Ymmärtäväthän työttömät että mistä ne teidän tukirahat tulee ja mitä se maksaa tälle yhteiskunnalle?
Ymmärtäväthän työttömät että se yhteiskunnan raha joka teille maksetaan tukina otetaan verotuksen muodossa pois työssäkäyviltä lapsiperheiltä ja se verotettu raha on pois työssäkäyvien kulutuksesta ja lapsilta?
Kommentit (519)
Ei kiinnosta vit tujakaan suoraan sanottuna. Minua kiinnostaa tasan oma pärjäämiseni, muiden lapset voivat kuolla vaikka nälkään.
Ymmärtäväthän tukien vastikkeellisuutta haluavat työssäkäyvät, että se veisi vielä enemmän veronmaksajien rahoja kuin nykyinen systeemi?
Yritykset, jotka tarjoaa työtä, maksaa veroja ja tuo Suomen valtiolle rahaa, mahdollistaa aika monta asiaa sekä työntekijän, että työttömän kotiin. Siksi valtiokin omistaa metsäyhtöitä, että viennistä saa tuloja valtion kassaan. Vain vientiä ja ulkomaille suuntautuvaa vientiä kannustaen valtion velkakin ehkä pienenee.
Jos käy työpaikalla siirtämässä kynän ja paperin paikkaa saa siitä 4000 euroa valtion rahaa niin miten se on parempi?
Vierailija kirjoitti:
Valtiolla töissä, valtio maksaa palkkani. Työtön saa samaa rahaa, eri instanssista, tekemättä mitään. Onneksi valtion minulle maksama raha on moninkertainen verrattuna naapurin työttömään. Sen kyllä huomaa.
Valtion virkamiehen palkan ja työttömän tuet maksaa sama instanssi: valtio. Toinen tulee vain yli puolta halvemmaksi valtiolle.
Tämä valtio ja tämä yhteiskunta tuottavat sosiaaliturvaa, joka on nurinkurinen ymmärrys maailmasta, koska se on nurinkurinen maailma. Se on ihmisen olemuksen fantastinen oivallus, koska ihmisolemus ei ole saavuttanut mitään todellista todellisuutta. Taistelu sosiaaliturvaa vastaan on siis epäsuorasti taistelua sitä maailmaa vastaan, jonka metaforinen aroma sosiaaliturva on.
Taloudellinen uhriutuminen on yhtä aikaa todellisen kärsimyksen ilmaus ja protesti todellista kärsimystä vastaan. Sosiaaliturva on sorretun olennon huokaus, sydämettömän maailman sydän ja sieluttomien olosuhteiden sielu. Se on vahvaa huumetta kansalle.
Sosiaaliturvan poistaminen ihmisten lumeellisena onnena on heidän todellisen onnensa vaatimus. Heidän kehottaminen luopumaan illuusioistaan omasta tilastaan tarkoittaa sitä, että heitä kehotetaan luopumaan tilasta, joka vaatii illuusioita. Sosiaaliturvan kritiikki on siis alkiossa sen murheiden laakson kritiikkiä, jonka kiilotettuna sädekehä toimii sosiaaliturva.
Eli arvaa kumpi tulee halvemmaksi valtiolle valtion virkamiehen palkan maksaminen vai työttömän tukien maksu? Jos työtön saa vaikkapa 1100 e ja aloittelevan valtion virkamiehen lähtöpalkka on vaikkapa esim. 2500 e/kk, Kumpi siis tulee halvemmaksi maksaa 1100 e/kk vai 2500 e/kk?
Vierailija kirjoitti:
Eli arvaa kumpi tulee halvemmaksi valtiolle valtion virkamiehen palkan maksaminen vai työttömän tukien maksu? Jos työtön saa vaikkapa 1100 e ja aloittelevan valtion virkamiehen lähtöpalkka on vaikkapa esim. 2500 e/kk, Kumpi siis tulee halvemmaksi maksaa 1100 e/kk vai 2500 e/kk?
Jos tuo tukia saava henkilö menisi yksityiselle sektorille töihin ja palkka olisi 4000 e/kk kun taas jos sama henkilö menisi valtiolle töihin ja palkka olisi 2500 e/kk niin kumpi tulee valtiolle halvemmaksi, a) henkilö tienaa yksityisellä sektorilla 4000 e/kk jolloin valtion menot 0 e vai b) valtio maksaa palkkaa 2500 e plus työn sivukulut, työhuoneet, työvälineet jne?
