareilu eivät ole toisiaan poissulkevia asioita. Ja jos niin väittää, se jos mikä on kontrollointia ja ahdisteluakin jossain määrin.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä edes päädytään suhteeseen jossa asetetaan jotain ihmeellisiä kieltoja ja rajoja?
No kyllä terveessäkin parisuhteessa joitain rajoja ja kieltoja on. Lähtien nyt vaikka siitä, että munan uittaminen toisilla vesillä ei ole ok. Eikä oman vesistön tarjoaminen toisille munille toki sen enempää ole ok. Täysin rajaton suhde ei yksinkertaisesti ole mahdollinen. Edes avoin suhde ei ole rajaton.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä edes päädytään suhteeseen jossa asetetaan jotain ihmeellisiä kieltoja ja rajoja?
No miten sitä nyt suhteeseen yleensä päädytään? Tyttö tapaa pojan tai tytön ja sitä rataa. Tai poika tapaa tytön tai pojan. Eipä sitä kenelläkään otsassa lue, että "moi, olen kontrollifriikki narsisti, joka päästä puolisoaan edes vessaan yksin". Harmi sinällään, koska elämä olisi paljon helpompaa, jos tietäisi pelkällä vilkaisulla kenen kanssa kannattaa alkaa oleen ja kenen kanssa ei.
En ole lapsi, enkä tarvitse lupaa. Toki sitä pitää olla kunnioittava ja kysyä puolisolta, onko hänellä mitään sitä vastaan (koska yhteiset lapset, jotka vielä pieniä). Ei ole ollut ongelmaa, koska aika harvoin tällaisia tilanteita tulee, eikä silloin juoda mitään kännejä eikä käyttäydytä huonosti kumppania (tai ketään muutakaan) kohtaan. Yhdessä sinne terassille lähtö on huomattavasti hankalampaa.