Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtäväthän työttömät että mistä ne teidän tukirahat tulee ja mitä se maksaa tälle yhteiskunnalle?

Vierailija
23.06.2023 |

Ymmärtäväthän työttömät että se yhteiskunnan raha joka teille maksetaan tukina otetaan verotuksen muodossa pois työssäkäyviltä lapsiperheiltä ja se verotettu raha on pois työssäkäyvien kulutuksesta ja lapsilta?

Kommentit (519)

Vierailija
41/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos jokainen työtön joutuisi hankkimaan elättäjänsä itse, niinkuin työssäkäyvä työpaikkansa? Olisiko kiva mennä naapurin Jormalta anelemaan, että maksatko minunkin ruuat kun olen työtön? Jos tuki ei kiertäisi valtion verojen kautta, niin näin se toimisi. Olisipas ilo katsoa työttömät kerjäämässä. Nyt se Jorma maksaa pakolla sen naapurinsa työttömän elämisen. Oksettaa tämä sosiaalihuoltovaltio.

Vierailija
42/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vuosikymmeniä luullut, että maksan veroja.

lapseton, työssä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli arvaa kumpi tulee halvemmaksi valtiolle valtion virkamiehen palkan maksaminen vai työttömän tukien maksu? Jos työtön saa vaikkapa 1100 e ja aloittelevan valtion virkamiehen lähtöpalkka on vaikkapa esim. 2500 e/kk, Kumpi siis tulee halvemmaksi maksaa 1100 e/kk vai 2500 e/kk?

Eli arvaa kummasta on valtiolle enemmän hyötyä?

Vierailija
44/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaille voi maksaa kotiin, terveille työttömille niin paljon pakotteita, että työ alkaa kiinnostamaan. Täysi vastikkeellisuus korvausta vastaan. Loiset töihin.

Vierailija
45/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli arvaa kumpi tulee halvemmaksi valtiolle valtion virkamiehen palkan maksaminen vai työttömän tukien maksu? Jos työtön saa vaikkapa 1100 e ja aloittelevan valtion virkamiehen lähtöpalkka on vaikkapa esim. 2500 e/kk, Kumpi siis tulee halvemmaksi maksaa 1100 e/kk vai 2500 e/kk?

Valtion virkamies on kuluttanut yliopistossa 5-15 vuotta, valtion rahoja.

Vierailija
46/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaille voi maksaa kotiin, terveille työttömille niin paljon pakotteita, että työ alkaa kiinnostamaan. Täysi vastikkeellisuus korvausta vastaan. Loiset töihin.

Hyvä. Hommaatko työpaikat. Tulen teidän firmaan.

Vierailija
47/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten? Sehän on yhteiskunnan idea. Itse en ole työtön, mutta en koe, että maksamani verot ovat "minulta pois". Valtaosa ihmisistä käyttää ja hyödyntää yhteiskuntaa enemmän, mitä maksavat veroja, ja toisaalta se verojen maksu vertautuu myös vakuutuksen ottamiseen - jos huonosti käy, voi itsekin luottaa siihen, että saa kohtuuhintaista terveydenhuoltoa, sosiaaliturvaa, eläkettä... ja toisaalta vaikka omassa elämässä kävisi huonosti, ei omien lasten koulunkäynti tai opiskelu katkea sen vuoksi. Elämä on helpompaa ja huolettomampaa, kun ei tarvitse olla vain omillaan.

Vierailija
48/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion virkamies on lukenut amiksen paperit 1,5 vuotta.

Vierailija
49/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta vit tujakaan suoraan sanottuna. Minua kiinnostaa tasan oma pärjäämiseni, muiden lapset voivat kuolla vaikka nälkään.

Ironista, että sinä olisit kuitenkin se joka kuolisi nälkään, jos sinulle tukia maksavat alkaisivat ajatella kuin sinä.

Aina on aseellisen ryöstön mahdollisuus

Vierailija
50/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tämä auttaisi ollenkaan siihen aloitusviestissä mainittuun verotaakkaan? Ihan yhtä paljon veroja työssäkäyvät lapsiperheet silti maksaisivat (tai ehkä jopa enemmän lisääntyneen byrokratian vuoksi), vaikka työttömät tekisivätkin jotain "vastikkeellista" puuhastelua tukirahojensa eteen. Joten ei se työttömien puuhastelu ainakaan kenenkään veroastetta laskisi.

Vierailija
51/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jokaisen työpaikan palkkoja alas ja silloin jokainen työpaikka voi palkata yhden työttömän. Ei tarvitse maksaa työttömille vaan voi maksaa työlliselle.

Eli sinä haluat alkaa polkemaan palkkoja Suomessa? Kai sinä tajuat, että tuolla menolla kaikkien palkat laskevat.