Tuottavaa työtä on valtiolla vain vähän. Sama se maksaako Kela rahan tukien muodossa vai Armeijan Esikunta palkan muodossa. Ainut vaan, että työ, jota valtiolle tehdään mahdollistaa elämisen täällä. Työtön ja työttömän selkä sohvassa ei tuota mitään. Tai työllistäähön hän Kelan työntekijöitä. Tavallaan työllistäjä hänkin.
Arvot ovat kovettuneet koska me todella olemme nyt tilanteessa jossa kamppailemme toimeentulosta ja pärjäämisestä, toisin sanoen Battle Royale on alkanut. Työssäkäyvät joutuvat kiristämään vyötä ja hakemaan säästöjä ruokamenoista kuten karsimalla terveellistä ruokaa pois ruokamistoilta.
Toki noin olisi, jos olisi työpaikkoja kaikille, ja vaan laiskuuttaan maattaisi kotona. Mutta vilkaisepa työvoimatilastoja ja ylläty.
Vierailija kirjoitti:
Työttömätkin maksavat tuista veroja. Kyllä ne tietää. Mistä tämä luulo että tuet ovat verottomia?
Tämä! Lisäksi näistä ansiosidonnaisista ja työttömyystuista maksetaan isommalla veroprosentilla, kuin palkkatyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Toki noin olisi, jos olisi työpaikkoja kaikille, ja vaan laiskuuttaan maattaisi kotona. Mutta vilkaisepa työvoimatilastoja ja ylläty.
Tai no siis, pyydä joku fiksumpi kaveri selittämään miten päin niitä taulukoita katsotaan.
Nyt jokaisen työpaikan palkkoja alas ja silloin jokainen työpaikka voi palkata yhden työttömän. Ei tarvitse maksaa työttömille vaan voi maksaa työlliselle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta vit tujakaan suoraan sanottuna. Minua kiinnostaa tasan oma pärjäämiseni, muiden lapset voivat kuolla vaikka nälkään.
Ironista, että sinä olisit kuitenkin se joka kuolisi nälkään, jos sinulle tukia maksavat alkaisivat ajatella kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Tuottavaa työtä on valtiolla vain vähän. Sama se maksaako Kela rahan tukien muodossa vai Armeijan Esikunta palkan muodossa. Ainut vaan, että työ, jota valtiolle tehdään mahdollistaa elämisen täällä. Työtön ja työttömän selkä sohvassa ei tuota mitään. Tai työllistäähön hän Kelan työntekijöitä. Tavallaan työllistäjä hänkin.
Terve
Itse tein 30 vuotta töitä ja 20 vuotta vapaaehtoistyötä eri järjestöille 20 vuotta. Nyt olen työtön. Ap olet itse työtön, etkä taatusti ole tuottanut yhteiskunnalle niin paljon, kuin minä.
Terveisin työtön
P. S Tekidin vapaaehtoistyötä edelleenkin, mutta kun ei voi, kun Kela ja TE- toimisto katsoo sen työksi.
Vierailija kirjoitti:
Arvot ovat kovettuneet koska me todella olemme nyt tilanteessa jossa kamppailemme toimeentulosta ja pärjäämisestä, toisin sanoen Battle Royale on alkanut. Työssäkäyvät joutuvat kiristämään vyötä ja hakemaan säästöjä ruokamenoista kuten karsimalla terveellistä ruokaa pois ruokamistoilta.
Porkkana, kaali ja sipuli. Kallista ruokakorissa. Näistäkö joudut säästämään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö tyhmänä työttömiä?
Mä olen maksanymut veroja palkasta 30v. Nyt työttömänä maksan veroja työttömyyskassan päivärahasta.työttömät ovat oikeasti ahkeria veronmaksajia 😃 jos annat mulle 100e ja maksan siitä takaisin 20e olenko oikeasti se joka maksoi?
Hih hih, vain 23% palkka tulee jostain muualta kuin valtionkassasta.
Niin, palkka, sen vastineeksi joudut tekemään jotain. Toisin kuin työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jokaisen työpaikan palkkoja alas ja silloin jokainen työpaikka voi palkata yhden työttömän. Ei tarvitse maksaa työttömille vaan voi maksaa työlliselle.
Eli sinä haluat alkaa polkemaan palkkoja Suomessa? Kai sinä tajuat, että tuolla menolla kaikkien palkat laskevat.
Pysäyttävä tutkimustulos: Työttömyys maksaa Suomelle 10,8 miljardia euroa vuodessa - monet valmennukset ja tuet turhia