Tajuan. Ei tarvitse maksaa tukia, työttömille kun ovat töissä.

Vierailija
52/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuottavaa työtä on valtiolla vain vähän. Sama se maksaako Kela rahan tukien muodossa vai Armeijan Esikunta palkan muodossa. Ainut vaan, että työ, jota valtiolle tehdään mahdollistaa elämisen täällä. Työtön ja työttömän selkä sohvassa ei tuota mitään. Tai työllistäähön hän Kelan työntekijöitä. Tavallaan työllistäjä hänkin.

Terve

Itse tein 30 vuotta töitä ja 20 vuotta vapaaehtoistyötä eri järjestöille 20 vuotta. Nyt olen työtön. Ap olet itse työtön, etkä taatusti ole tuottanut yhteiskunnalle niin paljon, kuin minä.

Terveisin työtön

P. S Tekidin vapaaehtoistyötä edelleenkin, mutta kun ei voi, kun Kela ja TE- toimisto katsoo sen työksi.

Millä rahalla elit kun teit vapaaehtoistyötä?

Vierailija
53/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki tyhjäntoimittajat laitettaisiin työttömiksi, niin valtion tilannehan paranisi siitä.

Vierailija
54/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että minun ansiosidonnainen maksetaan tekemäni työn mukaisesta ansiosta, josta olen maksanut veroja ja maksan ansiosidonnaisestani veroja 25%.

Suunniteltua ansiosidonnaisen porrastusta en ymmärrä, kun siinä sitten VARASTETTAISIIN ansio-osastani olevasta korvauksesta osa pois.

Eihän sellainen voi olla laillista mitenkään. Se on verrattavissa siihen, että töissä ollessasi verojen lisäksi työnantajasi päättäisi ottaa palkastasi muutaman satasen itselleen.

Vierailija
55/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuottavaa työtä on valtiolla vain vähän. Sama se maksaako Kela rahan tukien muodossa vai Armeijan Esikunta palkan muodossa. Ainut vaan, että työ, jota valtiolle tehdään mahdollistaa elämisen täällä. Työtön ja työttömän selkä sohvassa ei tuota mitään. Tai työllistäähön hän Kelan työntekijöitä. Tavallaan työllistäjä hänkin.

Terve

Itse tein 30 vuotta töitä ja 20 vuotta vapaaehtoistyötä eri järjestöille 20 vuotta. Nyt olen työtön. Ap olet itse työtön, etkä taatusti ole tuottanut yhteiskunnalle niin paljon, kuin minä.

Terveisin työtön

P. S Tekidin vapaaehtoistyötä edelleenkin, mutta kun ei voi, kun Kela ja TE- toimisto katsoo sen työksi.

Millä rahalla elit kun teit vapaaehtoistyötä?

Etkö osaa lukea- kävin töissä , josta sain palkan ja tein vapaaehtoistyötä sen lisäksi.

Vierailija
56/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ideologisesti työtön ja saikutan aina, jos minua painostetaan aktivoitumaan. Tosi helppoa on käyttää systeemiä hyväksi ja kuten nyt ehkä tajuat, niin ei paljon vaikuta mitkään toimet meihin saikuttaviin kelarottiin. Lammas töihin siitä!

Vierailija
57/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomessa opiskelleet ovat, jopa se amisjannu.

Vierailija
58/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos jokainen työtön joutuisi hankkimaan elättäjänsä itse, niinkuin työssäkäyvä työpaikkansa? Olisiko kiva mennä naapurin Jormalta anelemaan, että maksatko minunkin ruuat kun olen työtön? Jos tuki ei kiertäisi valtion verojen kautta, niin näin se toimisi. Olisipas ilo katsoa työttömät kerjäämässä. Nyt se Jorma maksaa pakolla sen naapurinsa työttömän elämisen. Oksettaa tämä sosiaalihuoltovaltio.

Tutkijat, taiteilijat joutuvat hakemaan itseensä elättäjän. Osa ei saa elättäjää.

Vierailija
59/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta mistä tulee. Vois tulla vaan enemmän

Juuri tämä, ettei tajuta mistään mitään, mutta rahaa pitää antaa.

Vääristelet kommentoijaa. Hän sanoi, ettei häntä kiinnosta, eikä ettei hän tajuaisi. Koomista, että vielä kehtasit mainita, ettei tajuta mitään, kun itse et tajunnut tuonkaan vertaa.

-eri

Aloituksestakin jo näkee että ap ei ole järjen jättiläinen.

Vierailija
60/519 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Suomessa opiskelleet ovat, jopa se amisjannu.

Amisjannu ei ole ollut yliopistossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan